Vraagje over Frankrijk

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Eribaatje » do 28 feb 2019 20:31

Wij gaan dit jaar ook naar de Charente maritime. Neem aan dat je veel aan zee zal gaan verblijven.
Wij hebben voor komende zomer een uv shelter gekocht. Lijkt mij ideaal om ook op hele dagen langer op het strand te kunnen verblijven met kinderen.

Dit is een parasol annex strandtent!

Reizen jullie in een keer? Anders zou ik alvast gaan oriënteren waar je onderweg nog wilt verblijven of alvast wat boeken.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Eribaatje » do 28 feb 2019 20:38

Jan van Vijven schreef:
di 12 feb 2019 09:32
België, Nederland, Frankrijk, Italië, Kroatië, enz. wij nemen overal het zelfde mee, betaalkaarten, de rest is allemaal ter plaatse te koop.
Wellicht zorgen voor geldige id kaarten of paspoorten en zorgen dat je een bewijs hebt van een ziektekosten verzekering.

Zo kom ik over de hele wereld zonder zorgen :-)

Sorry, we nemen wel een lading Nespresso mee op vakantie, dat dan weer wel!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De cups kan je ook thuislaten Jan! De cups zijn volop verkrijgbaar in Frankrijk, zelfs bij de Lidl . Scheelt weer wat kilootjes blij.gif
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door deusjevo » do 28 feb 2019 20:45

RE.gif

Nespresso bij de Lidl? mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Gemineye » do 28 feb 2019 21:15

deusjevo schreef:RE.gif

Nespresso bij de Lidl? mrgreen.gif
Jazeker, en die zijn zelfs fijner dan de originele vonden wij altijd
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Hobby Linka » do 28 feb 2019 21:16

Gemineye schreef:
do 28 feb 2019 21:15
en die zijn zelfs fijner dan de originele vonden wij altijd
Dan zijn dat dus geen originele Nespresso cups.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Gemineye » do 28 feb 2019 21:17

Dat klopt.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Daphne » do 28 feb 2019 21:18

RE.gif

Over smaak valt niet te twisten maar wij vinden de Lidl cups niet lekker. En de plastic capsules zijn apparaatslopers, dus die komen er hier never nooit in.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Eribaatje » do 28 feb 2019 21:27

Idd bedoelde ik de Lidl cups voor het nespressoapparaat knipoog.gif
ieder zijn eigen smaak natuurlijk, wij vinden ze heel fijn, zowel de lungo,s als de espresso.
Echter de cups zijn itt een paar jaar geleden verbeterd naar alu cups en geen aanslag meer op je apparaat. haphop.gif
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Vraagje over Frankrijk

Bericht door Daphne » do 28 feb 2019 21:45

RE.gif

Bij mijn weten zijn de Lidl capsules gewoon van plastic. Wij hebben het afgelopen jaar gezocht naar een alternatief omdat wij de Nespresso nu permanent gebruiken tot we onze bonenmachine weer kunnen gebruiken.
L’Or en Douwe Egberts zijn overgestapt op aluminium capsules zoals de originele Nespresso. De andere merken van Lidl, Aldi etc niet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Eribaatje » vr 1 mar 2019 08:24

De Lidl cups zijn voorzien van een alufolie waardoor ze niet meer lekken of je apparaat beschadigen, en daardoor op dezelfde manier werken als de nespresso cups. We hebben t laatst nog met elkaar vergeleken.
Maar het blijft een aanslag op het milieu, Omdat aluminium lastiger te recyclen is.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Vraagje over Frankrijk

Bericht door Jan van Vijven » vr 1 mar 2019 08:32

Aluminium is toch eenvoudiger te recyclen dan plastic? Net als ijzer/staal maar dan met lagere temperaturen dus eigenlijk nog beter voor het milieu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Vraagje over Frankrijk

