Zwitserland vignet

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8035
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Zwitserland vignet

Bericht door VIP » ma 16 mei 2016 12:08

eurotrotter schreef:Als je zeker weet dat je de rest van de geldigheidsduur niet meer naar Zwitserland gaat is er niks aan de hand,anders is t weggegooid geld als je weer een vgnet moet kopen.

Overigens gaat bij mij het Oostenrijk vignet er ook gelijk af hoor,als de geldigheidsduur verlopen is.
Mijn Zwitsers vignet( als ik dat heb) gaat er gelijk bij thuiskomst af,dat verkoop ik aan de buurman,die weet precies hoe hij t onbeschadigd eraf moet halen mrgreen.gif .

Dat doe ik dus ook, er af halen en verkopen, en als ik er weer een nodig mocht hebben koop ik er via via weer een.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Micky » di 17 mei 2016 22:26

Kingpin1966 schreef:Waarom is er eigenlijk voor Zwitserland alleen een jaarvignet te koop?
Voor Oostenrijk heb je naast het jaarvignet ook 10 dagen en 2 maanden vignetten maar voor CH niet.
Wat voor filosofie steekt daar achter?
Toch een duur grapje als je het aantal bezoekjes aan of door CH beperkt tot 1.
Spotgoedkoop als je het vergelijkt met een ritje naar Zuid Frankrijk met de caravan, dat schijnen mensen steeds te vergeten whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Zwitserland vignet

Bericht door witjesm » di 17 mei 2016 22:44

Kingpin1966 schreef:Waarom is er eigenlijk voor Zwitserland alleen een jaarvignet te koop?
Voor Oostenrijk heb je naast het jaarvignet ook 10 dagen en 2 maanden vignetten maar voor CH niet.
Wat voor filosofie steekt daar achter?
Toch een duur grapje als je het aantal bezoekjes aan of door CH beperkt tot 1.
Het Oostenrijk vignet kost ook geen 40chf per jaar whistle.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland vignet

Bericht door eurotrotter » di 17 mei 2016 23:14

Micky schreef:
Kingpin1966 schreef:Waarom is er eigenlijk voor Zwitserland alleen een jaarvignet te koop?
Voor Oostenrijk heb je naast het jaarvignet ook 10 dagen en 2 maanden vignetten maar voor CH niet.
Wat voor filosofie steekt daar achter?
Toch een duur grapje als je het aantal bezoekjes aan of door CH beperkt tot 1.
Spotgoedkoop als je het vergelijkt met een ritje naar Zuid Frankrijk met de caravan, dat schijnen mensen steeds te vergeten whistle.gif
Alleen goedkoop als je veel Zwitserse kilometers maakt.
Als je naar Italie gaat met vakantie ben je € 80 kwijt voor 2 vignetten,Basel -Chiasso is 300 km,dat is dus € 80 voor 600 km is € 0.13 /km
Ga je naar Spanje met de caravan ,is datvanaf Toul naar Le Boulou ,heen en terug 1714 km,dat kost je( 2 x 110,80 )€ 221.60= € 0,12 /km
http://www.autoroutes.fr/fr/itineraires.htm

ietsie pietsie goedkoper . whistle.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Micky » di 17 mei 2016 23:20

RE.gif

awhoea.gif zo'n reactie is direct te verwachten van enkelen, we zijn hier geen transportbedrijf maar gezinnen die op vakantie gaan, reken nu een keer de out of pocket kosten van huis naar Zuid Frankrijk en dezelfde kosten naar het gezellige Lago Maggiorre, of de bloemen rivièra knipoog.gif
Een kostprijs per km heeft hier werkelijk niemand wat aan, we willen onze vakantie bestemming bereiken toch scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland vignet

Bericht door eurotrotter » di 17 mei 2016 23:37

RE.gif
Ik geef alleen een reactie op jouw stelling dat t ,in vergelijking met een reis naar zuid Frankrijk goedkoop zou zijn.
En daar merk ik bij op dat t pas goedkoop word als je veel kilometers in Zwitserland maakt.

IK weet niet hoe jij t doet maar als ik ergens heen ga kijk ik daar niet naar hoor,t hoort erbij,ik ga echt mijn bestemming niet aanpassen aan de tolkosten die ik onderweg tegenkom,maar ik weet wel hoe ze zich verhouden.

