Import caravan uit Engeland

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Pieter Kemper
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 mar 2019 22:46

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Pieter Kemper » do 4 apr 2019 17:59

De deur zit links, maar dat vind ik een non-issue. Wat betreft de garantie: in principe heb ik Europese eu garantie, al zal een NL dealer wel moeilijk kunnen doen. Je moet wat durven wagen en voor 5500 euro kun je aardig wat opknappen. Over de korting: nu de economie weer aantrekt, zijn hoge kortingen lastiger.

Pieter Kemper
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 mar 2019 22:46

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Pieter Kemper » do 4 apr 2019 18:23

Oja, ik heb in het VK ook een diefstal tracker systeem , incl 2 jarig abonnement, erbij gekocht en een wielklem met afsluitbare bout door het wiel op het chassis. De kosten waren ca 600 euro. Dus dat vergroot het voordeel naar ca 6000,- euro.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door PD » do 4 apr 2019 18:25

RE.gif
Wanneer je de korting ontkent die je in NL krijgt zonder inruil, reken je jezelf rijk...….. 3k a 3k5 is wat je echt bespaard hebt knipoog.gif
Dat zou voor mij onvoldoende zijn want die garantie kun je echt schudden buiten het VK.

Maar je hebt de door jou gewenste hut, dat telt thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Micky » do 4 apr 2019 19:06

RE.gif

Hoeveel garantie hebben jullie al geclaimd sinds de levering van de nieuwe caravan?
Je koopt toch een goede caravan? daar kan wel eens een dingetje kapot zijn in het begin, maar ik mag toch hopen dat het niet in de buurt komt van 3K scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door PD » do 4 apr 2019 19:11

RE.gif
Dat is een kromme redenering..... dan moet je de caravan ook niet verzekeren awhoea.gif Ik betaal met een gerust hart € 1.100,- premie per jaar.
Alleen de 5 jaar garantie op waterdichtheid zou me die 3k al waard zijn al claimen we vrijwel niets.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Micky » do 4 apr 2019 19:23

RE.gif

dat is helemaal geen kromme redenering, verzekeren is heel wat anders, wat kan er nu onbetaalbaar stuk gaan aan je nieuwe caravan, dat ding van ons houdt het al bijna 30 jaar vol en daar is ook nooit iets groots aan stuk, het is maar een grote doos op wielen zoals Ab altijd schrijft mrgreen.gif

Overigens is verzekeren idd een dingetje, mijn schoonouders bijv. kopen altijd nieuwe auto's en hebben er nog nooit 1 all-risk verzekerd, als het fout gaat kopen ze een nieuwe en ze hebben nog nooit een grote schade moeten claimen knipoog.gif niet direct mijn ding dat geef ik toe, ik verzeker liever, maar garantie? ik koop doorgaans de gebruikte auto's zelfs zonder garantie, gewoon inschatten van het risico... Dus kromme redenering?? nee echt niet, gewoon slim bespaard die 3,5K whistle.gif

trouwens 5 jaar waterdicht, ook al heb je geen garantie, dan nog heb je gewoon een product gekocht wat moet deugen, dus ook dat krijg je echt wel uitgekeerd knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door PD » do 4 apr 2019 19:26

Micky schreef:
do 4 apr 2019 19:23
dat is helemaal geen kromme redenering, verzekeren is heel wat anders
Garantie of Verzekering.... voor mij hetzelfde eindresultaat, namelijk vergoeding van eventueel onheil thumbup.gif maar ieder zijn meug knipoog.gif


PK heeft er blijkbaar vrede mee, just not my cup of tea aflower.gif dat is slechts wat ik schrijf... Iedereen maakt die afweging voor zichzelf.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Micky » do 4 apr 2019 19:29

RE.gif

dat mag ook, maar zit er nog garantie op jullie trekker? of op jullie huis? toch ben je waarschijnlijk wel verzekerd tegen onheil mrgreen.gif
garantie vergaat, verzekering niet, tenzij je er zelf bewust voor kiest thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door PD » do 4 apr 2019 19:32

Kansloos whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Micky » do 4 apr 2019 19:45

RE.gif

Kansloos? PD, nu even reëel, wat hebben jullie aan € garantie geclaimd bij de 2 caravans die jullie nieuw gekocht hebben, het zijn top caravans toch? onder coulance wat ramen, maar wat nu echt aan euro's binnen de garantie?

