Hoe bevalt uw caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Cdebruin » do 10 mar 2016 00:15

Ben eigenlijk benieuwd hoe u caravan bevalt ,of deze aanschaf aan u verwachtingen voldoet ,of is er spraken van enige teleurstelling.
dat u overgestapt ben naar een ander merk .
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Knaus440
Berichten: 3723
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Knaus440 » do 10 mar 2016 08:50

Knaus, erg goed, ja, nee geen onoverkomelijke.
Nee, niet overgestapt dus naar een ander merk.

Hiermee heb ik uw vraag beantwoord, toch? scratch.gif
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Henny » do 10 mar 2016 09:07

Avento Exellence TLH en die bevalt uitstekend, vooral de ruime keukenhoek, die zit in een L dus veel loopruimte. Ruime rondzit dat s'avonds een ruim bed is.
Vloerverwarming, heerlijk. Vooral omdat wij altijd voor/najaar weggaan.
Caravan is niet te groot en degelijk gebouwd. Kortom thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

koning

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door koning » do 10 mar 2016 09:12

Homestar 45 FHU, bevalt prima, 1 minpuntje: de uitdraaisteunen aan de voorkant zijn wat minder goed bereikbaar.
Maar wat zijn je ervaringen met de Eriba?

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door JanP » do 10 mar 2016 09:31

Ze is nog niet zwanger, ik zou het echt niet weten hoe ik haar zwanger kan maken weenie.gif , ik weet ook niet wat de draagtijd van een caravan is weenie.gif , dus ik weet niet hoe ze bevalt.
Maar het kamperen in een caravan hebben wij na al die vele jaren wel aardig onder de knie. thumbup.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Lizzy74
Berichten: 218
Lid geworden op: di 22 mei 2012 09:34

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Lizzy74 » do 10 mar 2016 09:57

Momenteel Burstner Fun 480, vooral vanwege de indeling.
Hiervoor Dethleffs, en dat blijft toch wel een beetje mijn droom.
Qua afwerking, mooie ronde hoeken vanbinnen, enz.
Maar voor nu bevalt de Burstner uitstekend.
Opel Zafira 2.2 met Bürstner Fun Sportive 480TK

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door JPGeetje » do 10 mar 2016 10:24

Wij hadden een Knaus (550TL), een uitvoering met 2 enkele bedden.
Een prima caravan maar na 10 jaar wil je wel eens wat anders.
We hebben nu een Fendt (495SFB), een uitvoering met een Frans bed.
Gekozen voor een Frans bed omdat in die opstelling een efficiënter gebruik wordt gemaakt van de binnenruimte.
Ik wilde eigenlijk ook een kleinere caravan maar de tegenhanger van onze Knaus was nog een stukje langer en het kleinste model met enkele bedden, een 465 was dermate krap van binnen dat die het in ieder geval niet ging worden.
Van de uiteindelijk gekozen indelingskeuze hebben we spijt; de twee enkele bedden vinden wij achteraf gezien toch een stuk handiger.
De Fendt in vergelijking met de Knaus vind ik caravans die kwaliteit weinig voor elkaar onderdoen.
Dat we de de overgang naar Fendt hebben gemaakt was dan ook puur op basis van wat we mooi vinden.
Fendt is wat mij betreft dan ook een prima caravan waar kwalitatief weinig op aan te merken valt.
Toch een paar opmerkingen.
Toen wij in 2012 onze Fendt bestelden, had Fendt geen enkel model in het assortiment waarin geen rondzit zat.
Dat vonden wij jammer.
Een caravan met 2 enkele bedden wordt over het algemeen bewoond door 2 personen.
Een rondzit kan dan wel gezelliger aandoen maar als je met z'n tweeën bent heeft het weinig meerwaarde.
Als je s'avonds gezellig zit te kletsen wil je lekker in dat hoekje kruipen en de beentjes omhoog op de bank, maar dat zit bij een rondzit niet lekker.
Zeker niet bij de rondzit van Fendt Opal waarvan de ronde hoek een vrij grote straal beschrijft en daardoor je met je lijf naar opzij wordt "gestuurd".
Inmiddels heeft Fendt dat kennelijk ook onderkend want vorig najaar zag ik een uitvoering met enkele bedden staan waarbij de rondzit was vervangen door de gebruikelijke 2 bankjes waarbij tegen de achterwand een extra kussen pas geleverd waar je recht tegenaan kunt leunen als je dwars op de bank zit. thumbup.gif
Verder nog 1 klein puntje van kritiek.
De achterste uitdraaisteunen die je vanaf de achterkant caravan moet in/uitdraaien, zitten vanaf die kant nogal ver onder de caravan.
Om te kunnen zien waar je de schroefdop op het zeskant kunt zetten moet je welhaast op de knien gaan liggen.
Het was handig geweest als Fendt daar een begeleidend buisje voor had geplaatst waardoor je de dopsleutel naar het zeskant kon leiden. idee.gif
Resumerend, een kwalitatief prima caravan maar met een paar onhandigheidjes.
Dat de indeling achteraf niet helemaal aan onze wensen aansluit kunnen we Fendt niet kwalijk nemen en is voor ons een leer voor een volgende keer :(
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19785
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Daphne » do 10 mar 2016 11:00

