doorreis camping

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 72
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

doorreis camping

Bericht door Focus » wo 22 jan 2020 20:11

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we voor het eerst met de caravan op vakantie naar het buitenland.
We gaan naar Italië (Lago Maggiore camping village continenta).
Dit is ongeveer 11 uurtjes rijden. Nu zijn we opzoek naar een fijne doorreis camping vooraan in Zwitserland.
Hebben jullie tips, of hoe doen jullie dit?
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: doorreis camping

Bericht door eurotrotter » wo 22 jan 2020 20:35

Focus schreef:
wo 22 jan 2020 20:11
Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we voor het eerst met de caravan op vakantie naar het buitenland.
We gaan naar Italië (Lago Maggiore camping village continenta).
Dit is ongeveer 11 uurtjes rijden. Nu zijn we opzoek naar een fijne doorreis camping vooraan in Zwitserland.
Hebben jullie tips, of hoe doen jullie dit?
In welk dorp /stad bevind zich de camping waar je heen gaat? ik ken Camping Village Lago Maggiore.
Dat is in Dormeletto,vlakbij Arona,aan de zuidkant van het meer.
Deze kun je op verschillende manieren benaderen';via de Simplonpass of via de Gothard tunnel en dan via Bellinzona -Locarno ,langs het meer naar het zuiden rijden.

Hoe je ook reist,het zijn (vanaf Utrecht) 1050 km,dat ga je in 11 uurtjes niet redden.
Overnachtings campings heb je in Zwitserland overal wel.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: doorreis camping

Bericht door Knaus440 » wo 22 jan 2020 21:35

Ken je de app Archies campings?
Dan kun je aan je route plannen of zoeken ter plekke.
Onze tochten van Assen naar Porlezza, regio lago maggiore, deden we 2 dagen over. Zowel met vouwwagen als met caravan.
Zwitserland kost enige tijd om door te rijden. Al aan een overnachtings camping in Zuid Duitsland gedacht?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: doorreis camping

Bericht door Ab » do 23 jan 2020 00:00

Focus schreef:
wo 22 jan 2020 20:11
Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we voor het eerst met de caravan op vakantie naar het buitenland.
We gaan naar Italië (Lago Maggiore camping village continenta).
Dit is ongeveer 11 uurtjes rijden. Nu zijn we opzoek naar een fijne doorreis camping vooraan in Zwitserland.
Hebben jullie tips, of hoe doen jullie dit?
Wij gaan gewoon rijden.
In de goede richting ongeveer.
Rond de middag maken we, afhankelijk van hoever we gekomen zijn een keus uit een aantal campings ongeveer op de route op een uur of iets meer rijden.
Daar rijden we gewoon heen, en komen daar tussen 1 en 2 uur in de middag aan.
Afgelopen 35 jaar nog maar 1 of 2 keer gehad dat we niet terecht konden en een paar km verderop een andere camping moesten nemen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 72
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

Re: doorreis camping

Bericht door Focus » zo 26 jan 2020 07:59

eurotrotter schreef:
wo 22 jan 2020 20:35
Focus schreef:
wo 22 jan 2020 20:11
Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we voor het eerst met de caravan op vakantie naar het buitenland.
We gaan naar Italië (Lago Maggiore camping village continenta).
Dit is ongeveer 11 uurtjes rijden. Nu zijn we opzoek naar een fijne doorreis camping vooraan in Zwitserland.
Hebben jullie tips, of hoe doen jullie dit?
In welk dorp /stad bevind zich de camping waar je heen gaat? ik ken Camping Village Lago Maggiore.
Dat is in Dormeletto,vlakbij Arona,aan de zuidkant van het meer.
Deze kun je op verschillende manieren benaderen';via de Simplonpass of via de Gothard tunnel en dan via Bellinzona -Locarno ,langs het meer naar het zuiden rijden.

