Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Sandraatje

Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Sandraatje » di 4 mar 2014 22:12

Na de caravan met vochtschade te hebben verkocht en geld hebben ontvangen van de rechtsbijstand en later ook nog van de verkopende partij, zijn we weer aan het zoeken naar een andere caravan.
Maar durven we het nog aan van particulier te kopen? We staan iedere keer in dubio. Een ezel stoot zijn neus in het algemeen...enz.
Maar er zijn ook caravans met recente bovag keuring of een aankoopkeuring mogelijk. Maar dan nog heb je geen garantie bij particulier...

Het liefst willen we een caravan met stapelbed, dinette en extra zit/dinette. Hebben geboden op meerdere burstners ventana en fun 480tk. Maar inmiddels op de hoogte van het polyplastics verhaal en die caravans vallen voor ons af. We zijn erachter dat als de lijmlaag loslaat, er condens, algengroei, muggen etc tussen de ramen kan komen.

Richten ons nu meer op eifelland en tec.
We hebben een Tec 510 tk gezien bij een kleine caravanhandel, voor ons ideale indeling. Alleen er ligt vloerbedekking in de caravan, dus de vraag rijst hoe het zeil eronder uit ziet (wachten op reactie hierop). Verder zou de caravan tip top in orde zijn en wordt met keuring afgeleverd. Tent is alleen net zo oud als de caravan; 12 jaar. Vr.Prijs 6000, geboden 5600.
Ook nog een Tec 390 tk gezien, die mist het extra zitje, maar dit is niet onoverkomelijk. Heeft een tent en luifel van 2 jaar oud van Vrijbuiter. Ik weet niet wat dit kwalitatief doet tov Dorema, Brand, Gerjak, Isabella. Vaste vraagprijs 6000. Gevoelsmatig tot nu de beste koop om te doen.
Nog een Eifelland 500 tkm gezien, maar die vinden we eigenlijk wat te groot. Geaccepteerd bod 5600.
Budget stellen we op max. 6000. We zijn ook een tijdje bezig geweest met een Tec 480 met stapelbed maar komen er qua prijs niet uit. Maar daar had ik wel veel vertrouwen in. Eerste eigenaar, onderhoud bij de dealer en daar weer terug ingeruild op een nieuwe Tec. We hebben ons budget echter al eens opgeschroefd dus die valt echt af (6750 incl. keuring).

Op de site van de ANWB een standaard contractje gevonden wat we kunnen gebruiken bij aankoop van particulier. Hierin wordt ook de mogelijkheid gegeven om de koop te ontbinden na grote mankementen die bij een aankoopkeuring aan het licht komen. Wel vraag ik me af in hoeverre dit de rechtspositie versterkt. Het blijft een koop van particulier.

Tjsa, keuzes...

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Daphne » di 4 mar 2014 23:06

Met een getekend contract tussen particulieren heb je een bewijs van de gemaakte afspraken. Als een van de partijen zich hier niet aan houdt, dan kan je een gerechtelijke procedure beginnen, maar daar zit volgens mij niemand op te wachten. Het geeft je dus wel wat meer zekerheid dan iemand op z'n blauwe ogen te geloven.

Je kunt ook eens kijken bij de ANWB verkoopdagen 12 en 13 april

Hier koop je van een particulier, maar elke caravan is door de ANWB gekeurd. Heb je nog meer zekerheid. Je moet er wel vroeg bij zijn, want de juweeltjes zijn snel weg.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door caspar » di 4 mar 2014 23:21

Je kan hem laten keuren als er iets mis is en mensen weten het dan schrikken ze bij het woord alleen al .en heb het al vaker gezegd zoek alle zwaktes op het net schrijf alles wat je wilt controleren op papier en ga met meer mensen veel suc6 met je zoektocht
burstner amara 520 ts

