Import caravan uit Engeland
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 31 mar 2014 21:36
Import caravan uit Engeland
Beste .........,
Wij overwegen om een jong gebruikte caravan te importeren uit Engeland van een particulier of handelaar. Het aanbod is er vele malen groter en de prijzen liggen gunstiger. Is er iemand die hier recentelijk ervaring mee heeft? In dat geval horen wij graag over alle ervaringen mbt de aankoop.
Groeten,
Snowy
Wij overwegen om een jong gebruikte caravan te importeren uit Engeland van een particulier of handelaar. Het aanbod is er vele malen groter en de prijzen liggen gunstiger. Is er iemand die hier recentelijk ervaring mee heeft? In dat geval horen wij graag over alle ervaringen mbt de aankoop.
Groeten,
Snowy
Re: Import caravan uit Engeland
Kijk eens op het caravanforum
viewtopic.php?f=9&t=10176
viewtopic.php?f=9&t=13131
viewtopic.php?f=9&t=15409
of bij de buren:
http://www.trekauto.nl/vragen/read.php?id=40082
johan
viewtopic.php?f=9&t=10176
viewtopic.php?f=9&t=13131
viewtopic.php?f=9&t=15409
of bij de buren:
http://www.trekauto.nl/vragen/read.php?id=40082
johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Import caravan uit Engeland
Als je een caravan koopt die breder is dan 230cm zitten er in de UK geen papieren bij omdat bv 250cm brede caravans niet zijn toegestaan voor particulieren, dus extra goed controleren of er geen oplichtng plaats vind (van diefstal afkomstig).Snowy White schreef:Beste .........,
Wij overwegen om een jong gebruikte caravan te importeren uit Engeland van een particulier of handelaar. Het aanbod is er vele malen groter en de prijzen liggen gunstiger. Is er iemand die hier recentelijk ervaring mee heeft? In dat geval horen wij graag over alle ervaringen mbt de aankoop.
Groeten,
Snowy
Porsche + Tabbert
Re: Import caravan uit Engeland
Hou er ook rekening mee dat de deur aan de andere kant zit.
Links kan soms een nadeel zijn.
Wij hebben een Engelse caravan die voor het Europesche vaste land is gemaakt, dus de deur rechts.
Links kan soms een nadeel zijn.
Wij hebben een Engelse caravan die voor het Europesche vaste land is gemaakt, dus de deur rechts.
Re: Import caravan uit Engeland
Duitse caravans van de afgelopen 10-15 jaar hebben de deur gewoon rechts zitten.
Porsche + Tabbert
Re: Import caravan uit Engeland
RE.gif
??????
TS heeft het toch over een caravan uit Engeland importeren?
??????
TS heeft het toch over een caravan uit Engeland importeren?
Re: Import caravan uit Engeland
VIPpremium schreef
Alleen voor particulieren is, er rijden hier toch echt heel veel caravans van 2.45mtr breed, 2.50 mtr breed, de gebruikers lijken mij toch echt particulieren bezitters.
Er zijn meerdere fabrikanten die deze caravans fabriceren, van bekende (eldis) tot voor mij minder bekende merken toe. Nergens lees ik dat hier dat er voor gebruik een beperking is opgelegd.
Tig jaar geleden heb ik ook al eens gehoord dat er beperking was voor lengte en breedte van caravans in Engeland, maar ik snap niet als dat zo is waarom deze dan geproduceerd worden.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Zou je dit iets nader kunnen verklaren, ik begrijp niet goed dat dit:Als je een caravan koopt die breder is dan 230cm zitten er in de UK geen papieren bij omdat bv 250cm brede caravans niet zijn toegestaan voor particulieren
Alleen voor particulieren is, er rijden hier toch echt heel veel caravans van 2.45mtr breed, 2.50 mtr breed, de gebruikers lijken mij toch echt particulieren bezitters.
Er zijn meerdere fabrikanten die deze caravans fabriceren, van bekende (eldis) tot voor mij minder bekende merken toe. Nergens lees ik dat hier dat er voor gebruik een beperking is opgelegd.
Tig jaar geleden heb ik ook al eens gehoord dat er beperking was voor lengte en breedte van caravans in Engeland, maar ik snap niet als dat zo is waarom deze dan geproduceerd worden.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
- fortissimo
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21
Re: Import caravan uit Engeland
De deur lijkt mij inderdaad het belangrijkste.
Heb al meerdere keren caravans gezien die netjes op de plek gezet waren en weer aangekoppeld moesten worden om omgekeerd te worden :D
Heb ook een keer een verhaal gehoord van een camping waar je met je linkerwiel op een tegel moest staan.
