Fietsen in Moraira

Plaats reactie
Jurgen
Berichten: 251
Lid geworden op: do 17 nov 2011 15:59

Fietsen in Moraira

Bericht door Jurgen » za 30 jul 2016 14:34

Aankomende winter zullen wij in Moraira overwinteren en wij vragen ons af of wij onze E-Bikes daarnaartoe mee gaan nemen.
Heeft iemand ervaring m.b.t. het (Tour)fietsen in Moraira?
Kijk, met E-Bikes kun je eigenlijk overal fietsen, ook als er acceptabele hoogteverschillen zijn.
Zoals ik zie zijn er in Moraira geen fietspaden en ben je om te kunnen fietsen waarschijnlijk afhankelijk van de doorgaande en meestal drukke lokale wegen.
Dit leidt vaak tot gevaarlijke situaties.
Fendt Topas 560 TG Bj 2004

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Fietsen in Moraira

Bericht door PMT » za 30 jul 2016 17:59

Mijn vrouw had vorig jaar ruim 30 jaar niet gefietst vanwege door reuma aangetaste knieën. In 2006 heeft ze 2 nieuwe knieën gekregen, waarvan 1 knie na de operatie helaas voor haar niet de 90°haalde die je nodig hebt om de trappers rond te krijgen. Vorig jaar vond ik eindelijk via internet een hulpmiddel waardoor het fietsen wel mogelijk werd. Wij hebben daarna ook e-bikes aangeschaft. Je kunt je voorstellen wat een genot het was om weer samen te kunnen fietsen. Tevens ook dat het wat angstig was om weer op te stappen èn in het drukke verkeer te fietsen.
Wij hebben de fietsen op vakantie meegenomen en ook in Spanje gefietst waar inderdaad maar weinig fietspaden zijn. (oa in Javea 11km boven Moraira veel in de omgeving van de camping gefietst)
Wat ons daar opviel en wat mijn vrouw ook wel heeft geholpen in haar angst te overwinnen, is dat Spanjaarden ondanks dat ze soms heetgebakerd zijn, erg veel geduld hebben als het fietsers betreft. Ze blijven netjes achter je rijden als ze je niet voorbij kunnen om daarna, wanneer het wel kan, je ruim te passeren en niet zoals in NL je rakelings voorbij gaan. Gewoon doen dus zou ik zeggen en eventueel een fietshelm kopen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

koerier
Berichten: 165
Lid geworden op: za 31 okt 2009 20:45

Re: Fietsen in Moraira

Bericht door koerier » za 30 jul 2016 18:08

De Spanjaarden zijn geduldig en gaan je ruim voorbij.
Dat komt omdat ze verplicht zijn om minimaal 1.50 m tussenruimte te laten.
Lmc Luxus 540 D 1999 met mover Truma SR als werkpaard Mercedes Sprinter 208 CDI dubbele cabine 2004.

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”