Advies over camping Annecy

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Advies over camping Annecy

Bericht door Jos134 » di 19 dec 2017 01:01

Beste forumlezers,

Zoals het er nu naar uitziet gaan we volgend jaar zomer naar Frankrijk/ Annecy.
We willen graag een plek direct aan het meer reserveren. (Uitzicht!)
Wie kent er een camping aan het meer van Annecy waar je een 'vaste' plek kunt reserveren? (Of minstens 'directe au bord du lac')
Liefst een niet al te grote camping.

Bvd! Jos
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door PD » di 19 dec 2017 06:51

Camping du Lac Bleu in Doussard. Op de kopse kant van de straatjes heb je telkens plaatsen direct aan het meer; enig nadeel vinden wij dat je dan altijd badgasten in je voortuin hebt, dus wij stonden enkele plekjes van het meer vandaan.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door 4Motion » di 19 dec 2017 09:00

Wij waren deze zomer in Annecy en hadden er een super week. Het is een prachtige streek : strand en bergen! Neem zeker een fiets mee, wat mij betreft het mooiste vlakke fietspad dat ik ooit gezien heb aan de westkant van het meer.
We hadden bewust niet gereserveerd omdat we de weervoorspelling wouden afwachten, het kan er in juli/augustus ook flink regenen en daar hadden we met 2 kleine kinderen geen zin in. Door niet te reserveren sluit je een aantal campings uit maar wij kwamen terecht op een camping waar er volgens mij altijd plaats is:
http://www.zoover.be/frankrijk/rhone-al ... re/camping

Positief:
- Kies zelf je plaats, blijf zolang je wil. Je hoeft niet te zeggen hoelang je blijft.
- Kraaknet nieuw sanitair. Dagelijks 3x gepoetst , 's avonds en nacht verwarmd.
- Toegang tot mooi privé strand vanaf de camping (was vanaf onze plaats +- 300 meter). Er zijn plaatsen vanaf waar je het meer ziet maar niet echt aan de rand, er zit een strandje tussen.
- Supermarkt aan de ingang
- Beperkt aanbod afhaalmaaltijden van goede kwaliteit (pizza - kip etc)
- Ligging aan de rustige kant van het meer. Rond Annecy zelf kan het druk zijn.
- Goedkoop in vergelijking met andere campings (35 euro - 4 personen caravan + stroom)


Negatief:
- Geen zwembad (maar je hebt het meer met helder water dat geleidelijk aan dieper wordt met bewaking)
- Geen bar, maar de bar van Le lac blue ligt aan de overkant van de receptie ;-)

Wij zijn 2 dagen vroeger vertrokken dan geplanned (7 ipv 10 dagen) aangezien ze voor de aankomende week bakken regen gaven. Even 350 km dieper naar Remoulins waar het 30 graden was = voor mij de absolute meerwaarde van kamperen! kerstwhoehoehaha.gif kerstduim.gif kerstlove.gif
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Jos134 » di 19 dec 2017 13:04

Dank voor de snelle reacties!

Du lac blue: Ik heb even op de site gekeken maar ik kan niet zo snel vinden dat je ook werkelijk een plek aan het meer kunt reserveren? (Wel een plek in z'n algemeenheid maar dat zoek ik eigenlijk (nog) niet.)
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door eurotrotter » di 19 dec 2017 16:49

Jos134 schreef:Beste forumlezers,

Zoals het er nu naar uitziet gaan we volgend jaar zomer naar Frankrijk/ Annecy.
We willen graag een plek direct aan het meer reserveren. (Uitzicht!)
Wie kent er een camping aan het meer van Annecy waar je een 'vaste' plek kunt reserveren? (Of minstens 'directe au bord du lac')
Liefst een niet al te grote camping.

Bvd! Jos
Niet direct aan het meer,maar wel een geweldig uitzicht over het meer en de hele omgeving;

http://www.camping-le-panoramic.com/emp ... vanes.html

IN Sevrier,net ten zuiden van Annecy.

https://www.google.nl/maps/place/22+Che ... 4d6.141367
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Barreman » di 19 dec 2017 17:11

Wij hebben een paar dagen doorgebracht op Au Coeur du lac, dat was geen aanrader.
Het was eind september, er waren er al een paar dicht

Deze camping was 1 sani gebouw aan het verbouwen. de andere was voor ⅓ of ½ dicht. Wat er open was was niet echt schoon. In de douche, waarvan het water tussen de dames en heren door in een soort service gang wegliep stonk het indringend naar urine.

