woest !!!!!!!!

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
woest

woest !!!!!!!!

Bericht door woest » di 17 jan 2006 18:31

ja dat is mijn bijnaam omdat ik dus echt woest ben..
het volgende:
in juli 2004 hebben wij onze caravan een bovag onderhoudsbeurt en apk laten geven door een erkend bedrijf. ( noem nog even geen naam). zij zijn dealer van het merk "caravalair".
wij hebben een bamba deluxe 426 van 1999. in 2002 hebben we de banden vervangen voor een zwaarder type omdat de orginele banden bubbels aan de binnen zijde hadden i.v.m overbelading. er mocht maar 1100 kg mee... nu hebben we 2 stuks van 750 kg.
maar nu komt het.. in de beurt van 2004 was echt alles super in orde, remtesten ect.. het rapport spreekt boekdelen.
we zijn daarna 2 maal op vakantie gegaan naar het buitenland. gisteren heeft een ander erkend bedrijf onze caravan onder de lope genomen voor de jaarlijkse inspectie en apk.!!
huile geblazen.. remmenblokken gescheurd en versleten, alle asrubbers zijn versleten, de arm kwam niet meer terug in de oude stand, de asbouten zaten los en ook de bouten van de oplooprem..!! volgens het bedrijf is er slecht tot geen onderhoud gepleegd aan onze caravan. levensgevaarlijk dat de bouten los zaten. er heeft in al die 6 jaar geen momentsleutel opgezeten.
kan ik de vorige dealer aansprakelijk stellen voor de geleden schade enof kan ik de kosten van de vorige beurt retour gaan halen daar deze niets heeft voorgesteld. van buiten ziet de caravan er uit om door een ringetje te halen.. dus daar hoeven niet veel aan te doen..(dacht men zeker).

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » di 17 jan 2006 18:50

Zou zeker de bewuste caravandealer hiermee confronteren. KCK heeft ook testen van beurten gedaan en idd, blijkt toch vaak nogal wat aan de schorten. Helaas.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » di 17 jan 2006 18:57

Ik zou eerst nog voor een 'second opinion' kiezen.
Kan ook zijn dat deze dealer overdrijft en graag reparaties uitvoert. :roll:

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » di 17 jan 2006 19:43

Mocht je er niet uitkomen gewoon ff de bovag bellen en vragen wat er aan te doen is, maar eerst de ideen van trina en zandvoorta uitproberen. En alles op papier laten zetten door de dealer, foto's maken met de datum in de foto's.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18360
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » di 17 jan 2006 19:45

Zaak melden aan de Bovag en vragen of zij een onderzoek willen starten.
Misschien hebben zij al meer klachten over het bedrijf gekregen.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Borrac

Bericht door Borrac » di 17 jan 2006 20:05

Ik weet niet of je lid bent van de ANWB, maar die heeft voor de leden een afdeling "juridische leden service". Zelf in het verleden ook gebruikt van gemaakt, en was er zeer over te spreken. Als ik jou was, zou ik er in ieder geval even een telefoontje aan wagen.

Sterkte.....en welkom op dit forum.

gr rob

DJ

Re: woest !!!!!!!!

Bericht door DJ » di 17 jan 2006 20:05

Nog even terug komen op de kortingen die gegeven worden op onderhouds beurten. Zeg niet dat het altijd gebeurt en ik weet niet of dit hier ook het geval is. Ik zou graag willen weten wat een onderhoudsbeurt je gekost heeft als het mag.

Als iemand 25 % korting geeft op een onderhoudsbeurt houd hij het niet lang vol. Als het nou 10% is kan ik het nog wel geloven. Je kunt mij niet wijsmaken dat iemand hetzelfde doet voor 25% minder.
De monteur krijgt in de meeste gevallen 25 % minder tijd om je onderhoudsbeurt uit te voeren. Dus kun je zelf wel nagaan wat dat betekend. En als het bedrijf dit wel kan geven heeft hij anders altijd te veel gerekend voor een onderhoudsbeurt. Nogmaals korting op een brutoprijs wil meestal niks zeggen het gaat erom wat je moet betalen.

