eerst keer spanje

Plaats reactie
greetje1970

eerst keer spanje

Bericht door greetje1970 » di 9 feb 2016 12:46

hallo wij willen voor het eerste keer naar spanje met de caravan. hoever is dat rijden, en is het beste om twee dagen over te doen, en de route waar ga je langs. Costa brava lijkt mij wel leuk en wie weet mooie campings daar? en aan de kust bij dorpjes ofzo.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: eerst keer spanje

Bericht door HarrieK » di 9 feb 2016 13:34

Wij gaan ook naar Spanje, camping El Delfin Verde en nemen zeker 2 overnachtingen, in ons geval is het ruim 1500 km.
Wat de route betreft is afhankelijk waar je woont. Wij wonen in het noorden vlak aan de Duitse grens en rijden dan het eerste stuk tot Luxemburg door Duitsland.

Martine
Berichten: 882
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: eerst keer spanje

Bericht door Martine » di 9 feb 2016 13:43

Op dit forum is antwoord te vinden op jouw vragen omdat er al heel veel over geschreven is. Even zoeken.
En verder het internet, routeplanner en campingsites raadplegen.
Daarna kun je hier wat specifiekere vragen stellen waarop een goed antwoord gegeven kan worden.

Succes
Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: eerst keer spanje

Bericht door Henny » di 9 feb 2016 13:49

Waar je woont en waar je naar toe wilt gaan dat bepaalt de afstand. Kijk dus eens op een goede overzichtskaart.
Welke route je neemt is ook weer afhankelijk van waar je woont, veel mensen rijden via Luxemburg maar andere vinden de weg via Parijs en dan naar Clermont Ferrand een prima route.
Een , nog beter is 2 overnachtingen is aan te raden.

Ben je ( of iemand anders) lid van de ANWB dan kun je daar gratis route kaarten halen om te zien hoe de autoroute loopt, waar de tankstations zijn, zowel in Frankrijk als in Spanje.

Tja, de campings, wat voor soort camping zoeken jullie ??? Welke periode ga je?

succes met de voorbereidingen. zwaaien.gif

( zie dat er al veel hetzelfde antwoord hebben gegeven....... whistle.gif )
Avento 420 / XC70....

Sugar
Berichten: 361
Lid geworden op: di 24 jun 2014 15:52
Locatie: tussen Arnhem en Nijmegen

Re: eerst keer spanje

Bericht door Sugar » di 9 feb 2016 15:24

In twee dagen moet in principe lukken. Mits je de eerste dag toch wel tot of net voorbij Lyon komt. Anders kom je de tweede dag pas laat op je eindbestemming aan. 2 overnachtingen lijken mij prettiger.
Dat ik 'Lyon' schrijf, betekent dat ik voor de makkelijkst rijdende route zou kiezen. Route du Soleil. Dat rijdt het vlotste. Wel wat knelpunten (met name Lyon), afhankelijk van de dag van de week en het tijdstip.
Via Parijs-Orleans-ClermontFerrand is ook mogelijk, maar bij Parijs heb ik tot nu toe altijd vertraging gehad. Dag van de week of tijdstip overdag maakte nauwelijks verschil. Deze route is wat lastiger rijden (geaccidenteerd tot grofweg 1.400m hoogte). Dat moeten jij en je auto-caravancombinatie wel leuk vinden. Mooi is die route wél.
Veel plezier met zoeken en succes met de reis.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: eerst keer spanje

Bericht door cadance » di 9 feb 2016 16:01

Hallo Greetje,
Wij rijden meestal vanuit Vlissingen naar Gent, Parijs, Orleans, Toulouse naar de Costa Brava.
De afstanden naar de costa maken niet zo gek veel uit maar wel de Tol en drukte op de weg.
We doen dat in de winter (januari) en omdat de hellingen minder stijl zijn via Toulouse en ook de winterse omstandig heden meestal minder hevig zullen zijn.
Vorig jaar zijn we eens een keer op zondag vertrokken en dat reed rond Parijs een stuk aangenamer en snel.
We vertrekken dan rond 6.00 h. uit Vlissingen en rijden dan tot circa 16.00 h.
We stoppen allen om te tanken of een petit cafee. En na 15 min. zijn we weer ON ROUTE.
We hebben dan er rond de 700 km. op zitten. En zijn dan na 1 dag van de ergste kou af.
Ook in de winter zijn er op deze route voldoende campings open.
De volgende dag vertrekken we om 8.00 h.
Als het mooi weer is blijven ergens na Narbonne in Frankrijk hangen.
Maar als het weer wat minder is rijden we door tot richting Blanes waar we dan ook weeral rond 16.00 h. aankomen.
Sugar schrijft dat de route over Lyon het makkelijkste rijd en dat ben ik met hun eens.
Het is rechts of links om maar het blijft toch een heel eind rijden.
Maar wij vinden dat leuk. We zijn pensionado's dus kinders zijn er niet aan boord.
Maar over Clermond Ferand is uiteraard de kortste weg.
Het is maar om een idee te geven hoe het zou kunnen.

