Goede campingpannen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Vliedje

Re: Goede campingpannen

Bericht door Vliedje » ma 14 apr 2014 14:19

caravan.gif in een ander draadje wordt de Action al geroemd om zijn goede en goedkope spullen voor de caravan. We zijn dus wezen kijken en ja hoor. Een uitstekende pannenset van RVS met aluminium "tussenbodem" die precies aan onze wensen voldoet. En nog met 5 jaar garantie ook. Kosten voor 3 pannen plus steelpan € 49,95. In elk geval aanzienlijk steviger en robuuster dan de gebruikelijke pannensets bij de kampeersuper.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16280
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Goede campingpannen

Bericht door Jan van Vijven » ma 14 apr 2014 14:40

RE.gif
En waarschijnlijk ook zwaarder.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Vliedje

Re: Goede campingpannen

Bericht door Vliedje » ma 14 apr 2014 15:49

RE.gif Klopt Jan, ze zijn idd zwaarder maar toch lichter dan de pannen die we thuis gebruiken.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Goede campingpannen

Bericht door Kingpin1966 » ma 14 apr 2014 17:29

RE.gif
Tsja, het gewicht he.
Anders zou ik gewoon zeggen: neem dezelfde pannen als die je thuis hebt.
Als daar de piepers niet in aanbranden zullen ze dat in de caravan ook niet doen.
Maar als je thuis een paar gietijzeren exemplaren hebt......... mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Goede campingpannen

Bericht door Micky » za 19 apr 2014 22:42

RE.gif
ik ga dat toch doen, op die paar kilo komt het niet aan, maar vandaag weer de teleurstelling van zeer slecht verdelende warmte in de pannen, ik ben er nu echt klaar mee en koop een gewone pannenset boos.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Goede campingpannen

Bericht door Meenhoes » za 19 apr 2014 23:04

RE.gif

Hier gaan ook gewoon de pannen van thuis mee. Slechte pannen is voor mij een van de grootste ergernissen!! boos.gif
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3981
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Goede campingpannen

Bericht door Gemineye » zo 20 apr 2014 08:53

Wij hebben onze pannen bij de ikea gekocht! Prima winkel voor dat soort dingen. Leuke stevige pannetjes die allemaal in elkaar passen. Ze hadden daar ook niet te grote anti aanbak pannen, voor een paar Euro. Kwaliteit is waarschijnlijk niet geweldig, maar bij gebruik alleen tijdens vakanties kun je er natuurlijk gewoon jaren mee doen.

Trouwens ook een prima winkel voor prima goedkoop bestek, grote kommen, en plastic bekertjes enzo voor de kids.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Goede campingpannen

Bericht door petronella » vr 5 jul 2019 21:24

Wij zijn aan nieuwe pannen toe, nu heb ik mijn oog laten vallen op de camping-gaz cooking set of de bo-camp trekking.
Is er iemand die ervaring heeft met een van deze twee sets? Of een beter alternatief heeft? Ik ben al bij Action, en ikea geweest.
knipoog.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Goede campingpannen

Bericht door Micky » vr 5 jul 2019 21:47

RE.gif

Wij gebruiken sinds jaren pannen van de Ikea, de anti-aanbak pannen, zoals hierboven al te lezen zijn de bodems gewoon te dun van de campingsets, wij zijn hier heel tevreden over thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Goede campingpannen

Bericht door Niels83 » vr 5 jul 2019 23:57

wij waren klaar met licht gewicht kampeerpannen, met die handige losse stelen. hebben op de steel/saus pan na alles in de kliko gegooid.
dus hebben nu.
1 steelpan van de o te w
1 dunne koekepan van de action voor eitjes, aardappels etc te bakken.
1 tefalpan van de blokker voor het biefstukje, en vlees ed.
2 braadpanetjes van de action ook met anti aanbaklaag, een grotere en kleinere, daarin koken we aardappels, groente en pasta ed, maar maken we ook pasta sausen, frituren er zelfs soms ern frietje in.

allemaal niet super licht, maar ook niet zo dun dat je biefstuk gelijk geroosterd is. en door maar weinig pannen mee te nemen houden we het gewicht laag.

ik persoonlijk mis alleen een grillpannetje, een goede is natuurlijk van dik gietijzer, daarom gebruik ik dan vaak de cadac safari chef.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7803
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Goede campingpannen

Bericht door Nimma » za 6 jul 2019 00:38

Nimma schreef:
ma 10 mar 2014 12:30
Aluminium pannen zijn een beetje ongezond, beter nooit gebruiken. Er raakt materiaal los en dat krijg je binnen whistle.gif
Ik neem gewoon een paar pannen van thuis mee, RVS Lagostina en een wok. En dat gaat prima met het simpele koken op vakantie: wokken, beetje rijst/pasta koken, grillplaatje/BBQ. Ik houdt niet van dat gepruts met camping pannetjes.
Inmiddels 5 jaar verder doe ik het geheel anders:
* Foker brander 8,8kw
* carbon stalen wok Chinese super
* carbon stalen koekenpan BK
* RVS steelpan met deksel
* grote RVS deksel plat Intermarché
alles uit de keuken thuis, oh nee, de Foker niet
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Goede campingpannen

Bericht door Aviva » za 6 jul 2019 09:30

Hier Ikea pannen bevallen ons prima en het gewicht valt best mee. We hebben de Skanka serie.