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun caravan vervangen omdat men in het merk teleurgesteld is. Verandering omdat wensen veranderen ligt veel meer voor de hand. En dan gaat het zoals Jpgeetje het ook verwoordt, eerder over indeling.
De huidige caravan is de 5e in mijn caravan carrière. De laatste 4 nieuw gekocht. Nummer 3 en 4 hadden dezelfde indeling alleen ander merk en een ander behangetje. Of nummer 5 bevalt is nog te vroeg om te zeggen. We zijn er dit jaar nog maar 2 x mee weggeweest, dus moeten we nog veel meer testen voordat ik daar iets over kan zeggen. knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1550
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Jan Br » do 10 mar 2016 11:34

Wij zijn nu aan onze 5e caravan, na Solifer, Kip Grey Line, Chateau, en nu dan tweemaal Knaus 500FU. De laatste twee Knauzen zijn onze favorieten, dus het zou voor de hand liggen om bij vervanging opnieuw aan een Knaus te denken, echter we vinden de nieuwe versie's niet zo mooi en niet zo praktisch. Het zijn maar kleine dingen, een trutterig glazen kastje voor ophangen van wijnglazen, een mislukt verlicht glazen plankje in een van de kastjes, maar vooral het feit dat er eigenlijk geen scheiding meer is tussen woongedeelte en slaapgedeelte. Wij vinden het fijn om overdag de schuifdeur dicht te doen en de caravan te beperken tot alleen het woongedeelte.
Zitten nu een beetje te dubben tussen een nieuwe Eriba of een LMC Maestro. De eerste vinden we net iets completer en inventiever, maar ook beduidend zwaarder. De tweede heeft alles wat we zoeken (met een aantal opties gecompleteerd) en kan dan toch ergens op 1700kg uitkomen, hoger willen we eigenlijk niet gaan. Kunnen nog even nadenken, want streven naar vernieuwing voorjaar 2017. :lol:
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23446
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door PD » do 10 mar 2016 11:34

Op aandringen van VIP Premium kochten wij in 2008 onze eerste caravan, een gebruikte Hobby 495 UFe met voortent, vooral om te proberen of het kamperen iets voor ons was....... In 2008 hadden we onze vakantie al geboekt, dus alleen de mei- en herfstvakantie met de caravan op pad geweest en in de herfstvakantie een bijzettentje, slaapzakken en matrassen gekocht voor onze kids van toen 14 en 16.
Voor tussenstops tevens een Isabella Sun-Z luifeltje dat we overigens ook gebruikt hebben tijdens de zomervakantie in 2009 in de Vendee.

