Centraal Beheer pechhulp?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door fs1986 » vr 22 mar 2013 22:16

Het door hen geëiste veiligheidssysteem.
Een parachute op het dak? Een sprinklerinstallatie? scratch.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Diny » za 23 mar 2013 12:17

RE.gif
Het ging om de specificaties van de SMI beveiligingsklasse of zoiets. Die was niet hoog genoeg.
De medewerkster wilde wel kijken of er een speciale regeling getroffen kon worden omdat we al decennia- lang alles bij hen verzekerden zonder noemenswaardig schade te claimen, maar die zou ieder jaar weer besproken moeten worden. Dat vond mijn man te veel gedoe, dus vandaar Ditzo.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Wim Verso » za 23 mar 2013 13:16

Hans1954 schreef:
Daphne schreef:
Jan van Vijven schreef:@Daphne,
Volgens mij rij jij straks met een nieuwe auto, dat concludeer ik aan je eerdere lijntjes...
Klopt, ik rij straks met een nieuwe leaseauto, maar dat is niet meer de auto die de caravan gaat trekken. Dus nu moeten we onze zaakjes wel zelf regelen. We zijn voor pechhulp al geaccepteerd bij SOS pechhulp, die JPGeetje voorstelde.
In mijn relaas belde de chauffeur van de bergingsauto met ANWB-Munchen. Dat was om te checken welke hulp verleend mog worden omdat de lidmaatschapskaart dat niet meer laat zien. De chauffeur zei later tegen mij dat het erg vaak voorkwam dat mensen slechts hulp hadden in Nederland. Ik kreeg de indruk dat het hier vaak om lease-auto's ging. Zelf één keer hulp gevraagd via Nissan Alarm Service. Ik dacht dat er iets zou komen om de auto ter plaatse te repareren. Er kwam een bergingsauto die de auto bij de dealer voor de deur zou gaan zetten. Leuk als je de volgende dag op vakantie wil. Waarmee ik maar wil zeggen dat al die hulpdiensten van fabrikanten niet dezelfde doelen nastreven als Wegenwacht-ANWB. En al helemaal niet in het buitenland.

Misschien was dat de rede wel van de Univé verzekeringsagent, die mij groot gelijk gaf dat ik bij de Anwb-Wegenwacht bleef verzekerd, en dan zeker voor het buitenland.

Dan weet ik zeker dat ik goed zit.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door wim » wo 15 nov 2017 12:05

Ik laat mijn Toyota door een dealer onderhouden. Dan krijg je een pasje voor gratis pechhulp in heel europa.
Dan is het zonde om nog eens bij de ANWB voor pechhulp te betalen.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Rikkie » wo 15 nov 2017 12:40

wim schreef:Ik laat mijn Toyota door een dealer onderhouden. Dan krijg je een pasje voor gratis pechhulp in heel europa.
Dan is het zonde om nog eens bij de ANWB voor pechhulp te betalen.
Hiermee moet je wel een beetje opletten ... deze pasjes zijn gelimiteerd in tijd en kilometers (althans voor wagens in België aangekocht). Meestal is dat 3 jaar of 100000 km. En op voorwaarde dat je op de voorgeschreven tijdstippen een onderhoud laat doen in een erkende garage van het betreffende merk. Dikwijls kan je dat voor een kleine som 1 of 2 jaar verlengen. Waarschijnlijk zal er voor Nederlandse wagens wel een gelijkaardige regeling zijn.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Volvodriver

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Volvodriver » wo 15 nov 2017 12:57

RE.gif
Ik heb een 12 jaar oude dealer onderhouden Volvo. Daar geldt gewoon onbeperkt Europaservice voor. Zelfs indien ie 25 jaar of ouder is. Voor 40 euro per jaar heb je nog wat extra zekerheden ook als je een caravan trekt.

En dat geldt bij Volvo Europees! Dus ook voor in België aangeschafte wagens.

