Camping Cevennes-Provence in Anduze

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door cooper » ma 19 dec 2016 15:02

Ik begrijp dat de toegangsweg naar deze camping flinke bochten heeft en een smalle brug. hoe zijn de ervaringen? Wij rijden met een caravan van 230 breed en 730 lang (incl. dissel, dat dan wel). Zitten er heftige hellingen en bochten in de route vanaf de autoroute?
ik lees het graag!
Als jullie ervaring hebben met deze camping; dat is natuurlijk ook van harte welkom. Wij zoeken een camping bij een riviertje voor de honden in een wat ruige heuvelachtige omgeving waar we met de honden goed kunnen lopen.

bedankt voor de reacties alsvast
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Fred N » ma 19 dec 2016 21:08

Even meegekeken naar je bestemming.
Je zal gewoon geluld moeten hebbe het laatste stukje.
De D907 is goed te doen , dan komt het erop aan de D284.
Op de D284 staat bij het begin een bord verboden voor vrachtauto's langer dan 10 meter doen ze niet voor niets. niet langer dan 10 meter
Geduld is in deze een schone zaak.
Waar praat je over 1.1 km je kan ook nog lopend de boel verkennen voor dat korte stukje. knipoog.gif
Je kan ook een familielid vooruit sturen richting de camping, deze beld dan even naar je dat de weg vrij is en geen tegenliggers aankomen. dan rij je zonder knikkende knieën naar de camping.

suc 6 aflower.gif

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door de reiziger » ma 19 dec 2016 21:33

Het verschil tussen een truck of mobilhome enerzijds, en een auto met caravan anderzijds, is dat die laatste combinatie kan "knikken".
Je kan campings hebben met een moeilijke toegang. Maar als die toegang te moeilijk is, dan wordt de camping toch wel erg beperkt in het cliënteel.

Stuur een mailke (inclusief foto van je combinatie) of bel naar de receptie van de camping.
En laat ons dan iets weten aub.

Heel uitzonderlijk ga je een nacht staan op de meest nabije camping, en ga je met je auto alleen op verkenning.
En daarna ... laat je ons ook iets weten.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door graaf » ma 19 dec 2016 23:54

We zijn op deze camping geweest. Toen we van de weg de afslag naar de camping namen was het even slikken. Behoorlijk steil en behoorlijk smal! Paar honderd meter vlak langs een rotswand, onderaan een haakse bocht en over een smal stenen bruggetje, aan de andere zijde zigzaggend weer naar boven.

So far, so good! We kregen een rondleiding van de zoon van de eigenaar met een soort gemotoriseerde golfkar in een noodgang naar boven en naar beneden en scherpe bochten, een attractie in Walibi zou er niet voor onderdoen, maar we hebben het overleefd.

De camping bestaat uit een laag vlak gedeelte bij de rivier die vol met keien en stroomversnellingen. Een ander deel bestaat uit een steil wegje dat zich slingerend een bergje op wurmt waar kleine plateautjes aan liggen waar 1, 2 maximaal 3 caravans/tenten kunnen staan.

Boven op de heuvel bevindt zich een sein-toren uit de tijd van napoleon waar met vlaggen en fakkels berichten tussen de vele heuveltoppen werden doorgeseind

Het is een mooie camping in een geweldig gebied!
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door deusjevo » di 20 dec 2016 00:36

Als je wat geduld hebt kun je de link van Fred N steeds verder volgen tot aan de camping inrit, het is even creatief werken op je Pad maar leuk om te doen.

Weggetje is smal maar er zijn genoeg plekken om uit te wijken, 2 caravan combi's wordt misschien wel een probleem denk ik.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Henny » di 20 dec 2016 09:55

In GB stonden wij op een camping die, in verband met de smalle toegangsweg, waar absoluut geen passeren mogelijk was, de regel was dat je pas ná 13 u aan mocht komen en je vóór 11u vertrokken moest zijn !
In die 2 uur dat er geen caravan verkeer was gebruikte postbode etc die weg. Gelukkig geen steile weg en een prachtige camping.
Ook kwamen we een bruggetje tegen ( niet op diezelfde toegangsweg) , het stond zo bol, je zag niets aan de andere kant.....ik ben uitgestapt , ben het bruggetje over gelopen en heb gekeken of het vrij was.....ach, het zijn geen drukke wegen daar in Wales dus geen gestreste chauffeurs .... [kerstduim.gif]

Maar als ik zo van die camping in FR lees met toegangsweg is het dan niet veiliger om een andere camping te zoeken? Of een paar dagen ergens anders en met alleen de auto gaan kijken of het de moeite van de stress waard is.
Succes [kerstzwaai.gif]
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door PMT » di 20 dec 2016 13:12

