PLANNING RICHTING BENIDORM

Plaats reactie
sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door sam2 » zo 14 dec 2014 20:50

Voor de eerste keer naar benidorm camping raco met caravan.
Is het volgens ons zeker niet slecht om wat inlichtingen in te winnen bij de ervare caravanners.
Dus enkele vraagje;is het verantwoordt om met deze tijd van het jaar december winterweer richting spanje te rijden met caravan.
Willen er 3 a 4 dagen over rijden dus ongeveer maxi 650km per dag snelweg uiteraard.
Weet wel er bestaan verschillende site voor camping aan de autosnelweg,maar veel zijn er niet open op de tijd van het jaar of bestaan niet meer enz.
Dus is het is het beter om de ervaring van de caravanners die er al geweest zijn te horen wat zij mij kunnen adviseren betreffende
de camping langs de autosnelweg om te over nachten.
Graag horen wij van u.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door eurotrotter » zo 14 dec 2014 21:27

Waarom zou t niet te doen zijn??
Ik weet niet wanneer u vertrekt,maar gewoon de "meteo"in de gaten houden.
Vandaag is t overal nog perfect te rijden,maar dat kan zomaar veranderen,als t in de Ardennen gaat sneeuwen b.v. kun je daar tot Langres wel last van hebben,maar wil dat niet zeggen dat t in t Massif Central ook al sneeuwt
Je kunt met de caravan alle kanten op,zeker naar Benidorm.

Om geschikte campings te vinden langs een route is inderdaad een ander verhaal,hoewel in de gidsen van ANWB en ACSI dit duidelijk omschreven is.
ANWB geeft een kaart uit met "overnachtingscampings"en daar staan alle campings die jaarrond ge-opend zijn aangegeven.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door janvijn » zo 14 dec 2014 21:39

Beste Sam2,
Wij zijn in November die kant op gereden en overwinteren op dit moment in Portugal. Alle caravan mensen worden geconfronteerd met het feit dat er maar heel weinig Franse campings open zijn in de wintertijd.
Ik heb vooraf als voorbereiding een lijstje gemaakt met ACSI campings.
1 lijst met een route west Frankrijk,- noord Spanje,- Portugal
1 lijst met via de route de soleil Lyon,- Perpignan,- en de Costa's in Spanje.
Andere jaren heb ik ook lijsten gemaakt met campingcheque campings, maar die zijn er nog veel minder in de winter.
De bestanden staan thuis op de computer, helaas kan ik daar nu niet aan anders zou ik ze graag aan je geven.
Ik heb de ACSI gids Frankrijk genomen en toen vanaf thuis richting het zuiden de campingnummers op de kaart gecontroleerd in de gids of ze open zijn, die genoteerd met naam en adres + coordinaten op een lijst gezet.
Wij hebben de eerste nacht geslapen op camping Indigo. - Lyon, tweede dag in Omgeving Perpignan en daar twee dagen gebleven, eenmaal in Spanje heb je de campings langs de kust zo'n beetje voor het uitzoeken.
Wij hebben nooit gekampeerd in Benidorm, maar hebben wel heel dikwijls gehoord dat je op de favoriete plekken vooraf besproken moet hebben wil je een plek kunnen bemachtigen.
Ik wou dat ik je het weer kon voorspellen, maar helaas, ik zou dan waarschijnlijk ook een fortuin bezitten.
Voor de zekerheid hebben wij sneeuwkettingen mee, je kan ook onverwacht terug moeten, niet te hopen maar toch.
In het algemeen durf ik wel te zeggen dat de route de soleil wel sneeuwvrij gehouden zal worden, muv. dat als je midden in een sneeuwbui terecht komt. De route door midden Frankrijk (Millau) daar hebben we ook in het verleden in het voorjaar nog sneeuw gezien in de bermen zien liggen, ik denk dat je daar een grotere kans hebt, is ook meer bergachtig ( wel een mooie route) en grotendeels tolvrij.
Langs de westkust Frankrijk hebben we geen ervaring mee.
Je schrijft om in 3 - 4 dagen naar Benidorm te rijden, nou 4 dagen wil ik wel geloven maar in 3 dagen heb je wel je handen aan vol denk ik, bovendien waarom zou je dat willen tenzij je beperkt bent in de tijd, tussen Perpignan en Benidorm zou ik zeker nog een stop inlassen, kom je lekker ontspannen daar aan.
Goeie reis en veel plezier toegewenst
Met vriendelijke groet
Jan Vijn.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door Ab » zo 14 dec 2014 23:14

Voor campings onderweg kan je ook Archie's poi bestanden downloaden.
bijna 37000 campings in heel Europa met veel informatie, ook telef. nrs. enz. Ook aangegeven wanneer ze open zijn.
Ik heb het zelf op een smartphone gezet.
Superhandig, ook meteen navigatie naar de camping toe, en automatisch bellen naar de camping als je dat wilt.
Dit bestand wordt ook redelijk goed up to date gehouden, er volgt regelmatig een update.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door Stori » ma 15 dec 2014 09:43

