Aankooptips

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19688
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Aankooptips

Bericht door Daphne » wo 16 dec 2015 17:47

RE.gif

Bij nieuwe caravans heb je 2 jaar fabrieksgarantie. Op waterdichtheid, onder voorwaarden een paar jaar meer. De caravan die je op het oog hebt is van bouwjaar 2000 als ik het goed heb. Geen fabrieksgarantie dus.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16185
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Aankooptips

Bericht door Jan van Vijven » wo 16 dec 2015 18:06

Tja, bij een veiling is het meestal 'What you see is what you get'

Maw, geen garantie.
Als er nog garantie op zit is dit wel overdraagbaar, maar vergeet niet dat er meestal geen history van het onderhoud te vinden is, dus ben je vaak de klos.
Veilingen lijken leuk, maar laat je niet gek maken, een koopje moet een koopje zijn en anders moet je er vanaf blijven.

Btw,
Is het wel een echte veiling? Normaal heb je geen tijd om na te denken....
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Aankooptips

Bericht door Williamr » wo 16 dec 2015 18:21

De prijs zal in de laatste dagen wel omhoog gaan, zal wel even kijken wat je kwijt bent aan nieuwe sloten
kwijt bent.
Bijlagen
image.jpeg
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

HannieenJan

Re: Aankooptips

Bericht door HannieenJan » do 17 dec 2015 11:20

Hartelijk dank. Als de de garantie maar beperkt overdraagbaar blijkt te zijn dan moet moet de prijs wel heel interessant zijn. Voorlopig is de prijs zeker interessant maar met een veiling weet je het inderdaad nooit.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16185
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Aankooptips

Bericht door Jan van Vijven » do 17 dec 2015 11:26

Kijk uit met bieden op meerdere dingen tegelijk...zo zat ik ooit eens met drie vrachtwagens in mijn maag terwijl ik er maar één nodig had. Gelukkig werd ik op het laatst op twee stuks overboden.

Hoe moet je dat thuis dan weer uitleggen...

Kijk ook even de voorwaarden na wat betreft ophalen, langer laten staan kan soms veel geld kosten!
En vergeet de veilingkosten niet!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

louis23480
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 5 apr 2013 16:03
Locatie: Kalmthout

Re: Aankooptips

Bericht door louis23480 » vr 1 jan 2016 17:23

Wat die Bovag-keuring betreft daar ben ik het mee eens dat het maar een vodje papier is. Ik kocht een 2° hands caravan als Belg in Nederland en er werd voor de aflevering een Bovag-keuring uitgevoerd. Alles OK bij het ophalen !!!!! Het slot van de desselbak was defect en moest nog vervangen worden, duurde wel een klein uurtje. Het mistachterlicht brandde niet door een slecht contact volgens de verkoper. Bij thuiskomst stelde ik vast dat er geen lampje in zat. Op de bijgeleverde checklist stond vermeld "niet van toepassing". Dit was wel in 2003 en moesten de caravans toch al wel een mistlamp hebben. De sticker, de checklist en de Bovag-keuring zijn wel goed maar is toch wel sterk afhankelijk van de persoon die dit uitvoert. Kijk dus steeds goed uit ge doppen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19688
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Aankooptips

Bericht door Daphne » vr 1 jan 2016 17:37

RE.gif

Of er een mistlamp op de caravan moet zitten hangt af van welk jaar de caravan is. Caravans die na 31-12-1997 zijn geregistreerd zijn mistlampplichtig. Caravans onder de 750 kg zijn altijd mistlampplichtig.

Dit is in Nederland anders dan in België, er was dus niets mis met de BOVAG keuring als de caravan een registratie had van voor die datum.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Abve

Re: Aankooptips

Bericht door Abve » vr 13 sep 2019 18:51

Ik krijg net een berichtje dat Bol.com alleen vanavond tot 40% korting geeft op kampeer- en outdoorartikelen. haphop.gif
Misschien kan iemand hier zijn/ haar voordeel mee doen

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”