Campings aan de kust in Italie

ASSEA
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 3 aug 2015 13:12

Campings aan de kust in Italie

Bericht door ASSEA » di 11 okt 2016 07:35

Beste,

Ik ben nog NOOIT met de caravan naar Italie geweest, zelfs nooit op vakantie, wel voor zaken maar nooit voor plezier, ik ben ook nog maar een jaar of 5 met de caravan op vakantie en na 2 jaar Kroatie en 2 jaar Spanje wil ik nu een Italie proberen, maar ik weet niet waarheen, mijn camping zou de volgende voordelen moeten hebben, als het lukt natuurlijk !

1. Ligging tegen de zee
2. Ligging aan een stad met winkels waar we s'avonds eens naartoe wandelen, is geen must we kunnen ook weggaan met de auto
3. Voor de kinderen (16 jaar) , een voetbalplein, een mooi zwembad waar ze hun kunnen amuseren, niet dat ze elke dag eruit gegooit worden zodat ze teveel waterpret maakten, het zijn kinderen en die hebben ook vakantie, het zijn geen varkens , ze hebben echt alleen maar waterpret, trouwens wij zijn erbij !
4. Het allerbelangrijkste is , MIJN HONDEN, die laat ik nooit meer achter, 2 jaar achter elkaar gekloot, maar goed dat mijn broer af en toe ging kijken in het hondenhotel, het laatste hondenhotel was een 5 sterren en kosten mij bijna 40€/dag, ik moest voor alles betalen, wandelen, speelplein 1h/dag enz., en dan komt mijn broer op een super heete dag aan en dan ziet hij dat ze geen water hebben of dat het drinkwater vuil en vies is, ik had ook een slaapkussen voor de 2 honden, die lagen er ook niet , allemaal teveel om op te noemen en de honden kunnen het niet terug vertellen ! DAAROM AUB HELP MIJ !
5. Geen must maar wel een plezier is dat ik graag mountainbike en dit wekelijks doe, het zou mooi zijn dat ik op verschillende tracks kan gaan rijden !

Zo dit zijn mijn puntjes, ik wil vooral punt 1, 3 en 4 in mijn zoekopdracht, ik ben al aan het googelen via google earth enz, maar kom er niet aan uit, en natuurlijk hier op het forum zal er wel iemand met ervaring
met Italie ervaring graag zijn passie en ervaringen met mij willen delen, alvast bedankt !

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Daphne » di 11 okt 2016 08:25

Ik heb daar zelf nooit aan zee gestaan dus kan je niet helpen. Overigens is Italië het enige land waar lange tijd op veel campings geen honden waren toegestaan. Dat is wel wat verbeterd maar dat heeft mij vroeger weerhouden om naar Italië te gaan. Elke leuke camping voor de kinderen viel af omdat de hond (in het hoogseizoen) niet mee mocht.

Op deze site kun je voorkeuren aangeven of op kaart zoeken naar campings die aan je wensen voldoen http://www.eurocampings.nl
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

koning

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door koning » di 11 okt 2016 09:15

Kijk eens bij camping Cielo Verde.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Henny » di 11 okt 2016 09:47

Je zult wel een reden hebben om naar Italie te willen gaan, misschien omdat je er wel bent geweest maar nog nooit voor je plezier maar.......

Waarom niet kiezen voor Frankrijk? Dat voldoet veel meer aan je eisen, vooral voor je honden!
Frankrijk is een hond vriendelijk land, bij een restaurant heeft de hond eerder zijn water dan jij je wijn!!!

De campings zijn veel ruimer van opzet ( dan bedoel ik ruimere plaatsen)

Misschien aan een meer in Frankrijk en niet te ver van Italie af zodat je daar toch eens een dagje naar toe kunt gaan ?

Mocht het zo zijn dat je kiest voor Frankrijk stel je vraag dan eens op het : https://www.camping-frankrijk.nl/forum/ thumbup.gif

Succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Theo de Man » di 11 okt 2016 10:47

RE.gif
@ Henny , TS geeft duidelijk aan dat hij Italië wil proberen omdat hij daar nooit naartoe is geweest met vakantiedoeleinden.
scratch.gif
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door HarrieK » di 11 okt 2016 11:54

Wij stonden vorig jaar op http://www.campingetruria.it/nl/ Deze camping doet niet volledig aan jullie eisen, er is geen zwembad maar wel een prachtige strand en op deze camping zijn honden welkom. Ik zou wel voor het camping gedeelte aan zee kiezen, hier staat een nieuwe sanitair gebouw.