Eigenaar van een Engelse caravan kreeg te horen dat hij hem om moest draaien omdat hij met zijn rechterwiel op de tegel stond.
Ze schijnen moeilijk te blijven doen omdat de dissel de verkeerde kant op stond, er werd niet gekeken naar de deur *zucht*
Weet helaas niet hoe waar dit verhaal is en waar dit dan geweest zou zijn.
Heb al meerdere keren caravans gezien die netjes op de plek gezet waren en weer aangekoppeld moesten worden om omgekeerd te worden :D
Heb ook een keer een verhaal gehoord van een camping waar je met je linkerwiel op een tegel moest staan.
Eigenaar van een Engelse caravan kreeg te horen dat hij hem om moest draaien omdat hij met zijn rechterwiel op de tegel stond.
Ze schijnen moeilijk te blijven doen omdat de dissel de verkeerde kant op stond, er werd niet gekeken naar de deur *zucht*
Weet helaas niet hoe waar dit verhaal is en waar dit dan geweest zou zijn.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 31 mar 2014 21:36
Re: Import caravan uit Engeland
Beste forummers,
Bij sommige Britse dealers is er een mogelijkheid je daar gekochte caravan te laten exporteren (http://www.glossopcaravans.co.uk/caravan-export/ of http://www.marquisleisure.co.uk/services/export). Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Snowy
Bij sommige Britse dealers is er een mogelijkheid je daar gekochte caravan te laten exporteren (http://www.glossopcaravans.co.uk/caravan-export/ of http://www.marquisleisure.co.uk/services/export). Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Snowy
Re: Import caravan uit Engeland
Ik ben nu onderweg met de caravan en heb het niet bij me.janvijn schreef:VIPpremium schreefZou je dit iets nader kunnen verklaren, ik begrijp niet goed dat dit:Als je een caravan koopt die breder is dan 230cm zitten er in de UK geen papieren bij omdat bv 250cm brede caravans niet zijn toegestaan voor particulieren
Alleen voor particulieren is, er rijden hier toch echt heel veel caravans van 2.45mtr breed, 2.50 mtr breed, de gebruikers lijken mij toch echt particulieren bezitters.
Er zijn meerdere fabrikanten die deze caravans fabriceren, van bekende (eldis) tot voor mij minder bekende merken toe. Nergens lees ik dat hier dat er voor gebruik een beperking is opgelegd.
Tig jaar geleden heb ik ook al eens gehoord dat er beperking was voor lengte en breedte van caravans in Engeland, maar ik snap niet als dat zo is waarom deze dan geproduceerd worden.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Enige ontheffing is als je er bestelbus met dubbellucht voor hebt of een 4x4 en niet particulier bent. Daarom hebben Travellers er allemaal bussen voor staan.
Enneh zoek nog maar eens goed, maar 99% van de Engelse Merken tandemassers zijn 230 breed.
Overigens, als je als niet Engelse met een caravan tussen de 230
en 250 het land binnenkomt is dit toegestaan en kun je zonder problemen door Engeland reizen.
Porsche + Tabbert
Re: Import caravan uit Engeland
Bedankt voor de info
Mvg. Jan Vijn
Mvg. Jan Vijn
Re: Import caravan uit Engeland
Wat is dat voor een onzin nog NOOIT een camping meegemaakt waar de neus van de caravan een verplichte richting had....fortissimo schreef:De deur lijkt mij inderdaad het belangrijkste.
Heb al meerdere keren caravans gezien die netjes op de plek gezet waren en weer aangekoppeld moesten worden om omgekeerd te worden :D
Heb ook een keer een verhaal gehoord van een camping waar je met je linkerwiel op een tegel moest staan.
Eigenaar van een Engelse caravan kreeg te horen dat hij hem om moest draaien omdat hij met zijn rechterwiel op de tegel stond.
Ze schijnen moeilijk te blijven doen omdat de dissel de verkeerde kant op stond, er werd niet gekeken naar de deur *zucht*
Weet helaas niet hoe waar dit verhaal is en waar dit dan geweest zou zijn.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Import caravan uit Engeland
De maximum breedte voor een getrokken voertuig is 2.55 m. (Dus zelfs OK voor Polar's en Kabe's)
De maximum lengte is 7 meter. Dissel NIET inbegrepen. Dus die 7 meter is de opbouw.
De maximum lengte van de sleep is 18 meter.