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Ab » di 4 mar 2014 23:25

Je kunt altijd veel geluk...of veel pech hebben bij koop van een particulier.
Ik heb een stuk of 3 caravans particulier gekocht.
1 ervan was een juweeltje..perfekt onderhouden. Later (na een jaar of 4) ingeruild voor een nieuwe, en kreeg een een boel meer voor terug dan ik ervoor betaald had.
Eentje gekocht voor mijn dochter. Voor een heel klein prijsje. De deur was kapot, maar dat was duidelijk.
Wat opgeknapt aan de buitenkant, een remmenbeurtje gegeven, en een andere deur gevonden, de binnenkant hebben mijn dochter en schoonzoon nog wat aan gedaan.. Prima ding, en kostte nog geen 600. Ze gebruiken 'm nog elke zomer.
Een andere had ik wat pech mee. Het achterraam viel uit elkaar.
Dat is nog niet eens zo erg, het is weer te lijmen, maar het grote buitendeel viel op de straat...kapot.
Er zit nu tijdelijk een stuk plexiglas op gelijmd, totdat we ergens een zelfde raam hebben gevonden.
Over het algemeen heb ik dus niks te klagen.. :wink:
Bedenk ook, dat alle gebruikte caravans die bij een handelaar of dealer staan, ook allemaal van particulieren zijn geweest. (behalve huurcaravans dan) :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Beste Rob
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 13:27

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Beste Rob » wo 5 mar 2014 06:39

Wij hebben onze caravan bewust bij een dealer gekocht. Was niet heel veel duurder dan particulier, denk €500,-. Later heb ik de caravan nog eens terug gebracht na een inspectieweekend en is alles gerepareerd wat ik gevonden had.
De reden dat ik garantie wilde was dat een wat grote caravan zoveel onderdelen bevat die je wilt testen dat, dat bij een particulier nauwelijks te doen vond. Het gas, water systeem, alle deuren en luiken, de vloer en de hele opbouw.
Misschien dat ik nu ik wat meer ervaring heb het wel aan zou durven maar dan moet het prijsverschil met de dealer wel navenant zijn.
Wij wonen in het zuiden en hebben zeer sterk de indruk dat caravans in het midden en noorden van het land veel goedkoper zijn.
Skoda Octavia 1.4 TSI '17 - Hobby 500 KMFe '02

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Micky » wo 5 mar 2014 07:45

Ook bij een particulier kun je natuurlijk een aankoopkeuring laten doen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door petronella » wo 5 mar 2014 08:49

Ben benieuwd aan wie je de horhor caravan hebt verkocht? Weten de nieuwe eigenaars van de problemen die je had?
Succes met je zoektocht naar een andere caravan.

Sandraatje

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Sandraatje » wo 5 mar 2014 09:10

@ Petronella, de caravan hebben we aan een handelaar verkocht, eerlijk geweest over de schade, eerst aan de telefoon en later daar gebracht. Zij zagen het wel zitten om de caravan te repareren.

Vwbt de aankoopkeuring, dit is voor ons inderdaad een vereiste als we particulier kopen.

Iemand ervaring met voortenten van vrijbuiter? Zijn voortenten vaak van katoen of meer dat soort geplastificeerde materiaal? Wij zijn van oorsprong tentkampeerders en daar houd ik niet van het geplastificeerde spul wegens condens, maar misschien dat het bij voortenten vaker wordt toegepast want je slaapt er iemmers niet in.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12779
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Trina » wo 5 mar 2014 09:43

Zou je die voortentvraag even in het juiste forum willen stellen?
Wel zo overzichtelijk. :wink:

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Hobbymachine » wo 5 mar 2014 10:41