Bericht door Daphne » vr 1 mar 2019 08:52

Eribaatje schreef:De Lidl cups zijn voorzien van een alufolie waardoor ze niet meer lekken of je apparaat beschadigen, en daardoor op dezelfde manier werken als de nespresso cups. We hebben t laatst nog met elkaar vergeleken.
Maar het blijft een aanslag op het milieu, Omdat aluminium lastiger te recyclen is.
Ah, daar zit de verwarring. De cups zijn nog steeds van plastic. Dat werkt echt anders en minder fijn. Ik heb hier nog een doosje liggen dat niet meer wordt gebruikt. Zelfs niet in een noodsituatie Afbeelding De plastic cups worden soms licht geplet. Iets gaat er niet lekker met de druk waarmee het water erdoorheen wordt gevoerd. Dat proef je en sommige kopjes worden minder gevuld dan de andere. De aluminium capsules zijn in gebruik echt vele malen beter. (Deze kunnen apart worden ingeleverd en gerecycled)

Maar ieder is vrij wat ie wil gebruiken. Wij houden het voor de vakantie bij Nespresso en slaan vooraf dus flink in ondanks dat in bijna elk vakantieland volop namaak te verkrijgen is.

PS: wij gebruiken wel de bonen van Lidl. Prijs/kwaliteit vinden wij die prima. Er zijn vast mensen die het daar niet mee eens zijn en voor de duurdere Illy of Segafredo gaan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Hobby Linka » vr 1 mar 2019 15:31

Daphne schreef:
vr 1 mar 2019 08:52
Eribaatje schreef: De plastic cups worden soms licht geplet. Iets gaat er niet lekker met de druk waarmee het water erdoorheen wordt gevoerd.
Klopt, die ervaring hadden wij ook. Sindsdien gebruiken wij ook nog alleen cups van Nespresso. Vanaf dat moment geen waterlekkage meer.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Niels83 » vr 1 mar 2019 17:12

Daphne schreef:
vr 1 mar 2019 08:52
Eribaatje schreef:De Lidl cups zijn voorzien van een alufolie waardoor ze niet meer lekken of je apparaat beschadigen, en daardoor op dezelfde manier werken als de nespresso cups. We hebben t laatst nog met elkaar vergeleken.
Maar het blijft een aanslag op het milieu, Omdat aluminium lastiger te recyclen is.


PS: wij gebruiken wel de bonen van Lidl. Prijs/kwaliteit vinden wij die prima. Er zijn vast mensen die het daar niet mee eens zijn en voor de duurdere Illy of Segafredo gaan.
duurder maar allemaal matige commerciele blend. als je okee bent met Lidl bonen maakt het weinig verschil welke bonen je van de supermarkt koopt.

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door nitro68 » vr 1 mar 2019 20:23

Een kaart, van papier......auto navigatie of tomtom het begeven zijn er vast wel 2 of meer smartfoons of ipads in de voiture, zit standaard google maps oid op.
Kaarten van papier is niet echt meer nodig.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Bambi
Berichten: 41
Lid geworden op: do 8 nov 2018 22:07

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Bambi » zo 3 mar 2019 16:55

Reizen jullie in een keer? Anders zou ik alvast gaan oriënteren waar je onderweg nog wilt verblijven of alvast wat boeken.
Wij rijden inderdaad in 1 keer naar daar. Het is voor ons ongeveer 850 kilometer. Elk uur eens stoppen om een sigaretje te roken en tege de morgen aan eens lekker gaan ontbijten.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 3 mar 2019 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast
Toyota Hilux 3.0 2015 met aan den bol Dethleffs C'GO 495 QSK 2018.

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Rikkie » ma 4 mar 2019 12:26

