Camping San Francesco in Desenzano

Plaats reactie
janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door janoniem » ma 1 feb 2016 12:34

Met vrienden willen we in juni een rondreis Italië maken per caravans. Beide hebben een lengte van ca. 7,8 meter. Er gaat één hond mee.
Als startpunt hebben we San Francesco in Desenzano aan het Gardameer gekozen (kleine week). Van daaruit willen we o.a. per trein een dag naar Verona.
Uit eerdere berichten begrijp ik dat voor de plaatsen Standard en Superior (blauw en geel op de bijlage) het Acsi tarief geldt.
We houden wel van wat ambiance van mede kampeerders om ons heen maar liever geen herrie van speelhallen en dergelijke vermaak.
Om een definitieve keus te maken zijn de volgende vragen nog onbeantwoord:
Is voor de maand juni reserveren aanbevolen wanneer je naast elkaar wilt staan?
Zij de plaatsen Lungolago (groen op bijlage) een meerprijs waard?
Welke meerprijs?
Heb je op die groene plaatsen badgasten voor je luifel?
Welke Acsi plaatsen verdienen de voorkeur (afmetingen/geen herrie)?
Hoe ver is het lopen naar een dichtstbijzijnd dorpsterras?
Hoe ver is het lopen naar een station?
Mag een hond in de trein?
Bijlagen
Plattegrond San Francesco in Decensano.jpg
Plattegrond camping San Francesco in Desenzano

karinjanette

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door karinjanette » ma 1 feb 2016 12:52

Ik ken de camping van er langs rijden en een keertje gekeken. Kan dus niets zeggen over de plekken. Camping ligt voor mijn gevoel dichterbij Sirmione dan bij Desensano. Lopen naar een station is niet te doen. Maar op de doorgaande weg langs de camping stopt de bus,zelfs rechtstreeks naar Veronderstel. Langs diezelfde weg zitten wel wat winkeltjes en een terrasje zo hier en daar,maar dorp met terrasjes op loopafstand,nee. Dan zou je in Peschiera moeten zitten. Bella Italia of del garda. Ook Cisano heeft een leuk klein dorpje met terrasjes onder handbereik.

jahi
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 jan 2012 13:38

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door jahi » ma 1 feb 2016 13:30

Wij hebben 3x op deze camping gestaan. Wij deden alles op de fiets en dat ging prima. Terrasjes of winkeltjes vlakbij zijn er niet, wel een hele grote supermarkt. Op de fiets kun je gemakkelijk naar Desenzano, Sirmione en Peschiera. Erg gezellige plaatsen.
Bij de groene plaatsen heb je zeker badgasten voor je want dat is het strand. Helemaal links bijna niet dus daar is het heel rustig.
Wij waren er in september en dan waren er nog hier en daar wat plaatsen vrij maar in juni weet ik het niet.
Fijne vakantie gewenst.

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door JanP » ma 1 feb 2016 13:37

Als je Google Maps of Google Earth hebt geinstalleerd, daar kan je heel goed de plekken zien en eventueel de afstand naar een dorp met terrassen, er zijn er genoeg in de omgeving.
Wij hadden vouwfietsen bij ons.
Wij hebben met een camper op het gele veld gestaan, niks verkeerd mee en schone toiletten.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

bvand
Berichten: 131
Lid geworden op: za 21 dec 2013 21:22
Locatie: Sodom

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door bvand » ma 1 feb 2016 17:34

In 2013 zijn wij op deze camping geweest in juni. Toen waren alle Acsi plaatsen bezet. We hebben nog wel een plaats gekregen met een ander kaartje,op het rode veld geheel rechts. Ik vond de plaatsen klein, dat kom je meer tegen in Italie, dus je kunt beter even reserveren en vragen naar de grootte van de plaatsen.
citroen C4 Picasso 2.0 EB6V business (lpg) met erachter een kip-greyline special 44 tdb

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door janoniem » ma 1 feb 2016 19:01

RE.gif
Ik lees hier en daar de begrippen oude en nieuwe deel. Afgaande op de plaatsnummering zou links van de sloot het oude deel moeten zijn.
Bedoel je met "het rode veld geheel rechts" de plaatsen 248 t/m 282, op het nieuwe deel dus?

En merkwaardig dat je met een ander kaartje naar een speciaal veld wordt verwezen. Ik las daarover elders ook al een discussie, gevolg van de massaliteit waarbij personeel aan de balie volgens strikte regels werkt en niet het zakelijke gevoel van een beheerder van kleinere campings hanteert die denkt "elke klant is er één".

bvand
Berichten: 131
Lid geworden op: za 21 dec 2013 21:22
Locatie: Sodom

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door bvand » ma 1 feb 2016 19:54

RE.gif Het was inderdaad het meest rechtse rode veld. Ik kon daar op met een anwb, camping key, kaart. Wij hebben een paar jaar eerder op het
op het linkse blauwe veld gestaan op nr.88. Ook een vrij kleine plaats. Wij hadden toen een caravan die totaal net binnen de 6 meter was en daar kon nog net een auto achter de caravan. We stonden toen met de voortent naar het meer gericht. De plaatsen verder naar voren,dichter bij het water, zijn groter en duurder.
citroen C4 Picasso 2.0 EB6V business (lpg) met erachter een kip-greyline special 44 tdb

jahi
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 jan 2012 13:38

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door jahi » ma 1 feb 2016 20:40

Het nieuwe veld is bij het zwembad waar je niet met de caravan kan staan. Zijn alleen stacaravans.
In september 2014 hebben we op nr 117 gestaan met de acsi kaart. We hebben niks bijbetaald, dit moest alleen bij campingcheques. Ze kregen daar te weinig geld voor.
Het was een grote plek t.o. de ingang van het restaurant. De mensen van rechts kwamen over het bruggetje voor ons langs maar van lawaai o.i.d. hebben we geen last gehad.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door janoniem » di 2 feb 2016 11:05

Bedankt allen voor de nuttige tips.
M.b.t. Acsi regels heb ik van camping inmiddels antwoord en dat wil ik graag delen.....
We inform you that ACSI places are Standard and Equipped, not Superior places nor Places by the Lake. In this special offer there is no possibility to pay an extra price and pay for a Superior place. However, among the Equipped places we have a few of them which are bigger than the others, they are 7 x 11 mt instead of 7 x 9 mt.

Toine
Berichten: 104
Lid geworden op: di 4 aug 2015 16:05

Re: Camping San Francesco in Desenzano

Bericht door Toine » di 2 feb 2016 13:29

Dag Janoniem,

Honden mogen in Italie in de trein. Echter zorg ervoor dat u voor de zekerheid een muilkorf meeneemt!
Groet,

Toine

Fendt Tendenza 515sf 2019, vloerverwarming, Truma Airco Saphir Compact, Truma Combi 4e, Thule Omnistore 6300 met dimbare verlichting, asverzwaring 2000 kg, Isabella Minor, Unico Siena, Unico Turijn 320

Plaats reactie

Terug naar “Italië”