Trentino ?

Plaats reactie
Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Trentino ?

Bericht door Poldervrouwtje » ma 20 mar 2017 10:11

Omdat onze ver-weg plannen (thailand) noodgedwongen in koelkast moeten (iets met partner en werk ;-) ) op zoek naar wat anders. In mijn ellenlange zoektocht kwam ik op Trentino , Italie. Lijkt me prachtige omgeving om te bezoeken. Meer dan genoeg mogelijkheden voor uitstapjes etc.

Ik heb al even op forum gezocht maar vond niet heel veel eigenlijk, alleen maar dat mensen gepland hebben om er heen te gaan.

Ik zoek ervaringen

- weer ? Is het beetje stabiel zomerweer ?
- prijzen ? Betaalbaar of net zo idioot duur als Zwitserland
- Camping
Ik zoek een camping met iig zwembad en nog leuker zwembad én meer, waar de plekken groot genoeg zijn voor 5 personen, caravan, 2 tentjes. 2 plekken huren is voor ons ook een prima optie. Ik hoef geen animatie etc. vooral ruimte en relatief gezien rust ;-) .
Omgeving graag genoeg te ondernemen, ik ben geen mens voor 3 weken op de camping te hangen.
We gaan half augustus

Zelf gevonden:

Due Laghi. Enige zorgelijke klinkt de provinciale weg die hoorbaar schijnt te zijn. Maar vind geen recente ervaring, enige is uit de winter waarin staat dat sanitair vernieuwd is.. Verder lijkt het mij een prima camping
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Kasper

Re: Trentino ?

Bericht door Kasper » ma 20 mar 2017 13:41

Je zou camping Seiser Alm eens kunnen proberen, prachtige camping en een prachtige wandelgebied in een schitterende omgeving. thumbup.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Trentino ?

Bericht door janoniem » ma 20 mar 2017 14:36

Enkele jaren geleden stonden wij aan het Caldonazzo meer op Al Pescatore.
In juni was er nog voldoende plek maar het heeft wel enige dagen geregend.
Fijn zwembad en 100 meter vanaf het meer.
Aangename sfeer met een mix van nationaliteiten.
Aan dit meer liggen meerdere campings waarvan b.v. Mario zeer geliefd is (voor hen die wat meer behoefte hebben om geanimeerd worden).
Al Pescatore heeft ook een uitstekend restaurant aan het meer (camping verstrekt korting).
Prijzen zijn zeker niet van Zwitsers niveau.
Voor Italiaanse begrippen redelijk ruime plaatsen maar ik denk niet dat je er een caravan, tent, auto en 2 extra tentjes gemakkelijk kwijt kunt.
Veel te zien in de omgeving, deels voordelig per trein bereikbaar.
Wat tips: Markt in Borgo, Bassano del Grappa (per trein), Levico Terme, Trento, Riva, Verona.
Vergeet ook niet even de KaiserJägerstrasse op te gaan voor een prachtig uitzicht over beide meren.
Zie ook mijn home made ansichtkaart....
103.JPG
Aan de overzijde in het midden Al Pescatore
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Trentino ?

Bericht door willem » ma 20 mar 2017 15:19

In mei 2003 op Camping Village Lago di Levico **** gestaan. Een gedeelte van de camping grenst direct aan het meer. Op de camping is ook een zwembad. Wij hebben er over het algemeen goed weer gehad maar ook een keer hele harde wind en als je dan aan het meer staat hoop je dat alles heel blijft! Op de camping is een pizzeria met erg goede pizza's. De camping was al aardig bezet en weet dus niet hoe dat in het hoog seizoen is maar vermoed dat het dan erg druk is! Omgeving is mooi en veel te zien. Op het meer zijn veel watersporten te beoefenen.
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Trentino ?

Bericht door hoboken » ma 20 mar 2017 17:46

Rij eens een paar uur verder naar Le Marche http://www.campingperticara.com/ hier vind je alles behalve een meer.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2823
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Trentino ?

Bericht door AadB » ma 20 mar 2017 21:36

Wij hebben een paar jaar terug op camping Mario gestaan. Prima camping mooie omgeving. Wij stonden er in juni en het was al heel druk. Prachtig weer daar gehad. Dezelfde vakantie ook in Lana gestaan, dat is Zuid-Tirol. Lana ligt tussen Merano en Bolzano. Omgeving nog mooier dan Trentino. Ook daar mooi weer gehad, wel eens een bui maar over het algemeen mooi weer. Bolzano en Merano zijn leuke steden.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
verpro
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 11:37
Locatie: Westervoort

Re: Trentino ?

Bericht door verpro » di 21 mar 2017 06:48

AadB schreef:Wij hebben een paar jaar terug op camping Mario gestaan. Prima camping mooie omgeving. Wij stonden er in juni en het was al heel druk. Prachtig weer daar gehad. Dezelfde vakantie ook in Lana gestaan, dat is Zuid-Tirol. Lana ligt tussen Merano en Bolzano. Omgeving nog mooier dan Trentino. Ook daar mooi weer gehad, wel eens een bui maar over het algemeen mooi weer. Bolzano en Merano zijn leuke steden.
Wij hebben hier vorig jaar gestaan. Probleem is wel dat je eigenlijk al op 1 december moet boeken voor het nieuwe jaar voor de mooie plaatsen. Een hoop vaste gasten die elk jaar terug komen maar echt een super camping. Helaas ongelofelijk duur in het hoogseizoen voor de grote plaatsen.
Volvo V60 T5 2019 / Weinsberg CaraOne 450 FU 2015

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Trentino ?

Bericht door Poldervrouwtje » vr 24 mar 2017 10:50

dank!

heb nu 3 campings aangeschreven en ik wacht even op antwoord.

krappe plekken is wel beetje standaard lijkt het, twee plekken kan dan ook prima.

We gaan het zien.

als dit niet lukt, dan is het frankrijk ;-)
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”