Hoe je ook reist,het zijn (vanaf Utrecht) 1050 km,dat ga je in 11 uurtjes niet redden.
Overnachtings campings heb je in Zwitserland overal wel.
Wij wonen in het midden van Limburg dus het scheelt wel wat in de reistijd, maar misschien onderschat ik de reistijd wel een beetje.
Dit is namelijk het eerste jaar met een caravan, voorgaande jaren zijn we met een huurcamper op pad geweest.
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 72
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

Re: doorreis camping

Bericht door Focus » zo 26 jan 2020 08:03

Dank jullie voor deze nuttige tips, ik dacht namelijk dat je enkel met een camper op de bonnefooi kon gaan.
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: doorreis camping

Bericht door Reisben » zo 26 jan 2020 10:15

@Focus:
Hetis een beetje optimistisch om een gemiddelde snelheid van 100 km/uur te plannen, dat zou betekenen dat je ruim boven de 100 km/uur moet rijden alleen al om je tankstop te compenseren. Mocht je met kinderen rijden dan zakt het gemiddelde nog verder, het lukt niet om ze gepland allemaal naar het sanitair te sturen bij die tankstop. En dan komt er ongetwijfeld nog een lunchpauze bij, of wil je al het eten en drinken al rijdend in de auto nuttigen? Een gemiddelde snelheid van 60-70 km/uur komt eerst, naar mijn bescheiden mening. Niet om je een desillusie te bezorgen maar meer uit ervaring geboren. En vergeet niet om de kinderen, als je die hebt, bij de stop verplicht een aantal keren te laten hardlopen om de auto. Even de longen spoelen en het hart weer op gang brengen. Het is niet voor niets dat je soms kinderspeeltuig ziet op stopplaatsen.

Wij reden vroeger met de kinderen en vouwwagen naar Joegoslavie, vertrokken voor dag en dauw en bereikten dan moeizaam Munchen. Dat was 1000 km vanaf Groningen. Met de caravan die daarna kwam was Nürnberg met 750 km toch wel het uiterste, we wilden niet in het donker een camping zoeken. Ons motto werd toen al dat de vakantie begint als je de voordeur dichttrekt. Tegenwoordig rijden we zonder kinderen 300-400 km op een dag. Dat reist rustiger.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: doorreis camping

Bericht door Ab » zo 26 jan 2020 13:11

Ontelbare keren hetzelfde gereden.
Ca 1500 km.
De gemiddelde echte rijtijd was altijd ca 20 uur.
Soms meer, soms minder.
De echte rijsnelheid altijd rond de 115 kmu met de caravan.
Waar het kon tenminste. Niet overal haalbaar door inhaalverboden of drukte.
De gemiddelde snelheid dus ca 75 kmu incl tankstops en verzorging van de inwendige mens.
Dat is best snel..
Het record was 18 uur vanaf omgeving Biograd naar midden Nederland.
Daar zat nog een file bij Düsseldorf tussen anders was het 1 uur korter geweest.
Maar dat was uitzonderlijk snel, met heel korte stops, en goed de gang erin.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

LL123
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19 aug 2017 15:09

Re: doorreis camping

Bericht door LL123 » zo 26 jan 2020 13:39

Wij hebben 2x op deze camping gestaan, 1x met vouwwagen en 1x met caravan maar 11 uur lijkt me niet haalbaar. Een aanrader is om niet langs het meer te rijden, maar de snelweg richting Milaan aan te houden en dan afbuigen. Iets meer kilometers, maar met een caravan de weg langs het meer vonden wij niet prettig.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: doorreis camping

Bericht door r.obbink » zo 26 jan 2020 16:26

@Focus

Ik lees dat je in Limburg woont.

Wat aan te raden is is camping Gügl in Neuenburg.... goede doorreis camping met prima restaurant...

Als je dan om 07:00 weg zou rijden ben je rond 12:00 bij de Gotthard tunnel... en als je die op zondag plant kun je meestal zo doorrijden...zo doen wij het.

veel succes!
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: doorreis camping

Bericht door eurotrotter » zo 26 jan 2020 20:26

Focus schreef:
zo 26 jan 2020 08:03
Dank jullie voor deze nuttige tips, ik dacht namelijk dat je enkel met een camper op de bonnefooi kon gaan.
OP dit forum word met "op de bonnefooi gaan"bedoelt dat je wel op een camping gaat staan,zonder deze ook te reserveren.
In de camper wereld word daar meestal onder verstaan dat je de camper op een camperplaats of een ander mooi plekkie wegzet,zonder dat dit noodzakelijk een camping is.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: doorreis camping

Bericht door Ron » ma 27 jan 2020 12:21

Zonder kinderen of andere dingen waardoor je vaker stopt.
Is het te halen in 1 keer, zeker als je al om 6:00 vertrekt en 100 km/h op de teller aanhoud.