In 2009 veelvuldig met deze caravan, voortent en bijzettentje op pad geweest en dat beviel goed, in voor- en najaarsvakantie ook vriendjes/vriendinnetjes meegenomen voor de kids.
Omdat ik makkelijk rugklachten had en de uitstap vanuit het franse bed in een 495 niet zo makkelijk gaat, hebben we in de winter 2009/2010 een nieuwe Hobby 540 UL Excellent besteld die in januari 2010 werd geleverd. Ook deze beviel uitstekend en met name de uitstap vanuit de enkele bedden een feest. Op deze caravan zijn we ook direct verwend geraakt aan een mover, airco, Digitenne en fietsenrekken. Bij deze caravan hebben we toen ook nog een voortent gekocht omdat de kids nog meegingen. Heerlijke caravan geweest.

In 2012, dus 2 jaar nadat we de 540 UL gekocht hadden, kwam de Premium uit die in het eerste modeljaar een te gering laadvermogen had. Vanaf modeljaar 2013 werd een aslast van 2.000 kg mogelijk vanaf de 540 serie en dus stond de deur open voor een nieuwe hut.
Getwijfeld over een 560 UL en een 540 UFe maar omdat de uitstap vanuit het franse bed in een 540 een stuk comfortabeler kan dan vanuit een 495, hebben we ook omwille van de gezelligheid van het franse bed voor de 540 UFe indeling gekozen. Deze geeft ook direct de ruimste rondzit; zelfs de dubbelassers hebben kortere banken in de rondzit en het ruimtelijk effect van deze 7,8m lange caravan bevalt erg goed. Ook de keuken is ruim al gebruiken we die uitsluitend voor de vaat; wel handig om koffieapparaat en waterkoker op te kunnen plaatsen.
Bij deze caravan overigens geen voortent meer maar een Unico Verona luifel en ook de Isabella Sun-Z, aangevuld met inmiddels een Tarp en een Windscherm.

Ondanks dat we met z'n tweetjes blijven reizen, stappen we voorlopig niet meer over op enkele bedden, we kunnen elkaar niet missen knipoog.gif
De wens blijft voor een 610 Premium in een UFe of CFe indeling. Niet zozeer omdat we ruimtegebrek hebben maar ik vind de dubbelasser Premiums nou eenmaal geweldig mooi om te zien. Zolang deze echter (nog) niet leverbaar zijn, blijven wij uiterst tevreden rondrijden met de huidige 540 UFe Premium waarvan in de week na Pasen de rondzit opnieuw gestoffeerd wordt met een donkere stof !
De huidige lichte stof is te besmettelijk voor met name het blauw van spijkerbroeken wat toch blijft afgeven op de banken.

De zwaardere Premium "dwong" ons afgelopen jaar ook tot de aanschaf van een Land Rover Discovery en daar zijn we ons hutje nog steeds dankbaar voor awhoea.gif

De 540 UFe Premium heeft in 2015 op maar liefst 26 campings gestaan, dus de uitdaging voor 2016 ligt er....... mrgreen.gif Komend weekend alvast het 2e uitstapje voor dit seizoen blij.gif
Laatst gewijzigd door PD op do 10 mar 2016 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19785
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Daphne » do 10 mar 2016 11:55

Piet P schreef:maar vooral het feit dat er eigenlijk geen scheiding meer is tussen woongedeelte en slaapgedeelte. Wij vinden het fijn om overdag de schuifdeur dicht te doen en de caravan te beperken tot alleen het woongedeelte.
Misschien zit de afscheiding te goed verstopt en heb je deze niet gezien? Wij hebben gewoon een afscheiding in onze nieuwe Knaus. Weliswaar een harmonicawand maar die vind je in andere merken caravans ook. In onze vorige caravan (Eriba) zat dezelfde harmonicawand.
Piet P schreef:een mislukt verlicht glazen plankje in een van de kastjes
Deze is oogverblindend stom.gif knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 336
Lid geworden op: di 7 sep 2010 23:18
Locatie: IJmond

