Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Plaats reactie
Gerthl

Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Bericht door Gerthl » zo 17 jan 2016 16:56

Ik ben aan het kijken de route Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zuid-Frankrijk te gaan rijden. Mij valt op dat ik na het Gardameer vrijwel geen campings meer tegenkom in de campinggidsen voordat ik bij de Middellandse zee aankom. Heeft iemand misschien een suggestie voor een camping op dit traject?

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Bericht door eurotrotter » zo 17 jan 2016 17:37

OP de PO vlakte is t i.d.d. niet dik bezaait met campings,ligt er ook wat aan hio je precies naar Frankrijk wilt gaan,via de kustweg,over Ventimiglia,heb je weer zat campings voor t uitkiezen in de regio Liguria.
Wil je naar de Alpen,via Cuneo over de Colle della Maddelena vind je er verschillende in de Piémonte
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Bericht door HarrieK » zo 17 jan 2016 18:01

Er zijn voldoende campings te vinden hoor. Geen idee welke route je gaat volgen, Gardameer/Piacenza richting Arenzano en dan de kust volgen naar zuid Frankrijk ?
Bijlagen
Knipsel.JPG
Rode stippen zijn campings.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Bericht door eurotrotter » zo 17 jan 2016 20:47

RE.gif

Als T.S vana f t Gardameer,zeg Desenzano, naar de kust gaat zal hij daar weinig campings vinden,de eerste campings die hij aan zal treffen zijn voorbij Genova,in de regio Liguria.
Er is er een in Garbagna,bij Allessandria.

http://www.campingcard.nl/italie/piemon ... eu-111691/

Maar dat er weinig is in die hoek hoeft geen probleem te zijn,als ik er van uit mag gaan dat T.S s,morgens start aan t Gardameer zijn t maar n kleine 270 km naar de kust,en daar is wel weer wat meer aanbod.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

herman-hannie

Re: Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Bericht door herman-hannie » zo 17 jan 2016 21:03

DSCF3183.JPG
camping il melo in peveragno nabij Cuneo.
als je niet langs de kust wilt. een kleine 400km vanaf gardameer.
http://www.campingilmelo.it/nl/prijzen/

Gerthl

Re: Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Bericht door Gerthl » zo 17 jan 2016 23:05

Dank voor jullie tips.
Op dit moment denk ik dat we het meer van Caldonazzo kiezen om een paar dagen te blijven. Eén dagreis daar vandaan zou ons dan in de buurt van Alessandria brengen, of iets verder doorrijden naar de kust. De geopperde campings zijn mogelijkheden eens verder te onderzoeken. Die bij Garbagna ligt binnen een dagreis, de andere twee meer voor de volgende dag.
Gert

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping op route Gardameer - Zuid-Frankrijk

Bericht door eurotrotter » ma 18 jan 2016 13:54

RE.gif

Ligt er maar aan wat je onder een dagreis verstaat,van Caldonazzo naar Genova is net effe 400 km,over allemaal vlakke autostrada.
Maar als je de tijd hebt is er met Garbagna ook niks mis.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”