En als jij zegt dat t spotgoedkoop is,vergeleken met een reis naar zuid Frankrijk moet ik helaas constateren dat dat ook maar betrekkelijk is. scratch.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Micky » di 17 mei 2016 23:54

RE.gif

Nee, het is NIET betrekkelijk, nogmaals "we" zijn geen transportbedrijf die per km moeten rekenen, "we" (met we bedoel ik de gemiddelde kampeerder die rekening houd met een max vakantie budget) gaan op vakantie en rekenen met een vakantiebudget, stel:

we hebben 800 euro gecalculeerd voor de reis, we kiezen tussen Noord-Italie en Zuid-Franrijk, we gaan er gemakshalve even vanuit dat de afstand vergelijkbaar is en we voor beide bestemmingen €400 ,- nodig hebben aan brandstof voor de heen- en terugreis.

Italie bereiken we met €80,- additionele kosten
Zuid-Frankrijk met €221,- additionele kosten

Gaan we naar Zuid-Frankrijk, houden we over: 800-400-221= €179,- van ons reisbudget
Gaan we naar Noord-Italië, houden we over 800-400-80=€320,- van ons reisbudget.....

DUS we kunnen €141,- meer uitgeven aan ijsjes voor de kids mrgreen.gif

Kortom een hele andere denkwijze dan bij zakelijke transporten waar jou rekenwijze absoluut opgaat thumbup.gif of wil je zeggen dat er kampeerders zijn die zeggen:" voor tol willen we maximaal €0,15 per km betalen"?

Overigens kijken wij echt helemaal nergens naar, het kost wat het kost, net als de caravan, voortent, de bijtelling en de trekker...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Zwitserland vignet

Bericht door witjesm » wo 18 mei 2016 07:23

RE.gif thumbup.gif Wat heb jij een gelijk zeg!
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Mees

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Mees » wo 18 mei 2016 08:29

De vignetkosten voor CH zijn heel erg laag.

Voor de meesten onder de kerrevenners spotgoedkoop (als ik zie wat ze allemaal shoppen)
en voor een gezin zonder budget ('snap niet dat ze op vakantie durven te gaan) ook eigenlijk 'nootjes'
want thuis geven ze het per maand al uit aan mobieltjes.....(en per week aan drank en sigaretten)

Ferries zijn ook spotgoedkoop; een paar honderd euro's voor een oversteek.

Want:
moet je eens proberen met je huisraad, over al die bergen te lopen met je pakezel....
Of in een rubberboot de Noordzee over te steken....
(man man man, wat sjouwt iedereen toch veel mee in een caravan en vooral in hun trekauto)

Uh, hoor ik nog iemand mauwen over vals-plat (en files met airco en stereo) voor de tunnel?

O ja, geen tolpoortjes en/of kastjes op je voorruit.
En die sticker koop je onderweg in D, want je moet toch even stoppen om te tanken.

Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: do 17 sep 2015 13:17

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Sjonnie » wo 18 mei 2016 08:40

Mja, goedkoop... Micky heeft wel gelijk.

Voor onze reis naar Toscane deze zomer heb ik nu wel de keuze gemaakt om via Oostenrijk te rijden i.p.v. het mooie Suisse mede door de kosten van 2x een vignet.

Zelfs in Oostenrijk denk ik er over om geen vignet te gaan gebruiken en binnendoor te rijden. Brenner Autobahn betaal je sowieso al apart tol en we verblijven toch 3 dagen in Oostenrijk dus vanwaar die haast. Lekker binnendoor karren, zie je ook nog wat van de wereld. whistle.gif :lol:
Afbeelding