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Storm » do 10 mar 2016 12:17

thumbup.gif
Of is dat iets te kort door de bocht? mrgreen.gif

Wij zijn na 2 Adria's overgestapt de kleinere Sprite.
Beide Adria's waren van het type 502, de eerste met lengte banken (constant in gebruik als breedte bed) en een rondzit, de tweede met lengte bedden en rondzit. De tweede beviel ons qua indeling beter, alleen is de rondzit nooit als lekker zittend ervaren. Altijd een geschuif met de tafel en qua zit houding gewoon rechtop als " lekker in een hoekje" nooit als fijn ervaren.

De stap naar kleiner met de Sprite 370 werd op zich wel een beetje als sprong in het diepe. De vragen van kunnen we alles qua bergruimte wel kwijt, gaat het wel goed komen met vooral de kogeldruk en zal het steeds neerleggen en opruimen van de bedden ons niet opbreken waren de belangrijkste punten voor die diepe sprong.

Maar toevallig zei ik laatst nog tegen mijn vrouw hoe blij ik en zij dus ook ben met onze overstap.
De sprite is ons in alle opzichten zéér goed bevallen. De zit op de banken zoveel comfortabeler, geen geschuif of gekruip langs een tafel. Moet ik wel zeggen dat we in de caravan geen gebruik maken van de losse extra tafel maar slechts het uitschuifblad en bovenblad van het middenkastje. Met de aanschaf van twee Dufalay bedden het neerleggen en opruimen van de bedden zo makkelijk en snel. Het rijden met een kleinere/lichtere caravan zeer prettig. De grotere koelkast ruimte waardoor ik geen losse koelkistje extra meer mee hoef te nemen top. De totale indeling op zich (zie mijn avatar) helemaal goed. De aanschaf voor deze caravan van de makkelijk op te zetten Unico Verona een verademing.

Nu zit ik te zoeken naar een minpunt en heb één zeer klein dingetje in gebruiksgemak kunnen vinden. Het vullen van de drinkwatertank. Naar goed gebruik bij Engelse caravans gebeurt dit middels een extern pompje dat in een jerrycan of in mijn geval gieter met water wordt gehangen in plaats van bij de Adria's gewoon de gieter in het gat steken. Maar ik zie dit als een kwestie van gewenning.

Dus om nu te zeggen of hij bevalt . . . . . . . . . . . . . blij.gif

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.


Subaru Forester 2.0i Comfort, Hobby de luxe 460 lu, Unico Torino en Bologna.
Reich EasyDriverPro 1.8 mover met Mobility Power Pack.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16304
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Jan van Vijven » do 10 mar 2016 12:31

Wij zijn momenteel de vierde aan het verslijten.
Na eerst een half jaartje een zeer oud Beyerlandje getest te hebben, bleek dat we het wel leuk vonden maar dan wel groter en een betere indeling.
#2 was een nieuwe Knaus met een dwars bed, leek logisch, blijft er veel ruimte over....we vonden het niets!
#3 Na twee jaar wederom een Knaus maar nu met een Frans bed, perfect....
#4 Nu dus een Fendt, ik vond Fendt eerder oudbollig maar de laatste series paste wel bij mij.
De indeling is het zelfde als de Knaus maar wij vinden deze ruimer ogen en mooier.

