Camping Italie/Kroatie aan het strand

Plaats reactie
La vita
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 dec 2016 22:57

Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door La vita » di 20 dec 2016 10:47

Hallo mede kampeerders.
Na jarenlang naar Spanje te zijn gegaan willen we nu eens uitwijken naar Italie of Kroatie.
Omdat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie hoop ik hier goede tips te kunnen krijgen.
We zijn op zoek naar een camping in Italie of Kroatie aan het strand, grote plekken wegens een bijzet-tent, leuk voor 2 kinderen van 10 en 13 en rond de 1400km vanaf Utrecht.
We houden niet van Mega campings en goed sanitair en een lekker restaurantje is natuurlijk mooi meegenomen.
Veel eisen dus kom maar op met de tips.
Vind het vrij lastig om tussen deze 2 landen te kiezen dus ik hoop dat iemand de doorslag kan geven.

Alvast bedankt voor de ( hopelijke ) reacties.

django
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 18:26

Re: Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door django » di 20 dec 2016 17:07

Hoi,
Kan je wel geen tips geven, maar daar je veel in spanje hebt vertoefd, kan jij me wel raad geven vermoed ik.
Zoek een kleine camping waar de hond ook welkom is en niet ver van het strand daar ik een gehandicapte dochter heb.
Ook de hond zou op het strand mogen.
Wel een hele boterham, maar super tips zijn welkom.
Mvg, Django

Robertolini
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door Robertolini » di 20 dec 2016 17:19

Ik ben zelf ook aan het oriënteren op Kroatië...en idd erg lastig.
We zijn de laatste jaren ook naar Spanje geweest en zijn wat verwend met de heerlijke zandstranden daar!
Dat is in Kroatië wel anders, kiezels en rotsplateau's.

Campings als Umaq, Lanterna ed laat ik aan me voorbij gaan, veel te hutje mutje voor ons.
Ik ben de volgende tegengekomen die me wellicht aanspreekt:
http://www.campvalsaline.hr

Ik hou me aanbevolen voor mooie alternatieven!

RE.gif
@ Django

Welk gebied gaat je voorkeur naar uit?
Wij zijn afgelopen jaren op l'amfora geweest met een 180 m2 plek met eigen sanitair, maar die zijn nu wss al vergeven. Op deze plaatsen heb je nog veel privacy en de luxe van eigen badkamer..
Vergelijkbare campings in het gebied El Delfin verde, Nautica, campings aan het strand, wel heel groot, moet je van houden.
Anders verder naar beneden richting Platja d'aro, ook wel eens gekeken, mooier gebied dan L'amfora, wel erg toeristisch en veel weer dicht op elkaar.
Maar als je daarvan houdt, prima.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16280
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door Jan van Vijven » di 20 dec 2016 17:27

Om het overzichtelijk te houden is het beter om de Spanje vragen op de juiste plaats te stellen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door RP 650 KMFE » di 20 dec 2016 17:28

Ook wij willen dit jaar eens richting Kroatië.
Al diverse jaren naar Spanje geweest voornamelijk in de buurt van Cambrils. Ook wij houden niet van massale campings. Wij zijn op zoek naar een mooie rustige camping in Dalmatië. Ik ga dit draadje even op de voet volgen, misschien komen er goede/mooie tips langs. [kerstduim.gif]
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door RP 650 KMFE » di 20 dec 2016 17:31

Ook wij willen dit jaar eens richting Kroatië.
Al diverse jaren naar Spanje geweest voornamelijk in de buurt van Cambrils. Ook wij houden niet van massale campings. Wij zijn op zoek naar een mooie rustige camping in Dalmatië. Ik ga dit draadje even op de voet volgen, misschien komen er goede/mooie tips langs. [kerstduim.gif]
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door Daphne » wo 21 dec 2016 13:43

Robertolini schreef:
Campings als Umaq, Lanterna ed laat ik aan me voorbij gaan, veel te hutje mutje voor ons.
Ik ben de volgende tegengekomen die me wellicht aanspreekt:
http://www.campvalsaline.hr

Ik hou me aanbevolen voor mooie alternatieven!

RE.gif
@ Django

Welk gebied gaat je voorkeur naar uit?
Wij zijn afgelopen jaren op l'amfora geweest met een 180 m2 plek met eigen sanitair, maar die zijn nu wss al vergeven. Op deze plaatsen heb je nog veel privacy en de luxe van eigen badkamer..
Vergelijkbare campings in het gebied El Delfin verde, Nautica, campings aan het strand, wel heel groot, moet je van houden.
Anders verder naar beneden richting Platja d'aro, ook wel eens gekeken, mooier gebied dan L'amfora, wel erg toeristisch en veel weer dicht op elkaar.
Maar als je daarvan houdt, prima.
Een camping zoals Park Umag is teveel hutje mutje voor je, maar je bent jaren op camping L'Amfora geweest. [kerstscratch.gif] Als ik die twee vergelijk is Park Umag veel ruimer van opzet en heb je niet eens in de gaten dat het zo'n grote camping is. Toen de kinderen nog meegingen namen we 2 comfortplekken naast elkaar en hadden we een zee van ruimte. En Park Umag is zo ingericht dat je altijd zicht op zee hebt. De eerste rijen direct vanaf je plek, en de rest van de plekken moet je even een stapje van je plek doen en je kijkt zo naar de zee. Want alle paden langs de plekken komen op de zee uit. Je hebt alleen geen eigen sanitair op de plek, maar het sanitair in de centrale gebouwen is superschoon.
Park Umag 2013.JPG
Dubbele plek Park Umag 2014
Afbeelding
Park Umag 2010 (foto vanaf de plek genomen)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Camping Italie/Kroatie aan het strand

Bericht door ycv » wo 21 dec 2016 15:27

Camping Val Saline (Rovinj) is nieuw van 2016. Afstand van af Utrecht is precies 1400 km.
Wij gaan dit jaar voor de eerste keer naar Kroatië en heb al heel wat weken op het internet gezocht en op zoover de beoordelingen bekeken.
Het is gelukkig geen grote camping. Hebben n top restaurant (betaalbaar) en mooi en proper sanitair. Grote plaatsen.
Dus deze week maar al geboekt. De aanbetaling was maar 30 euro.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”