Caravan uitlenen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Kruimol
Berichten: 114
Lid geworden op: di 4 feb 2014 15:42
Locatie: Hoorn NH

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Kruimol » do 27 mar 2014 15:22

RE.gif ...oke die mogen m'n vrouw wel lenen blij.gif
Mazda CX-5-G 2.0 & Fendt Opal 465 SFB met Alko Mammut mover

Kasper

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Kasper » do 27 mar 2014 15:27

RE.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Micky » do 27 mar 2014 15:32

borm147 schreef:RE.gif Stel je hebt een dochter of zoon en die vraagt mag ik je caravan lenen? Wedden dat je ja zegt! knipoog.gif
wedden van niet, ze mag niet eens alleen op vakantie :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kruimol
Berichten: 114
Lid geworden op: di 4 feb 2014 15:42
Locatie: Hoorn NH

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Kruimol » do 27 mar 2014 15:49

ik wed maar niet...gaat me gegarandeerd minimaal een fles wijn of krat bier kosten. Ik ben n.l. wel keihard hoor whistle.gif .....maar m'n eega heeft altijd de juiste beitel. mrgreen.gif
Mazda CX-5-G 2.0 & Fendt Opal 465 SFB met Alko Mammut mover

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Caravan uitlenen

Bericht door graaf » do 27 mar 2014 22:56

@ Borm147,
Het ging over het uitlenen van de caravan. En aan wie wel en wie niet, en vervolgens wat de consequenties zijn als er schade zou zijn. Daar werd door mij het vergelijk gemaakt met all-risk polissen van personenauto's .
"stn" heeft al gecheckt dat zoals ik opmerkte vaak niet toegestaan is Derden te laten rijden in een all-risk overeenkomst. Ook las ik dat sommige mensen dat wel mogen van hun verzekeringmaatschappij (personeel bv.) maar in veronderstel, dat er misschien meer premie voor die conditie gerekend wordt.

Terug naar de caravan. Schade aan Derden (bij een ongeluk of parkeren) doordat je met de "geleende" caravan ergens tegen aan zit wordt in principe gedekt door de wettelijke aansprakelijkheid van het trekvoertuig. Ik denk dat wel dat er een groene kaart opgevraagd moet zijn op kenteken van de trekauto van degene die de caravan leent (dit is gratis...een telefoontje is voldoende). Maar de polis van de caravan is daar vaag over (ik heb anwb). Als het een dekking tegen nieuwwaarde is, vraag ik me af of de schade dan gedekt wordt. Zoals ik al opmerkte; het maakt niet uit of je voor het uitlenen van een caravan een vergoeding krijgt of om-niet. Er ontstaat een soort van "ter beschikking stelling aan Derden" die lijkt op een verhuur situatie. Ik ga de polis even nalezen.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Micky » do 27 mar 2014 23:39

RE.gif

groene kaart is alleen nodig in de Landen waar dit verplicht is en dat zijn er niet veel mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Caravan uitlenen

Bericht door fortissimo » vr 28 mar 2014 12:38

Aan mijn vader en schoonvader zou ik de caravan zonder problemen uitlenen.
Mijn vader moet dan even zijn auto met de onze omruilen, maar die heeft genoeg ervaring om met een aanhanger te kunnen rijden.
Mijn schoonvader is zelf vervent caravanner (zit nu 2 maanden in Spanje ;)) en die heeft ook genoeg ervaring en een nog betere auto om met onze caravan te kunnen rijden (trekt zelf 2000 kg).