Bronnen : https://www.gov.uk/towing-with-car/weig ... dth-limits
http://www.caravantimes.co.uk/features/ ... 384490.htm
In de praktijk zijn de binnenbanen in de UK werkelijk smal tot heel small.
Dat de meest gebouwde caravans een totale breedte hebben van 2,23 meter ( 7' 4" > 7 voet, 4 inch ) ; 2,26 meter (7' 5") of 2,3 meter (7' 7") heeft twee redenen. De reglementen: voordat ze tot de EU toegetreden zijn waren de voertuigen smaller. En de traditioneel "smalle" binnenwegen.
De maximum lengte is 7 meter. Dissel NIET inbegrepen. Dus die 7 meter is de opbouw.
De maximum lengte van de sleep is 18 meter.
Bronnen : https://www.gov.uk/towing-with-car/weig ... dth-limits
http://www.caravantimes.co.uk/features/ ... 384490.htm
In de praktijk zijn de binnenbanen in de UK werkelijk smal tot heel small.
Dat de meest gebouwde caravans een totale breedte hebben van 2,23 meter ( 7' 4" > 7 voet, 4 inch ) ; 2,26 meter (7' 5") of 2,3 meter (7' 7") heeft twee redenen. De reglementen: voordat ze tot de EU toegetreden zijn waren de voertuigen smaller. En de traditioneel "smalle" binnenwegen.
Re: Import caravan uit Engeland
@micky,Micky schreef:Wat is dat voor een onzin nog NOOIT een camping meegemaakt waar de neus van de caravan een verplichte richting had....fortissimo schreef:De deur lijkt mij inderdaad het belangrijkste.
Heb al meerdere keren caravans gezien die netjes op de plek gezet waren en weer aangekoppeld moesten worden om omgekeerd te worden :D
Heb ook een keer een verhaal gehoord van een camping waar je met je linkerwiel op een tegel moest staan.
Eigenaar van een Engelse caravan kreeg te horen dat hij hem om moest draaien omdat hij met zijn rechterwiel op de tegel stond.
Ze schijnen moeilijk te blijven doen omdat de dissel de verkeerde kant op stond, er werd niet gekeken naar de deur *zucht*
Weet helaas niet hoe waar dit verhaal is en waar dit dan geweest zou zijn.
Andersom hebben wij het wel meegemaakt.
Op één van de bezochte campings in Engeland stonden alle caravans met de trekhaak richting de "weg".
Het waren allemaal "hard standing" plekken. (Wel genoeg ruimte tussen de buren).
Toen wij de caravan met de trekhaak als eerste op de plek wilden moveren werd ons gezegd dat dat niet mocht. Dit in verband met het wegrijden.
Dus sta je daar naast een Engelse caravan met de deuren tegenover elkaar. Gezellig.
Één nachtje maar gestaan en ook maar op één camping meegemaakt.
Als je op "gras" staat, dan zijn er niet veel campings met afgebakende plaatsen.
Dan zie je op veel campings in de UK een bordje staan dat het bij wet verplicht is om minimaal 6 meter ruimte tussen je buren te laten,rondom. Privacy.
Daar zouden ze bijvoorbeeld in Italië nog wat caravans tussen proppen.
Overigens kan je vaak kiezen hoe je wilt staan "hard standing" of "gras".
Re: Import caravan uit Engeland
Dan heb jij nog NOOIT op een camping in Zweden gestaan.Micky schreef: Wat is dat voor een onzin nog NOOIT een camping meegemaakt waar de neus van de caravan een verplichte richting had....
Daar zijn heel veel campings waar dit wel moet.
Re: Import caravan uit Engeland
Hier op campings waar wij staan, (caravan en motorhome club) staan ook alle caravans (zonder discussie) met de dissel naar de weg gericht, voor caravans van het continent wordt een uitzondering gemaakt, ook voor Engelse eigenaren van een caravan die zoals de onze de deur aan de rechter zijde heeft.
Er komen in Engeland steeds meer caravans en campers die op het continent worden gefabriceerd, dus met de deur in de opbouw rechts.
Alle caravans en motorhome's staan met de zijwand in het verlengde gelijk aan het genummerde paaltje van de pitch, aan een zijde de voortent, aan de andere kant erlangs de auto, hier kennen ze geen uitzondering op deze regel.
Mvg. Jan Vijn.
Er komen in Engeland steeds meer caravans en campers die op het continent worden gefabriceerd, dus met de deur in de opbouw rechts.
