caravanstalling prijzen?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Marijke

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Marijke » zo 4 nov 2012 09:49

wij betalen voor het buiten stallen 140 per jaar ,mooie ruime plek ,geen bomen en een harde ondergrond ,onbeperkt halen en brengen .

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door XV_limburg » zo 4 nov 2012 09:51

Tjeeee, betaal helemaal niks.... mrgreen.gif
Dat is ook nog inclusief kinderopvang..... awhoea.gif

Goed dat mijn ouders plek hebben voor 2 caravans in de schuur kus.gif
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

koos
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door koos » zo 4 nov 2012 18:09

Ik betaal € 180,- per jaar voor stalling in de droge boerenschuur op 7 km bij mij vandaan. Ophalen en brengen kan - in alle redelijkheid - onbeperkt.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Belgje

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Belgje » zo 11 nov 2012 14:03

Ik betaalde 250 euro per jaar vroeger.
Mooi plaats met isolatie.
Eigenlijk wel zonde van het geld.
Want uiteindelijk staat die daar maar een maand of 5.
Ik vroeg eens werk je niet per half jaar, dat kon niet het moest heel jaar huren.
Dus heb ik het stop gezet en een plaatje bij mij thuis gezocht en dat is gratis.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Micky » zo 11 nov 2012 20:31

RE.gif

ik snap je reactie, maar je moet die 250 euro niet per jaar zien, als iedereen alleen maar betaald voor die 5 maanden gaan de prijzen ook weer dubbel, dus daar bereik je niets mee er zijn immers maar zeer weinig mensen die de caravan ook in de winter gebruiken. verder is overdekt stallen natuurlijk wel veel beter voor je caravan dan buitenstaan thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door hendrik38 » vr 16 nov 2012 19:33

350 euro per jaar :-) Lang leve de randstad

P.s. wel droog in bollenschuur, onbeperkt halen en brengen
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Beste Rob
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 13:27

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Beste Rob » vr 16 nov 2012 22:32

wij betalen 43,50 per meter caravan incl. dissel. Onbeperkt halen en brengen en droog binnen in een schuur.
Skoda Octavia 1.4 TSI '17 - Hobby 500 KMFe '02

Gebruikersavatar
elsengunther
Berichten: 169
Lid geworden op: do 11 okt 2012 10:02
Locatie: ieper/belgie

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door elsengunther » di 4 dec 2012 09:31

Wij betalen 270 euro per jaar.Geen vochtige gebouwen.onbeperkt ophalen en terugzetten.Bellen een paar dagen op voorhand
Ford mondeo 1.8 tdci+Home car rally 496 h

Marco B

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Marco B » ma 17 dec 2012 00:48

fortissimo schreef:RE.gif

Waar sta je?
Goeree-Overflakkee?
Voorne Putten?
Wij staan op Goerree Flakkee, daar wonen wij ook

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door fortissimo » ma 17 dec 2012 17:03

Mijn oude stalling kon geen grote (6m40) caravans hebben, maar om de hoek zat een andere stalling die dat wel kon.
Zelfde bedrag (47/m1) en voorwaarden. Onbeperkt ophalen, 2 dagen van te voren melden.

Extraatje. We mogen de stalling zelfs betreden op verzoek.
1x om caravan op slot te doen (sleutels waren kwijt bij brengen kerstrolleyes.gif )
1x om nieuwe voortent in de caravan te leggen.

Nette stalling. Caravans staan strak in de kas tussen de palen, merk bij merk.
Enige dat me opviel was het ontbreken van een net onder het glas.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

EdWo
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 11:28
Locatie: Apeldoorn

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door EdWo » ma 17 dec 2012 19:56

In de buurt van Zutphen betaal ik 40 Euro per strekkende meter in een met een alarm beveiligde kas.Onbeperkt halen(2 werkdagen van tevoren bellen) en brengen.Caravan wordt door eigenaar uit de stalling gehaald en wordt door hem ook weggezet.(dit in verband met eventuele schade schuldvraag). Voor service beurten haalt de dealer de caravan uit de stalling en brengt hem ook na de service beurt weer terug.Wel sleutels inleveren.
Volkswagen Sportsvan (geen caravan meer)

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Fransosowitz » vr 21 dec 2012 21:08

Wij zijn rond aan het kijken naar een stalling voor onze toekomstige caravan (regio zuid-oost drenthe). Dit om vast een idee te hebben wat de mogelijkheden zijn, wat het kost en wat de voorwaardes zijn.
Het liefst zouden wij een individuele stalling willen waar je zelf je caravan kan inzetten of uithalen wanneer je zelf wilt (zonder afspraak). Maar die stallingen zijn niet dik bezaaid.
Ik heb er waarschijnlijk twee gevonden: 1 in Erica. Deze is (naar mijn idee) flink aan de prijs met 75 euro per maand voor een garagebox. De andere in Marienberg. De prijs is mij onbekend (mail wordt niet beantwoord tot nu toe).
Zijn er mensen die in de genoemde regio een prettige/veilige stalling kennen waar individueel gestald kan worden?