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland vignet

Bericht door eurotrotter » wo 18 mei 2016 20:46

Micky schreef:RE.gif Nee, het is NIET betrekkelijk, nogmaals "we" zijn geen transportbedrijf die per km moeten rekenen, "we" (met we bedoel ik de gemiddelde kampeerder die rekening houd met een max vakantie budget) gaan op vakantie en rekenen met een vakantiebudget, stel:
.
IK bereken helemaal niks als en transportbedrijf Micky,het vergelijk van het zwitserse vignet en de Franse tolkosten kwam van jou,weet je nog?
( op een reactie van Kingpin)
Micky schreef:
Kingpin1966 schreef: Toch een duur grapje als je het aantal bezoekjes aan of door CH beperkt tot 1.
Spotgoedkoop als je het vergelijkt met een ritje naar Zuid Frankrijk met de caravan, dat schijnen mensen steeds te vergeten whistle.gif
IK moet helaas stellen dat kingpin daar gelijk in heeft,dat t een duur grapje is als je eenmalig door Zwitserland gaat,dat bevestigde ik door te stellen:
eurotrotter schreef:Alleen goedkoop als je veel Zwitserse kilometers maakt.
T is natuurlijk appels met peren vergelijken,als je naar zuid Frankrijk wilt moet je niet naar Zwitserse tolkosten kijken,en omgekeerd.
Maar als je met de heenreis naar Italië , door Zwitserland gaat,en dus 2 vignetten moet kopen,en je maakt daar met de terugreis ook weer gebruik van,ziet t kostenplaatje er overigens heel wat gunstiger uit.
En als je ook nog met wintersport gaat word t helemaal interessant,hoe meer kilometers je maakt hoe "goedkoper je vignet is"dat bedoelde ik.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland vignet

Bericht door eurotrotter » wo 18 mei 2016 21:09

Sjonnie schreef:Mja, goedkoop... Micky heeft wel gelijk.

Voor onze reis naar Toscane deze zomer heb ik nu wel de keuze gemaakt om via Oostenrijk te rijden i.p.v. het mooie Suisse mede door de kosten van 2x een vignet.

Zelfs in Oostenrijk denk ik er over om geen vignet te gaan gebruiken en binnendoor te rijden. Brenner Autobahn betaal je sowieso al apart tol en we verblijven toch 3 dagen in Oostenrijk dus vanwaar die haast. Lekker binnendoor karren, zie je ook nog wat van de wereld. whistle.gif :lol:
Als je de bundesstrasse neemt moet je er mee rekenen dat de Brennerautobahn pas vignettenvrij is vanaf de aansluiting Innsbruck sud,als je,komende vanaf de Fernpass al in Innsbruck west( kranebitten) opgaat moet je wel een vignet hebben.
De Brennerlandstrasse mag je met caravan niet rijden,daar moet je z.w.z. de autobahn nemen.
Indien je via de Fernpas en de Resiapass wilt gaan moet je uitkijken dat je niet door de Landecker tunnel gaat(de 180)deze is ook vignettenplichtig,en er word regelmatig gecontroleerd.
je moet daar echt door de stad Landeck en van daaruit de L76 nemen naar de Resiapass.

Voor de prijs van een vignet hoef je t niet te laten;€ 8.80 voor 10 dagen, en je hebt er maar één nodig
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Zwitserland vignet

Bericht door witjesm » wo 18 mei 2016 21:16

RE.gif leuke redenaties maar een gezin in noord Italie kan toch echt een keer extra uit eten in vergelijk met iemand die naar zuid Frankrijk gaat kus.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Micky » wo 18 mei 2016 21:26

RE.gif thumbup.gif

Sorry Eurotrotter, duidelijker kan ik het helaas niet voor je maken weenie.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 947
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Zwitserland vignet

Bericht door deemster07 » wo 18 mei 2016 22:34

@Mees Nog even lekker tanken in Zuid - Duitsland staan er weer van die slimmerds voor je in de rij die nog een vignet moeten kopen pfffff daar gaat onze snelle F1 pitstop.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Daphne » wo 18 mei 2016 22:43

RE.gif

Jammer dan cool.gif Wij gaan ze echt niet voor de vakantie bij de ANWB halen. Wij weten vooraf niet waar we heen gaan of welke route we nemen. Dus wordt het onderweg bij het tanken een vignet afrekenen en dat kost echt geen minuten extra.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland vignet

Bericht door eurotrotter » wo 18 mei 2016 22:51

witjesm schreef:RE.gif leuke redenaties maar een gezin in noord Italie kan toch echt een keer extra uit eten in vergelijk met iemand die naar zuid Frankrijk gaat kus.gif
Das geen vergelijk natuurlijk,een gezin wil naar zuid Frankrijk,en daar hangt een Franse prijskaart aan.
Wil t naar Zwitserland of Italie ,hangt daar een Zwitsers/italiaanse prijskaart aan.
Je kunt ook kiezen voor het noord Duitse Rügen,dan betaal je helemaal geen tol.
Wat ik in mijn betoog bedoeld te zeggen is dat,als je slechts eenmaal door Zwitserland gaat,je voor je € 80 minder kilometers kunt rijden dan voor € 80 in Frankrijk,en dat,hoe meer kilometers je maakt,hoe "goedkoper"je vignet is.