Blijft mij altijd de vraag of iemands geweten gesust is door een slecht product aan een handelaar te verkopen, wel wetende dat die na wat hocus-pocus diezelfde rotzooi weer in de markt gooit.
Rechtstreeks of via een zogenaamde particulier ... maakt niet uit, de nieuwe eigenaar zit er mee opgescheept.
Om daarom de vraag te stellen of particulier kopen wel een goed idee is .... ?
Het zit bij de koper dus, je weet wat je koopt of je laat je vergezellen door iemand die het weet. Je kan bij een particuliere aankoop goeie zaken doen wanneer je de problemen kan omlijnen en er een oplossing voor hebt.
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Micky » wo 5 mar 2014 11:25

RE.gif

wat moet je er dan mee scratch.gif in de brand steken? weenie.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Kingpin1966 » wo 5 mar 2014 11:35

RE.gif
Zijn er dan nog dealers die een caravan ongezien innemen?
Ik weet uit eigen ervaring dat er op de caravanboulevard in mijn woonplaats 1 dealer is die dat niet deed, of ie het nu nog doet weet ik niet.
Dat kostte ons nl. toen 1000 gulden om een verrotte bodemplaat te laten vervangen.

Ik kan me, gezien de hele voorgeschiedenis, de huiverigheid van Sandraatje wel voorstellen om weer een caravan particulier te kopen.
Het hoeft niet fout te gaan maar er is vaak maar 1 slechte ervaring nodig om je aardig aan het twijfelen te krijgen.

Als je je safer voelt om bij een dealer te kopen? Gewoon doen. thumbup.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Sandraatje

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Sandraatje » wo 5 mar 2014 12:13

@Hobbymachine, de caravan wordt niet alleen een beetje opgelapt maar helemaal gerepareerd door een schadeherstelbedrijf. Daarna is hij weer in perfecte conditie. Zelf wilden we dit niet wegens de voorgeschiedenis en dat vergeet je niet snel tijdens vakantie. Maar de caravan was verder echt heel mooi en in goede conditie. Anders had de handelaar er ook geen gat in gezien. We hebben bewust niet particulier verkocht want zoiets wil ik een ander niet aandoen. Bij dit bedrijf krijgt de klant gewoon weer garantie als hij de caravan koopt.

Zandkasteel

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Zandkasteel » wo 5 mar 2014 12:16

Wij hebben drie uitstekende ervaringen bij particuliere aankoop.
Misschien een kwestie van geluk, of toch van goed uitkijken en onderhandelen.
Bij de eerste caravan een ervaren caravankampeerder meegenomen ;-)
Wij hadden onze huidige caravan niet kunnen kopen bij een dealer (zat 1500 meerprijs verschil bij aan/verkoop) en daarom hebben we dus ook onze 2 vorige caravans via MP verkocht. Wij hebben idd ook het verkoopkontrakt van ANWB gebruikt en gevraagd naar recente Bovag keuringen. Wij hebben de garage van de Bovag keuring ook even gebeld, dan weet je dat het safe zit. En je kan een aankoopkeuring laten doen (kan makkelijk uit het verschil dealer/particulier bekostigd worden), voor een rustig geweten.
Wij hadden hiervoor een tent van Obelink en nu een Isabella, maar dat is toch een wereld van verschil. Deze staat heel snel en gelijk mooi strak, in tegenstelling tot de Obelink tent die we nooit mooi strak voor de caravan hadden staat (ergernis voor mijn man mrgreen.gif , ik til daar iets minder aan).
Ook heel makkelijk om losse onderdelen bij te bestellen. Wij hebben een luifel en zijwanden van Isabella ook via MP gekocht en alles sluit mooi aan.
Verder moet je allereerst een klik hebben met de caravan, je hebt toch vaak een gevoel als je in de caravan loopt/zit hoe er in geleefd is (meubelstofering, geur, kastjes/lades goed sluiten, beschadigingen hout etc etc). En dat maakt niet uit of dat bij een particulier is of in een showroom. Ook daar heb ik caravans zien staan die ik absoluut niet zou willen hebben. Bij mensen thuis kun je vaak ook aan de staat van onderhoud tuin en huis al een beetje zien hoe (schoon en netjes) ze zijn.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Nimma » wo 5 mar 2014 12:23

Dik tevreden met mijn caravan van 1996, gekocht van een particulier in 2005 en tot vandaag geen gedoe maar veel plezier ermee. Geen aankoopkeuring maar zelf goed gekeken.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Tramp

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Tramp » wo 5 mar 2014 12:35

Dealers die spulletjes ongezien inkopen, mja die zijn er nog...