Er zijn verder nog 2 mensen aan wie we zouden uitlenen, maar dan zouden we wel zelf de caravan brengen, opzetten en afbreken. Dus alleen binnen NL :)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Nimma » za 29 mar 2014 14:11

Alleen aan mijn kinderen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

hamelsveld
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014 17:12

Re: Caravan uitlenen

Bericht door hamelsveld » ma 28 apr 2014 16:57

Nee een caravan uitlenen nooit meer jaren geleden wilde mijn oom met vakantie naar Frankrijk en was daar nog nooit geweest hij had niet zo,n hoog loon dat hij een caravan kon kopen en mede door mijn familie heb ik toen mijn caravan uitgeleend aan hem maar wel met de hele zware waarschuwing dat hij niet op de beruchte rondweg van Parijs mocht komen dat werdt mij dus ook ten stelligste verzekerd dat hij dat niet zou doen ,na de vakantie waren we een paar weken later op een verjaardag en daar werdt natuurlijk over de vakantie gepraat , en wat hoor ik tot mijn verbazing dat hij met de caravan dus wel over de Peripherique was gegaan waar we het toch over eens waren dat hij dat niet zou doen dus ik heb op dat ogenblik ook besloten '' NOOIT MEER'' ,dan huren ze er maar een of gaan gewoon niet met vakantie ik heb er ook voor moeten werken dus dit was mijn les

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16295
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Jan van Vijven » ma 28 apr 2014 17:33

RE.gif
Idd als iemand zich niet aan een afspraak kan houden, is deze het niet waard om iets aan uit te lenen.

Maarre...wat is er zo speciaal aan de rondweg van Parijs dat jij dat als verboden zone bestempeld? Ik zelf zou bijvoorbeeld eisen dat er niet gerookt word in de caravan, en dat alles weer super schoon terug op mijn oprit moet komen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Fred_1001 » ma 28 apr 2014 20:05

Sommige zaken moet je ook niet uitlenen. Caravan, auto's etc. Dat soort enorm dure dingen geeft alleen maar gedoe i.g.v. schades o.i.d.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

Vliedje

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Vliedje » di 29 apr 2014 00:22

mrgreen.gif Er zijn 3 dingen die ik nooit of te nimmer uitleen: Mijn lieftallige echtgenote, mijn vulpen en mijn caravan. Maar dat zijn dan zo ongeveer de enige dingen van waarde. Nou ja, mijn eega is natuurlijk geen ding. :lol:

martijn v o

Re: Caravan uitlenen

Bericht door martijn v o » di 29 apr 2014 11:24

RE.gif jawel toch ze is toch een lekker ding? Oei dat vraagt om een A Cam.gif

gert en gea

Re: Caravan uitlenen

Bericht door gert en gea » di 29 apr 2014 13:59

RE.gif
meestal met uitlenen moet er 1 huilen.
ik huil niet in ieder geval niet! sorry.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Micky » di 29 apr 2014 18:58

Jan van Vijven schreef:Ik zelf zou bijvoorbeeld eisen dat er niet gerookt word in de caravan, en dat alles weer super schoon terug op mijn oprit moet komen.
Dan heb jij de caravan afgelopen winter dus niet uitgeleend awhoea.gif awhoea.gif mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16295
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Jan van Vijven » di 29 apr 2014 19:55

Dat is het nadeel van niet uitlenen dus. awhoea.gif
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Micky » di 29 apr 2014 20:07

RE.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Caravan uitlenen

Bericht door HansHobby » di 29 apr 2014 20:57

Onze caravan gekte is begonnen in een geleende caravan. mrgreen.gif Mijn (ex) zwager stelde het zelf voor dat we eens een keer zijn Tabbert mee moesten nemen om te kijken hoe het ons beviel . Kregen meteen zijn auto erbij aangezien ik toen een auto zonder trekhaak had. whistle.gif

Zelf reed hij nog mee naar Zeeland om uit te leggen hoe alles werkte en we hebben er toen maar meteen een gezellige dag van gemaakt. Overigens kwam de caravan schoner terug dat toen ik hem mee nam. :wink:

Of ik onze Caravan zomaar uit zou lenen ? Ik denk het niet. scratch.gif

Edit: Bedenk me ineens dat ik toen al de Subaru had. Toen ik zijn wagen leende was twee jaar eerder voor een kampeer weekendje met een blaaskapel. Overigens kreeg ik toen zijn Avento mee. mrgreen.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Caravan uitlenen

Bericht door kea » wo 30 apr 2014 12:52

Een opvoedkundige tip van mijn moeder was: Leen ALLEEN je bijbel uit, dan weet je zeker dat je hem ongebruikt terugkrijgt. :lol:
kea
----------------------
you can't have it all zwaaien.gif
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Caravan uitlenen