Maar will je de reis wat rustiger aan doen , denk ik dat je beter vlak voor Basel in Duitsland kan kamperen.
Dat scheelt aanzienlijk in euro' s voor zowel de camping als eten.
De app van Archies werkt daarvoor uitstekend.
Neem die ook van de snelweg campings die liggen nl altijd max 15 km van de snelweg.
Ik heb nog een excel waar bij die campings geordend staan op afslag.
Die komt ook bij Archie en zijn helaas te vroeg overleden vriend Parafoeter vandaan.
Met dank aan Archies dus thumbup.gif thumbup.gif

https://www.dropbox.com/s/87xsyajyxsx0s2w/de1.xlsx?dl=0
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: doorreis camping

Bericht door Morgoth » ma 27 jan 2020 16:45

Ik haal hooguit een gemiddelde van 60kmh. Het zou dus niet eens in mij opkomen om het in 1x te proberen. Ik rij altijd door tot ik er genoeg van heb. Dan pak ik google maps en type in "camping". Dan zie je alle campings in de buurt. Werkt meestal goed. 1x kwam ik op een woonwagenkamp. stom.gif . Maar dat is weer leuk voor de vakantieverhalen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: doorreis camping

Bericht door r.obbink » di 28 jan 2020 17:59

RE.gif

Ik heb dat een keer gehad in de buurt van Basel, in Zwitserland... we dachten we doen eens wat anders dan de Gügl in Neuenburg...

Kwamen we op een camping vol met nooit-meer-te-verplaatsen-enorme-toercaravans-met-schuurtjes-eraan
Was een echte Sjonnie en Anita camping (ik dacht dat die alleen in NL bestonden) awhoea.gif

Maar goed,wij daar overnachten, maar bleek dat er een ENORME kermis naast het terrein stond..... kortom weinig nachtrust en nooit meer naar toe scratch.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Megano81
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 15:32

Re: doorreis camping

Bericht door Megano81 » di 28 jan 2020 20:47

Wij gaan ook naar deze camping tijdens de zomer vakantie, het plan is 2/3u nachts weg vanuit regio Alkmaar en ongeveer 800km te gaan rijden (net voor de gothard) en dan op die afstand ergens te gaan overnachten. Dan kunnen we het tweede stuk rustiger aan doen, aangezien het daarna nog 300km rijden is.

Gezin bestaat uit 2 kleine kinderen 4 & 2, zijn redelijk gewend aan het lange rijden en slapen dan het eerste stuk tot een uur of half 8, daarna lekker samen ontbijten, beentjes strekken en gaan de iPads aan, heb geen kind aan ze in de auto.

Ben ook nog opzoek naar een overnachtingscamping dus lees dit draadje graag mee, ik ga zelf ook opzoek.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: doorreis camping

Bericht door Ron » vr 31 jan 2020 12:04

Gugl thumbup.gif
Of Bad Bellingen.
Vlak voor dat je Zwitserland in rijdt.
Lekker rustig in de zin van geen herrie van weg of industrie
En prima restaurant om wat betaalbaar te eten.
Broodjes in de ochtend.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

workel

Re: doorreis camping

Bericht door workel » vr 31 jan 2020 15:32

Hier hebben wij een keer een nachtje gestaan, prima camping https://www.camping-luginsland.de voor ons 8 uurtje rijden, 10;00 vertrokken en om 18;00 over totaal geen files gehad rijdend op een woensdag.

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: doorreis camping

Bericht door JosD » vr 31 jan 2020 16:01

viewtopic.php?f=100&t=36130

Wellicht heb je hier wat aan, 2 jaar geleden zat ik op de camping ernaast, prachtige route !!!!
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Plaats reactie

Terug naar “Italië”