Super airco

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Super airco

Bericht door Michel1975 » za 2 feb 2019 00:07

RE.gif
Doorslag bij mij gaf eigenlijk dat die bij
Pauw vandaan kwam. Ik dacht als die dan echt niet voldoet dan is er een winkel waar die terug kon. Tot op heden gaat die niet terug mrgreen.gif En goedkoper dan elders.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Super airco

Bericht door Micky » za 2 feb 2019 00:10

RE.gif

top toch, we gaan het zien, ik loop er al maanden mee en deze bullshit dan weer op ebay doet me besluiten dat ik dan maar gewoon inkoop en het kost wat het kost, past mooi naast de nieuwe zibro mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Super airco

Bericht door Stigter » za 2 feb 2019 08:57

Afgelopen zomer op het laatste moment besloten de mobiele airco van de kinderopvangkamer mee te nemen.
Lomp en zwaar ding in de auto maar goed voor extra gewicht in de achterbak.

Slang door het raam en afgedicht met een oud stoelkussen.

Uurtje voordat de kinderen naar bed gingen aanzetten en het was ongeveer 5 graden koeler in de caravan.

Als de kinderen naar bed gingen airco uit (herrie) en ze slapen als roosjes.

Niet de mooiste oplossing maar werkte prima. Apparaat hebben we al dus geen extra kosten ook leuk.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Super airco

Bericht door deemster07 » za 2 feb 2019 21:45

Micky schreef:RE.gif thumbup.gif

goed om weer een goede ervaring te lezen, kant van de bosjes gaat bij ons helaas niet, daar zitten 2 kleine raampjes voor de hoofdeinden van het stapelbed en voor zit een groot raam bij het grote bed wat niet open kan, omdat daar de uitlaat van de Primus verwarming zit (die zit dus niet op het dak). dus bij ons wordt het de voortent kant thumbup.gif

Wij stonden toevallig 3x aan het einde van het straatje vandaar dat de buitenunit richting de bosjes hing. Wij hebben de airco in het achterraam hangen van de caravan, op deze manier blaast de airco de koude lucht tot voorin de caravan.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Super airco

Bericht door Cara-Fan » zo 3 feb 2019 00:01

Wel weer 22 kg erbij.. [aschrik.gif]

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Super airco

Bericht door Niels83 » zo 3 feb 2019 06:44

Stigter schreef:
za 2 feb 2019 08:57
Afgelopen zomer op het laatste moment besloten de mobiele airco van de kinderopvangkamer mee te nemen.
Lomp en zwaar ding in de auto maar goed voor extra gewicht in de achterbak.

Slang door het raam en afgedicht met een oud stoelkussen.

Uurtje voordat de kinderen naar bed gingen aanzetten en het was ongeveer 5 graden koeler in de caravan.

Als de kinderen naar bed gingen airco uit (herrie) en ze slapen als roosjes.

Niet de mooiste oplossing maar werkte prima. Apparaat hebben we al dus geen extra kosten ook leuk.
onze koelkast doet eigenlijk nauwelijks iets behalve warmte produceren. we hebben nog een zeer goede koelbox die zich gewoon aan de gevraagde temperatuur houdt. dus de koelkast gaat uit de caravan. daarvoor in de plaats komt een mobiele airco.

deze moet ook kunnen verwarmen, dus de kachel gaat er ook uit. Qua gewicht gaat dit wat opleveren, er komt een schoenenkastje bij en we gaan uit van een koelere caravan.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Super airco

Bericht door Micky » zo 3 feb 2019 08:55

Cara-Fan schreef:Wel weer 22 kg erbij.. [aschrik.gif]
Wij hebben niet echt een gewichtprobeem, de kofferbak van de Passat zit maar vol tot net boven de rollo, als ik de airco in de caravan leg, leg ik iets anders in de auto, ook hebben we nog een grote skibox die gaat niet eens mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Super airco

Bericht door Cara-Fan » zo 3 feb 2019 11:07

RE.gif

Die ruimte heeft niet iedereen natuurlijk.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Super airco

Bericht door Chris » zo 3 feb 2019 15:38

Micky schreef:
zo 3 feb 2019 08:55
Cara-Fan schreef:Wel weer 22 kg erbij.. [aschrik.gif]
Wij hebben niet echt een gewichtprobeem, de kofferbak van de Passat zit maar vol tot net boven de rollo, als ik de airco in de caravan leg, leg ik iets anders in de auto, ook hebben we nog een grote skibox die gaat niet eens mee.
Die skibox was toch voor Oma??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Super airco