Ik zag dat cooper op camping-frankrijk ook a diverse antwoorden heeft gehad en dat het geen probleem zou moeten zijn daar te komen.
Wij zijn 2x op camping le Castel Rose geweest zo'n 3km van de gevraagde camping vandaan. Het zijn inderdaad smalle weggetjes met muurtjes aan beide kanten waardoor passeren niet mogelijk is en het genoemde bruggetje is optisch erg smal, maar breed genoeg om erover te kunnen en de camping te kunnen bereiken. Velen zijn hem voorgegaan. Gewoon langzaam aan dan heb je ook tijd genoeg op eventueel verkeer te anticiperen.
En als je dan toch daar heen gaat, 's avonds even een stukje terugrijden naar dat bruggetje en heerlijke genieten van een fijn diner bij Auberge du Temps, prijs niet duur en in een zeer authentieke Auberge in de stijl van de Cévennes
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Fred_1001 » di 20 dec 2016 23:52

Wij komen eens in de paar jaar wel een paar dagen of een weekje daar. Heerlijke camping, maar sssstttttt.....!! Niet doorvertellen, anders zit straks iedereen daar whistle.gif
Het op- en afrijden van de camping is geen probleem en wij rijden ook met een 2.30m breede en bijna 7 mtr. lange caravan.

De steile weg naar de rivier biedt een aantal plekken waar je elkaar kunt passeren en je kunt van boven af (als je even de tijd neemt en blijf staan) tot aan het bochtje in de weg wel zien of er een tegenligger omhoog komt. Is dat zo, dan simpelweg even wachten. Maar er rijdt vooral bestemmingsverkeer, dus vreselijk druk is het meestal niet. Met rust en beleid gaat dat allemaal prima.

Dan het smalle bruggetje op. Je hebt max. 30 cm ruimte aan elke kant en geen hoge leuning of vangrail, slechts een laag stenen randje van 10 cm hoog, dus goed mikken [kerstduim.gif]. Maar hier is wel vrij zicht. Aan de overzijde is het weer een normale weg met twee rijstroken. Daarvandaan rij je rechts af de camping op. De eerste 100m zijn dan weer smal en stijl, maar er hangt in de bocht een spiegel, zodat men niet gelijktijdig dit stukje op en af rijdt, want dat is echt te smal. Daarna is alle "leed" geleden.

De camping eigenaren zijn ook zeer bereid je te helpen met het rijden van je caravan naar een hoog gelegen plek als je die kiest. De meeste plekken kun je echter simpel zelf berijden.

Succes en veel plezier daar.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door marsman » wo 21 dec 2016 22:17

Dit jaar geweest. Niet met de caravan, maar op bezoek bij familie. Alle caravans zijn gewoon via het smalle weggetje op de camping gekomen. Maar wij vroegen ons echt af of wij zonder kleerscheuren op de camping zouden komen. Passeren gaat niet. Een tegenligger en je hebt een uitdaging. Iemand moet even vooruit lopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Nimma » do 22 dec 2016 00:51

Keep cool; ik heb in 9 jaar 600 campings bezocht, vrijwillig hoor ;-) soms stond er in de gids vermeld, en anders deed ik het alsnog, "gelieve de camping niet vóór 11:00u te benaderen"; de meeste caravans zijn daarna allang weer van de camping vertrokken zodat ze de aankomers niet in de weg zitten; ondanks dat ik me niet aan die tijden kon houden ben ik nog nooit klem komen te zitten; je komt hoogstens een postbode, boer of leverancier tegen, zonder caravan [kerstmutszwaai.gif]
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Jan van Vijven » do 22 dec 2016 00:59

Cooper, jou combi is niet extra groot, mag dus geen probleem zijn.
Waar een ander kon komen kan jij of ik dat ook!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Fred_1001 » za 24 dec 2016 22:47

marsman schreef:Dit jaar geweest. Niet met de caravan, maar op bezoek bij familie. Alle caravans zijn gewoon via het smalle weggetje op de camping gekomen. Maar wij vroegen ons echt af of wij zonder kleerscheuren op de camping zouden komen. Passeren gaat niet. Een tegenligger en je hebt een uitdaging. Iemand moet even vooruit lopen.
Nee hoor Marsman, je kunt elkaar wel degelijk passeren op twee of drie plekken. Ook met de caravan lukt dat. Er zit langs de steile weg een hotel-restaurant. Ik heb daar een keer op de weg omhoog een vrachtwagen moeten passeren die aan het in/uitladen was. Zelfs dat lukt, nou dan lukt ook twee caravans wel als het moet. [kerstduim.gif]
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door cooper » zo 25 dec 2016 10:05

Tot zover een ieder bedankt voor de reactie, is er bij iemand bekendhoe de bezetting in het voor- en naseizoen is, moet er dan een plek gereserveerd worden?
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Fred_1001 » zo 25 dec 2016 23:16