De volgende? Ongeveer de zelfde en indien mogelijk 2,5 meter breed.
Zolang ik een stevige trekker kan betalen zullen we niet gauw kleiner gaan, ook al gaan we maar z'n tweeën op pad.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1550
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Jan Br » do 10 mar 2016 12:45

Daphne schreef:
Piet P schreef:maar vooral het feit dat er eigenlijk geen scheiding meer is tussen woongedeelte en slaapgedeelte. Wij vinden het fijn om overdag de schuifdeur dicht te doen en de caravan te beperken tot alleen het woongedeelte.
Misschien zit de afscheiding te goed verstopt en heb je deze niet gezien? Wij hebben gewoon een afscheiding in onze nieuwe Knaus. Weliswaar een harmonicawand maar die vind je in andere merken caravans ook. In onze vorige caravan (Eriba) zat dezelfde harmonicawand.
Piet P schreef:een mislukt verlicht glazen plankje in een van de kastjes
Deze is oogverblindend stom.gif knipoog.gif

Ja sorry Daphne, smaken verschillen nu eenmaal. We willen na onze pensionering er langer mee op pad en dan worden kleine irritaties, grote irritaties ben ik bang. Verder niets ten nadele van de Knaus, we hebben er niet voor niets twee gehad.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19785
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Daphne » do 10 mar 2016 14:59

RE.gif

Mijn opmerking over oogverblindend is letterlijk. De verlichting bij dat glasplaatje is zo fel dat het verblindend is C vak2.gif En jij noemde het ontbreken van een scheidingswand een van de redenen om niet meer voor Knaus te kiezen. Dan moet je toch iets anders bedenken, want die zit er wel degelijk in awhoea.gif

Smaken verschillen inderdaad, ik zou dan ook voor de Eriba (Nova) gaan en niet voor de LMC thumbup.gif Gaat het tussen de Eriba Exciting en de LMC Maestro, kies dan gewoon welke je het mooist vindt. Daar zit weinig verschil in, ze komen uit dezelfde fabriek.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1550
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Jan Br » do 10 mar 2016 15:14

Daphne schreef:RE.

Mijn opmerking over oogverblindend is letterlijk. De verlichting bij dat glasplaatje is zo fel dat het verblindend is C vak2.gif En jij noemde het ontbreken van een scheidingswand een van de redenen om niet meer voor Knaus te kiezen. Dan moet je toch iets anders bedenken, want die zit er wel degelijk in awhoea.gif

Smaken verschillen inderdaad, ik zou dan ook voor de Eriba (Nova) gaan en niet voor de LMC thumbup.gif Gaat het tussen de Eriba Exciting en de LMC Maestro, kies dan gewoon welke je het mooist vindt. Daar zit weinig verschil in, ze komen uit dezelfde fabriek.
Zo zijn we het dan toch eens. Natuurlijk zit er een scheidingswand in de nieuwe Knaus, maar in mijn huidige Knaus zat daar ook nog een televisiekast tussen, dus had je maar een opening van zeg 90 cm en daar zat een houten schuifdeur tussen. Nu komt er over je aanrecht een flubbelig vouwgordijntje en van de andere kant een op volledige hoogte, die ergens samenkomen, maar nauwelijks op elkaar aansluiten. Ik weet dat verder nagenoeg alle merken het op deze manier oplossen, terugdringen van gewicht is en blijft belangrijk bij het steeds maar luxer worden van de huidige caravan.
En ja, volledig vrije keuze zou uitvallen op een Nova SL, maar met de gewenste toevoegingen als mover en airco wordt hij wel stevig aan het gewicht.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door JanPunne » do 10 mar 2016 16:36

Elke overstap van caravan naar caravan is ons goed bevallen.
De eerste was een Rapido Comfort vouwcaravan, de tweede een Avento 315 de Luxe, de derde was een Bürstner Fun 420 en sinds 2014 zijn we de tevreden eigenaars van een nieuwe Sprite Alpine Sport 420 CT.
Elke overstap was weloverwogen en steeds door omstandigheden van lichamelijke aard ingegeven.
De Bürstner had weliswaar een vast bed maar de Sprite heeft het voordeel van meer beweeg en leefruimte.
Zelfs het bed opmaken is een fluitje van een cent in combinatie met de Duvalay's.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23446
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door PD » do 10 mar 2016 16:41

