Caravan invoeren in België
Re: Caravan invoeren in België
Ook hier een kleine opmerking, Kip Nederland zit in Hoogeveen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan invoeren in België
He... ouwe zeurpiet..... zo'n allerkleinst detail op zo'n enorm epistel....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravan invoeren in België
RE.gif
Jammer dat je het zo opvat lijkt mij wel handig als iemand in België Kip wil opzoeken, de gemiddelde Nederlandse caravanner weet wel dat dit eigen product uit Hoogeveen komt, maar over de grens is dat anders
Jammer dat je het zo opvat lijkt mij wel handig als iemand in België Kip wil opzoeken, de gemiddelde Nederlandse caravanner weet wel dat dit eigen product uit Hoogeveen komt, maar over de grens is dat anders
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan invoeren in België
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravan invoeren in België
Ik heb mijn Hobby een paar maanden geleden in Duitsland ingevoerd. Ik had geen douane papieren nodig. Gewoon de kentekenkeuring en klaar. Ik heb nu een Duits èn Nederlands kenteken . Kosten waren ongeveer 350 euro inclusief alles.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: Caravan invoeren in België
Indien je naar NL invoert... Daar gaat dit topic toch niet over?
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: Caravan invoeren in België
Het hangt er sterk vanaf welk merk van caravan je wilt invoeren. Het "verhaaltje" van de 13-polige stekker is volgens mij niet nodig, indien je hiervoor een auto "leent" die wel hiervan voorzien is.
Daartegenover denk ik niet dat je de kost voor deze 13-polige stekker mag meerekenen bij de kosten voor het invoeren, maar wèl bij de aankoopkosten!! Je KUNT gewoon met een 7-polige stekker je caravan gebruiken, maar je hebt veel meer plezier van je caravan onderweg, indien je een 13-polige stekker gebruikt (verlichting en waterpompen werken onderweg en je ijskast blijft fris). Deze kost heb je ook indien je een caravan in je eigen land koopt ;-)
Daartegenover denk ik niet dat je de kost voor deze 13-polige stekker mag meerekenen bij de kosten voor het invoeren, maar wèl bij de aankoopkosten!! Je KUNT gewoon met een 7-polige stekker je caravan gebruiken, maar je hebt veel meer plezier van je caravan onderweg, indien je een 13-polige stekker gebruikt (verlichting en waterpompen werken onderweg en je ijskast blijft fris). Deze kost heb je ook indien je een caravan in je eigen land koopt ;-)
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
Re: Caravan invoeren in België
NL uitgevoerd, Duitsland ingevoerd. Ik woon in Duitsland.Monster900 schreef: ↑za 10 nov 2018 17:50Indien je naar NL invoert... Daar gaat dit topic toch niet over?
Nee, net helemaal het zelfde maar de procedure van uitvoer is wel (ongeveer) gelijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Caravan invoeren in België
Caravan in NL gekocht.
Na betaling COC ontvangen, dit online als bijlagebij de E705 verklaring ingevuld
Zelf preregistratie gedaan via website van fgov
Nieuwe nrplaat aangevraagd via WEBDIV (door verzekeringsagent)
Nu wachten tot quarantaine voorbij is, om onze nieuwe caravan te gaan ophalen
Beetje opzoekingswerk, maar geen euro extra betaald …..
Na betaling COC ontvangen, dit online als bijlagebij de E705 verklaring ingevuld
Zelf preregistratie gedaan via website van fgov
Nieuwe nrplaat aangevraagd via WEBDIV (door verzekeringsagent)
Nu wachten tot quarantaine voorbij is, om onze nieuwe caravan te gaan ophalen
Beetje opzoekingswerk, maar geen euro extra betaald …..
Re: Caravan invoeren in België
Precies zoals voorganger heeft omschreven. COC zat al bij de nieuwe caravan. Heb zelf op 1 april gebeld voor info m.b.t. gang van zaken met www.info-coronavirus.be. Gaven aan dat het geen probleem was om de caravan af te laten leveren en op te halen in Nederland als alle bewijzen en afspraak ophaling aantoonbaar was. 1e Keer grens over (Sittard) en terug voor de aflevering geen grensproblemen. Na het verkrijgen van kentekenplaat (begin mei) de caravan opgehaald. Op de terugweg grensovergang Maasmechelen bleek het opeens wel een probleem. Ik had volgens de agent een daartoe bevoegd en gespecialiseerd bedrijf moeten inschakelen om de caravan thuis afgeleverd te krijgen. De info die ik van info-coronavirus had gekregen zou niet kloppen. Hij vertelde voorts dat hij een proces-verbaal kon uitschrijven maar in dit geval mochten wij dan doorrijden.
De volgende dag wel direct doorgereden naar het keuringsstation in Alken voor een technische keuring. (Ongeveer € 65,-)
De volgende dag wel direct doorgereden naar het keuringsstation in Alken voor een technische keuring. (Ongeveer € 65,-)