Voor onze caravan hebben we ook ongezien een bod gekregen van een dealer
Nadat er echter enige tijd later toch nog wat verborgen gebreken werden ontdekt, hebben we in samenspraak met de dealer
de verzekering ingeschakeld en vervolgens alle ongedekte kosten alsnog gemiddeld.
Wij een goed gevoel, de dealer tevreden... en volgende eigenaar een mazzeltje met garantie. :lol:

Zelf kopen we nooit tweedehands behalve wat hebbedingetjes op de rommelmarkt,
het blijven nou eenmaal toch altijd afdankertjes van anderen. :wink:
Laatst gewijzigd door Tramp op wo 5 mar 2014 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Gemineye » wo 5 mar 2014 12:37

Tja, je kunt altijd geluk of pech hebben, maar mijn ervaringen met particulier kopen zijn eigenlijk best wel goed, of in ieder geval niet slechter dan via een bedrijf kopen. Het gaat er om dat je moet proberen een gevoel te krijgen bij wat voor particulier je iets koopt, op dezelfde manier als dat je dat bij een bedrijf probeert. Een garantie voor een kat in de zak is het wellicht nooit, het kan wel de kans verkleinen.

Wij hebben eigenlijk al onze auto's particulier gekocht om dat dat veel goedkoper is; altijd kijken naar de reden van verkoop, hoe lang heeft hij op naam gestaan (om handelaren te weren) en de onderhoudshistorie checken (onderhoudsboekje, maar ook facturen!). Je zult zien dat zo'n auto in aanschaf al iets duurder is dan de goedkoopste die je op marktplaats zult tegenkomen, maar ik hoef ook niet per se voor een duppie op de eerste rang; ik zoek gewoon een eerlijke auto. Dat mag van een bedrijf zijn maar ook van particulier. Er zijn genoeg bedrijven die rotzooi verkopen.

Voor caravans werkt dat ook zo vind ik; onderhoudshistorie en reden van verkoop vind ik belangrijk! Particulier zijn in mijn beleving ook prima caravans te koop, maar let goed op (neem iemand mee met verstand van zaken) en loop gerust weg als je gevoel niet goed is. Ik geloof niet dat je zo makkelijk kunt zeggen dat iedere caravan van een dealer goed is, en van particulieren en handelaren slecht; zo zijn mijn ervaringen in ieder geval niet.

Onze auto en caravan zijn beide particulier gekocht, en zijn in prima conditie; ik zou ze zo aan een bekende durven te verkopen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Meenhoes » wo 5 mar 2014 12:40

Ook wij hebben bewust bij een dealer gekocht, ook al was ik daar €1000-€1500 meer kwijt. Bovag-beurt en een jaar garantie erbij plus dat je gelijk een soort van 'band' hebt met je dealer. Dat vindt ik persoonlijk ook veel waard. Caravan van ons is door de vorige eigenaren ook bij dezelfde dealer gekocht en in onderhoud geweest dus de hele geschiedenis is bekend bij mijn dealer thumbup.gif
Laatst gewijzigd door Meenhoes op wo 5 mar 2014 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Kingpin1966 » wo 5 mar 2014 12:44

@ Tramp
Of spijtoptanten of mensen die om andere redenen hun net gekochte caravan weer moeten verkopen.
Als ik zie wat mijn dealer soms tweedehands aanbied, daar zitten soms caravans tussen die nog geen half jaar oud zijn.

