3 Campings Italie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

3 Campings Italie

Bericht door perry » zo 4 mar 2018 11:27

Goeiemorgen,

Wij willen dit jaar weer naar Italië tot nu toe niks bijzonders
Door dat wij afgelopen voorjaar bijna weer een jaar terug dus een cruise hebben gemaakt op de middenlandse zee.
Hier in hebben we plaatsen als Marseille Barcelona la Palmas maar ook dus in Italië Rome en la Spezia.
De laatste kon je dan Cingue Terre bezoeken waar dit toen niet kon door dat de boten niet voeren.
En na beetje slechte info dat we het idee hadden dat we ver moesten lopen als we met de trein zouden gaan.
Nu weten we inmiddels dat de treinen stoppen in de plaatsen.
Nu zijn we vanaf de camping in de zomer vakantie als nog naar La spezia gereden 325 heen zelfde dag weer 325 terug.
Vele zullen zeggen waarom niet overnachten ik ben chauffeur en rij deze kilometers zeer regelmatig word er niet warm of koud van.
Plus de weg van lage Mergozzo naar la spezia is echt een fantastische weg.
Maar door deze ervaring vorig jaar willen we nu toch wat langer naar Rome en ook naar Elba.
De camping zijn geboekt inmiddels nu zou ik graag wat meer info willen over bij de overtocht naar Elba.
Ik wil proberen om vrijdag avond al eerste stuk te gaan rijden om zo zaterdag liefs in Italië aan te komen.
De overnachting in Duitslands zal gewoon langs de snelweg zijn omdat dit echt maar puur is om te slapen.
De overnachting in Italië zou ik liefs op een camping doen iemand tips we rijden over Zwitserland.

Even de vragen op een rij,
De hoe en wat over de overtocht naar Elba evt boeken of juist niet enz?
Overnachting camping in italie liefs tussen Milaan en Piombino.
Evt tips over de campings en bezienswaardig heden op Elba.
Camping op Elba heet Ville degli Ulivi
Camping bij Rome heet Fabulous

Hoop vragen en hoop dat er mensen zijn die goeie tips hebben.

Mvg Perry
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: 3 Campings Italie

Bericht door ine » zo 4 mar 2018 11:45

Als het voor een overnachting is is Bologna wel een goede camping.
Citta del Bologna .
Vanhier af kunt u eventueel nog met een bus ,lijndienst, vanaf de camping naar de stad en terug.
Sanitair en camping zijn schoon en goed onderhouden plaatsen alleen klein zelfs voor Italiaanse begrippen.
U kunt hier eventueel voor de volgende morgen broodjes bestellen.
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: 3 Campings Italie

Bericht door eurotrotter » zo 4 mar 2018 12:26

perry schreef: De overnachting in Italië zou ik liefs op een camping doen iemand tips we rijden over Zwitserland.


Mvg Perry
Als je vrijdag in de middag in Nederland vertrekt en in Duitsland overnacht,wil dat zeggen dat je op zaterdag einde ochtend/begin middag bij de Gotthart tunnel bent.
Afhankelijk van het seizoen kunnen daar wel eens behoorlijke files staan;15 a 20 kilometer is geen uitzondering,met wachttijden van meerdere uren.

Alternatief is vanaf Basel,via Bern,naar Montreuil, Brig te rijden en de Simplonpass te nemen.
Je komt dan bij Domodossola Italië in.

https://www.google.nl/maps/dir/47.58542 ... m2!4m1!3e0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Kasper

Re: 3 Campings Italie

Bericht door Kasper » zo 4 mar 2018 13:48

RE.gif Maar dan zou ik via Kandersteg gaan, en stukje met de trein... mrgreen.gif

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: 3 Campings Italie

Bericht door ine » zo 4 mar 2018 16:19

Controleer wel,even de hoogte van devcaravan.
Niet iedere caravan mag op de trein.
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: 3 Campings Italie

Bericht door eurotrotter » zo 4 mar 2018 16:52

borm147 schreef:RE.gif Maar dan zou ik via Kandersteg gaan, en stukje met de trein... mrgreen.gif
Dat kan,ik weet niet wat de trein kost,maar ik denk zo dat omrijden en de "meerkilometers" goedkoper zijn.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.


Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: 3 Campings Italie

Bericht door Ron » di 6 mar 2018 19:45

Bij Como heb je vlak langs de snelweg een doorgangs camping.
Camping is oud maar , ligt ideaal op de route.
En een fantastische pizzeria .
Na Como heb je niet zo heel veel campings langs de route.

Vandaar naar Piombino is +/-400 km
Daar ben je in de middag al.
Dan kan je net zo goed gelijk overvaren naar Elba .
En anders tussen Donoratico en Piombino diverse campings.
Eenvoudige en hele luxe (park Albatros).
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Tzigane
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 19:39
Locatie: aan de Zeeuwse kust

Re: 3 Campings Italie

Bericht door Tzigane » do 12 apr 2018 09:10

Wij hebben in 2016 ook op Ville degli Ulivi gestaan.
Kregen bij boeking een code om met korting een overtocht te reserveren bij de ferry maatschappijen.
Alleen ben je de korting kwijt als je op een andere tijd dan dat je gereserveerd hebt over wilt.
Met vriendelijke groet,
Ives

Volvo V60 D4 Geartronic 181PK/400 Nm MY 2014 met Dethleffs Camper 510 ER MY 2016
_____________
It's a constant battle to stay in shape

Plaats reactie

Terug naar “Italië”