Nee hoor, in het voorseizoen hoef je niet te reserveren, er is altijd wel een mooi plekje te vinden.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door graaf » ma 26 dec 2016 00:11

cooper schreef:Tot zover een ieder bedankt voor de reactie, is er bij iemand bekendhoe de bezetting in het voor- en naseizoen is, moet er dan een plek gereserveerd worden?
Toen ik er kampeerde (11 jaar geleden) eind juni, was er nog wel plaats ondanks dat dat het druk was. Natuurlijk iet meer relevant nu. Ik heb trouwens nog nooit gereserveerd op een camping. Ik vind altijd een plekje, ook in het hoofdseizoen! En als er geen mooi plekje is, onderhandel ik voor een betere plaats; wat meestal wel lukt hoor.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door GSAndre » za 15 apr 2017 15:20

Welke aanrij route hebben jullie gekozen vanuit NL met caravan ?

Luxemburg-Dyon-Lyon afslag Bollene en via D6 naar Ales dan door naar Anduze
OF
Luxemburg-Dyon-Lyon- Orange-Nimes dan N106 naar Ales en door naar Anduse
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door cooper » za 15 apr 2017 15:44

Je eerste voorstel zou mijn eerste keuze zijn, maar ik begrijp dat ik beter "om" kan rijden.
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door GSAndre » za 15 apr 2017 16:00

Hoe bedoel je dat, Cooper ?
maar ik begrijp dat ik beter "om" kan rijden.
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door cooper » za 15 apr 2017 19:36

Zoals ik begrepen heb, rij je via de tweede route minder binnendoor, wel iets om!
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door Fred_1001 » ma 24 apr 2017 20:34

Het makkelijkst is Luxemburg-Dyon-Lyon afslag Bollene en via D6 naar Ales dan door naar Anduze.
Via Nimes is onnodig omrijden. Binnendoor is het dan bij Bagnols sur Ceze even wat minder snel, daarna rijdt het prima.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door GSAndre » ma 24 apr 2017 20:36

Bedankt !
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

PaulineA
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 11 mei 2014 14:56

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door PaulineA » za 13 mei 2017 13:25

Wij hebben vorig jaar juni op deze camping gestaan. We wilden eigenlijk nog verder reizen en een week op een andere camping staan maar zijn uiteindelijk 2 weken daar gebleven. We vonden het er heerlijk! We hadden een mooie , grote plek met vrij uitzicht op het riviertje waar we elke dag even in gingen om af te koelen.

Aardige campingeigenaar en schoon sanitair. In onze laatste week werd het wat drukker omdat toen de schoolvakanties in Duitsland begonnen maar de eerste tijd was het er heerlijk rustig. Grote supermarkten in de omgeving. Met beleid was deze camping goed te bereiken, gewoon rustig blijven, dan is er echt geen probleem.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door cooper » zo 23 sep 2018 19:57

ik wil toch nog even reageren op mijn topic,
wij zijn net terug van 3 weken op deze camping. toen we aan kwamen rijden was het even slikken, de stijle weg naar beneden en gelijk over de brug, hierna even tijd op adem te halen waarna we de weg omhoog moesten nemen met de haarspeld bocht. Omdat we niet bekend waren reden we naar de receptie.. maar daar kun je met je combinatie lastig parkeren, gevolg... op de weg, hellend blijven staan.
hierna via het laagst gelegen gedeelte weer terug de helling op.
tip is om al je boven bent, hier uit te stappen en naar de receptie te lopen.
de reis terug, iets pijn in mijn buik om weer naar boven te rijden. maar loze spanning. ging prima.
Camping zelf is schitterend gelegen, heerlijk natuurlijk, prima sanitair. we hebben genoten!
natuurlijk, hierdoor risico op zwijnen. camping heeft rondom schrikdraad geplaatst , zelf aan de rivier in september om te voorkomen dat de zwijnen op de camping lopen. stroom gaat er om 21.00 op.
Deze camping is een aanrader, de brug is goed te rijden, helling op zorgen dat je het gas erop kan houden, ik denk dat je anders wel in de problemen komt.
maar zeker voor herhaling vatbaar. Wat zijn de Cevennen prachtig!
Bijlagen
DSC05363.JPG
DSC05159.JPG
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door deusjevo » zo 23 sep 2018 20:46

Site bekeken en lijkt mij een leuke en mooi gelegen camping thumbup.gif
Op de 360o foto’s lijkt het alsof sommige plekken best hoog boven de rivier liggen, klopt dat?

Is de camping nog een beetje hondvriendelijk dat je weet?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Camping Cevennes-Provence in Anduze

Bericht door cooper » ma 24 sep 2018 07:11

Dat klopt, camping ligt op een heuvel, heeft plaatsen aan het water die vanaf september niet gebruikt mogen worden. Camping is hond vriendelijk, kregen zakjes mee bij het inchecken. RE.gif
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”