Piet P schreef:Nu komt er over je aanrecht een flubbelig vouwgordijntje en van de andere kant een op volledige hoogte, die ergens samenkomen, maar nauwelijks op elkaar aansluiten. Ik weet dat verder nagenoeg alle merken het op deze manier oplossen, terugdringen van gewicht is en blijft belangrijk bij het steeds maar luxer worden van de huidige caravan.
In onze vorige caravan, een Hobby 540 UL Excellent uit 2010, zaten wel 2 volledige houten schuifdeuren, maar die hebben bij ons 3 jaar op zolder gestaan, van aankoop tot verkoop van de hut knipoog.gif Het scheelde ons destijds 14 kg laadvermogen.

Nu hebben we in de 2013 Premium ook zo'n eendelig vouwgordijn wat we vervolgens ook niet gebruiken :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7107
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door karelV » do 10 mar 2016 16:53

Ik ben de tel een beetje kwijt geraakt weenie.gif awhoea.gif maar volgens mij krijgen wij over 5 weken onze 7e caravan. De èèrste kochten we in 2007 en het was alle keren een Hobby. Bevalt ons prima dus over 6 weken op naar de volgende nieuwe (2017 model) caravan toeleven. awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
frendt
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 1 nov 2015 17:19
Locatie: Hoofddorp

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door frendt » do 10 mar 2016 18:38

Onze 1e caravan was een knaus 500 TKM 2.5m breed. Een heerlijke gezinscaravan waar we heel tevreden mee waren. 15 jaar mee gekampeerd naar volle tevredenheid. Achter zat een verticaal luik waar je heel veel spullen in op kon bergen. Het stapelbed was om te bouwen tot een zitje. Toen we er met zijn 2en mee weggingen hadden we in de zitting beugels gemaakt om een fiets in te klikken. Als we dan op plaats van bestemming waren kon de fiets eruit en de kussens weer op de plaats. Niets meer te zien. Ook deden we vaak het bovenbedje naar beneden dan hadden we een grote plank waar we veel spullen op kwijt konden. Er zat een vouwdeur voor dus als je die dicht deed was er niets van te zien. Door de breedte hadden we een heerlijk breed bed. Enige minpuntje van de caravan was de keuken, die was wel klein voor een 5/6 persoons caravan. Omdat wij veel buiten koken hadden we daar niet echt last van maar die had wel groter gemogen. We hadden besloten er een mover onder te zetten en dan kon hij nog wel weer 15 jaar mee. Helaas is hij bij brand in de stalling verloren gegaan. Nu hebben we een hagelnieuwe Fendt Bianco Selection 465 TFB. Met mover en dakluifel. Nog niet mee weggeweest helaas. Dus nog geen idee of hij bevalt.

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door hoboken » do 10 mar 2016 19:22

Ik heb even zitten tellen vanaf 1978 nu caravan nummer 11 in ons bezit.
even het rijtje langs

Kip 320
Sprite Musketier
Eriba Familia
Eriba Troll
Adria optima 485
Detlefs Beduin 490
Solifer 450
Wilk 450
Adria unica b 360
Adria Forma 470
Adria unica b 502up

De 502 is onze 4é Adria maar deze is nog maar zeer kort in ons bezit dus nog geen gebruiks ervaringen.
De vorige Adria's zijn ons erg goed bevallen de 360 hebben we 10 jaar intensief gebruikt er is niets stuk gegaan de Forma hebben we 3 jaar gehad enkel een raamuitzetter is stuk gegaan. de Eriba's waren ook probleemloos de rest helaas niet.
Wij houden het bij Adria.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

AJ.Wijk

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door AJ.Wijk » do 10 mar 2016 20:41

Onze eerste Burstner 390 2 tafels zonder toilet
2e Burstner 390 2 tafels met toilet
3e Hobby 400 sf dwars bed en treinzit
4e Hobby 440 sf dwars bed en treinzit
Nu: Burstner 460 ts Averso fifty frans bed en rondzit geweldig!!!
waarschijnlijk gezien onze leeftijd en gezondheid de laatste maar we hopen er nog lang gebruik van te maken!

