Opletten met honden op Spaanse stranden !

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Opletten met honden op Spaanse stranden !

Bericht door Hobbymachine » vr 3 jul 2015 10:11

Vandaag stond er in Vlaanderen een artikel in de krant waarin o.a. het volgende te lezen is :
" Wie de hond meeneemt op een strandvakantie, is best voorzichtig met het uitkiezen van een badplaats. Op amper 50 Spaanse stranden zijn honden toegelaten. Andalusië bande eerder deze week honden van 14 stranden langs de Costa del Sol. Volgens het regionale bestuur zijn de badplaatsen niet geschikt voor viervoeters. Het verbod geldt voor de stranden van Marbella, Fuengirola, Estepona, Benalmádena, Torremolinos, Rincón de la Victoria, Casares, Torrox, Vélez-Málaga, Mijas, Nerja, Manilva en Algarrobo. "

link : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... lais.dhtml
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Turbob
Berichten: 73
Lid geworden op: di 27 okt 2015 09:50
Locatie: nootdorp

Re: Opletten met honden op Spaanse stranden !

Bericht door Turbob » ma 11 jan 2016 14:57

Wij hebben daar ook wel last van zwerfhonden gehad die nogal kwaadaardig waren, als je langs ze heen moest dan was het flink grommen geblazen en blaffen.
Ze lopen in een groepje langs het strand of de weg en kunnen dan best wel agressief zijn.
Groetjes Coen

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Opletten met honden op Spaanse stranden !

Bericht door Patman » ma 11 jan 2016 18:06

Ikkan me er wel wtbij voorstellen, zeker in het hoogseizoen. Ze doen hun behoefte waar ze staan. Lekker fris voor de mensen die daar liggen, lopen, spelen.

Dan net als hier een periode wanneer het wel mag en een periode wnneer het niet mag. Ik kan me voorstellen dathet heerlijk is voor een hond om op het strand te rennen en door het water te banjeren.

Gebruikersavatar
Camino
Berichten: 72
Lid geworden op: za 31 okt 2015 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: Opletten met honden op Spaanse stranden !

Bericht door Camino » ma 11 jan 2016 19:55

Ten eerste zal dit niet over zwerfhonden gaan en dat honden hun behoefte doen hoef je geen last van te hebben zolang het baasje het maar opruimt!
Ik vind het jammer dat ik met mijn honden op steeds meer plaatsen niet mag komen. Met warm weer zwemmen de honden ook graag! Ik heb altijd zakjes bij me en ruim altijd alles netjes op. Van mijn honden zal niemand last hebben. En ik zoek altijd een tijdstip uit waar het niet druk is aan de waterkant, of het nu aan strand of meer is.
Swift Toscane 460-Dorema voortent-Caravantrekker Volvo V50 2.4 benzine aut.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Opletten met honden op Spaanse stranden !

Bericht door PD » ma 11 jan 2016 19:58

RE.gif
Wanneer alle hondeneigenaren zich zo zouden gedragen, was er waarschijnlijk geen verbod thumbup.gif
Dat honden tijdens het recreatieseizoen niet welkom zijn op het strand, ligt dan ook niet aan de honden maar aan de doorsnee baasjes :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Opletten met honden op Spaanse stranden !

Bericht door Jan van Vijven » ma 11 jan 2016 20:01

Wij hebben al dertig jaar honden en toch ben ik geen voorstander van honden op "bad" stranden, het poepje zal wel meegenomen worden maar ook het plasje hoef ik niet naast mijn handdoek te hebben. Zeker in de warme gebieden stinkt dat!
Laat ze maar uit waar niemand ligt!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Opletten met honden op Spaanse stranden !

Bericht door Michel1975 » ma 11 jan 2016 20:35

RE.gif
Volgens mij is het in Nederland al jaren gemeengoed dat er geen honden op het strand mogen overdag. Als honden eigenaar kan ik me dat ook heel goed voorstellen. Op het strand heb je dan helemaal niets te zoeken.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”