Caravan Inn getroffen door grote brand.

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door r.obbink » wo 21 aug 2019 21:37

Heb vanmorgen de Ventana naar de stalling gebracht in Bergschenhoek.... fijne stalling en een uitstekende beheerder

maar het zal je gebeuren.... brand is nergens nooit uit te sluiten....


succes voor de mensen die hun caravan verloren zijn...…. :oops:
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Aviva » wo 21 aug 2019 21:53

Sterkte allemaal met de afhandeling. Wat een nachtmerrie.
Hopelijk komt er een goede schade uitkering zodat jullie allen weer een vervanger kunnen kopen.

Interessant als jullie ons op de hoogte willen houden van de schadeafhandeling.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door deusjevo » wo 21 aug 2019 23:05

r.obbink schreef:
wo 21 aug 2019 21:37
Heb vanmorgen de Ventana naar de stalling gebracht in Bergschenhoek.... fijne stalling en een uitstekende beheerder

maar het zal je gebeuren.... brand is nergens nooit uit te sluiten....


succes voor de mensen die hun caravan verloren zijn...…. :oops:
Inderdaad, nergens uit te sluiten.
Een paar maanden geleden stond er trouwens een andere stalling in Bergschenhoek in de brand.
Het kan overal voorkomen helaas.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » wo 21 aug 2019 23:21

Het klinkt misschien lullig, maar zolang de caravan jonger is dan 5 jaar zou ik er niet eens rouwig om zijn...….
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

slepgeert
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 aug 2019 19:59

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door slepgeert » do 22 aug 2019 08:29

Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum.
Ook wij hadden (ja,hadden) een caravan staan bij Caravan Inn. Na een 5 dagen in spanning te hebben gezeten kwam vrijdagmiddag het gevreesde mailtje uit Spanje...We moesten telefonische contact opnemen met de stalling. Daar werd ons verteld dat onze caravan de grote brand niet had overleefd. Sterker nog, ze konden er niks van terugvinden.
Het was een Burstner Ventana 440 TS uit 2000. Ook de volledige inboedel is natuurlijk verloren gegaan. Vlak voor de vakantie hadden we nog een Eurom airco aangeschaft, en achtergelaten in de caravan.
Als je zo'n bericht ontvangt weet je even niet wat je moet doen, omdat de caravan in Spanje stond en ook via Caravan Inn verzekerd was/is.
Het schijnt dat Caravan Inn bij Zurich verzekerd is voor €25000,- per voertuig tot een maximum van 6,7 miljoen euro.
Nu is het natuurlijk de vraag wat je dan voor de caravan (dagwaarde/marktwaarde) terugkrijgt. Ook de inboedel vertegenwoordigd een klein kapitaal.
In de wandelgangen hoor je dat de inboedel niet meeverzekerd was/is en dat die dan ook niet wordt vergoed. Wel heeft Caravan Inn aangegeven om hun best te doen bij hun verzekeraar, om toch ook (een gedeelte van) de inboedel vergoed te krijgen.
Bij de overeenkomst die we aangingen met Caravan Inn toen we de caravan voor de eerste keer brachten, is nooit gesproken over hoe de caravan verzekerd zou zijn. Ik bedoel daar mee te zeggen, er is ons nooit verteld dat alleen de caravan maar verzekerd zou zijn zonder inboedel.
Ik denk dat alle mensen die nu nog een caravan bij Caravan Inn hebben staan, wel meekijken hoe de verzekeraar van Caravan Inn deze brand afhandelt voor ons gedupeerden. Als je een stallingsplek verkoopt met goede verzekering en er gebeurd dan zoiets, moet je het wel netjes afhandelen zodat de gedupeerden weer iets kunnen kopen om opnieuw te beginnen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » do 22 aug 2019 08:35

RE.gif
Ik zou nooit vertrouwen op de verzekering van de stalling maar zelf afdoende maatregelen treffen. Voor een recente caravan is 25k ook echt te weinig.