We hebben twee kookpannen en een koekenpan mee. 19 van de 20 dagen koken wij op de skottelbraai en gebruiken alleen een kookpan voor wat pasta.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Goede campingpannen

Bericht door Henny » za 6 jul 2019 09:39

Omdat met 2 pannen ( gewoon 2 oudere uit de voorraad thuis, 1 grote voor pasta en 1 kleine voor sausjes,) de plaats die overblijft voor een koekenpan te klein is gebruiken wij een gourmetstel. Het is geschikt voor camping gebruik, stoppen slaan dus niet door.......
Vooral met het hete weer van afgelopen maand ( vakantie zit er al op) heb ik niet binnen gekookt en werden het salades en dan het stukje vlees of vis dat buiten werd bereid.
Een grote wok is heel gemakkelijk om vlees/vis en veel roerbakgroentes in 1 keer te bereiden ( wij zijn niet zo van de aardappels en óók niet van veel vlees op een BBQ)

Ik kan mij voorstellen dat , als je met kinderen gaat, het anders koken gaat worden. De dunne campingpannen met zo.n los handvat hebben wij nooit gekocht, leek ons te onveilig ! Altijd dus gewoon 2 pannen van thuis. thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Goede campingpannen

Bericht door DanielW » za 6 jul 2019 10:31

Wij hebben deze https://bit.ly/2L3FBtQ , in de caravan hebben we de eerste keer wel veel gekookt (1 x bbq), maar we gaan komende zomervakantie alleen binnen wat pasta of aardappelen koken en de rest proberen op een bbq te doen. Hoop dat ik mn 57 Weber een beetje past, wat meer ruimte voor grotere maaltijden (ovenschotels, hele kip), als dat overkill is ga ik voor een kleinere kijken vast in de caravan.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Goede campingpannen

Bericht door Niels83 » za 6 jul 2019 14:29

beetje los van dit topic wij koken alleen onderweg in de caravan. we hebben buiten een 3 pits fornuis en een safari chef. daarmee kookt vooral mijn vrouw gerust 3 gangen. meestal komen we met 2 pitten (3de past er niet echt bij) en wat timen en schuiven prima uit, zo niet gaat de safari chef aan.

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Goede campingpannen

Bericht door petronella » za 6 jul 2019 15:12

Als ik al jullie reacties zo lees ben ik gaan nadenken: inderdaad, hoeveel keer kook ik in de caravan of buiten op het gas...?
Bij nader inzien is een hele set dus eigenlijk niet nodig.
Ook wij hebben een grilplaat en een cadac safari chef. Pannen gebruik ik inderdaad om pasta te maken, een ei te koken, sausje maken en iets op te warmen.
Dan zijn misschien een of twee kookpannetjes van de action of ikea zo’n gek idee nog niet.
De bovenstaande pannen van kampa zijn ook wel erg mooi knipoog.gif

Volvodriver

Re: Goede campingpannen

Bericht door Volvodriver » za 6 jul 2019 15:25

RE.gif
Helemaal goed. Die steel- en koekenpannen van de Action zijn super. Wij gebruiken ze ook in de caravan.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Goede campingpannen

Bericht door Daphne » za 6 jul 2019 16:31

Daphne schreef:
zo 9 mar 2014 23:04
Wij hebben al jaren de pannenset van Bo Camp. Misschien heb je er gewoon pech mee gehad? Of wij te weinig gebruikt...... :oops: mrgreen.gif

We hebben ze nog steeds maar niet meer in de caravan. De Bo Camp pannen zijn hoog en in de Knaus staan de kookpitten naast elkaar en zijn “normale” pannen mogelijk. We hebben twee Sola pannen bij Action gekocht. Ze zijn wat dunner dan pannen voor thuisgebruik maar wel heel praktisch. Fijne afgietmogelijkheid wat handig is omdat de pannen alleen voor pasta, rijst of eieren worden gebruikt. Daarnaast hebben we een goede wokpan van Tefal en een steelpannetje voor saus. Meer hebben we niet nodig.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Harkos
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 23 jun 2019 18:51

Re: Goede campingpannen

Bericht door Harkos » ma 8 jul 2019 20:57

Wij nemen een inductiekookplaatje van de Lidl mee. €30 nu in de aanbieding. Inductie pannen 3 stuks groot, klein en koekenpan. Kleine investering, groot gemak! Plaatje werkt binnen en buiten! Net terug van 2 maanden Frankrijk en hooguit 200 gr gas verbruikt. Niet binnen staan te koken in de warmte!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Goede campingpannen

Bericht door Sofie64 » ma 8 jul 2019 21:29

WIJ hadden eerst zo een setje van drie pannen met anti aanbaklaag van de kampeerwinkel.
Nou die zijn dus waardeloos.. antiaanbaklaag zat tussen ons eten.
Nu pannen van de ALDI...19.95 voor 3 pannen.
Heb ze al gebruikt en ze zijn prima.
Verder een steelpan en een goede woksteelpan. thumbup.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Goede campingpannen

Bericht door HanK » di 9 jul 2019 14:57

Harkos schreef:
ma 8 jul 2019 20:57
Wij nemen een inductiekookplaatje van de Lidl mee. €30 nu in de aanbieding. Inductie pannen 3 stuks groot, klein en koekenpan. Kleine investering, groot gemak! Plaatje werkt binnen en buiten! Net terug van 2 maanden Frankrijk en hooguit 200 gr gas verbruikt. Niet binnen staan te koken in de warmte!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Wij gebruiken helemaal geen gas meer. Zoals hierboven vermeld , een induktieplaatje en daar de goede pannen voor.
Geen last ook meer van windgevoelig e.d.Stroom is er meestal op elke camping.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”