Camping Las Dunas Spanje

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Stoekie » ma 2 nov 2009 21:38

Wie is er eens op deze camping geweest............

Wij willen zomer 2010 weer eens naar Spanje gaan.
Ons 'oog' is gevallen op Camping Las Dunas in Sant Pere Pescador - Costa Brava - Spanje.
Onze interesse gaat uit naar een zgn. "Comfort-Plus" plaats in de Zone B, C, D, E of J.
Nu gaat onze voorkeur uit naar zone C, D of E.
Wie is er eens geweest en weet in die zone een leuk plaatsnummer die ik bij een evt. reservering op mag/kan geven?

Alle verdere info is natuurlijk welkom ............ btw..... campingmening.nl en zoover.nl heb ik reeds geraadpleegd :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Wissels » ma 2 nov 2009 21:47

Hallo Maurice,

mooie camping, als je van windsurfen houdt, direct aan de zee, 's-middags wel altijd de wind vanuit de zeekant, lekker verkoelend, maar als deze onder je luifel slaat gaat ie de lucht in. En oh ja vergeet vooral niet de boel 's-nachts goed op te ruimen en op slot te doen. Het is wel al heel wat jaren geleden maar vond het zelf toen wel erg lastig om zonder geld weer naar huis te komen, zonder pinpas en zonder contant geld. Oh ja een caravan hadden we toen nog niet, was nog met een bungalowtent. Overigens een pluim voor de hulp die we toen vanuit de camping gehad hebben.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Gebruikersavatar
Knausje
Berichten: 395
Lid geworden op: za 11 okt 2008 01:00
Contacteer:

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Knausje » do 5 nov 2009 19:17

http://www.zoover.nl/campings/spanje Hier vind je reacties van andere vakantie gangers,

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... acc/65656/
groetjes
Volkswagen Caddy.
Mover: Reich Move Control

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Ab » do 5 nov 2009 21:28

Stoekie schreef:....... btw..... campingmening.nl en zoover.nl heb ik reeds geraadpleegd :wink:
:wink:

Verrekte veel leesvoer... Het lijkt wel of half Nederland in La Dunas is geweest..
Ik ook eens.. maar niks toe te voegen. Te lang geleden..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door willianv » wo 3 feb 2010 12:05

Super camping.
Ben er als kind met mijn ouders al een keer of 5 geweest. Heb er een supertijd beleefd.
Later ben ik nog met vrienden op de motor naar LD geweest, eerste keer stonden we met een tentje zowat tegen het zwembad aan, de andere keer hadden we een luxe houten caravan van de camping zelf gehuurd.
Later ben ik nog 2x geweest met eigen caravan, waarvan 1x met hond.
Las Dunas is groot, ik zelf probeer altijd aan de linkerzijde van het hoofdpad te zitten, en dan een straatje of 3 -4 van het strand af. Je zit dan het meest centraal (strand, winkels, bar, zwembad en toiletgebouwen).
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door deusjevo » wo 3 feb 2010 12:30

Net even de site bekeken, ziet er opzich leuk uit maar wel verrekte weinig schaduw op veel plaatsen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Fred N » wo 3 feb 2010 13:23

Ik weet niet of er al besproken is.
De volgende plaatsen vinden wij de beste en gezelligste.
C524 C525 C424 C425 C324 C325 C224.
Zoals je overal leest die wind je wordt er knettergek van. boos.gif
Wij komen er niet meer ben er nu 4 keer geweest soms ook maar een week.
Rij je 100 km verder richting Loret ben je die verschrikkelijke wind kwijt. :lol:
En dan kan je zeggen wind brengt verkoeling, maar dit is een andere wind hier word je gezandstraald.
Het is wel een van de weinige campings die direct en zo groot is die aan het strand zit.

Voor kinderen boven de 16 jaar is het top, zij kunnen naar discotheek Fata haphop.gif

Wij bespreken nooit hier is ook altijd plaats een maal was de camping vol in 1992 met Olympische Zomerspelen van Barcelona.