Voor oudere caravans zal waarschijnlijk de dagwaarde worden uitgekeerd en dat is altijd te weinig om iets gelijkwaardigs te kopen. Dat is logisch en niet verrassend.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Morgoth » do 22 aug 2019 11:15

Ik denk dat de inboedel uit de caravan verzekerd is op je eigen inboedelverzekering thuis. Bij de meeste verzekeringen is een deel van de inboedel ook buiten het huis verzekerd. Ik zou het eens nagaan.
Sterkte met de afwikkeling.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Micky » do 22 aug 2019 11:47

RE.gif

dat kan idd maar moet je wel vooraf bij je verzekering aangeven waar deze inboedel zich bevind, dus bijv. in de opslagloods of bij een verhuisbedrijf.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door mri » do 22 aug 2019 12:20

@slepgeert

Welkom op dit forum. Wij hebben samen al intensief contact gehad via Facebook en later via Whatsapp over deze brand.

Mijn naam hier op het forum: mri. m is de eerste letter van mijn voornaam (Martine voor de rest) en ri de eerste twee letters van mijn achternaam.

Weet niet of je de link al gelegd had? :lol:

Op advies van Geert heb ik ook contact opgenomen met onze verzekeringsagent om te kijken of de schade op de gewone inboedelverzekering te verhalen is. Mijn verzekeringsagent denkt van niet, maar heeft toch een formulier toegezonden dat we in mogen gaan vullen. In het kader van: niet geschoten is altijd mis.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door mri » do 22 aug 2019 12:28

@jan windsurf
Ik was van de week bij onze caravandealer in Purmerend om een kopie van de factuur van de caravan op te halen (zit bij ons nog ergens in een verhuisdoos, en kon hem zo snel niet vinden :oops: ). Hij vertelde dat er al iemand bij hem langs was geweest waarvan de Hobby 440 was verbrand bij Caravan Inn. Ben jij dat soms geweest? En stond jij dit jaar soms bij ons op Las Dunas in het straatje C4 (wij stonden op C0429). Er liep namelijk telkens een Nederlander langs in windsurf pak, misschien was jij dat wel scratch.gif
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
Raymond1985
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Raymond1985 » do 22 aug 2019 13:01

PremiumDiscovery schreef:Het klinkt misschien lullig, maar zolang de caravan jonger is dan 5 jaar zou ik er niet eens rouwig om zijn...….
Hey PD,

Het klinkt in mijn oren inderdaad vrij lullig. Als ik mezelf als voorbeeld neem: ik heb hard gewerkt en gespaard om mijn caravan te kopen en te onderhouden. Ik kan me dus heel erg voorstellen dat deze mensen dus WEL rouwig zijn. Volgens mij maakt het niet veel uit of ie 5, 15 of 50 jaar is, je hebt er denk ik toch een feeling mee.

Nogmaals voor iedereen die er mee te maken heeft: succes met de afwikkeling!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » do 22 aug 2019 16:51

RE.gif
De leeftijd van de caravan maakt wel degelijk uit; gedurende de eerste 5 jaar ben je verzekerd tegen nieuwwaarde en in dat geval zou ik er dus echt niet rouwig om zijn..… Sterker nog, na een jaar of 4..... ach knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door janvijn » do 22 aug 2019 17:15

RE.gif
Misschien een idee om dit bericht aan je verzekeringsmaatschappij te sturen.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Paul » do 22 aug 2019 17:45

Ik denk dat ze dat wel weten hoor, staat in hun eigen voorwaarden.
Naast het gezeur en geregel zou ik het denk ik ook niet heel erg vinden om na 4 jaar "gratis" een spiksplinternieuwe caravan te krijgen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » do 22 aug 2019 17:50

janvijn schreef:
do 22 aug 2019 17:15
Misschien een idee om dit bericht aan je verzekeringsmaatschappij te sturen.
Waarom scratch.gif scratch.gif scratch.gif Volgens mij denkt vrijwel elke bezitter van een recente en goed verzekerde caravan er zo over thumbup.gif
Maar misschien durft niet iedereen het hardop te zeggen knipoog.gif awhoea.gif maar elke verzekering zal dit toch wel weten.....
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Conradi » do 22 aug 2019 18:16

RE.gif
Mri en slepgeert hadden beiden oudere caravans, dan vijf jaar bedoel ik, dus het handelt om actuele (dag)waarde. Hoe dat uitpakt weten ze zelf logischerwijs nog niet. Naast dat het goed voor ze wordt afgehandeld hoop ik vooral dat het betrekkelijk snel gaat.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » do 22 aug 2019 18:26

RE.gif
Klopt, daar had ik dit al over geschreven:
PremiumDiscovery schreef:
do 22 aug 2019 08:35
RE.gif
Ik zou nooit vertrouwen op de verzekering van de stalling maar zelf afdoende maatregelen treffen. Voor een recente caravan is 25k ook echt te weinig.