MercedesSwift
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 aug 2015 16:23
Locatie: Gelderland

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door MercedesSwift » di 11 okt 2016 12:00

Kijk eens bij Union Lido deze hebben een apart hondenveld en hondenstrand
Voor kinderen is er meer dan genoeg.
Lexus RX 450h president, Elddis Affinity 554.

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door erichendri » di 11 okt 2016 13:01

Sowieso zijn Franse campings veel goedkoper dan de Italiaanse.
Dat is mijn ervaring.
Overigens willen wij ook eer met de huurcaravan vakantie gaan voeren met onze honden.
Maar dan ook in Italië en dan wel in of in de buurt van de Dolomieten.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Henny » di 11 okt 2016 13:49

Beste Theo, Inderdaad, dat weet ik maar......als het moeilijk is te voldoen aan al je eisen ( vooral ivm de honden) dan MAG ik toch wel een tip geven........ whistle.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Theo de Man » di 11 okt 2016 15:27

RE.gif
@ Henny zeer zeker alles mag, ik bedoelde er verder niets mee , alleen dat TS vroeg om Italië i.p.v Frankrijk.....
No Hard feelings.. knipoog.gif
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Poldervrouwtje » di 11 okt 2016 18:58

Wij vonden Italië geen hondvriendelijk land. Mocht je er heen willen. Idro meer is misschien wel wat
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door eurotrotter » di 11 okt 2016 19:59

Henny schreef:Frankrijk is een hond vriendelijk land, bij een restaurant heeft de hond eerder zijn water dan jij je wijn!!!
Wij gaan ook regelmatig naar Italie en zijn daar werkelijk nog nooit geweigerd omdat ons hondje (King charles cavallier) er bij was ( die kreeg meestal meer aandacht van de serveuses dan ik mrgreen.gif )
Iets waar ik in Frankrijk( in zeldzame gevallen) ander ervaring mee heb.

In Italie zijn vele stranden voor honden niet toegestaan,maar in vele steden zijn speciale stranden waar ze wel welkom zijn op aangewezen locaties( zoals in Sestri Levante)
Maar dat is in Frankrijk ook;op veel plaatsen langs de Bretonse kust is ook een absoluut"hondverbod"op het strand.

Wil je weten waar je welkom bent ,met Blafmans op t strand: mrgreen.gif

https://www.homeaway.it/info/idee-vacan ... ani-italia
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door hoboken » di 11 okt 2016 21:23

Wij zijn dit jaar in Juni in Calabrie op camping Mimosa http://www.campingcard.be/nl/italie/cal ... sa-114544/ geweest direct aan het strand, kleine camping met zwembad.
De plaatsen zijn Italiaans klein, in het hoog seizoen zou ik hier niet naartoe gaan maar het is voor jullie misschien ook te ver 2500km vanaf Antwerpen.
Ons is het daar goed bevallen.

Mvg Jean
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Vino » di 11 okt 2016 23:04

Wel niet aan de zee,maar in Duitsland zegt men tegen een meer : See.Een camping waar honden aan het Gardameer toegestaan zijn zal er echt wel zijn.Google maar eens.Zeker weet ik, dat indien we we een ronde gaan wandelen van uit de camping waar we ieder jaar voor een maandje of 5 komen, er op een afstand van ongeveer 1km langs het water er een stuk afgezet strand is speciaal voor eigenaars met honden waar ligstoelen,parasols en ligstoelen voor het baasje en de hond te huur zijn.Uiteraard ontbreken de drinkbakken etc. voor de hondjes niet.In het week-end is het er een drukte van Jewels!Prachtig om te zien.Zoek maar eens op campings in de buurt van San-Bernadetto.Zuidpunt van het Garda een km of 3 van Peschiera del Garda.Er zal best een camping zijn die voldoet aan je wensen betreffende je kinderen en huisdieren.

Groet,

Vino.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Daphne » di 11 okt 2016 23:07

HarrieK schreef:Wij stonden vorig jaar op http://www.campingetruria.it/nl/ Deze camping doet niet volledig aan jullie eisen, er is geen zwembad maar wel een prachtige strand en op deze camping zijn honden welkom. Ik zou wel voor het camping gedeelte aan zee kiezen, hier staat een nieuwe sanitair gebouw.
Slik, 12€ (juli) en 14€ (Augustus) per nacht voor 1 hond? scratch.gif [aschrik.gif]
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Daphne » di 11 okt 2016 23:14

koning schreef:Kijk eens bij camping Cielo Verde.
Bij deze in juli 6€ en augustus 15€ per dag voor een hond. Ook [aschrik.gif] Ze hebben daar wel tegen vergoeding oppasmogelijkheden voor honden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

arnovariante

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door arnovariante » wo 12 okt 2016 09:16