Alle caravans en motorhome's staan met de zijwand in het verlengde gelijk aan het genummerde paaltje van de pitch, aan een zijde de voortent, aan de andere kant erlangs de auto, hier kennen ze geen uitzondering op deze regel.
Mvg. Jan Vijn.
Re: Import caravan uit Engeland
Geen onzin,.... is zo! Niet op alle, maar ze zijn er wel. Het zijn de regels, maar niet iedere campinghouder houd zich er aan. Je kunt je er kwaad om maken...heeft geen zin.Micky schreef:
Wat is dat voor een onzin nog NOOIT een camping meegemaakt waar de neus van de caravan een verplichte richting had....
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!
Re: Import caravan uit Engeland
Je was me net voor. In Zweden zijn zat campings waar vermeld staat dat de dissel richting het pad/de weg moet staan. Als je dan een plek hebt met een deel grind en een deel gras dan sta je met een Engelse caravan of met je deur tegen de heg of met je luifel op her grind :)Volvodriver schreef:Dan heb jij nog NOOIT op een camping in Zweden gestaan.Micky schreef: Wat is dat voor een onzin nog NOOIT een camping meegemaakt waar de neus van de caravan een verplichte richting had....
Daar zijn heel veel campings waar dit wel moet.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 31 mar 2014 21:36
Re: Import caravan uit Engeland
Oke mensen,
Ik begrijp jullie reacties allemaal, maar daar was het mij in eerste instantie niet om te doen. Is er iemand die recente ervaring heeft met het kopen van een Engelse caravan bij een handelaar. En dan met name een handelaar die, als extra, een export-service levert.
Groet,
Snowy
Ik begrijp jullie reacties allemaal, maar daar was het mij in eerste instantie niet om te doen. Is er iemand die recente ervaring heeft met het kopen van een Engelse caravan bij een handelaar. En dan met name een handelaar die, als extra, een export-service levert.
Groet,
Snowy
Re: Import caravan uit Engeland
Snowy,
Top reactie ......... Hoewel er wel een paar antwoorden bijzaten waar je iets aan had (maar geen ervaringsbericht).
Top reactie ......... Hoewel er wel een paar antwoorden bijzaten waar je iets aan had (maar geen ervaringsbericht).
Re: Import caravan uit Engeland
Oké. On topic dan maar weer
1e Een Engelse caravan heeft geen eigen kenteken. Dus moet je alle eigendomsbewijzen met de kenmerken van de caravan ontvangen.
2e Je laat de caravan door de handelaar/dealer naar de boot brengen.
3e Je laat door de Ferry maatschappij je caravan op de boot rijden en na de reis eraf.
4e Je regelt met je eigendomspapieren een ééndagskenteken.
5e Je gaat 's ochtends met je ééndagskenteken naar de haven en pikt je caravan op om
6e Naar het dichtstbijzijnde RDW station voor een "keuring" te rijden. (Dat moet in bezit van de juiste papieren geen probleem geven)
7e Je betaalt de nodige pecunia aan de RDW.
8e Je "ontvangt" de Nederlandse papieren.
9e Je regelt een Nederlandse kentekenplaat
10e Je zorgt dat die plaat op je caravan wordt bevestigd.
Klaar is Klara.
1e Een Engelse caravan heeft geen eigen kenteken. Dus moet je alle eigendomsbewijzen met de kenmerken van de caravan ontvangen.
2e Je laat de caravan door de handelaar/dealer naar de boot brengen.
3e Je laat door de Ferry maatschappij je caravan op de boot rijden en na de reis eraf.
4e Je regelt met je eigendomspapieren een ééndagskenteken.
5e Je gaat 's ochtends met je ééndagskenteken naar de haven en pikt je caravan op om
6e Naar het dichtstbijzijnde RDW station voor een "keuring" te rijden. (Dat moet in bezit van de juiste papieren geen probleem geven)
7e Je betaalt de nodige pecunia aan de RDW.
8e Je "ontvangt" de Nederlandse papieren.
9e Je regelt een Nederlandse kentekenplaat
10e Je zorgt dat die plaat op je caravan wordt bevestigd.
Klaar is Klara.
Re: Import caravan uit Engeland
4:Volvodriver schreef: 4e Je regelt met je eigendomspapieren een ééndagskenteken.
6e Naar het dichtstbijzijnde RDW station voor een "keuring" te rijden. (Dat moet in bezit van de juiste papieren geen probleem geven).
Je kunt dit online doen
6:
Ik raad je aan toch van te voren naar een RDW station te gaan (en bij voorkeur daar waar je tzt ook naar toe zal gaan) en je daar precies laat voorlichten welke papieren ze nodig hebben om de caravan te keuren en toe te laten.