Bericht door Micky » zo 3 feb 2019 16:35

Cara-Fan schreef:
zo 3 feb 2019 11:07
RE.gif

Die ruimte heeft niet iedereen natuurlijk.
Als je geen 22kg over hebt of thuis kunt laten, dan is dit uiteraard geen oplossing voor je, zo werkt het met alles mrgreen.gif

overigens als je die 22 niet mee kunt nemen rij je ook wel heel erg op de grens hoor [aschrik.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Super airco

Bericht door deemster07 » zo 3 feb 2019 21:10

Wij vervoeren de 2400 in de Passat. De airco staat tegen de achterbank aan. Koelkast daar weer voor. Boodschappen en nog wat andere zooi erbij en rollen maar.

Af en toe wil de binnenunit van wat water af dus het beste is om een slang naar buiten te laten lopen zodat ie dat ten alle tijde kan doen.

Wij gebruiken ook vaak de tijdschakelaar zodat hij uit gaat als we slapen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

Re: Super airco

Bericht door richards » ma 4 feb 2019 13:47

Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

oornick
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 mei 2013 16:05
Locatie: Monnickendam

Re: Super airco

Bericht door oornick » wo 24 jul 2019 17:57

Waarom zijn er geen winkels die die airco’s verhuren. Gat in de markt lijkt me.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Adora 492 UL 2013 getrokken door een Skoda Superb 2012, 1.6 tdi Greenline

oornick
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 mei 2013 16:05
Locatie: Monnickendam

Re: Super airco

Bericht door oornick » wo 24 jul 2019 17:59

PMT schreef:Ik heb afgelopen juni de buren van een camper aangesproken die of de hele dag op pad waren of op het strand lagen met de dakairco aan. Het is niet zozeer dat die airco veel lawaai maak maar meer een irritant geluid maakt aan de kant waar die uitblaast. Als je naast de camper zit hoor je dat niet en daarom hadden ze dat ook niet in de gaten. Toen ze bij mij kwamen luisteren konden ze begrijpen, dat ik het een irritant geluid vond. Ik heb ook gevraagd waarom ze de hele dag die airco aan hadden. Puur uit gemakzucht en dat het koel was als ze thuis kwamen.
Ik heb zelf geen aico, lijkt me heerlijk voor warme nachten, maar is het niet zo dat zo'n airco een beperkte ruimte als een caravan/camper binnen no time op een gewenste temperatuur kan krijgen?
Is het dan in dat geval niet zo dat je hem graag zelf zou willen hebben? Het geluid. Ok je hoort het. Maar om nou te zeggen het stoort? Mij zeker niet..
Ieder zijn ding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Adora 492 UL 2013 getrokken door een Skoda Superb 2012, 1.6 tdi Greenline

Re di Coppi
Berichten: 1440
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Super airco

Bericht door Re di Coppi » wo 24 jul 2019 22:10

De airco draait hier ook 24/7.
Alleen ‘s-avonds ff aanzetten heeft geen zin, dan koel je alleen de lucht. De rest vh interieur is dan nog steeds warm. Door de hele dag te laten draaien blijft alles koel en slaap je prinsheerlijk👍🏻
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Super airco

Bericht door dieseltijger » wo 24 jul 2019 22:39

We gebruiken hiervoor wel eens bij uitzondering de timer van de Truma bankairco: na het verstrijken van de ingestelde tijd schakelt de airco aan - en bij thuiskomst is het koel.

Maar we gaan er in de praktijk relaxed mee om. Mijn zeergewaardeerde wederhelft kan niet zo goed tegen hitte, en op het moment dat zij gaat slapen doen we de airco aan als het klaarblijkelijk te warm is, en voor de rest gaat dat ding uit. Laat ik het zo stellen: het is niet ons idee van vakantie vieren om 24/7 een airco in de caravan te laten draaien - ik vind het overdreven.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Re di Coppi
Berichten: 1440
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Super airco

Bericht door Re di Coppi » wo 24 jul 2019 23:26

RE.gif
Bij 25C draait de airco niet 24/7
Bij 38 C wel, zoals vandaag, heerlijk relaxed snurken mrgreen.gif
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Super airco

Bericht door dieseltijger » wo 24 jul 2019 23:36

Bij 25 graden Celsius zet ik de airco ècht niet aan! Maar bij fiks over de dertig wel: vorig jaar waren we in Berlijn - het was iets van 34 graden. De Truma koelt redelijk snel, dus ik zet na enige tijd de ventilator ook op de laagste snelheid zodat het geruis minder wordt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Super airco