RE.gif
Dat hebben wij dus ook met onze dealer, ook al zitten we er rondom in op de caravanboulevard, we komen toch altijd weer bij hem terecht.
Puur omdat je weet wat je er aan hebt.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Gemineye » wo 5 mar 2014 12:49

RE.gif

mensen die nog nooit gekampeerd hebben, een gloednieuwe caravan kopen en dan beslissen dat het toch niet hun ding is en het ding weer verkopen??? Ja ze bestaan, en ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat er mensen bestaan die zoveel geld hebben dat ze het verbrassen aan dat soort zinloze aankopen. Realiseer je echter ook dat er bij dat soort hele jong gebruikte caravans ook veel bij zijn die bv in de verhuur zijn geweest. Kan ook prima zijn, begrijp me niet verkeerd, maar vaak zijn die wel veel intensiever gebruikt dan je op basis van leeftijd zou vermoeden dus zijn er toch wel wat dingetjes om op te letten.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Tramp

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Tramp » wo 5 mar 2014 12:53

Tsja ik weet je kunt mazzeltjes hebben ...
en ook nieuw kopen geeft geen garantie dat je niet alsnog met onverwacht (gezeik) kunt komen te zitten.
Ons kippetje was daar een voorbeeld van.

Ik wilde maar zeggen dat we geen ervaring hebben met tweedehands caravans en daar ook niet zo gauw aan zouden beginnen.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Kingpin1966 » wo 5 mar 2014 13:00

Gemineye schreef:Mensen die nog nooit gekampeerd hebben, een gloednieuwe caravan kopen en dan beslissen dat het toch niet hun ding is en het ding weer verkopen???
De Delta die wij (nog) hebben was eigenlijk ook al verkocht, de eigenaar was zo enthousiast (of dom) dat ie er een serviceluik in liet zetten.
Echter kreeg ie om de een of andere reden de financiering niet rond en ging de caravan weer de verkoop in.
En wij kochten hem vervolgens, en een leuk mazzeltje. :wink:
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Micky » wo 5 mar 2014 13:04

Gemineye schreef:RE.gif

mensen die nog nooit gekampeerd hebben, een gloednieuwe caravan kopen en dan beslissen dat het toch niet hun ding is en het ding weer verkopen??? Ja ze bestaan, en ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat er mensen bestaan die zoveel geld hebben dat ze het verbrassen aan dat soort zinloze aankopen. Realiseer je echter ook dat er bij dat soort hele jong gebruikte caravans ook veel bij zijn die bv in de verhuur zijn geweest. Kan ook prima zijn, begrijp me niet verkeerd, maar vaak zijn die wel veel intensiever gebruikt dan je op basis van leeftijd zou vermoeden dus zijn er toch wel wat dingetjes om op te letten.
Dit moet je anders zien, weet ik uit ervaring, realistisch voorbeeld: 3 weken zomervakantie huis met zwembad €6000,- huur, voor €6000,- "verlies" kun je een nieuwe caravan kopen en kijken of het bevalt, zo niet caravan wegdoen en verlies van bijv. €6000,- nemen, de rest van de centjes gaan weer op de spaarrekening en ze waren net zo veel kwijt als elke andere zomer vakantie :wink:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Gemineye » wo 5 mar 2014 13:46

RE.gif

Tja, als je het zo bekijkt.. Ik zou dan eerder denken huur dan een caravan voor die periode of koop eerst een wat goedkopere. Dan hou je nog veel meer over dan die 6000 euro.

Maar goed, ieder zn meug, ik profiteer er wel gewoon van.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Durven we het nog aan, kopen van particulier?

Bericht door Nimma » wo 5 mar 2014 13:50

Ik zag onlangs eenzelfde Eriba Touring Troll LMT 1996 [in 2005 aangeschaft bij iemand zoals jullie voor €6000,00] te koop bij een dealer voor €6000,00 mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”