Fred

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Stoekie » wo 3 feb 2010 19:45

Bedankt voor de info.
We hebben een optie op plaats E-468 gekregen maar waarschijnlijk gaan we tóch naar een andere camping.
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door deusjevo » wo 3 feb 2010 20:47

Stoekie schreef:Bedankt voor de info.
We hebben een optie op plaats E-468 gekregen maar waarschijnlijk gaan we tóch naar een andere camping.
Welke question.gif (als ik zo vrij mag zijn.... :wink: )
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Caatje72

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Caatje72 » do 4 mar 2010 12:56

Wij zijn twee keer naar Dunas geweest en gaan dit jaar weer.
Wat voor ons heel zwaar weegt is een schoon sanitair, en daarover hebben we niets te klagen op Dunas.
Het is een mooie grote camping waar genoeg te doen is.
Mocht je toch overwegen om naar Dunas te gaan, zou ik aanraden om een of twee fietsen mee te nemen als je de mogenlijkheid hebt.
Als je dicht bij zee staat, dan is het nogal een stukje lopen naar de winkel of het zwembad.
De comfort-plus plaatsen zijn ruim zat.
Om je een kleine indruk te geven, wij stonden daar vorig jaar met een caravan van 5.25m daar een luifel aan van 2.50m diep en daarnaast nog eens een partytent van 3x3m en nog een bijzettentje.
Dus ruimte zat.

Wij zijn ook naar andere campings in de buurt wezen kijken, maar Dunas springt er gewoon bovenuit.
Zeker gezien het sanitair, er lopen de hele dag mensen te poetsen.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Hobby Linka » vr 3 jun 2011 10:29

DSCF0031a.jpg
Dit was onze plek op Dunas in 2010, C327
DSCF0031a.jpg (39.87 KiB) 9601 keer bekeken
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. We stonden op het tweede straatje van het strand. Mooie ruime plek. Caravan + voortent van 3 meter + luivel paste allemaal.

Klik op deze link http://www.campinglasdunas.com/05_WebCam.php en je weet hoe het weer er op dat moment is.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Daphne » za 4 jun 2011 12:54

Krijg er helemaal zin in. Wij zitten daar dus over zo'n 6 weken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Hobby Linka » za 4 jun 2011 14:07

Nog zes weken. Dat is lekker. Over negen weken gaan we naar jullie buren L'Amfora. Niet dat Las Dunas niet beviel, maar gaan deze keer niet alleen. En de meeste stemmen gingen naar L'Amfora. Ook omdat er een accomodatie gehuurd moet worden. Geniet er lekker van en laat ook wat mooi weer voor ons over.

Andre.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Daphne » za 4 jun 2011 14:11

Wij hebben ook even getwijfeld over L'Amfora of Las Dunas. Bij L'Amfora zijn we wel eens op visite geweest toen we op Las Palmeras stonden.

Maar we laten nog wat zon, zee en strand over knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Hobby Linka » za 4 jun 2011 14:16

Ik zie op je foto een hond staan. Mag ik zo vrij zijn om te vragen of je die ook mee neemt naar Dunas? Ik weet dat er delen zijn waar je ook in het hoofdseizoen de hond mag meenemen. Zelf laten wij de hond thuis. Ik ben bang dat het veel te warm voor onze hond is. Ze blijft goed verzorgt in Nederland en hebben daardoor zelf ook wat meer rust in onze hoofdvakantie.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Daphne » za 4 jun 2011 14:27

De labrador van de foto gaat niet meer mee, die is vorig jaar overleden maar is wel altijd mee geweest. Ook naar het warme Spanje en Kroatië. Wij hebben nu een nieuwe labrador die mee gaat en we staan idd op een veld waar huisdieren zijn toegestaan.
We hebben overwogen om zonder hond te gaan, maar aangezien we een herplaatser hebben, die veel heeft meegemaakt, kunnen we het niet over ons hart verkrijgen om ze naar een pension te doen. We hebben al veel kampeerweekendjes met haar geoefend en ze doet 't het prima. Ook op dit moment ligt ze lekker voor de caravan in de zon, een beetje te genieten van alles wat langskomt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Capo

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Capo » vr 3 jan 2014 13:56

Camping Las Dunas geboekt van 26-7-2014 t/m 13-8-2014 op een comfort plus plek..........

ericw
Berichten: 150
Lid geworden op: za 3 jan 2015 12:48
Locatie: Achterhoek

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door ericw » do 20 aug 2015 16:19

@capo : En hoe is het op Las Dunas bevallen? Heb jij nog tips mbt deze camping qua plek (hebben een caravan en 2 tentjes).
Wellicht dat er nog andere mensen zijn die er dit jaar geweest met tips/opmerkingen.
Hoe is het nieuwe zwembad etc?