Bambi schreef:
ma 11 feb 2019 21:49
Wij hebben voor 2 weken geboekt op de Seqouia camping.
Nu was de vraag waar we zoal moeten op letten of zeker meenemen voor een camping in Frankrijk. Misschien hebben jullie handige tips en trics?
Ook voor de rit naar daar.
Mvg Kristof
Camping Séqouia … die weet ik liggen! Wij rijden daar steeds langs op de weg naar Ile d’Oleron …
Persoonlijk vind ik de camping nogal kort aan een grote - vrij drukke - weg liggen (maar dat is volledig mijn eigen mening)
Het stadje Marennes ligt vlakbij en daar vind je werkelijk alles. Er zijn eveneens 2 grote supermarkten waar je zeker je dagdagelijkse benodigdheden vind. Dus eten/drinken moet je zowiezo al geen 850 km ver meesleuren!
Wat je wel moet meenemen en je waarschijnlijk vanaf dag 1 nodig hebt is een middeltje tegen muggen! De streek aldaar ligt vol met kanaaltjes en riviertjes en dat is natuurlijk een ideaal biotoop voor deze kleine beestjes.
In de maanden juli en augustus kan het er wel heel druk zijn … hou dus rekening met veel verkeer op de baan en plan je verplaatsingen goed in.
De weersomstandigheden zijn in de zomermaanden zeer goed en de temperaturen zijn er soms heel hoog. Maar als de wind over zee waait kunnen de avonden fris zijn. Een licht truitje voor de mogelijke frisse avonden mag niet ontbreken in de bagage. Evenmin als iets om te beschermen tegen regen (want dat kan ook al eens voorvallen in de Charentes)
Tips ter plaatse: Het vestingsstadje Brouage, de “Pont Transbordeur” van Rochefort, La Rochelle, Ile d’Oleron (met zijn leuke dorpjes La Cotiniere, Boyardville en Chateau d’Oleron), Ile Madame, … 2 weken gaan veel te kort zijn om gans de streek te ontdekken.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Rikkie » zo 18 aug 2019 13:13

@ Bambi ... Is de vakantie al voorbij en zijn jullie al op camping Sequoia geweest?
En wat zijn de ervaringen met de camping?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Bambi
Berichten: 41
Lid geworden op: do 8 nov 2018 22:07

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Bambi » zo 18 aug 2019 16:38

De vakantie was heel goed. Voor mij en de kids was het een super camping. Veel stadjes in de buurt om ook eens te bezoeken.
Toyota Hilux 3.0 2015 met aan den bol Dethleffs C'GO 495 QSK 2018.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door de reiziger » do 22 aug 2019 19:04

Ik heb voor alle zekerheid een sticker van critair besteld, om in geval van milieubeperkingen geen miserie te hebben.
Info googelen op crit air en vignet.
Desnoods mailen/bellen naar de camping om te vragen of je het nodig hebt daar in de streek.

Willeme1

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Willeme1 » zo 29 sep 2019 14:56

nitro68 schreef:
vr 1 mar 2019 20:23
Een kaart, van papier......auto navigatie of tomtom het begeven zijn er vast wel 2 of meer smartfoons of ipads in de voiture, zit standaard google maps oid op.
Kaarten van papier is niet echt meer nodig.

Op navigatie door Frankrijk reizen is geen goed idee. De ouderwetse kaart is eigenlijk onmisbaar wil je niet hopeloos omrijden of zelfs door landweggetjes gestuurd worden.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Jan van Vijven » zo 29 sep 2019 17:18

RE.gif
Ik reis gewoon door Frankrijk op de gps, landwegen kun je omzeilen door niet af te slaan en de volgende afslag te pakken. Ik pak wel die landwegen, gewoon leuk :-)
Kaartlezen doe ik op mijn werk, niet meer in de auto...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door Micky » zo 29 sep 2019 17:54

Willeme1 schreef:
nitro68 schreef:
vr 1 mar 2019 20:23
Een kaart, van papier......auto navigatie of tomtom het begeven zijn er vast wel 2 of meer smartfoons of ipads in de voiture, zit standaard google maps oid op.
Kaarten van papier is niet echt meer nodig.

Op navigatie door Frankrijk reizen is geen goed idee. De ouderwetse kaart is eigenlijk onmisbaar wil je niet hopeloos omrijden of zelfs door landweggetjes gestuurd worden.
Wij reizen ook puur op de Navi, geen enkel probleem voor ons.
De ene navi werkt wel veel prettiger dan de andere.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Vraagje over Frankrijk

Bericht door mrbullmastiff » zo 29 sep 2019 18:04

Wij reizen altijd op de navigatie, ik heb al jaren geen papieren kaart meer in de auto liggen en die ook nog nooit gemist. Ik gebruik de ingebouwde navigatie van mijn auto maar als ik een bepaalde route wil rijden neem ik ook wel eens de navigatie van mijn motor mee. Op de auto schakel ik afhankelijk van mijn stemming tolwegen en autowegen vermijden regelmatig uit.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”