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Rikkie » wo 15 nov 2017 13:47

RE.gif
De termijn zal waarschijnlijk merkgebonden zijn ...
Met onze Suzuki was het in de aankoop inbegrepen tot 4 jaar en dan moesten we een kleine bijdrage betalen maar om 8 jaar was het onherroepelijk gedaan wegens teveel kilometers.
Bij mijn Mitsubishi was het 4 jaar inbegrepen en toen was het definitief gedaan. Volgens de dealer is er bij de recentere Mitsu-wagens (vanaf 2016) na 4 jaar wel de mogelijkheid om te verlengen mits een kleine bijdrage.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Volvodriver

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Volvodriver » wo 15 nov 2017 13:51

RE.gif
Mits dealer onderhouden (voorwaarde) bij veel Europese merken dus onbeperkt.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door eurotrotter » wo 15 nov 2017 14:53

Rikkie schreef:RE.gif
De termijn zal waarschijnlijk merkgebonden zijn ...
Met onze Suzuki was het in de aankoop inbegrepen tot 4 jaar en dan moesten we een kleine bijdrage betalen maar om 8 jaar was het onherroepelijk gedaan wegens teveel kilometers.
Bij mijn Mitsubishi was het 4 jaar inbegrepen en toen was het definitief gedaan. Volgens de dealer is er bij de recentere Mitsu-wagens (vanaf 2016) na 4 jaar wel de mogelijkheid om te verlengen mits een kleine bijdrage.
Vreemd,wij hebben ook een Suzuki ( al jaren) en krijg ieder jaar weer een nieuwe mobiliteitspas,na de onderhoudsbeurt en APK
Onze Suuz is intussen ook al wat ouder dan 5 jaar.
OP de kaart staat overigens wel een uiterste datum en eenmaximale kilometerstand,maar die word ieder jaar aangepast.
En n bijdrage heb ik daar nog nooit voor hoeven doen,staat ook niks van op de site van Suzuki.
Voorwaarde is wel dat t om een auto moet gaan die door de importeur( b.v. NIMAG ) in Nederland geimporteerd is en dat t onderhoud door n dealer gepleegd word.

https://www.suzuki.nl/-/media/suzuki/be ... arden.ashx
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

+frits+
Berichten: 167
Lid geworden op: di 17 apr 2012 16:16

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door +frits+ » wo 15 nov 2017 15:11

Wel even nakijken of die hulp ook geldt voor de caravan, ik denk van niet.
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door barney » wo 15 nov 2017 15:34

wim schreef:Ik laat mijn Toyota door een dealer onderhouden. Dan krijg je een pasje voor gratis pechhulp in heel europa.
Dan is het zonde om nog eens bij de ANWB voor pechhulp te betalen.
Klopt maar hoe gaat het met de caravan bij schade of pech en repatriëring?

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Vino » wo 15 nov 2017 15:50

Wagen allrisk bij Centraal Beheer.Mobiliteit via dealer in EU.Caravan all risk bij Unigant.Voor alle zekerheid tevens pechhulp EU voor caravan bij Centraal Beheer onder de reisverzekering.De reden is, dat de mobiliteit van de VAG niet kan garanderen dat bij pech de caravan ook gerepatrieerd zou worden i.v.b. met plaats.

Met vriendelijke groet.

Citrorob

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Citrorob » wo 15 nov 2017 16:12

RE.gif

Uit eigen ervaring weet ik dat de ANWB en Unigarant dat ook niet kunnen.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hans1954 » wo 15 nov 2017 16:39

RE.gif Vertel.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hobby Linka » wo 15 nov 2017 16:55

RE.gif

Inderdaad. Eigen ervaring kan andere hier helpen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door kea » wo 15 nov 2017 17:09

De vraag werd gesteld in 2013, dus nu antwoorden lijkt mij niet meer nodig.
Maar er komt ene Joep op het forum met "pech hulp" en iedereen gaat antwoorden.
Voor mijn gevoel zoekt Joep klanten, want om na 4 jaar een antwoord te geven vind ik vreemd.
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Nimma » wo 15 nov 2017 17:32

Zit al de tijd bij de ANWB en ben een paar prima geholpen met vervangend vervoer in het buitenland; kost wel een beetje. N.a.v. dit topic ga ik eens aan mijn schoonzoon vragen hoe hij [voor weinig zegt hij] vorig jaar van dag 1 pech kreeg en niet met de iegen auto verder kon [bak kapot] met een prima auto de rest van hun vakantie afmaakte. Kom erop terug.
EDIT ik zag alleen dat Daphne het bericht startte, niet dat het 4 jaar geleden was. Evengoed kan een voordelige goede verzekering iemand helpen toch?
Laatst gewijzigd door Nimma op wo 15 nov 2017 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hobby Linka » wo 15 nov 2017 17:33

kea schreef: Voor mijn gevoel zoekt Joep klanten, want om na 4 jaar een antwoord te geven vind ik vreemd.
Inderdaad. Bericht even verwijderd voor overleg.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Nimma » wo 15 nov 2017 18:03