Voor oudere caravans zal waarschijnlijk de dagwaarde worden uitgekeerd en dat is altijd te weinig om iets gelijkwaardigs te kopen. Dat is logisch en niet verrassend.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Erwin1987 » do 22 aug 2019 18:50

PremiumDiscovery schreef:
janvijn schreef:
do 22 aug 2019 17:15
Misschien een idee om dit bericht aan je verzekeringsmaatschappij te sturen.
Waarom scratch.gif scratch.gif scratch.gif Volgens mij denkt vrijwel elke bezitter van een recente en goed verzekerde caravan er zo over thumbup.gif
Maar misschien durft niet iedereen het hardop te zeggen knipoog.gif awhoea.gif maar elke verzekering zal dit toch wel weten.....
Denk ik bij de auto ook binnen 3 jaar hoorAfbeelding goedkoper kan ik niet afschrijven.


Erwin
Home-car racer 48

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Re di Coppi » do 22 aug 2019 19:17

PremiumDiscovery schreef:
do 22 aug 2019 17:50
janvijn schreef:
do 22 aug 2019 17:15
Misschien een idee om dit bericht aan je verzekeringsmaatschappij te sturen.
Waarom scratch.gif scratch.gif scratch.gif Volgens mij denkt vrijwel elke bezitter van een recente en goed verzekerde caravan er zo over thumbup.gif
Maar misschien durft niet iedereen het hardop te zeggen knipoog.gif awhoea.gif maar elke verzekering zal dit toch wel weten.....
Hier hetzelfde, alleen is ons hok al ouder dan 5 jaar.

En idd weten de verzekeringsmaatschappijen uiteraard hun eigen voorwaarden.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Jan windsurf
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 8 sep 2014 21:21

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Jan windsurf » vr 23 aug 2019 07:28

PremiumDiscovery schreef:
wo 21 aug 2019 23:21
Het klinkt misschien lullig, maar zolang de caravan jonger is dan 5 jaar zou ik er niet eens rouwig om zijn...….
Waarschijnlijk zelf nooit brand gehad ! of de caravan nu nieuw is of 10 jaar oud maakt niet zo veel uit , het gaat met name erom dat je een klein vakantie huisje met je gezin hebt met werkelijk alles er op er aan en ook herrineringen Alles is vervangbaar maar het is geen lege auto die afbrand ... ik hoop natuurlijk dat we weer iets nieuws kunnen kopen voor mijn gezin
Nissan QQ 2016 +Hobby 440 de Luxe 2015 Unico bologna incl luifel

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » vr 23 aug 2019 07:40

RE.gif
In je voettekst staat dat je caravan uit 2015 is. Wanneer je een goede verzekering hebt afgesloten, krijg je gewoon een nieuwe. Zo goedkoop heb ik nog nooit ingeruild knipoog.gif

In het ergste geval betaal je een paar duizend euro bij, ook dan heb je nog steeds een uitstekende deal voor een hagelnieuwe caravan thumbup.gif Wanneer je caravan ouder is dan 5 jaar en buiten de nieuwwaardedekking valt, ligt het vanzelfsprekend anders, dus Ja, leeftijd doet zeker ter zake.

Herinneringen zitten in je hoofd, niet in je hut.

Voor eigenaren van oudere caravans vind ik het wel triest.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door RichTrip » vr 23 aug 2019 09:32

RE.gif

Deze reactie vindt ik persoonlijk net iets te kort door de bocht. Wij hebben een oudere caravan, maar na er een paar jaar mee op pad te zijn geweest raak je er wel een beetje aan gehecht. Had het toevallig een tijd terug nog met mijn vrouw over het caravan koopgedrag van KarelV, (vrijwel) ieder jaar een nieuwe carvavan. Conclusie: al hadden we geld als drek, we moesten er niet aan denken om ieder jaar weer een andere caravan te hebben.