Voorbeeld
Ik koop glas in bij bedrijf a met een korting van 73 % op de brutoprijs
Bij bedrijf b krijg ik een korting van 62 % op de brutoprijs Ik ben met de korting van 62% goedkoper uit als met de korting van bedrijf a. Want bedrijf a heeft de brutoprijs veel hoger staan.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7837
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » di 17 jan 2006 20:08

Sluit me aan bij bovenstaande adviezen en hoop dat je snel reden hebt je bijnaam te veranderen. Succes, Paul.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

woest

Bericht door woest » di 17 jan 2006 22:30

ik betaal voor de onderhouds beurt € 169.00 i.p.v € 185.00 omdat we de reservering vorig jaar reeds gemaakt hebben. de dealer welke het volgens ons niet erg goed gedaan heeft is: piep.
ik ga dit bedrijf, tesamen met de foto's, rekening, en versleten onderdelen confronteren.
als ik geen bevredigende reaties krijg, schakel ik alsnog de anwb in..

edit zandvoorta: naam bedrijf weggehaald

EW

Re: woest !!!!!!!!

Bericht door EW » di 17 jan 2006 23:11

dj schreef: Als iemand 25 % korting geeft op een onderhoudsbeurt houd hij het niet lang vol. Als het nou 10% is kan ik het nog wel geloven. Je kunt mij niet wijsmaken dat iemand hetzelfde doet voor 25% minder.
Jawel, dat kan wel. Als het werk namelijk daardoor komt op een moment dat de monteur normaal gesproken geen werk te doen heeft omdat niemand zijn caravan laat onderhouden in die tijd van het jaar is de monteur met een korting van 25% nog voor 75% declarabel ipv 0%.
De kosten voor de monteur lopen namelijk wel gewoon door. En met een beetje goede wil leidt een dergelijke spreiding tot minder werk in de drukke periodes waardoor je mogelijk met een monteur minder toe kunt waardoor je in de slappe periodes zelfs een complete monteur minder in de leegloop hebt zitten.
Niets is namelijk zo duur als volledige leegloop.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18360
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » di 17 jan 2006 23:16

De resultaten van testen die verricht zijn bij caravandealers wat betreft onderhoudsbeurten zijn echt bedroevend slecht, de goede uitgezonderd natuurlijk.

Het meeste onderhoud besteed ik daarom uit aan een normale vakgarage die ik vertrouw en waar ik ook voor normaal onderhoud aan mijn auto's kom.
Dit berichtje had ik reeds geplaatst in een eerder topic genaamd "Vroege onderhoudsbeurt".

Ik vond het vreemd dat niemand hierop reageerde, misschien nu een herkansing :?:

EDIT: Ik vind wel dat wij op dit forum uit moeten kijken met het noemen van namen van caravanbedrijven (in dit geval dus bedrijf Piiiieeeep In Piiiiieeep 8) ) vooral met betrekking tot slechte berichten.
Ik weet van een Frans 2CV forum waar een hetze ontstond tegen een Franse Citroen garage, de eigenaar/uitbater van het Citroen forum werd uiteindelijk door de rechter veroordeeld tot een boete van ik meen 7000 euro wegens smaad..... :!:
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

René

Bericht door René » wo 18 jan 2006 08:14

nadat je kopieen ervan heb gemaakt zal ik dit zeker bij RDW voorleggen,zij zullen zeker stappen ondernemen.
het gaat teslotte ook om de verkeersveiligheid.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » wo 18 jan 2006 10:37

Verzoek om geen namen te noemen, we zijn hier niet om specifieke bedrijven slecht te maken aangezien die geen weerwoord hier geven.
Laatst gewijzigd door zandvoorta op wo 18 jan 2006 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

DJ

Re: woest !!!!!!!!

