Naar Pompei/Napels

Plaats reactie
Gebruikersavatar
morjos
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 15 mei 2016 10:39

Naar Pompei/Napels

Bericht door morjos » do 16 jun 2016 16:19

Beste mensen,
Half augustus wilden we voor 3 weken Pompei, Napels en Rome bezoeken met de caravan. Op zich geen probleem, maar ik kom er niet uit of ik het beste over Zwitserland ga (korter maar dat ellendig dure toll-vignet) of via Oostenrijk Brennerpas.

Ik heb deze trip nog nooit gedaan met de caravan en had begrepen dat je in Suisse ook voor de caravan een vignet moet kopen en dan zit je dadelijk al aan een 100€.....maar Oostenrijk en de Brenner kosten ook (heen en terug)

Heeft iemand deze trip al gedaan (waarschijnlijk wel-zou me verbazen indien niet) en kan me raad geven ???

Alvast mijn dank

Jos
Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclucive met Chateau Cantara 520 UF

CFE-fan
Berichten: 68
Lid geworden op: do 9 aug 2012 09:50
Locatie: In het midden van het land

Re: Naart Pompei/Napels

Bericht door CFE-fan » do 16 jun 2016 19:34

wij zijn de laatste jaren in het zuiden van Italië op vakantie geweest (Calabrië, Basilicata en Puglia). Voor ons is de route door Zwitserland de route die we nemen. De eerste dag tot net voor de Gotthardtunnel en dan de volgende morgen vroeg zonder files de tunnel door naar Bolsena (net boven Rome).
Enige nadeel is dan de ochtendspits rond Milaan, maar die hoeft niet erger te zijn dan de ochtendspits in de randstad.
Je bent inderdaad 2 tolvignetten in Zwitserland kwijt en dan komen de tolwegen in Italië er nog bij. Het voordeel is wel dat onder Napels er niet heel veel tol meer bijkomt :lol:

De route door Oostenrijk vinden we meestal wel iets drukker en is iets langer, maar voor het verschil in kilometers maakt het niet zoveel uit welke route je neemt.
Hobby 560 CFe Excellent (2011) - Citroën Grand C4 Picasso 2.0 HDi 150pk 370 Nm (2015)
Isabella Opus 250 - Unico Verona luifel - Enduro EM405smart/Lithium-ion accu Li1220 - Dometic Freshjet 2200 - Alfa R36 Wifi met Tube U en Minix Mediacenter

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Naar Pompei/Napels

Bericht door eurotrotter » do 16 jun 2016 22:07

Vanuit Utrecht gerekend is het via Duitsland-Oostenrijk(Munchen-Brenner) 100 km meer dan via Zwitserland(Basel-Milaan) naar Rome.
via D-A betaal je € 8.80 voor de Oostenrijkse vignette en € 9.00 voor de Brennerautobahn.
Voor de Zwitserse vignette betaal je CH/F 40.00(x 0.92 = € 36,80) en heb je er i.d.d. twee nodig.
Deze zijn echter ook de terugreis ook geldig ,als je via CH weer terug gaat.

DE autostrada in Italie kost je vanaf de Brenner,via Bologna naar Rome € 70,30 en vanaf de grens bij Como kost t je €62,90

http://www.autostrade.it/autostrade-gis/percorso.do
(Vertrek en aankomst ingeven en klasse 3 asse(auto + caravan) kiezen)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

bvand
Berichten: 131
Lid geworden op: za 21 dec 2013 21:22
Locatie: Sodom

Re: Naar Pompei/Napels

Bericht door bvand » do 16 jun 2016 23:52

Vorige week een vgnet gekocht. Hij koste € 41,50. Na terugkomst in Nederland verkoop ik hem weer voor € 30,00. Met aankoopbon en onbeschadigd via marktplaats.Binnen een dag verkocht. Hij kost mij dan maar 11,50. Deze keer geen caravan mee anders twee vignets,die zijn net zo snel verkocht
citroen C4 Picasso 2.0 EB6V business (lpg) met erachter een kip-greyline special 44 tdb

Plaats reactie

Terug naar “Italië”