Wel wat jaren geleden, maar mijn ouders hebben een caravanverhuurbedrijfje gehad, totaal slechts 8 nieuwe caravans gekocht, het waren Adria's, 3 als toercaravans en 5 stonden op de plek in Frankrijk, ik weet wat die caravans aan garantie hebben "opgeleverd" bijna niets is er binnen de garantie vervangen, de eerste caravans waren uit de jaren 90 en de latere uit de jaren 2000.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door BertJan » do 4 apr 2019 20:02

recent een verhaal gelezen over scheurend kunststof bij een engelse caravan, en dit komt vaker voor.
maar de een wil meer zekerheid en makkelijk, de ander wil minder betalen veel werk en vast plezier gehad met de voorbereidingen (voorpret). en wat voor de een een groot bedrag is is voor de ander een klein bedrag, ik ga zelf graag voor zekerheid en gemak.

Pieter Kemper
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 mar 2019 22:46

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Pieter Kemper » do 4 apr 2019 22:34

iedereen maakt zijn eigen afweging en berekent zijn/haar voordeel op zijn eigen wijze. Feit is dat ik een groter financieel voordeel heb, dan wanneer ik de caravan in NL gekocht zou hebben. Het enige dat ik met mijn verhaal wil aantonen is dat het goed om je heen kijken en ook over de grens je een aardig voordeel op kan leveren, maar je moet wel bereid zijn om de gok te wagen en je moet wat ondernemend zijn. Natuurlijk kan ik pech hebben dat er van alles aan de caravan mankeert, maar dan kan ik toch aardig wat verspijkeren voor het prijsverschil, laten we dat maar op 4k zetten. En ik heb een leuke ervaring in het VK gehad: ik was nog nooit in die streek geweest en het was prachtig winterweer. Wat mij verder verbaast, is het feit dat er zo'n groot prijsverschil tussen het VK en NL zit voor hetzelfde product. Ik begrijp ook wel dat er transportkosten in zitten en een ombouw van stopcontacten kost ook wat, maar dat rechtvaardigt naar mijn mening niet de prijs van 20.300 pond ( zonder extra's) die ik ervoor betaald heb ( catalogus 23.094 GBP) en de 31.300 euro die in NL betaald moet worden ( ook catalogusprijs). Dus.... als je wat lef heb: ga op onderzoek uit en vergelijk!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Micky » do 4 apr 2019 22:41

RE.gif
Groot gelijk heb je en dat prijsverschil is niet alleen bij caravans, bij auto's is het nog veel groter, alhoewel dat minder wordt.

Mijn Passat op Duits kenteken €62.000,- moet ik belasten in Nederland voor €74.000,- gewoon omdat hij dat hier kost, maar we kunnen niet ontkennen dat het goedkoper kan zijn ergens anders in te kopen, of je dat wilt ligt aan jezelf idd mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Jan van Vijven » do 4 apr 2019 23:45

Garantie laat ik vaak middels korting afkopen, is immers maar een klein financieel risico.
Verzekeren doe ik wel, gepikt of totaal verlies is een groot financieel risico.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door Micky » vr 5 apr 2019 00:00

RE.gif

Ook jij snapt hoe het werkt mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Import caravan uit Engeland

Bericht door deusjevo » vr 5 apr 2019 06:31

Bij een caravan zou ik er ook niet zoveel problemen mee hebben, met aankoop van een nieuwe camper bijvoorbeeld wel.
Daarin zit mij te veel motorisch geweld, elektronica en mechanica die stuk kan gaan en je direct skyhigh op kosten jaagt.

Die caravan zit alleen vol met plaatmateriaal en wat gebruikers elektronica/witgoed als koelkast en airco die allemaal van bekende toeleveranciers komen.

Verzekering zou ik vanzelfsprekend bij een nieuwe caravan wel nemen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”