Bericht door DJ » wo 18 jan 2006 12:22

EW schreef:
dj schreef: Als iemand 25 % korting geeft op een onderhoudsbeurt houd hij het niet lang vol. Als het nou 10% is kan ik het nog wel geloven. Je kunt mij niet wijsmaken dat iemand hetzelfde doet voor 25% minder.
Jawel, dat kan wel. Als het werk namelijk daardoor komt op een moment dat de monteur normaal gesproken geen werk te doen heeft omdat niemand zijn caravan laat onderhouden in die tijd van het jaar is de monteur met een korting van 25% nog voor 75% declarabel ipv 0%.
De kosten voor de monteur lopen namelijk wel gewoon door. En met een beetje goede wil leidt een dergelijke spreiding tot minder werk in de drukke periodes waardoor je mogelijk met een monteur minder toe kunt waardoor je in de slappe periodes zelfs een complete monteur minder in de leegloop hebt zitten.

Niets is namelijk zo duur als volledige leegloop.
Wat doe je dan als iedereen weet dat in bv jan-feb-maart 25% goedkoper bent als de rest van het jaar dan is er volgend jaar weer geen spreiding en iedereen komt de maanden als je 25% korting geeft. Dan heeft de monteur in de zomer niets te doen. En je komt ongeveer 50 Euro te kort op een beurt. dat is ruim een uur. Nu komen er in die maanden 100 klanten dan kom je al 5000 euro te kort. In als je in de overige maanden 50 euro duurder bent komen ze niet terug, want dan vinden ze dat je teveel rekent want drie maanden kun je wel 50 euro minder rekenen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: woest !!!!!!!!

Bericht door Daphne » wo 18 jan 2006 14:33

dj schreef: Wat doe je dan als iedereen weet dat in bv jan-feb-maart 25% goedkoper bent als de rest van het jaar dan is er volgend jaar weer geen spreiding en iedereen komt de maanden als je 25% korting geeft. Dan heeft de monteur in de zomer niets te doen. En je komt ongeveer 50 Euro te kort op een beurt. dat is ruim een uur. Nu komen er in die maanden 100 klanten dan kom je al 5000 euro te kort. In als je in de overige maanden 50 euro duurder bent komen ze niet terug, want dan vinden ze dat je teveel rekent want drie maanden kun je wel 50 euro minder rekenen.
De caravandealer waar wij altijd komen maakt juist reclame om van oktober t/m maart te komen voor een goedkopere onderhoudsbeurt. Want in het "hoogseizoen" hebben ze het te druk en zo kunnen ze ook wat spreiding aanbrengen.

Volgens hen is het niet zo dat dan iedereen dan buiten het seizoen om de caravan komt brengen omdat veel mensen geen zin hebben om in de winter speciaal de caravan uit de stalling halen voor een beurt temeer ook dat steeds meer stallingen een maximum stellen aan het aantal keren halen of dan moet worden bijbetaald.

Voor degene bij wie dat niet uitmaakt is dat mooi meegenomen. Wij combineren het altijd met een dagje winkelen of familiebezoek zodat we de caravan ook meteen dezelfde dag weer mee terug kunnen nemen. En dan laten we ook tegelijk de verplichte vochtmeting doen zodat we nog meer euro's uitsparen. (zijn we wel weer kwijt aan dat winkelen :lol: :lol: )

John Lammers

Bericht door John Lammers » wo 18 jan 2006 14:52

DJ, als jij een spijkerbroek koopt, koop je die dan bewust niet in de uitverkoop omdat je vermoedt dat deze slechter is dan een broek die niet afgeprijsd is? Of zouden alle bedrijven die artikelen opruimen totaal geen geen commercieel inzicht hebben?