Alternatief is uiteraard een reguliere stalling. Voorwaarden voor ons zijn sowieso dat je meerdere keren per jaar kan halen/brengen en dat ze ruime openingstijden hebben. Niet alleen op woensdagmiddag of zaterdagochtend zoals ik er ook gezien heb...

Wat is jullie ervaringen uberhaupt met schades aan de caravan veroorzaakt door of tijdens de stalling? Wel eens gebeurt, nooit mee gemaakt etc?

Alvast dank voor reacties.
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Mstuniek » vr 21 dec 2012 22:36

Wat is jullie ervaringen uberhaupt met schades aan de caravan veroorzaakt door of tijdens de stalling? Wel eens gebeurt, nooit mee gemaakt etc?
Zulke dingen gebeuren natuurlijk net voor je op vakantie gaat dus verzekering gebeld en afgesproken dit na terugkeer af te handelen en zo geschiedde. Na een jaar had de verzekering het voorelkaar om de schade op de stallingeigenaar te verhalen ondanks een contract dat schade voor eigen rekening is. Echter de wet staat hierboven. Omdat hij zelf de schade had veroorzaakt was hij er ook financieel voor aansprakelijk.
Tijdens de vakantie is er toen ook nog een auto zachtjes tegen de achterzijde aan gereden waardoor de uiteindelijke schade ruim 2000 euro bedroeg maar alles netjes via de caravanverzekering opgelost.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Fransosowitz » za 22 dec 2012 19:17

Dat was dus goed afgelopen Mstuniek. Maar schade blijft natuurlijk altijd vervelend.

Inmiddels heb ik nog een tweede individuele stalling gevonden waarvan ik de prijs weet: 450 euro per jaar. Een heel stuk goedkoper dan de 900 euro per jaar (75 euro per maand) van de andere stalling. Voorlopig moeten we nog niks. Dus ik kijk nog rustig verder. Misschien moet ik ook maar eens naar enkele stallingen gaan kijken om een betere indruk te krijgen.
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7814
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Nimma » za 22 dec 2012 19:30

Wat een prijzen zeg, ik betaal al jaren elk jaar €137,00.

In de vorige stalling heeft de caravan maar even gestaan. Een oude stal waar nog allerlei 'zooi' van de boer stond. Hij zou het de volgende dag opruimen.
Toen ik wat later een keer iets uit de caravan moest halen bleek er een flinke deuk-met-scheurtje in de zijkant te zitten. Er was een balk (zie zooi) tegenaan gevallen. Meteen de caravan daar weggehaald. De verzekering van de stallingeigenaar heeft alles vergoed, je ziet er niets meer van kerstmutszwaai.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Fransosowitz » za 22 dec 2012 22:05

De genoemde prijzen zijn inderdaad stevig als je het vergelijkt met een "normale" stalling. Maar voor een individuele stalling moet je niet verwachten hetzelfde te betalen als een "normale" stalling. De prijzen die ik voor de laatste tegen kom zijn vaak tussen de 25 en 35 euro per strekkende meter. Dus zeg 150-210 euro per jaar voor een caravan van 6 meter. Dat lijken mij (voor zover ik nu gezien heb) redelijke prijzen.
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

KaPe

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door KaPe » do 7 feb 2013 17:13

Bij ons in de buurt was zo goed als alles volzet. We hebben met heel veel geluk (via een kennis die zijn caravan er ook heeft staan) nog ergens een plaatsje in een loods kunnen vinden voor 350 € forfait. Niet echt goedkoop, maar ja, je wil je dure spullen toch wel beschermd hebben. Als ik het dan uitreken kom ik op ongeveer 27 € per m².
Voor die prijs kan ik hem wel zo vaak als ik wil ophalen en terugbrengen. Gewoon een mailtje sturen en 2 dagen later staat hij netjes buiten op het erf. Terugbrengen hoef ik niet te melden, gewoon op het erf afzetten, slot op de dissel of trekhaak (is wel verplicht) en de volgende dag staat hij terug binnen.

