Privé-sanitair op camping bij Venetie

Plaats reactie
Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door Jos134 » zo 25 jun 2017 13:22

Beste medecaravanners,

Wij willen eind augustus nog n paar weekjes weg en hebben daarvoor Villach en Venetie in gedachten.
Nu vraag ik mij af of op die 'megacampings' ten Noorden van Venetie (schiereiland) ook plaatsen zijn met privesanitair dwz een eigen 'hokje' op de plek met toilet/douche/wastafel en waar je dat kunt reserveren.
Omdat ik slechts een klein stukje kan lopen zou dat voor mij fantastisch zijn. (Op andere campings reserveer ik altijd 'dichtbij sanitair' maar om de hoek van het toilet staan is niet altijd feest, ahum.

Ik heb bij ACSI gezocht en 'privé sanitair' als zoekopdracht gegeven maar dan kom ik toch op campings waar er niets over wordt geschreven cq je dit kunt reserveren.

Wie heeft er tips?
Oja, uiteraard willen we naar Venetie. Gezien de drukte willen we om 8 uur 's ochtends de 1e boot nemen.
Is dat te doen met n rolstoel?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door Ab » zo 25 jun 2017 16:23

Eigenlijk niet.
Venetië is met rolstoel bijna of helemaal niet te doen.
Het is vergeven van trappen en de smalle straatjes zijn overbevolkt.
Ook kan je de pech hebben dat er hoog water is.
Dan moeten alle voetgangers (ander verkeer is niet mogelijk, afgezien van bootjes) over plankieren.
Ik moet het je echt afraden helaas.
2 jaar terug ben ik er een week geweest buiten het seizoen.
Zelfs buggy's met kleine kinderen hadden de grootste moeite.
Rolstoelen heb ik niet een gezien.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door eurotrotter » zo 25 jun 2017 16:51

Ab schreef:Eigenlijk niet.
Venetië is met rolstoel bijna of helemaal niet te doen.
DE organisatie"In Venice"denkt daar heel anders over Ab,

http://www.in-venice.it/guida-di-venezi ... cessibile/

OP hun site beweren ze dat zelfs 70 % van de stad te bezoeken is voor mensen met n handicap,zelfs rolstoelers.

DE stad Venezia publiceert een map : Venezia accessibile ( Venetie bereikbaar) op hun site:

http://www.comune.venezia.it/archivio/1318
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door Jos134 » ma 26 jun 2017 01:52

Dank voor de reacties; Dit is misschien het verschil tussen de theorie en de praktijk?

Maarre: Dat privé sanitair??? Zijn daar nog tips over?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door Daphne » ma 26 jun 2017 10:25

Met rolstoel ben je volgens mij wel beperkt tot de buitenste ring van Venetië en de rondvaartboot. Verder naar het binnenste centrum bereik je alleen door de bruggen waarbij je trappen moet lopen. Rolstoelvoorzieningen heb ik op de bruggen niet gezien. Wij zijn vorig jaar geweest, toen ik nog heel erg beperkt was door een versleten knie. Met een stok lopen was nog erg zwaar.

Campings bij Venetië met privé sanitair ken ik niet. Zoek eens op de site eurocampings.net daar vind je vast wel iets. Je kunt ook iets verder weg gaan staan en dan met de trein naar Venetië. Dat hebben wij vorig jaar gedaan. Met de trein kom je Venetië binnen en je kunt zo op een rondvaartboot stappen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door Jos134 » ma 26 jun 2017 14:06

Buitenste ring is oke. Zoals ik schreef kan ik een klein stukje lopen dus bv ook n paar treden. En t gaat ook meer om 'sfeer proeven' (San Marco plein, Canal Grande, Vaporetto, Rialto).

Heb gekeken bij eurocampings; daar heb ik n hit op 9 campings met privé-sanitair maar als ik dan op de website van de campings ga kijken staat er niets. Dan toch maar weer om de hoek van het sanitair gebouw gaan staan? :(
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

koos
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door koos » ma 26 jun 2017 14:49

Waarom niet naar Camping Serenissima in Oriago? Een kleine gemoedelijke camping waar je niet ver hoeft te lopen voor het sanitair (geen privé sanitair). Recht tegenover de camping is een bushalte en met de bus zit je binnen een half uurtje in Venetië. Ik heb hier zelf gestaan in 2011 (dus wel eventjes geleden) De campings op het Lido zijn groot, druk en duur maar hebben wel veel vermaak op de campings zelf. Mijn advies; zoek je echt een camping om Venetië te bezoeken vergeet dan de dure en drukke campings op het Lido en ga lekker relaxed naar Oriago. Overigens ook een prima uitvalsbasis voor een bezoek aan Verona.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door Barreman » ma 26 jun 2017 15:46

Wellicht is beide waar, en heb je een eigen hokje in het sanitairgebouw, zoals je bijvoorbeeld op Ginkelduin kunt boeken
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door eurotrotter » ma 26 jun 2017 21:28

Jos134 schreef:Buitenste ring is oke. Zoals ik schreef kan ik een klein stukje lopen dus bv ook n paar treden. En t gaat ook meer om 'sfeer proeven' (San Marco plein, Canal Grande, Vaporetto, Rialto).

Heb gekeken bij eurocampings; daar heb ik n hit op 9 campings met privé-sanitair maar als ik dan op de website van de campings ga kijken staat er niets. Dan toch maar weer om de hoek van het sanitair gebouw gaan staan? :(
Deze:

http://www.campingitaly.it/info/chi-siamo/


bij Jesolo heeft op zn site staan dat er prive sanitair beschikbaar is.

Of deze:

https://www.capasquali.it/it/prodotti-ita/camping

Nog een:

http://www.gardenparadiso.it/ita/soluzi ... rivato.php

Je kunt t beste Googlen op : bagni privati
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door AadB » ma 26 jun 2017 22:09

Venetië is niet goed te doen met rolstoel. Villach ( en omgeving) is super. (We zitten er nu niet al te ver vandaan). Campingbad ossiachersee is een vlakke camping en m.i. Rolstoeltoegankelijk. Ik zou daarna niet Nasr Venetie gaan maar naar Toscane, daar zijn een hekeboel steden gied toegankelijk met rolstoel. Camping Belsito heeft privé sanitair (en heel lekkere pizza's awhoea.gif ).
Maar ik snap ook dat je naar Venetië wilt, een super leuke stad, dat in tegenstelling tot de omgeving.
Succes met zoeken.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door Jos134 » do 29 jun 2017 18:46

Dank voor de reacties!

Bij bestudering van de aanbevolen campings (Eurotrotter dank) blijk je alleen bij gardenparadiso privé-sanitair op de plek te kunnen boeken. Helaas volgeboekt.

Ik kan nog n stukje lopen dus echt zorgen maak ik me niet. We gaan met de Ferry dus geen lange tocht naar het SAN Marcoplein. In Toscane waren we al n keer of 6. (1e keer in '81 toen Toscane nog niet was 'ontdekt')
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 947
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Privé-sanitair op camping bij Venetie

Bericht door deemster07 » do 29 jun 2017 20:43

Oef Venetië met de rolstoel gaat wel een opgave worden. Op het plein en de straatjes er omheen kun je redelijk rond rollen maar je komt toch wel heel veel bruggetjes tegen en houd ook rekening met de hoge temperatuur.. eigenlijk zou je alles lekker varend moeten doen.

Campings zat met prachtig sanitair dus ik zou een plekje vlak bij het sanitair zoeken..

Succes.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Plaats reactie

Terug naar “Italië”