De theorie die jij bedenkt zal in de praktijk nooit voorkomen. Ik zie het niet gebeuren dat iedereen nog enkel in de winter komt. Veel mensen hebben hun caravan in een stalling staan waar ze de caravan maar een beperkt aantal keren uit mogen halen en zij zullen dan ook niet de caravan uit de stalling halen voor €25,- korting. Anderen denken überhaupt niet eens aan de caravan in de wintermaanden en zullen dan ook pas aan onderhoud denken zodra de caravan weer in beeld komt.

Daarnaast hebben de meeste bedrijven het in de zomer niet alleen druk met onderhoud maar ook met het afleveringsklaar maken van verkochte caravans en vooral met "spoedgevallen". Zij kunnen dus door spreiding meer mensen helpen.

Bovendien mag je van ieder Bovag bedrijf verwachten dat ze de kwaliteit leveren die van ze verwacht wordt, ongeacht de tijd van het jaar. Je wordt niet zomaar Bovag-bedrijf. Helaas zijn er ook bedrijven bij die het voor de andere verpesten, maar die zullen dat ook in de zomer doen, en niet alleen in de winter.

Om even het werkelijke topic van Woest terug te komen: asrubbers verslijten niet alleen door gebruik, de leeftijd heeft er ook invloed op. En dat de remmen versleten zijn: hoeveel kilometer heb je met de caravan gereden? En wat betreft de bouten; waar ben je naartoe geweest? en hoeveel tijd zat er tussen beide beurten? Kijk, ik ga niemand verdedigen, maar sommige van de genoemde mankementen kunnen na de beurt zijn opgetreden, en het "nieuwe" caravanbedrijf hoeft ook niet altijd de waarheid te spreken. Daarom sluit ik me aan bij de suggestie om er een derde, liefst onafhankelijke, partij bij te halen.

Met vriendelijke groet,

John Lammers

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18360
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » wo 18 jan 2006 17:34

zandvoorta schreef:Verzoek om geen namen te noemen, we zijn hier niet om specifieke bedrijven slecht te maken aangezien die geen weerwoord hier geven.
Misschien handig om de naam die door woest genoemd werd dan maar even weg te halen :?:
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » wo 18 jan 2006 17:43

Woest, het lijkt mij dat je de dealer gewoon moet noemen. Kijken of er mensen zijn met diezelfde ervaring bij die dealer. Ook die dealer die alle makementen heeft geconstateerd zou ik noemen. Wie weet wat voor ervaringen er uit rollen. Toen wij afgelopen zomer een caravan kochten lieten wij bij een van de vele dealers doorschemeren dat wij ook op site's van caravanclubs e.d hadden gekeken om ervaringen te lezen. Hij vondt dat maar niets, al die "probleemverhalen" en roddel over dealers en merken. Hij zag zich natuurlijk allerlei kleinere en soms grotere klussen door zijn neus geboord worden. Er wordt immers veel info uitgewisseld. Ik denk dat er dealers zijn die bang zijn genoemd (negatief) te worden in dit soort site's. :) De Hap Voorthuizen :?
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Coen

Bericht door Coen » wo 18 jan 2006 17:49

Wat doe je dan als iedereen weet dat in bv jan-feb-maart 25% goedkoper bent als de rest van het jaar dan is er volgend jaar weer geen spreiding en iedereen komt de maanden als je 25% korting geeft. Dan heeft de monteur in de zomer niets te doen. En je komt ongeveer 50 Euro te kort op een beurt. dat is ruim een uur. Nu komen er in die maanden 100 klanten dan kom je al 5000 euro te kort. In als je in de overige maanden 50 euro duurder bent komen ze niet terug, want dan vinden ze dat je teveel rekent want drie maanden kun je wel 50 euro minder rekenen.
Leuk bedacht DJ, maar zo werkt het dus niet in de praktijk. En die telt. Ga maar eens na bij elke willekeurige dealer: als jij in mei nog even snel een beurt wilt laten uitvoeren dan kan je achteraan aansluiten. Stervensdruk. En als je morgen belt kan je hem vrijdag of zaterdag brengen. Mensen hebben (gemiddeld) nu eenmaal de gewoonte niet al te ver vooruit te denken. De dealer anticipeert daarop. Aanvullend op wat EW schreef: In de piektijd moeten ze zelfs klanten laten lopen. Door te spreiden pakken ze in totaal meer geld: de piek zit toch wel vol, nu verdienen ze ook in de slappe maanden nog geld.

