camping tussen triest en venetie!

Plaats reactie
blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

camping tussen triest en venetie!

Bericht door blefke » di 18 jul 2017 09:49

Hi
We zitten nu nog steeds in Rovinj en zijn aan het overwegen om nog een paar daagjes naar Italië te gaan.
P en ik zijn niet zo bekend met Italie en vragen ons af of er tussen bijvoorbeeld triest en Venetië geen leuke plaatsjes ( met camping natuurlijk) zijn om nog een paar dagen te blijven.
Ik ken alleen Bologna omgeving i.v.m werk
Iemand tips?


Grzz,
Blefke

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: camping tussen triest en venetie!

Bericht door Tafkah » di 18 jul 2017 09:57

Aquileia? Grootste romeinse stad na Rome. Als je een haring in de grond slaat moet je opletten dat je niet in een of andere romeinse fundering aan het hameren bent (maw: de stad is een grote romeinse opgraving. Best schattig en niet al te groot). Trein naar venetie: 1 uur...


Sent from my iPhone using Tapatalk

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: camping tussen triest en venetie!

Bericht door blefke » di 18 jul 2017 10:11

RE.gif
Bedankt voor de tip.
We hebben een hond bij die al wat ouder is, trein is voor ons daardoor geen optie.
Willen wel nog aan zee zitten..
Grzz,
Blefke

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: camping tussen triest en venetie!

Bericht door Jos134 » di 18 jul 2017 12:55

Lido di Jesolo is een groot schiereiland ten noorden van Venetie. Hier vind je tientallen campings aan zee met alle luxe en comfort (dus ook druk en duur). Als je niet direct aan zee wilt staan is er ook keuze zat!
Het leuke van dit schiereiland is dat er een veerbootverbinding is met het SAN Marcoplein in Venetie. Geen drukte met rijden, parkeren en je weg zoeken in Venetie maar gewoon 'plop', direct op t plein. Maarja, of de hond daarop zit te wachten ;-).
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: camping tussen triest en venetie!

Bericht door PMT » di 18 jul 2017 18:27

Heb je daar geen last van muggen? Ooit in die hoek gestaan en weggevlucht. De omgeving van de lagune staat er om bekend maar dat het zo erg was.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: camping tussen triest en venetie!

Bericht door Jos134 » wo 19 jul 2017 01:04

RE.gif

"Last" is natuurlijk erg subjectief.
Ben er meerdere malen geweest en ja, er zijn muggen en nee, wij zijn er niet voor weg gegaan.Ik denk dat die muggen er wel zo'n beetje overal zijn tussen Trieste en Venetie. Gezien het aantal campings ( duizenden staanplaatsen!!) denk ik dat het kamperen daar wel met leven verenigbaar is ;)
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Plaats reactie

Terug naar “Italië”