Ik heb dat laatste eens meegemaakt in Duitsland bij de Tüv om een Nederlandse caravan toe te laten en toen puntje bij paaltje kwam bleek ineens dat zij de toelatingskeuring toch niet konden uitvoeren omdat de caravan niet "in hun systeem voor kwam", en dat terwijl diezelfde caravan gewoon in Duitsland te koop was !!!!!.Toen ik de man erbij haalde die mij eerder precies had uitgelegd wat ik bij me moest hebben is hij alsnog aan de slag gegaan.
Het lijkt me trouwens een leuke en vooral avontuurlijke manier om een caravan te kopen. Van te voren een paar grote dealers met veel occasions online opzoeken en op naar Engeland. Maak je er tegelijkertijd een leuke vakantie van.
Succes en veel plezier.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 31 mar 2014 21:36
Re: Import caravan uit Engeland
Beste mensen,
Bedankt voor jullie reacties. Begin mei hebben we voor het eerst vakantie gevierd in Engeland. De reis (overtocht via Duinkerken) hebben we met met eigen vervoer ondernomen, mede als voorbereiding op de toekomstige aankoop. We houden jullie wat dat betreft op de hoogte.
Groet,
Snowy
Bedankt voor jullie reacties. Begin mei hebben we voor het eerst vakantie gevierd in Engeland. De reis (overtocht via Duinkerken) hebben we met met eigen vervoer ondernomen, mede als voorbereiding op de toekomstige aankoop. We houden jullie wat dat betreft op de hoogte.
Groet,
Snowy
Re: Import caravan uit Engeland
Misschien niet helemaal on topic, maar sub.
Het volgende:
Vorig jaar liep ik bij caravancentrum de Jong in de Zilk, (vlakbij huis).
Kijken of er nog wat te shoppen was voor de caravan.
Kom ik in gesprek met twee Engelse dames die eea aan het inslaan waren.
Ze vertelden dat ze die middag een tweede hands caravan bij deze firma gekocht hadden.
En dat ze er vanavond nog mee op de boot naar huis gaan.
Verbaasd, want het was zware wind en ze hadden geen ervaring met rijden met een caravan.
Op de opmerking van mij dat de deur wel aan de andere kant zit dan Engelse caravans.
Antwoordde de dames: " Ach, na een paar glazen wijn maakt het ons niet uit waar de deur zit, we kunnen nooit een deur vinden".
In ieder geval hadden de dames erg veel lol.
Mijn vraag dus:
Hoe zit het dan met dit geval?
Export naar de UK?
Import in de UK?
S'middags kopen en s'avonds de boot op.
Moet er dan niets geregeld worden?
Of gewoon gaan met die banaan en "ik niet weten"
Caravancentrum in gebreke?
Het volgende:
Vorig jaar liep ik bij caravancentrum de Jong in de Zilk, (vlakbij huis).
Kijken of er nog wat te shoppen was voor de caravan.
Kom ik in gesprek met twee Engelse dames die eea aan het inslaan waren.
Ze vertelden dat ze die middag een tweede hands caravan bij deze firma gekocht hadden.
En dat ze er vanavond nog mee op de boot naar huis gaan.
Verbaasd, want het was zware wind en ze hadden geen ervaring met rijden met een caravan.
Op de opmerking van mij dat de deur wel aan de andere kant zit dan Engelse caravans.
Antwoordde de dames: " Ach, na een paar glazen wijn maakt het ons niet uit waar de deur zit, we kunnen nooit een deur vinden".
In ieder geval hadden de dames erg veel lol.
Mijn vraag dus:
Hoe zit het dan met dit geval?
Export naar de UK?
Import in de UK?
S'middags kopen en s'avonds de boot op.
Moet er dan niets geregeld worden?
Of gewoon gaan met die banaan en "ik niet weten"
Caravancentrum in gebreke?
Re: Import caravan uit Engeland
Wat er eenmaal in Engeland aangekomen moest gebeuren weet ik natuurlijk niet en dat hoefde die caravandealer ook niet te weten.
Wat ze in elk geval moesten hebben is een eendagskenteken om naar de grens (de haven) te rijden opdat hij verzekerd was. En dat was (is) á la minuut online te regelen.
Wat ze in elk geval moesten hebben is een eendagskenteken om naar de grens (de haven) te rijden opdat hij verzekerd was. En dat was (is) á la minuut online te regelen.