En mocht het zo zijn dat iedereen in januari - februari gaat komen, dan houdt het vanzelf op goedkoper te zijn. Maar nogmaals, dat zal nooit gebeuren :!:

John Lammers

Bericht door John Lammers » wo 18 jan 2006 18:42

Er is niets mis met het noemen van namen, alleen is het jammer dat je altijd enkel de slechte verhalen hoort. Maar ik denk dat je daar als dealer niet bang voor hoeft te zijn, tenminste als je niets verkeerd doet.

Wat ik wel vaak hoor, vanuit verschillende branches, dat er (te) vaak een negatieve stemming hangt op forums, tenminste te opzichte van bedrijven. Er zijn vaak enkele personen met een vrij uitgesproken mening, die niet altijd de volledige waarheid vertellen en daarmee bedrijven in een kwaad daglicht zetten, zonder dat het bedrijf zich kan verdedigen.

Namen noemen lijkt me dan ook pas terecht als een onhankelijk persoon met voldoende vakkennis zich over de kwestie heeft gebogen en een uitspraak heeft gedaan. Want je kunt eenvoudig veel schade aanrichten door een bedrijf zwart te maken, terwijl het niet een waar hoeft te zijn.

Als ik mij nu anoniem als lid bij dit forum aanmeld en ga staan te verkondigen dat een ander caravanbedrijf bij mij in de buurt me opgelicht heeft, dan laat dit toch zijn sporen na. Pas daarom op, je kunt pas een oordeel vellen als er onomstotelijk vast is gesteld of iemand werkelijk fout is geweest. Daarna hoef je ook nog niet meteen zijn naam te noemen, ik zou eerst eens kijken of het bedrijf met een voorstel tot een oplossing komt, en als dit niet het geval is, of onvoldoende, ga dan pas oordelen.

Iets wat zijdelings met deze kwestie te maken heeft, si de mysteryghuest die maandelijks in de KCK stond. Een persoon, gewoon een mens van vlees en bloed, velt na een bezoek van een uur een oordeel over een bedrijf, en dat bedrijf mag hier vervolgens niet op reageren. Ik kan me voorstellen dat deze mysteryguest ook gewoon een slecht humeur kan hebben, of dat 'ie 's ochtends rusie heeft gehad met zijn of haar partner. Dit heeft allemaal invloed op diens oordeel. Maar goed, we raken off-topic, sorry.

John

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » wo 18 jan 2006 18:52

deusjevo schreef:
zandvoorta schreef:Verzoek om geen namen te noemen, we zijn hier niet om specifieke bedrijven slecht te maken aangezien die geen weerwoord hier geven.
Misschien handig om de naam die door woest genoemd werd dan maar even weg te halen :?:
Sorry, overheen gelezen, dacht dat er nog geen namen werden genoemd, dus nu aangepast, dank.

DJ

Bericht door DJ » wo 18 jan 2006 19:17

Het gaat me niet er niet om dat ze korting geven, maar 25 % is wel erg veel korting. Als je kunt veroorloven om 25% korting te geven. Ben je andere maanden te duur. Als je met die 25 % korting je mensen 100% aan de gang kunt houden kan ik me er wel in vinden maar dat lukt waarschijnlijk toch nooit. Als je dan voor 50 % meer werk hebt kun je je zoveel korting niet veroorloven. De overige uren heeft hij dan nog niets te doen. Dit heet dan dweilen met de kraan open. Op den duur redt je het daan ook niet.