Overigens kan men er in Frankrijk ,evenals in Zwitserland,voor kiezen om helemaal geen tolwegen te rijden,maar,afhankelijk van de bestemming is dat in Frankrijk gemakkelijker dan in Zwitserland dacht ik zo,
Van Basel naar Chiasso over de N wegen zal wel wat voeten in aarde hebben,persoonlijk zou ik dan via Vallorbe ,langs t lac Leman en de Simplon gaan.

Maar de prijs van de tol is bij mij nooit de beslissende factor die de bestemming uitmaakt hoor,ik hoop bij u ook niet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Mees

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Mees » wo 18 mei 2016 22:54

Sorry hoor Deemster07, als ik je reistijd die dag met 20 seconden heb vermeerderd. :oops:
Wat een geluk dat er niemand voor mij stond, die nog een broodje bestelde knipoog.gif

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 947
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Zwitserland vignet

Bericht door deemster07 » wo 18 mei 2016 23:01

@Daphne kost echt wel extra minuten ;-)

@ Mees dat broodje doe ik dan weer ter irritatie van de klant achter mij ;-)
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Daphne » wo 18 mei 2016 23:03

RE.gif

Naar de ANWB gaan kost mij meer tijd, bij de pomp jouw tijd :lol:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Micky » wo 18 mei 2016 23:06

eurotrotter schreef: Wat ik in mijn betoog bedoeld te zeggen is dat,als je slechts eenmaal door Zwitserland gaat,je voor je € 80 minder kilometers kunt rijden dan voor € 80 in Frankrijk,en dat,hoe meer kilometers je maakt,hoe "goedkoper"je vignet is.
Sorry, maar je blijft denken als een transportbedrijf, wat je per km betaald maakt niets uit prive, kijk nog eens naar mijn rekensom hierboven, je vignet wordt niet goedkoper als je meer km rijdt in de vakantie (wel per gereden km, maar niet op je vakantie budget en daar gaat het om als je met de caravan onderweg bent), wel als je als transporteur onderweg bent stom.gif stom.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ferdi

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Ferdi » do 19 mei 2016 05:07

Ik kom al jaren door Zwitserland en plak thuis de vignetten geprepareerd achter de binnenspiegel.
Makkelijk te verwijderen en je kan er iemand anders ook blij mee maken. Als je het netjes doet zien ze dat niet.
Ik heb de 2 stickers langs elkaar geplakt en dit jaar voor het eerst erop gewezen dat ik de volgende keer de 2e sticker op de caravan moet plakken.
Maar dat doe ik niet, ik wil geen sticker op de caravan en eigenlijk ook niet op de auto.
In augustus komen weer voor de 2e keer door Zwitserland dus dan vallen de kosten nog mee, dat is gunstiger dan tol betalen.


Groeten Ferdi

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland vignet

Bericht door eurotrotter » do 19 mei 2016 07:55

Micky schreef:, wat je per km betaald maakt niets uit prive,
Micky schreef:
Dus deze gaat ook niet op dan????

Spotgoedkoop als je het vergelijkt met een ritje naar Zuid Frankrijk met de caravan, dat schijnen mensen steeds te vergeten whistle.gif

Of wil je zeggen dat mensen beter naar Italië/Zwitserland kunnen gaan dan naar Zuid Frankrijk? scratch.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Zwitserland vignet

Bericht door witjesm » do 19 mei 2016 08:07

eurotrotter schreef:
Overigens kan men er in Frankrijk ,evenals in Zwitserland,voor kiezen om helemaal geen tolwegen te rijden,maar,afhankelijk van de bestemming is dat in Frankrijk gemakkelijker dan in Zwitserland dacht ik zo,
Van Basel naar Chiasso over de N wegen zal wel wat voeten in aarde hebben,persoonlijk zou ik dan via Vallorbe ,langs t lac Leman en de Simplon gaan.
Dat denk ik idd ook. Je krijgt dus in CH wel heel veel "waar" voor je geld ;-)
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zwitserland vignet

Bericht door Daphne » do 19 mei 2016 08:08

Volgens mij weet TS al waar ze de vignetten gaat plakken!

De rest van de discussie was even vermakelijk maar het welles nietes verhaal mag nu stoppen.


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”