Ja, het zou mooi zijn als je goed verzekerd bent en je (eventueel) aanspraak zou kunnen maken op de nieuwwaarderegeling. Maar ook hier zou gelden: de keuze tussen een 4,9 jaar oude caravan met je eigen inboedel en je eigen herinneringen welke ineens compleet weg is door brand OF een hagelnieuwe model 2020 caravan.......wij gingen dan liever met de 5,5 jaar oude caravan in 2020 op vakantie.

Wat niet wil zeggen dat we nooit een nieuwe(re) caravan zouden willen. Maar deze keuze maak ik liever zelf, waarbij ik zelf alle inboedel en de "herinneringen" overpak van de oude naar de nieuwe caravan.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » vr 23 aug 2019 09:39

RichTrip schreef:
vr 23 aug 2019 09:32
Ja, het zou mooi zijn als je goed verzekerd bent en je (eventueel) aanspraak zou kunnen maken op de nieuwwaarderegeling. Maar ook hier zou gelden: de keuze tussen een 4,9 jaar oude caravan met je eigen inboedel en je eigen herinneringen welke ineens compleet weg is door brand OF een hagelnieuwe model 2020 caravan.......wij gingen dan liever met de 5,5 jaar oude caravan in 2020 op vakantie.
Dan laat je met die emotie wel € 10.000, of meer liggen... dat is het mij niet waard, we hebben de foto's nog knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door dieseltijger » vr 23 aug 2019 09:49

Ik zou ook gewoon voor de nieuwwaarde regeling opteren als deze van toepassing was. Onze houding: Een caravan is een gebruiksvoorwerp waar ik veel plezier aan- en mee wil beleven. En verder heb ik te weinig geld om rotzooi te kopen (....). Dus 10.000 Euri laten liggen - no way.

Maar ook: ik hoef niet zo nodig periodiek een andere caravan: 16 jaar geleden waren de verschillen in kwaliteit groter dan nu - denk ik - en toen hebben we voor kwaliteit gekozen. Dat betaalt zich nu uit: De caravan is in elk seizoen inzetbaar, er gaat nagenoeg niets stuk - dus waarom een andere gekocht.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door RichTrip » vr 23 aug 2019 10:34

PremiumDiscovery schreef:
vr 23 aug 2019 09:39
RichTrip schreef:
vr 23 aug 2019 09:32
Ja, het zou mooi zijn als je goed verzekerd bent en je (eventueel) aanspraak zou kunnen maken op de nieuwwaarderegeling. Maar ook hier zou gelden: de keuze tussen een 4,9 jaar oude caravan met je eigen inboedel en je eigen herinneringen welke ineens compleet weg is door brand OF een hagelnieuwe model 2020 caravan.......wij gingen dan liever met de 5,5 jaar oude caravan in 2020 op vakantie.
Dan laat je met die emotie wel € 10.000, of meer liggen... dat is het mij niet waard, we hebben de foto's nog knipoog.gif
Dat is de verkeerde conclusie. Ik kies voor geen brand en volgend jaar met mijn 'denkbeeldige' huidige caravan op vakantie. Jij kiest duidelijk voor wel brand en dus volgend jaar lopen pronken met je funkelhagelneue Premium hut.

En dat mag. Wel of geen brand is eigenlijk geen keuze, maar iets wat je ineens wel of niet overkomt. En ja, als het je dan overkomt, dan zou het heel mooi zijn dat de "nieuwwaarde" regeling van toepassing zou zijn, ook voor onze 'denkbeeldige' 4,9 jaar oude caravan....

Maar ik vrees dat deze regeling op geen van de caravans van MRI, slepgeert, marceltabbert of Jan windsurf van toepassing is........ :(

Ik hoop voor allen dat het geen lange slepende procedure zal worden en dat het geldelijke verlies beperkt zal blijven. En dat iedereen volgend jaar weer gewoon op vakantie zal kunnen met een andere caravan thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”