Bericht door PMT » wo 24 jul 2019 23:40


oornick schreef: Is het dan in dat geval niet zo dat je hem graag zelf zou willen hebben? Het geluid. Ok je hoort het. Maar om nou te zeggen het stoort? Mij zeker niet..
Ieder zijn ding.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De laatste twee weken van onze vakantie had ik best een airco willen hebben, maar dat is echt een uitzondering geweest. Wij kamperen meestal in mei/juni en september en dan tussendoor nog wat losse weekenden. Meestal zijn de avonden en nachten koel genoeg in die maanden dat ik met ramen open geen airco nodig heb. Van de ongeveer 80 dagen dat wij per jaar kamperen kan ik de echt hete nachten meestal op één hand tellen.
Over geluid en irritatie valt te twisten. De ene persoon heeft er eerder last van dan de ander. Ik heb er tegenwoordig minder gauw last van dan vroeger, maar misschien wordt mijn gehoor ook wel slechter.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Super airco

Bericht door Patman » wo 24 jul 2019 23:50

Ik zou er nu maar wat graag een hebben ! bruin.gif

oornick
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 mei 2013 16:05
Locatie: Monnickendam

Re: Super airco

Bericht door oornick » wo 24 jul 2019 23:52

oornick schreef:
PMT schreef:Ik heb afgelopen juni de buren van een camper aangesproken die of de hele dag op pad waren of op het strand lagen met de dakairco aan. Het is niet zozeer dat die airco veel lawaai maak maar meer een irritant geluid maakt aan de kant waar die uitblaast. Als je naast de camper zit hoor je dat niet en daarom hadden ze dat ook niet in de gaten. Toen ze bij mij kwamen luisteren konden ze begrijpen, dat ik het een irritant geluid vond. Ik heb ook gevraagd waarom ze de hele dag die airco aan hadden. Puur uit gemakzucht en dat het koel was als ze thuis kwamen.
Ik heb zelf geen aico, lijkt me heerlijk voor warme nachten, maar is het niet zo dat zo'n airco een beperkte ruimte als een caravan/camper binnen no time op een gewenste temperatuur kan krijgen?
Is het dan in dat geval niet zo dat je hem graag zelf zou willen hebben? Het geluid. Ok je hoort het. Maar om nou te zeggen het stoort? Mij zeker niet..
Ieder zijn ding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Echt muggenzifterij. Gelijk stelt niks tot weinig voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Adora 492 UL 2013 getrokken door een Skoda Superb 2012, 1.6 tdi Greenline

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Super airco

Bericht door Michel1975 » do 25 jul 2019 00:36

Wij slapen s'nachts heerlijk met de airco aan. Heerlijk uitgeslapen wakker worden omdat ik klaar ben met slapen en niet omdat ik de tent uit smoor. Wij hadden hem vorig jaar ook geregeld overdag aan staan, Met 40 graden lag onze zoon samen met de hond lekker in de caravan. Vandaag even contact gehad met Eurom. Ik was een dopje van de afvoer kwijt. Wordt kosteloos toegestuurd. thumbup.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18819
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Super airco

Bericht door Hobby Linka » do 25 jul 2019 07:24

Hier staat de airco ook de hele dag aan. Als de caravan op de gewenste temperatuur is zal de airco juist minder hoeven te werken en hoor je hem juist minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Super airco

Bericht door deemster07 » do 25 jul 2019 09:41

Michel1975 schreef: Vandaag even contact gehad met Eurom. Ik was een dopje van de afvoer kwijt. Wordt kosteloos toegestuurd. thumbup.gif
Ow dat probleem heb ik nu ook. Heb een rubber dopje van de Aldi buitenkeuken in de afvoer gedrukt maar wil graag een nieuw origineel dopje....heb je info voor me?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Super airco

Bericht door Michel1975 » do 25 jul 2019 09:49

deemster07 schreef:
do 25 jul 2019 09:41
Michel1975 schreef: Vandaag even contact gehad met Eurom. Ik was een dopje van de afvoer kwijt. Wordt kosteloos toegestuurd. thumbup.gif
Ow dat probleem heb ik nu ook. Heb een rubber dopje van de Aldi buitenkeuken in de afvoer gedrukt maar wil graag een nieuw origineel dopje....heb je info voor me?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
als je ze even mailt welk type je hebt. Cos@eurom.nl
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”