De camping had wel lekkere broodjes ( als je vroeg genoeg was ) en is een soort terrassencamping met hier en daar volledig zicht op het meer, maar overal wel deels.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door eurotrotter » di 19 dec 2017 21:18

bartG schreef: We hadden bewust niet gereserveerd omdat we de weervoorspelling wouden afwachten, het kan er in juli/augustus ook flink regenen
DE stad en het meer zijn werkelijk "omsingelt"door het gebergte,als t langdurig regent vloeit al het water naar het meer,en vanaf de toppen van het gebergte zoekt het zich een weg naar beneden.
DE campings direct aan het meer hebben hier het langste last van,wij stonden in Juni op Le Panoramique,die een paar honderd meter boven het meer ligt, en daar was t behoorlijk zompig,veel campings direct aan het meer waren zelfs weer gesloten ,omdat zwaardere caravans en campers wegzakten in de modder en zo de grasmat kapot reden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door 4Motion » di 19 dec 2017 22:44

RE.gif
Was dat in juli/augustus?! Daar waren wij niet op voorzien kerstscratch.gif

Dat het er af en toe regent dat weet ik maar wateroverlast in de zomer...
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Jos134 » wo 20 dec 2017 13:54

Dank voor de tips!

Maar toch nog even terug naar mijn concrete vraag: Is er een camping waar ik specifiek 1 plek kan reserveren? Bv op basis van een plattegrond? Gezien mijn fysieke beperking stel ik nogal wat eisen aan een plek (die ik overigens met veel plezier zoek). Zo wil ik uitzicht, niet te ver van sanitair, liefst in de buurt van horeca etc etc.....
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door PD » wo 20 dec 2017 14:07

RE.gif
Op Camping du Lac Blue is dit zeker mogelijk; we hebben er gesproken met verschillende medekampeerders die er vaak terugkomen en dan altijd op dezelfde plek (gereserveerd) staan. Misschien even een mailtje of belletje aan wagen !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Jos134 » vr 22 dec 2017 00:41

Thx! Ga ik zeker doen. Lijkt me n fijne camping, ook vanwege de ligging mbt (electrisch) fietsen....
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Micky » vr 22 dec 2017 00:48

RE.gif

Let wel, dat mensen altijd op dezelfde plek terugkomen betekend niet dat je gewoon zo'n plek kunt reserveren, veelal werkt het zo dat als jij er eenmaal staat, je dezelfde periode het jaar erop weer kunt bestellen, in ons geval in Port Grimaud, toevallig 1 plek vrij die wij kregen, nu is hij ons weer toegezegd voor exact dezelfde periode.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door 4Motion » vr 10 mar 2023 12:31

Schrap La Nubliere maar van de lijst van leuke campings rond het gardameer.
Overgenomen door Sandaya een aantal jaar terug - ondertussen zijn zij erin geslaagd de camping volledig om te bouwen. Van een goed evenwicht camping / huur naar 325 huuraccommodaties en 87 kampeerplaatsen. Sfeerloos park geworden volgens recente zoover beoordelingen. Ik vrees dat dit zou kunnen kloppen wanneer ik de huidige plattegrond zie, kampeerplaatsen weggedrukt in een hoekje. Er staat zelf nog een sanitair gebouw te blinken tussen allemaal lodges/stacaravans. Kunnen ze beter afbreken.

Le lac blue heeft nu absoluut de voorkeur lijkt mij - zonder reservatie in het hoogseizoen mag je daar echter vergeten voor een langere periode.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door 4Motion » vr 10 mar 2023 14:49

gardameer = annecy uiteraard
Edit mogelijkheid niet meer actief mrgreen.gif
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door petronella » zo 20 aug 2023 18:59

Ook wij zijn aan het zoeken voor aankomende maand september.Het valt ons op dat er al een hoop campings half september sluiten…
Ons lijkt camping Panoramic wel leuk maar als we op streetview kijken lijkt de weg er naar toe zou smal!
Kan iemand ons vertellen of de weg goed te doen is met de caravan?
Info over deze ( of andere) camping is ook welkom knipoog.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Ab » zo 20 aug 2023 19:17

Een onbereikbare camping bestaat niet. knipoog.gif
Of het moet er eentje zijn alleen voor rugzak kampeerders.
Er zijn daar 189 kampeerplaatsen voor caravans of campers.
Hoe denk je dat die daar komen ? knipoog.gif
Vlgs mij zijn we er wel eens geweest..en wat andere campings in de buurt ook.
Smalle wegen zijn er overal. Maar altijd moet er minimaal een brandweerauto overheen kunnen. En vrachtwagens.