Succes en een mooie reis.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

elisatje123

Re: eerst keer spanje

Bericht door elisatje123 » vr 8 jul 2016 09:42

Wij gaan ook voor het eerst naar spanje maar we hebben een huisje geboekt ipv een caravan op xxxxxxx
Hopelijk ook leuk voor de kids.
Iemand tips hoe je het best met de auto kan rijden naar Andalusië en dan specifiek Almáchar?
Ik hoor het graag!
Laatst gewijzigd door Forumteam op vr 8 jul 2016 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: eerst keer spanje

Bericht door Gumm » vr 8 jul 2016 11:16

Moest even kijken waar Almáchar nu precies lag en zag dat het van onze camping nog 940 km verder zuidwaarts is....
Wij gaan 75km voorbij Barcelona en zijn dan in 19uur rijden (totaal ca. 33uur) iets meer als 1580km van huis geraakt.
Naar Almáchar zou aan rijtijd voor ons met de caravan ruim 30uur duren, dit zijn bestemmingen waar ik alleen nog maar van kan dromen
Zolang het werk vraagt waar ik na 2 a 3 weken blijf, zit het er helaas niet in.

Met de auto...ik schat in een reis van 20 a 25uur rijden + de uren dat je slaapt, rust, tankt en eet? je mag 130 en ze flitsen er lustig op los in Frankrijk...er blijft hooguit iets van 110 a 120km/h van over
Pak er maar een routeplanner en een stapeltje plankaarten (ANWB)bij en stippel je reis uit zou ik zeggen!
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: eerst keer spanje

Bericht door Vigo » vr 8 jul 2016 11:54

elisatje123 schreef:Wij gaan ook voor het eerst naar spanje maar we hebben een huisje geboekt ipv een caravan op xxxxxxx
Hopelijk ook leuk voor de kids.
Iemand tips hoe je het best met de auto kan rijden naar Andalusië en dan specifiek Almáchar?
Ik hoor het graag!
ANWB routeplanner en je TomTom gaan je over Madrid sturen, maar als ik je een tip mag geven dan zou ik dit afraden, ik zou lekker over Burgos, Cacères en Salamanca rijden en Malaga aanhouden, Madrid is een drama, zeker als het je eerste keer is.

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: eerst keer spanje

Bericht door Stori » vr 8 jul 2016 13:04

@ Gumm
Ik weet het, het is misschien een beetje off-topic, maar wij werken ook nog beide en hebben 3 weken vakantie. Vorig najaar hebben wij de route Bilbao, Salamanca, Cáceres, Cordoba, Granada, Alicante en via Valencia, Barcelona terug naar Belgie gedaan (met caravan uiteraard en 2 chauffeurs zonder kinderen). Als je het rijden en rondtrekken mee als een deel van je reis beschouwt valt dit echt wel te doen in drie weken. Ik heb niet gevoel dat we gejakkerd hebben, veel prachtige dingen gezien en hadden 5500 km op de teller.
Vooral Extremadura is onterecht onbekend, prachtig gewoon, ze zien ons daar nog wel eens terug.

Ik ken dus de route die iemand al eerder aanhaalt, via Burgos, Salamanca naar Malaga. Je komt er in september (hoogseizoen komen wij er niet) bijna geen mens tegen. En je vermijdt Madrid wat inderdaad geen pretje is. Ik zie nog altijd mijn man met caravan recht het stad inrijden omdat we een verkeerde afslag namen.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: eerst keer spanje

Bericht door HarrieK » vr 8 jul 2016 13:34

elisatje123 schreef:Wij gaan ook voor het eerst naar spanje maar we hebben een huisje geboekt ipv een caravan op xxxxxxx
Hopelijk ook leuk voor de kids.
Iemand tips hoe je het best met de auto kan rijden naar Andalusië en dan specifiek Almáchar?
Ik hoor het graag!
Weet niet wat jullie reden is om met de auto te gaan, maar aangezien jullie een huisje huren zou ik ook eens kijken naar goedkope vliegtickets en eventueel een auto huren.
De kosten lopen aardig op met de auto naar Andalusië.

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”