Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan Dhondt
Berichten: 15
Lid geworden op: za 10 dec 2016 13:22
Locatie: Brugge, Belgie

Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door Daan Dhondt » wo 10 jan 2018 13:08

Hallo,

Begin april willen wij (2volw en peuter 21m) voor een grote week naar Frankrijk (caravan). Een regio waar het al een beetje warmer is (microklimaat). We hadden al regio Zuid- Bretagne/ Loire streek gezocht maar kleinere campings zijn nog gesloten :( . Wij hebben het niet zo voor de hele grote toeristische camping. Vorig jaar idem periode in Bourgogne streek geweest daar hadden we gemiddeld 15 graden overdag, 's nachts wel frisser maar was perfect te doen. https://campingleparoy.com

Iemand tips voor leuke kleine, groene campings? Uitzicht is een pluspunt. Andere regio's? Maximum 8u rijden vanuit België (Brugge).

Alvast bedankt.
Opel Insignia 2.0 CDTI

Knaus Südwind Silver Selection 580QS 2017

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7807
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door Nimma » wo 10 jan 2018 13:35

Vorig jaar een 5-tal van deze club bezocht: goed bevallen!
http://www.la-via-natura.com/nl/
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Fietser
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 feb 2018 23:09

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door Fietser » di 27 feb 2018 23:42

Hallo,
Vorig jaar Idd prima weer. Ik ga met mijn zoon van 11 fietsen.
Naargelang het weer gaan we dieper Frankrijk in. Maar kans is groot dat het dan uiteindelijk toch de Middellandse zee wordt. Enkel daar kan je echt al super lente en wie weet zelfs wat pre zomer gevoel opdoen. Vorig jaar waren we dezelfde periode in port grimaud. Toen met compleet gezin. Dochter is dit jaar gaan skieen en mama neemt wat me-time...
Ik zoek camping port grimaud nog op indien interesse. Maar is wel ruim 1150 km van Brussel...
Dit jaar zouden we naar sete gaan, tenzij heg weer eerder in het binnenland ok is...
De Fransen hebben pas vanaf 7 april paasvakantie en de Nederlanders in de verste verten niet...
Ik vrees dus toch wel compleet lege camping ... dat is niet leuk voor mijn zoontje: is op een leeftijd dat hij graag en makkelijk contacten legt met leeftijdsgenoten... maar ook voor mij hoor: zou liever toch wel een paar sociale contacten hebben. Ook een spelletje a la kolonisten van Catan: daarvoor heeft men extra volk nodig... met zo'n ukkie zoeken jullie allicht rust op en weinig gejaagdheid.
Is de eerste keer op gang met een kei e caravan. Vorig jaar had ik een mobilhome gehuurd. Nu dus caravannetje van 17 J oud. Benieuwd wat dat gaat geven...

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door graaf » wo 28 feb 2018 02:00

Zak eens af langs de oostkant van Frankrijk, in plaats van langs de kust. Ik heb dat ook veel te lang letterlijk "links" laten liggen. Vogezen Jura.
Ook qua cultuur, gastronomie, natuurschoon heel erg de moeite waard. Je gaat daarna zeker nog een keer terug!
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door Daphne » wo 28 feb 2018 08:03

Fietser schreef:Hallo,
Vorig jaar Idd prima weer. Ik ga met mijn zoon van 11 fietsen.
Naargelang het weer gaan we dieper Frankrijk in. Maar kans is groot dat het dan uiteindelijk toch de Middellandse zee wordt. Enkel daar kan je echt al super lente en wie weet zelfs wat pre zomer gevoel opdoen. Vorig jaar waren we dezelfde periode in port grimaud. Toen met compleet gezin. Dochter is dit jaar gaan skieen en mama neemt wat me-time...
Ik zoek camping port grimaud nog op indien interesse. Maar is wel ruim 1150 km van Brussel...
Dit jaar zouden we naar sete gaan, tenzij heg weer eerder in het binnenland ok is...
De Fransen hebben pas vanaf 7 april paasvakantie en de Nederlanders in de verste verten niet...
Ik vrees dus toch wel compleet lege camping ... dat is niet leuk voor mijn zoontje: is op een leeftijd dat hij graag en makkelijk contacten legt met leeftijdsgenoten... maar ook voor mij hoor: zou liever toch wel een paar sociale contacten hebben. Ook een spelletje a la kolonisten van Catan: daarvoor heeft men extra volk nodig... met zo'n ukkie zoeken jullie allicht rust op en weinig gejaagdheid.
Is de eerste keer op gang met een kei e caravan. Vorig jaar had ik een mobilhome gehuurd. Nu dus caravannetje van 17 J oud. Benieuwd wat dat gaat geven...
De meeste kans op medekampeerders heb je op zogenaamde CampingCard campings, het liefst met veel huisjes in de verhuur. Maar dan zul je nog steeds voornamelijk senioren treffen en misschien een enkel jong gezin met een baby. Aansluiting vinden zal lastig zijn. Zeker als jullie overdag fietsen.
Zoek een camping met een bar/restaurant waar je ‘s avonds kunt zitten. Een praatje aan de bar is makkelijker dan in het donker bij anderen aan de caravan te kloppen, die met de kachel aan TV zitten te kijken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door janoniem » wo 28 feb 2018 11:35

RE.gif
Zo'n camping is b.v. Les Coudoulets in de Ardèche. Open vanaf 7 april.
Wij waren daar meerdere keren in het voor- en najaar en dan zie je er nogal wat senioren maar ook veel gezinnen met jonge kinderen.
Het zwembad is deels overdekt en ideaal voor kleine kinderen. De rivier is eveneens toegankelijk.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door deusjevo » wo 28 feb 2018 15:34

Kijk wel uit met de Ardechè, die kan in april/mei onberekenbaar en levensgevaarlijk zijn met kleine kinderen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Fietser
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 feb 2018 23:09

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door Fietser » wo 28 feb 2018 16:57

En we gaan eerste week van april, wat maakt dat er heel wat campings uit de boot vallen omdat ze vaak pas openen als de Fransen Paasvakantie hebben...
Ik denk dat Daan ook doelde op eerste week van april, gezien hij gewag maakt van gesloten campings...

ronny
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 07:05
Locatie: BE Haacht

Re: Begin april naar Frankrijk, tips gezocht!

Bericht door ronny » wo 28 feb 2018 17:33

http://www.campingdunlepalestel.fr/nl/ . camping is vandaag open gegaan, nederlands echtpaar en denk ongeveer 550km voor jullie. indien je hierheen zou gaan laat me iets weten daar wij in september er naar toe willen.
dodge ram 1500 larami (2017) met fendt bianco selection 515 sg performance (2017)

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”