Nu we er toch zijn hier toch even een alternatief voor de ANWB, Centraal Beheer, Univé etc: kijk op www.zelf.nl : voor €4,95 pm een doorlopende reisverzekering inclusief vervangend vervoer. Doe er je voordeel mee. Dat deed het gezin van mijn dochter vorig jaar met succes. Ik ga daar ook eens kijken.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Micky » wo 15 nov 2017 19:47

Rikkie schreef:RE.gif
De termijn zal waarschijnlijk merkgebonden zijn ...
Met onze Suzuki was het in de aankoop inbegrepen tot 4 jaar en dan moesten we een kleine bijdrage betalen maar om 8 jaar was het onherroepelijk gedaan wegens teveel kilometers.
Bij mijn Mitsubishi was het 4 jaar inbegrepen en toen was het definitief gedaan. Volgens de dealer is er bij de recentere Mitsu-wagens (vanaf 2016) na 4 jaar wel de mogelijkheid om te verlengen mits een kleine bijdrage.
Heb jij het niet gewoon over garantie ipv pechhulp?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Rikkie » wo 15 nov 2017 20:39

RE.gif
Nope. Ik had het wel degelijk over pechbijstand en de regeltjes in België.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Micky » wo 15 nov 2017 20:50

RE.gif

Dan is het toch niet de "de regeltjes in België" maar de regeltjes van jouw automerk, het leek me ook al sterk, ik heb even bij Audi gekeken (mijn Belgische schoonouders rijden Audi) daar blijft het gewoon voortduren als je maar je reguliere onderhoud bij de dealer laat doen, na verlies is 1 beurt bij de dealer weer voldoende voor een verlenging.

een quote van de Belgische Audi Website (http://www.nl.audi.be/be/web/nl/dienste ... arden.html):

I. VOORWAARDEN VOOR DE TOEKENNING VAN DE RECHTEN

Om te kunnen genieten van het recht op bijstand volstaat het dat uw Audi volgens de voorschriften van de constructeur onderhouden en hersteld wordt door een erkende Audi Service Partner. Uw Audi Assistance bedraagt bij aanvang maximaal 24 maanden of 30.000 km (afhankelijk van wat het eerst bereikt wordt), maar wordt bij iedere Onderhoudsbeurt verlengd met dezelfde maximale duur of kilometerstand, steeds naargelang welk van de twee criteria het eerst bereikt wordt (voorbeeld: voor een nieuw voertuig geleverd op 15 januari 2015 heeft de eerste Onderhoudsbeurt plaatsgevonden op 15 november 2016 bij 28.750 km; u bent dus opnieuw gedekt door Audi Assistance gedurende maximaal twee jaar of 30.000 km, d.w.z. tot 15 november 2018 of tot maximum 58.750 km); wij dringen sterk aan op de naleving van deze voorwaarde. Indien deze voorwaarde niet strikt wordt nageleefd, zal Audi Assistance slechts kunnen tussenkomen, op uw verzoek, mits financiële bijdrage van uwentwege. Indien u geen recht meer zou hebben op bijstand, dan kunt u dit recht terugkrijgen door een 'Onderhoudsbeurt' te laten uitvoeren in het erkende Audi-netwerk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Rikkie » wo 15 nov 2017 21:11

RE.gif
Zoals ik reeds eerder zei zal dit waarschijnlijk merk gebonden zijn.
Bij het ene merk krijg je "levenslang" pechbijstand en bij het andere niet.
Misschien moeten de Europese constructeurs dit geven en de andere niet.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik al 2 auto's heb gehad waarbij het niet levenslang was ...
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door eurotrotter » wo 15 nov 2017 21:33

RE.gif

Ook bij Suzuki:

Als eigenaar van een nieuwe Suzuki* of als u uw Suzuki in onderhoud heeft bij een officiële Suzuki-dealer,
heeft u recht op de Suzuki Mobiliteit Service.
Met deze service heeft u recht op pech hulp in heel Nederland inclusief uw woonplaats, maar ook
in heel Europa, 24 uur per dag, 7 dagen in de week


(bron: https://www.suzuki.nl/-/media/suzuki/be ... arden.ashx)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door PD » wo 15 nov 2017 21:34

RE.gif
Onze zoon, een armoedzaaiende student, heeft voor zijn 10 jaar oude Suzuki Swift ook deze mobiliteitspas; enige voorwaarde is dat de auto elk jaar een beurt krijgt (op kosten van paps en mams) knipoog.gif

Vorig weekend nog nodig gehad omdat meneer zijn lichten had laten branden awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”