Gebruikersavatar
Deborah van Vliet
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 28 dec 2015 18:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Deborah van Vliet » do 10 mar 2016 20:59

Ik heb eigenlijk geen idee!

Wij hebben onze eerste caravan pas in december gekocht!
volgende maand gaan we hem voor het eerst testen!! Ben zo benieuwd!! zit de weken af te tellen!!

Afgelopen 2 jaar met de vouwwagen op vakantie geweest, ook leuk. Maar veel inpak werk...... voor mijn man....
En ik wil nog wel eens van camping naar camping hoppen, en daar werd manlief niet erg vrolijk van!
vandaar de caravan keuze!

Mijn ouders hebben altijd een caravan gehad! en dat beviel goed! veel mooie herinneringen!
Ik hoop nu zelf ook veel mooie herinneringen te maken met onze eigen caravan!

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Fam de Goeij » do 10 mar 2016 21:20

Onze eerste een Prdeom met hefdak achter een Fiat Panda 750 cc ,klein maar dapper en ach we waren jong he! blij.gif
De tweede een nieuwgekochte Eriba Puck 5 jaar fijn mee gekampeerd totdat .....ie lekte als een mandje ,nog net binnen de vochtgarantie omgeruild
voor De derde een eriba Puck L ,wat vonden we deze groot na dat kleine ,maar schattige puckje ,maar ook hier weer lekkage na 2 jaar 2x lekte het gebogen voorraam ! Daarna de vierde ,een Eriba Puck 230 GT met ruime heel mooie hoekkeuken en gladde beplating en gasflessen kast met busscharnier ,deze wegens rug problemen en het niet meer iedere nacht het bed op moeten en kunnen bouwen ingeruild voor een Caravelair voor ons de caravan die onze huwelijksreis verpeste en waar we pech mee bleven houden ....waarschijnlijk een maandag ochtend wagen . Toen 5 jaar heel vaak gekampeerd met een fijne Hobby 400 SF voor ons de eerste met toilet ! en nu vanaf dit jaar een Hobby met rondzit ! Hobby 455 UF excellent met alle opties ,vloerverwarming Alko ATC en Stereo instalatie en Tv op beugel . Achteraf het meeste plezier en de minste problemen gehad met de eerste en goedkoopste scratch.gif caravan de Predom en met de duurste en de voor laatste , de Hobby 400SF ! thumbup.gif

Theo Aerts
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:05
Locatie: Nieuwleusen

Re: Hoe bevalt uw caravan

Bericht door Theo Aerts » do 10 mar 2016 22:34


Onze 1e caravan was een Adria 305 uit 1977 met een hangbedje voor het 2e kind.
Onze 2e caravan was een Knaus Komfort 1978 met een hangbedje voor het 2e kind.
Onze 3e caravan was een Kip Grande-Luxe 430 1982 met wasruimte zonder toilet WERELD CARAVAN.
Onze 4e caravan was een Knaus Suswind 380 1986 eindkeuken met toiletruimte kinderen beiden in hun eigen tentje.
Onze 5e caravan was een Knaus Azur 400 1987 eindkeuken met toiletruimte kids in hun eigen tent nu meer luxe en een grotere rondzit.

Onze 6e caravan is een Fendt Platin 510 TF 2005 royale wagen voor 2-personen met Isabella luifel Digitenne 24 inch. Tv met DVD speler Met Bose solo 5 Endura-mover aut. en nog veel meer.
Even wat anders na 25 jaar en inmiddels met pensioen.
Mazda CX-5 TS+Bose 2016 +Fendt Diamant 510 TG 2006+Philips 24 ``Led TV+DVD speler+Bose-Solo-5+Digitenne +Alu-LPG Gasfles+Mover ENDURO EM305A +Optima-yellow 55Ah

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”