Je hoeft niet al die campings te downloaden. Er zijn speciale bestanden "campings naast de snelweg" en je kan daar de snelwegen kiezen waar je langs gaat.De openingsdata staan ook vermeld, wel telefonisch kontroleren, want ze kloppen niet altijd.
Ik wil al die POI's niet op mijn GPS, want dan werkt die veel te traag. Je kan die beperkte lijstjes ook afprinten als je wil. Enig nadeel: er staan geen volledige adressen op, alleen coördinaten.
En inderdaad: in drie dagen naar Benidorm is best pittig. Wij gaan nog niet overwinteren en hebben maar 3 weken vakantie, we doen het dus wel, maar met 2 chauffeurs. Eerste dag 1000 km (Vaucluse), tweede dag 500 km (Tarragona), een dag rust want dan zijn we die auto echt beu gezien, vierde dag 500 km. Voor ons vanuit Vlaanderen is Alicante +/- 2000 km.
Laatste vakantie kon mijn man nauwelijks rijden door schouderproblemen en heb ik al die snelwegkilometers alleen gereden, maar dan wel 4 dagen van 500 km. En hij de laatste km's van de snelweg naar de overnachtingscampings. Zo stoer ben ik dan ook weer niet. [kerstknipoog.gif

JjSat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 16 nov 2014 12:02

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door JjSat » ma 15 dec 2014 11:48

Ben in Antwerpen vertrokken op 24 oktober. Eerste dag gereden tot Tours, is ca 625 Km langs de Route Nationale (RN). Camping Les Acacias 365/365 open.
25 november van Tours naar Bordeaux, ca 343 Km langs de RN. Camping Le Village du Lac 365/365 open.
26 november rijrustdag en Bwuik bezocht.
27 november van Bwuik naar Zaragoza via de Col/Tunnel de Sompor, 494 km via de RN/Autovia. Camping Ciudad de Zaragoza 365/365 open.
28 november van Zaragoza naar Valencia via de Autovia, 329 Km. Camping Coll Vert gesloten van 15 december tot 15 januari. 's Namiddag met de bus Valencia bezocht, is een aanrader.
29 november van Valencia naar Benidorm, 149 km via de Autovia.
Op een stuk in de Landes na (5,3 €) is volledig tolvrij. Op de 1940 Km had ik voor 90% autostrade. Cruise Control stond op 87 ingesteld. Over heel de rit 31 uren gereden op vijf rijdagen. Gemiddelde snelheid is dus 62,5 Km/Hr
De hele route in Frankrijk is nagenoeg plat op de Pyreneeën na dan. Deze doorsteek in de bergen heb ik ook zien doen door 30-tonners. Dus dat valt wel mee. Een lastig stuk met caravan langs de RN is tussen Tours en Poitier. Ca 100 km met om de 3 à 4 Km een rond punt. Was voor mij ook de eerste keer Spanje maar ik zou deze route zo weer overdoen. Totdat mijn roadbook.

JjSat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 16 nov 2014 12:02

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door JjSat » ma 15 dec 2014 11:50

Sorry Bwuik moet Bordeaux zijn.

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door sam2 » ma 15 dec 2014 17:14

Waar wij toch zorgen om maken is het winterweer,richtig luik-luxemburg flinke helling en dachten in frankrijk ook enkele.
Wij dachten als het weer om slaagt, sneeuw op de autostrade enz, zou wel eens problemen kunnen geven.
Lees dat de autobanden verwisseld moeten worden naar winterbanden.
Now now nog wat denkwerk volgens ons

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door eurotrotter » ma 15 dec 2014 18:25

Áls t winterweer word in de Ardennen kies je toch voor de route langs Millau,of zelfs Bordeaux.
Zelf als je via Bordeaux gaat hoef je de Pyreneën niet door te steken,je gaat bijHendaye/ San Sebastian,aan de kust,de grens over en ga dan via Pamplona naar Zaragosa,van daaruit via Teruel naar Valencia,je komt dan in Sagunto weer op de route langs de middellandse zee.

http://goo.gl/maps/EmKdV

Hierlangs is t 2 000 km,2 km langer dan via Millau(1998 km) en 13 km korter dan via Luxemburg-Lyon (2015)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door eurotrotter » ma 15 dec 2014 18:27

sam2 schreef:Lees dat de autobanden verwisseld moeten worden naar winterbanden.
IN Nederland,Belgie ,Frankrijk en Spanje is geen winterbanden plicht.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door de reiziger » ma 15 dec 2014 19:28

In de raco kan je geen plaatsen bespreken.
Zelfs als je gereserveerd hebt, dan kan je bij aankomst alleen maar kiezen uit de enkele vrije plaatsen. Reserveren betekent alleen dat het eventuele laatste plaatsje voorbehouden wordt voor jou.
Omdat de camping zeer geliefd is bij langverblijvers, zit hij bijna altijd eivol. De plaatsen die dagelijks vrij komen zijn plaatsen in de schaduw, en/of onder een boom (vogel uitwerpselen ..).

klavertje
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 26 mei 2013 17:50
Locatie: Voorburg

Re: PLANNING RICHTING BENIDORM

Bericht door klavertje » ma 15 dec 2014 22:29

Wij hebben afgelopen winter ook drie maanden op Camping Raco gestaan, was wel druk maar toch niet helemaal vol.
Je kan bellen voor info er zitten Nederlands sprekende mensen aan de receptie.
Alternatief is Camping Villasol, ligt vijf minuten van Raco en is ook een mooie overwinteringscamping en is naar mijn mening iets zonniger.

Klavertje
Peugeot 3008 uit 2011 met een Elddis Wisp 470/2

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”