Bericht door graaf » wo 30 apr 2014 15:43

@hamelsveld,

Wat vindt jij zo gevaarlijk aan de Peripherique? OK... het kan er aardig druk zijn op sommige tijdstippen, maar van Fransen heb je weinig te vrezen. Je moet alleen wel begrijpen dat als men wil invoegen vanuit de zij-opritten ze je er tussen moet laten, maar dat doen ze voor jou ook!!!! (dat is hier in Nederland wel anders!!!). Ik heb jaren in Parijs gewoond en vond de souplesse op de Peripherique bewonderenswaardig.
Maar dat moet ook wel, want als er in Parijs gereden zou worden zoals Nederlanders hier in de grote steden wringen en voorkruipen zonder elkaar de ruimte te gunnen, was die stad contant een verkeers-infarct.
Graaf.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Micky » wo 30 apr 2014 18:55

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Cheke » do 29 mei 2014 00:02

Wij hebben onze caravan een keer uitgeleend aan een schoonzus en schoonbroer, we hadden de verwachting dat ze er heel zuinig mee om zouden gaan . We hebben nu een caravan speciaal gekocht om uit te lenen.... Wel alleen aan onze eigen kinderen. Wij rijden de caravan naar een plaats naar hun keuze zetten hem samen met hen neer en leggen alles nog eens uit, er is een inventarislijst en aar alles te vinden is en uitleg hoe alles werkt. We wensen hen fijne vakantie en gaan naar huis. Een van onze kinderen heeft zo al gebruik gemaakt, de anderen kiezen toch voor hotels. Dus deze caravan word binnenkort verkocht. Dan komt onze eigen caravan naar huis vanuit het buitenland en mogen alleen onze eigen kinderen op onze voorwaarden met onze caravan kamperen. Dwz ook zetten wij die caravan zelf op zijn plaats en halen de caravan weer op, voortent opbouwen en afbreken en opruimen alles samen, wel alles schoongemaakt en onderhouden. Op die manier kunnen ze fijn op vakantie en mogen ze er gebruik van maken . Binnenkort gaan we weer en mogen ze komen hebben we gezegd. Echter de caravan meegeven zomaar achter hun eigen auto of ook onze auto uitlenen.... Noway. We hebben zelf ooit eens een caravan geleend een oudje en ik vond het helemaal niks om dat te doen, vond het geen proper ding , Ik zou geen caravan van een ander willen lenen. Behalve die van mijn moeder dan. Groetjes Cheke

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Caravan uitlenen

Bericht door Patman » do 29 mei 2014 08:48

Toch leuk dat TS niet meer gereageerd heeft sinds dit draadje gepost is....


Ik leen m'n caravan ook niet uit. Aan niemand niet. Kan er ook niks gebeuren, krijg je ook geen gezeik. Ik ben er zuinig op.

NicoW

Re: Caravan uitlenen

Bericht door NicoW » do 29 mei 2014 09:51

er is 1 iemand die onze caravan mag lenen: mijn ouders, ik ben zuinig op AL mijn spullen, maar ik weet dat mijn vader NOG zuiniger is op zijn (laat staan andermans) spullen, alles wat je hem uitleent, komt beter terug ;-)

Broer, neven, nichten, ooms, tantes, vrienden, ze huren maar 1 als ze willen proberen of het iets voor hun is...

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Caravan uitlenen

Bericht door perry » do 29 mei 2014 10:19

Mijn kinderen als ze straks de leeftijd hebben zouden altijd onze caravan mogen lenen. Ik zou hem wel zelf brengen en weer halen.
Verder niemand mijn zus bijvoorbeeld zou de caravan mogen lenen maar omdat ze 2 terroristen van kinderen heeft (wel lief hoor maar echt erg druk en onbehouwen) niet omdat de kans dat er wat kapot gaat gewoon heel groot is.
En ik daar voor de kosten krijg omdat zijn het geld simpel niet heeft.
Vrienden kennissen kopen of huren zelf maar een tent moet ik ook blij.gif
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”