verzekeren van caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
rottierood

verzekeren van caravan

Bericht door rottierood » zo 16 mei 2004 09:06

Hallo,ik ben nieuw en ook binnekort een caravanrijder.Ik heb nog geen caravan,ben wel bezig met een caravan zoeken.De vraag is of je een caravan apart moet verzekeren.Als hij achter de auto zit dan is hij toch al verzekert?Of moet je hem dus apart verzekeren.Ook als hij in de stalling staat?groetjes Marcel.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » zo 16 mei 2004 11:43

Verzekering van de caravan is niet verplicht maar wel handig, stel dat er wat mee gebeurd tijdens de vakantie of in de stalling (soms is de stallingseigenaar zelf niet vezekerd) zijn de kosten van herstel of vervanging voor jezelf. Hangt natuurlijk ook erg van de waarde van de caravan af. Je auto verzekering dekt alleen de schade als de caravan achter de auto zit. Dus wat te denken van een hagelbui op de camping?
Succes met het kopen van een caravan en ik zou hem wel verzekeren, de poliskosten zijn niet al te hoog.
Andre

jansenreiniging

Bericht door jansenreiniging » ma 5 jul 2004 18:08

De autoverzekering voor de aanhangende aanhanger is alleen WA. Dus alleen schade veroorzaakt aan derden is gedekt. Dit is ook zo als de auto casco is verzekerd. Dus wil je ook de schade aan je eigen caravan vergoedt hebben bij een ongeluk door eigen schuld dan zul je de caravan apart casco moeten verzekeren. Denk er dan ook aan dat je de voortent en de inboedel bij moet verzekeren. Een fietsendrager of schotelantenne valt namelijk onder de inboedel en niet onder de caravan zelf. Ook het adres van stalling moet aan de verzekering door gegeven worden. Deze stalling moet ook nog aan bepaalde eisen voldoen. Zo mag de stalling niet bij iedere verzekering uit glas bestaan. (Kas).
Succes.....

Jacqueline

Bericht door Jacqueline » do 8 jul 2004 10:59

Er zijn uiteraard verschillende verzekeringen met verschillende dekkingen.

Ergens op internet kun je verschillende verzekeringen met elkaar vergelijken.

Bij onze caravan verzekering,Sterpolis, is voor 25% van de caravan waarde oa de voortent met inhoud verzekert.

Het een en ander uitzoeken loont zich wel.

Ik zou de caravan wel verzekeren. Als je alles kwijt raakt en alles opnieuw moet aanschaffen kom je er pas achter hoeveel waardevolle spullen er in de caravan lagen. 8)

Jacqueline

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”