Greetz, KaPe

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Ad » do 7 feb 2013 19:27

Betaal nu zo'n € 60,= per strekkende meter (ingeklapte fietsendrager telt ook mee), onbeperkt halen een week van te voren bestellen. Dit is wel incl. 21 % BTW. Veel geld, maar hij staat veilig en droog.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

JRijkmans
Berichten: 742
Lid geworden op: zo 9 okt 2005 20:17
Locatie: Friesland

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door JRijkmans » do 7 feb 2013 19:46

Wij betalen € 185,00 en kunnen in overleg halen en brengen.
Fendt Diamant 510 TG met Volvo XC 60 D5 geartronic

Peer

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Peer » ma 12 aug 2013 11:01

Edit Trina: Lees de FORUMREGELS

Code: Selecteer alles

Verwijzingen naar je eigen bedrijf zijn ethisch niet verantwoord en derhalve niet toegelaten. De webmaster en de moderators zien er op toe dat geen misbruik wordt gemaakt van deze vrijheid. 

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Mstuniek » ma 12 aug 2013 14:16

Misschien zouden caravanstallingen ook eens na moeten denken over betaling in termijnen.
Het wordt toch al een steeds duurdere hobbie en met termijnbetaling kunnen ze in ieder geval hun klanten langer binden en daar zijn beiden mee gebaat.
Kortom klantgericht denken zou mi zeer op zijn plaats zijn.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Diny
Berichten: 3882
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door Diny » ma 12 aug 2013 15:37

RE.gif
Bij de stalling waar ik parkeer kan dat. Wel is het een heel gedoe om het geld te innen volgens de verhuurder.
Mensen willen niet altijd via een automatische afschrijving betalen.
Stallingsgeld blijkt nogal eens de sluitpost op de begroting van het vakantiebudget, wat met frisse tegenzin betaald wordt.

Gebruikersavatar
engelina
Berichten: 16
Lid geworden op: za 13 apr 2013 10:32
Locatie: 't Gooi

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door engelina » di 13 aug 2013 14:38

We stallen de caravan in Almere. Even klein stukje rijden...tarief is €38,50 per strekkende meter. Voor ons is dat op jaarbasis € 233,31
In een zeer verzorgde stalling binnen. Graag 24 uur van tevoren melden, 6 dagen per week halen/brengen met ruime openingstijden. Onderhoud kan afgesproken worden, evenals wasbeurten. Bij calamiteiten kan er ook even gebeld worden voor een andere haal-en brengoplossing. Erg vriendelijke beheerders. Goede verzorgde website met alle informatie.
VW Tiguan - Sprite Cruzer 460 (2013)
de Waard: Krooneend (2005) Smaragdeend (2015)

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door willem » wo 14 aug 2013 09:04

Wij staan met de caravan in een overdekte stalling voor €23,=/m² exclusief BTW. Dit komt voor onze neer op netto €416,=/jaar. Twee dagen van te voren even bellen en hij staat klaar. De caravanstalling is tevens garage en dat maakt het toch wel eenvoudig om de caravan te laten onderhouden!
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: caravanstalling prijzen?

Bericht door PMT » ma 2 sep 2013 20:32

Ik heb nu zo'n 4 jr de caravan naast mijn woning staan nadat ik als laatst €50,- p/str meter betaalde, nu is bij dezelfde boer de prijs gestegen naar €60,- p.j. en kan hij doordat hij er ook een loods heeft bijgezet nog eens 60 caravans extra kwijt. (nu bijna 200)
Mijn schoonzoon wilde zijn caravan daar ook wel kwijt en volgens zijn zeggen kan je nu ook voor een half jaar huren, dus bijv eind maart ophalen en eind september weer terugbrengen. Ik heb die boer dat wel eens voorgesteld omdat ik de caravan ook altijd maar een half jaar stalde, maar daar wilde hijtoen niets van weten. Misschien heeft hij nu ook last van de crises, al zou je dat niet zeggen als je al zijn gebouwen en eigen landbouwmachines ziet. Ik zal hem zelf ook nog eens bellen of het werkelijk zo is.
Zijn er andere forumleden die ook maar voor een half jaar hoeven te betalen (als ze bijv op een seizoensplek staan) en dus maar een half jaar van de stalling gebruik maken?
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”