zonder reservering naar italie

Plaats reactie
Patricia
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 jun 2017 22:10

zonder reservering naar italie

Bericht door Patricia » zo 2 jul 2017 11:44

Hallo,
Wij willen naar Italie met de caravan in augustus. Het liefst naar de Toscane. Zijn er campings aan te bevelen die wat luxer zijn, 4 a 5 sterren. En waar je zonder reservering terecht kan? Wegens omstandigheden niet eerder een camping kunnen boeken en nu het wel kan lijkt alles vol te zitten. Graag zou ik tips willen ontvangen.
Groetjes, Patricia

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door karelV » zo 2 jul 2017 12:01

Heb (nog) geen ervaring met Toscaanse campings want zijn daar nog nooit geweest maar wij boeken nooit een camping en gaan ook regelmatig naar Italië in het hoofdseizoen. Is altijd wel een plaats/plek te vinden op een camping is onze beleving, ook op de 4 of 5 sterren campings. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door AadB » zo 2 jul 2017 12:08

Ik weet niet of je aan zee wilt staan of in de heuvels. In dat laatste geval is Norcenni Girasole een luxe camping. Ik weet niet of deze vol zit, je kunt natuurlijk ook even bellen.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Patman » zo 2 jul 2017 12:16

Italiaanse campings zijn sowieso niet zo van het reserveren. Als je pech hebt sta je een aantal dagen op de parkeerplaats van een camping.

Kasper

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Kasper » zo 2 jul 2017 12:51

Wij hebben nog nooit gereserveerd en altijd een plekje gevonden, soms achter de receptie, dan de volgende dag op een mooiere plek... Wel op tijd stoppen!
Bijlagen
vakantie 2015 dag 14 007 aangepast.jpg
Ook op La Sfinge een paar jaar later
vakantie 2010 deel 7 035 aangepast.jpg
La Sfinge in Deiva Marina

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door HarrieK » zo 2 jul 2017 12:59

Wij hebben in zomer 2015 op http://www.campingetruria.it/nl/ gestaan. Hier hadden we wel geboekt, weet niet of boeken echt nodig was want er waren telkens wel enkele plaatsen vrij. Op deze camping sta je aan zee. Het is een leuke nette camping met en zonder schaduw plaatsen en het gedeelte van de camping vlak aan zee is voorzien van een nieuw sanitair gebouw.

koning

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door koning » zo 2 jul 2017 14:12

Camping Cielo Verde aan de kust van Toscane.

Patricia
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 jun 2017 22:10

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Patricia » zo 2 jul 2017 15:20

Dank allemaal voor de reacties. Norcenni girosale club zouden we heel graag heen gaan, maar kunnen pas vanaf 14-08-2017 terecht. Dit is te laat wegens schoolvakantie.

SkyhawkQ
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 20 jan 2016 20:58

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door SkyhawkQ » zo 2 jul 2017 15:57

Norcenni is een leuke camping en prima georganiseerd. Wel erg druk en groot. Plus dat er flinke hoogte verschillen zijn. Mij boeit het niet om een stukje tegen de berg op te lopen, maar op zoover schijnen er nogal veel mensen niet te weten dat het op een berg ligt en er ter plaatste nogal veel last van te hebben......

Wij gaan dit jaar naar Barco Reale nabij Pistoia. Krijgt zeer goede recensies op internet maar wij zijn er nog niet eerder geweest.

Koki
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 16 mar 2015 20:31
Locatie: Westerkwartier

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Koki » zo 2 jul 2017 15:57

Camping Montescudaio vier km van zee en Cecina is een hele leuke camping zeker voor de jeugd.
Meestal is er wel plek.
Ik heb nog wel een plattegrond van de camping in pdf.
Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
http://www.camping-montescudaio.it/nl/
Vertrouwen is goed maar controle is beter.

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door DVDGuy » zo 2 jul 2017 18:07

SkyhawkQ schreef:Norcenni is een leuke camping en prima georganiseerd. Wel erg druk en groot. Plus dat er flinke hoogte verschillen zijn. Mij boeit het niet om een stukje tegen de berg op te lopen, maar op zoover schijnen er nogal veel mensen niet te weten dat het op een berg ligt en er ter plaatste nogal veel last van te hebben......

Wij gaan dit jaar naar Barco Reale nabij Pistoia. Krijgt zeer goede recensies op internet maar wij zijn er nog niet eerder geweest.
Ben daar afgelopen 15 jaar in totaal 3 keer geweest, prima camping met resraurant op de camping en een op loopafstand net buiten de camping.
Ligt mooi centraal om de bezienswaardigheden zoals Florence, Sienna en Lucca te bezoeken
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Daphne » zo 2 jul 2017 18:10

Een paar jaar geleden zonder reservering een week bij camping Belsito geweest. Was wel in juli. In augustus zijn de Italianen vrij, dus lijkt het me moeilijker om op een 4 of 5 sterren camping zonder reservering terecht te kunnen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Martine » zo 2 jul 2017 20:30

Tweemaal half augustus op Mareblu geweest zonder reserveren.

Succes.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Ferdi

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Ferdi » ma 3 jul 2017 11:58

http://www.camping-listro.nl/ hier is nog plaats las ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Vadervan3 » ma 3 jul 2017 16:04

Ouders zijn 2 jaar achter elkaar naar valle Gaia geweest, moet ook een prachtige camping zijn.

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door DVDGuy » ma 3 jul 2017 17:19

RE.gif Zijn wij net dagen geweest; prima camping met goede faciliteiten, zoals zwembad, restaurant, pizzeria
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Ron » do 20 jul 2017 11:44

wij zijn net terug van Norcenni.
Zonder reserveren kan je soms geluk hebben dat er een plekje is voor 1 of 2 nachten.
Maar zeker niet voor de hele vakantie in augustus.
Onze buren konden ook maar 1 week blijven (begin Juli)
In de omgeving is nog een camping
http://www.campingorlandoinchianti.it/nl

Geen idee hoe het daar is.
Maar op de website ziet het er goed uit.
En er is nog plek volgens de website waar je op kan reserveren
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door janoniem » do 20 jul 2017 17:24

We zijn een paar keer op Valle Gaia geweest. Met name op het hoger gelegen deel zijn de plaatsen ruim. Fijne zwembaden en een prima restaurant. Uitstekende uitvalsbasis voor bezienswaardigheden rondom. We hebben bus-excursies gedaan naar Elba en Florence. De bus komt je bij de camping afhalen.
Hoge waarderingen zowel bij Acsi als Zoover. Ligt niet direct aan de kust en dankt zijn populariteit aan overige kwaliteiten.
Ik vind geen mogelijkheid op hun site om online beschikbaarheid in te zien of te reserveren.
Je zou contact per mail kunnen opnemen: info@vallegaia.it
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: zonder reservering naar italie

Bericht door Paul » do 20 jul 2017 21:42

Daphne schreef:Een paar jaar geleden zonder reservering een week bij camping Belsito geweest. Was wel in juli. In augustus zijn de Italianen vrij, dus lijkt het me moeilijker om op een 4 of 5 sterren camping zonder reservering terecht te kunnen.
Hier hebben wij 3 jaar geleden ook gestaan zonder te reserveren, was eind augustus begin september meen ik.
Hadden nog best wat plek, wij hadden zelfs een plek met privé sanitair.
Wij vonden het wel een prima camping, goed restaurant en leuk zwembad ( geen grote glijbanen enzo ).
Ik kan ook nog parco della piscine aanraden.
Is een wat grotere camping maar was ons ook goed bevallen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Plaats reactie

Terug naar “Italië”