We zitten eraan te denken om na 100 jaar knipoog.gif eens een x ergens anders heen te gaan en toen is m'n oog op deze camping gevallen.

Eric.
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door mri » do 20 aug 2015 17:21

RE.gif
Ik heb vorige week heel veel info over Las Dunas gegeven in dit draadje:
viewtopic.php?f=88&t=26724&p=410787&hilit=dunas#p410787

Mocht je nog meer willen weten, geef je maar een gil.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

ericw
Berichten: 150
Lid geworden op: za 3 jan 2015 12:48
Locatie: Achterhoek

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door ericw » do 20 aug 2015 17:27

@MRI : Thanks! thumbup.gif
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco

Gebruikersavatar
Danny de jong
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 22:52
Locatie: Purmerend

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Danny de jong » do 20 aug 2015 20:20

Wij zijn net terug van Las Dunas, het is goed bevallen hele grote mooie en goed georganiseerde camping. Ook het nieuwe waterpark is super. Het sociale zoals leuk contact met je buren is wat minder, daar had ik verder geen moeite mee maar dat viel mij wel heel erg op. Wij zaten op een comfort plek in zone J en dat was met nog wat hegjes en begroeing verder dan deze zone naar het noorden waren de plekken erg kaal en zeker minder gezellig. Kortom zeker de moeite waard.
Hobby Prestige 720 kfu

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door deusjevo » do 20 aug 2015 21:39

Uit de voorwaarden:
Gasten die Las Dunas met hun huisdier willen bezoeken dienen dit reeds bij de reserveringsaanvraag aan te geven, aangezien een verblijf buiten de daarvoor bestemde zone’s niet toegestaan is. Noodzakelijkerwijs zal de receptie proberen een gepast alternatief te zoeken.
Honden zijn op Las Dunas dus toegestaan als je ze aangeeft bij reservering haal ik er uit.
Weet iemand of ze ook zijn toegestaan op het strand?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door Daphne » do 20 aug 2015 21:57

RE.gif

Onze ervaring dateert van 2012, toen mocht het alleen buiten de campingzone. Er was maar 1 heel klein hondentoilet. Kan natuurlijk inmiddels zijn aangepast.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door mri » do 20 aug 2015 22:03

Honden zijn toegestaan in bepaalde vakken. Op de website onder "kampeerplaatsen en accomodaties" klik je op de soort plaats van je keuze (standaard, comfort of comfort plus). In de tekst staan dan de vakken genoemd waar huisdieren zijn toegestaan.
Voor wat betreft dieren op het strand: klik op de website op "informatie" en dan "huisdieren". Je kan dan de officiële informatiebrief van de gemeente openen (onderaan staat een blauwe tekst, daar moet je op klikken). Dan ff naar beneden scrollen (of je moet Spaans spreken) dan kom je in de Duitse en Engelse tekst. Wat ik eruit concludeer, is dat honden tussen 10 en 19 uur niet op het strand mogen. Nou denk ik dat je dat ook niet moet willen, want als de zon schijnt is het zand zo snoeiheet dat het nooit goed kan zijn voor hun pootjes (heb zelf afgelopen vakantie ook een keer letterlijk m'n voeten verbrand aan het zand).
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Las Dunas Spanje

Bericht door deusjevo » do 20 aug 2015 22:33

RE.gif

Komt goed, ik ben absoluut geen beachboy dus zoek meestal alternatieven voor mij en onze hond op het warmst van de dag.
Schaduwplaats vinden we dus ook belangrijk echter dat kunnen ze niet garanderen volgens de voorwaarden.

Misschien dat we as zomer maar weer eens gaan buurten op Camping Laguna in Empuriabrava, daar kennen we de staanplaatsen een beetje en kan je op plaatsnummer reserveren.
Weet alleen niet meer of honden daar op het strand mogen op bepaalde tijden, laatste keer waren we nog hondloos.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”