Je kunt dan beter met contracten werken. Zolang je het niet druk hebt op oproepbasis de rest ww. Je hoeft je monteur dan maar 11,5 uur te laten werken per week. Is hij 26 uur thuis en 11,5 uur bij je in dienst met hetzelfde loon. Is dat leuk voor hem of niet. En in de drukke periode komt hij weer voor de volle week op contract.

woest

Bericht door woest » wo 18 jan 2006 19:39

Om even het werkelijke topic van Woest terug te komen: asrubbers verslijten niet alleen door gebruik, de leeftijd heeft er ook invloed op. En dat de remmen versleten zijn: hoeveel kilometer heb je met de caravan gereden? En wat betreft de bouten; waar ben je naartoe geweest? en hoeveel tijd zat er tussen beide beurten? Kijk, ik ga niemand verdedigen, maar sommige van de genoemde mankementen kunnen na de beurt zijn opgetreden, en het "nieuwe" caravanbedrijf hoeft ook niet altijd de waarheid te spreken. Daarom sluit ik me aan bij de suggestie om er een derde, liefst onafhankelijke, partij bij te halen.


dit schreef één van juliie!!.
de wagen is 6 jaar oud.. heeft in totaal 20.000 km gedraaid.
ik ben heden bij de dealer geweest en heb de onderdelen gezien..
de blokken vertoonde haarscheuren en de rubbers zagen er niet uit.
de caravan is van 1999. 1e beurt in 2000 toen in 2001- 2002-2004 en nu.
slijtage van remmen en rubbers oké. maar dat niet één van de vorige dealers op div bouten een momentsleutel zet. is triest en onverantwoord.
het gevoel dat ik nu veilig op vakantie ga, doet een hoop goed. de prutsers er op wijzen dat ze verkeerd bezig zijn, heeft nu geen zin meer. gewoon dooslikken die hap en verder gaan met ademen.. door de naam te noemen van de verkeerde partij, hoopte ik reacties te krijgen van andere caravanbezitters. ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft..
enne een second opinien laten uitvoeren is leuk als je om de hoek woont, de hele dag niets te doen hebt enz... :oops:
ik moet maar een beetje vretrouwen hebben in deze monteurs. dit is een bedrijf welke alleen r=onderhoud en repareerd.. de dealers hebben eigen belang bij het onderhoud.. die gaat mij niet na 5 jaar een peperdure rekening overhandigen omdat hij anders slechte caravans verkoopt..... :roll:
ik dank wel iedereen die iets heeft terug geschreven.

Marco 007

Bericht door Marco 007 » vr 20 jan 2006 19:25

Hallo allemaal,
Ik heb alle berichten gelezen en kan het niet nalaten er toch nog even op te reageren.
Onderhoud is en blijft in mijn ogen een kwestie van vertrouwen, maar in de praktijk gaat het nog wel eens fout.....Tenminste, in hoeveel gevallen zou dat zijn? Ik denk maar enkele procenten, alle keren dat het wel goed gaat hoor je niet. Bij autobedrijven is het niet veel anders.
Zou het een idee zijn om bij een onderhoudsbeurt zelf er bij te zijn?
Zo raar is dat toch niet? Kan je meteen de caravan weer meenemen als hij klaar is.
Marco.

René

Bericht door René » vr 20 jan 2006 20:31

Marco 007 je heb het over enkele procenten dat het fout gaat bij reparatie /onderhoutsbeurd,ik denk dat het percentage toch wel iets hoger is.
eigen voorbeeld:caravan weggebracht voor ondehoutsbeurd +keuring.
na ophalen remmen werkte niet goed. :(
caravan terug ,oplooprem moest worden vernieuwd.
weer opgehaald en kon gelijk weer terug opdat de remmen bleven plakken.Niet goed afgesteld. :evil:
ga daarna na de camping , word er geseind, ik stoppen ,wordt er gezegt :je linker wiel zwabberd. :roll:
Hebben ze de wielbout niet goed vast gezet.
Kon hen twee punten nadraaien.
Ik noem geen namen maar ik kom daar nooit meer.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”