Tja, waarom zou je voor een hond minder betalen dan voor een kind?
Zit wel iets in.
Velen zullen het natuurlijk niet met me eens zijn, maar een campinghouder heeft er sowieso werk aan.
Zelfs in het sanitairgebouw heb ik ze uit een douche zien komen.....
Er wordt afval geproduceerd als in blikjes of zakken hondenvoer.
Om nog maar te zwijgen over de stront die gegarandeerd soms niet wordt opgeruimd.
Niet iedereen is zo fatsoenlijk om de stront van zijn hond op te ruimen, gelukkig steeds vaker wel, maar er zijn hardleerse eikels bij.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Poldervrouwtje » wo 12 okt 2016 10:58

Ik vind betalen voor hond ook oke (ik heb er 2) maar dan moeten er ook wel faciliteiten zijn (als in fatsoenlijk uitlaat mogelijkheden en niet een stukje zand van 1 x 1 ).
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Daphne » wo 12 okt 2016 10:59

RE.gif
Het zal een ontmoedigingsbeleid zijn, want waarom zou er in het hoogseizoen meer werk per hond zijn als in het voor- en naseizoen?
En een hoge prijs vragen zal juist overlast in de hand werken. Want als er niets tegenover staat, zullen sommigen dit als vrijbrief zien om ongelukjes niet op te ruimen.
En de punten die jij noemt moeten gewoon streng worden aangepakt. Huisdieren horen niet in een sanitairgebouw tenzij er een voorziening daarvoor is, maar meestal is die voorziening buiten het sanitairgebouw gesitueerd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

arnovariante

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door arnovariante » wo 12 okt 2016 11:01

Dat hoort er idd bij, als je ergens geld voor vraagt moet je ook zorgen dat er wat tegenover staat.
Maar €14 per dag voor een hond vind ik ook wel erg veel hoor.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Daphne » wo 12 okt 2016 11:05

Wij hebben in Italië meestal 4-6€ per nacht betaald voor de hond. We weten dat Italië gewoon duurder is, maar bij 15€ per nacht voor een hond slaan wij deze camping over. Al hadden ze een hondendouche met gouden kranen :lol:


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Scharrelkip
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 11 nov 2015 21:40

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Scharrelkip » wo 12 okt 2016 13:04

Ik ben echt dol op Italië, maar mijn ervaring met campings aan de kust met een hond daar is erg slecht. Bijna alle standen zijn er geprivatiseerd en niet toegankelijk met honden. Wat dat betreft is Normandie, Landes en Bretagne in Frankrijk het paradijs voor honden, maar dat is je vraag niet.
Wij waren afgelopen september op camping Ranocchio aan het kleine Lago di Piano vlakbij het Comomeer. Honden welkom, maar niet op het strandje aan het meer. Verder wel wandelmogelijkheden in de omgeving, waar de hond wel los mag. Succes met zoeken, ik hoor het graag als je wat gevonden hebt.

ASSEA
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 3 aug 2015 13:12

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door ASSEA » wo 12 okt 2016 18:34

Dag Allemaal, en hartelijk dank voor de mooie en leervolle reakties, ik ben wel geschrokken wat sommigen vertellen over honden in Italië en bevelen mij Frankrijk aan en daar heb ik juist geen zin in, ik wil nu eens naar Italie en ik zal er ook het beste van maken, natuurlijk heeft iedereen niet dezelfde ingesteldheid en goesting en verwachting, ik wil op vakantie en ik zal er ook het beste van maken, ik ben nog nooit ontgoogeld geweest, natuurlijk als de percentage van de bezoekers onder de 70% ligt dan bekijk ik het nog niet eens!

Verder heb ik ook nog verder gezocht en ben op camping, Marina Di Venezia uit gekomen, ( http://www.marinadivenezia.it/) wie heeft hier al ervaring met honden, want dat is juist waar ik het minste ervaring in heb , een hond mee op vakantie nemen !

Nogmaals bedankt mensen voor jullie inlichtingen, jullie zijn een goede hulp !

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Carnavalswiertz » wo 12 okt 2016 20:43

Op Www.wohnwagen-forum.de staan ongeveer 1000 verhalen over MdV...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Campings aan de kust in Italie

Bericht door Carnavalswiertz » wo 12 okt 2016 20:44

MdV lijkt mij in ieder geval niks voor mijn familie....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Plaats reactie

Terug naar “Italië”