Met een caravan is het dan een makkie.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door petronella » zo 20 aug 2023 19:52

[re.gif] je hebt hebt gelijk Ab alleen……jaren geleden een prachtige camping bij Sahun bezocht. Ik geloof camping Ramiris als ik het goed heb. Alleen het laatste stuk er naar toe, brrrrr geen uitwijk mogelijkheid als er een tegenligger zou komen!
Het was een landwegje en het gras naast de weg lag echt een heel stuk lager dan de weg. Doodeng maar de camping was schitterend knipoog.gif

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door El1989 » zo 20 aug 2023 22:23

Al veel genoemd maar idd camping du lac bleu.
Onze favoriete camping / vakantie bestemming . Super mooie camping thumbup.gif ik kwam er helaas dit jaar wel achter dat 4 januari te laat is om te reserveren … zat al weer vol voor maanden dus wees er op tijd bij. Dit jaar naar Gardameer maar volgend jaar zeker weer naar annecy
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door PMT » ma 21 aug 2023 17:01

@Petronella
Wij wilden naar deze camping in 2018, maar kregen een voor ons niet zo'n geschikte plek toegewezen en zijn weer weg gegaan. Camping is prima te bereiken ondanks dat het een redelijk smalle weg lijkt. Camping is opgesplitst in 2 gedeeltes waar die weg tussendoor loopt en afhankelijk waar je staat heb je uitzicht op het meer. Uiteindelijk zijn wij op camping l'Idéal terecht gekomen.
(De weg naar de camping is totaal geen vergelijk met die vanaf Sahune naar Camping Les Ramières. Overigens was een afslag eerder komende vanaf Nyons beter naar camping les Ramières ipv helemaal door te rijden naar Sahune)
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door petronella » ma 21 aug 2023 17:51

[re.gif] Dankjewel Paul, hier kan ik wat mee thumbup.gif

Aero490
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 27 dec 2021 17:59

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Aero490 » za 18 nov 2023 12:29

petronella schreef:
zo 20 aug 2023 18:59
Ook wij zijn aan het zoeken voor aankomende maand september.Het valt ons op dat er al een hoop campings half september sluiten…
Ons lijkt camping Panoramic wel leuk maar als we op streetview kijken lijkt de weg er naar toe zou smal!
Kan iemand ons vertellen of de weg goed te doen is met de caravan?
Info over deze ( of andere) camping is ook welkom knipoog.gif
Dit jaar geweest, makkie met de caravan.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Hans 555 » za 18 nov 2023 13:24

Yep makkie, paar geleden geweest en goed te doen. Camping bestaat uit twee delen en wij stonden op het deel vanwaar je een magnifiek uitzicht hebt op het meer.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

henny van E
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 24 sep 2023 09:40

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door henny van E » za 18 nov 2023 13:51

Ook wij stonden daar jaren geleden....aan de rand met inderdaad een geweldig uitzicht !!! Weg er naar toe...én terug knipoog.gif is prima te doen.
Hebben o.a deze kloof bezocht. https://www.gorgesdufier.com/
Fijne tijd daar.

p.s het was in september.
Volvo XC70 met een Avento 420 ( uit 2004)

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door Lucas » za 18 nov 2023 14:25

Wij hebben meerdere keren gestaan op Camping Rives du Lac in Sevrier. Er zijn daar ook plaatsen dicht bij het water, met prachtig uitzicht. Het is een kleine, nette camping. Met als voordelen een eigen zwemstrandje aan een ondiep deel van het meer en op fietsafstand van Annecy, via de geweldige fietsverbinding (voormalige spoorlijn). Bakker, pizzeria etc. allemaal in het dorp op paar minuutjes fietsen. Ik vond het ideaal! Die kant van het meer heeft sowieso mijn sterke voorkeur.

Ik heb mijn halve jeugd (we stonden er vroeger 3-4 weken elke zomer) versleten op camping Europa, iets verder in Saint-Jorioz. Nog steeds een behoorlijke camping, wel inmiddels gedeeltelijk vakantiehuisjes helaas. Met het meer en alle noodzakelijke voorzieningen op fietsafstand, een alternatief als die camping aan het water er niet inzit.

Het is een prachtige omgeving, als je geen pech hebt met het weer. Regenwolken kunnen zomaar een paar dagen (of langer) blijven hangen tussen de bergen.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Advies over camping Annecy

Bericht door petronella » za 18 nov 2023 19:09

Uiteindelijk hebben wij onze gewijzigd ivm het weer en zijn naar de Drome geweest. Meer van Annecy staat nog steeds op ons lijstje.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”