Camping municipal Metz

ernie

Camping municipal Metz

Bericht door ernie » vr 24 aug 2012 08:00

Door een probleem met onze caravan zijn we dit jaar in Metz gestrand. Via de Tom Tom kwamen uit bij Camping Municipal. Een echte stadscamping. Al jaren rijden wij door Metz richting het zuiden en weer terug. Nooit overwogen om deze stad te bezichtigen, maar nu noodgedwongen hier terechtgekomen.

Toen wij uiteindelijk vanaf de camping een klein stukje met de hond gingen wandelen, bleek dat we midden in het oude centrum van de stad zaten. 500 meter lopen, grote kathedraal, mooie parken, bruggen, grachten, gezellige winkelstraatjes etc. Geweldig. Zelfs onze kleine kinderen (2 en 6) keken hun ogen uit.

Ik kan een ieder aanraden om op de heen- of terugreis hier je caravan eens te planten en gewapend met een fototoestel deze stad eens (een middag) te bekijken.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Daphne » vr 24 aug 2012 15:14

Camping municpal Metz ken ik niet, maar vorig jaar zijn we op de terugweg ook een paar dagen in Frankrijk blijven hangen om Metz en Nancy te bezoeken. Het is idd de moeite om even een paar dagen te blijven ipv er langs te "racen" op weg naar huis of vakantiebestemming.

Wij hebben toen 2 nachten bij camping Le Brabois in Nancy overnacht. Bij de ingang van de camping is een bushalte vanwaar je zo naar het centrum wordt gebracht.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Leentje » vr 24 aug 2012 19:44

Ook goede ervaringen met Le Brabois. Mijn zus was weer heel tevreden over de municpipal van Metz. Beide erg mooie en leuke steden. Absoluut het bezoeken waard! Place Stanislas in Nancy is zelfs Unesco-werelderfgoed, een werkelijk schitterend plein!http://www.nancy-tourisme.fr/decouvrir/ ... stanislas/
Erachter ligt een prachtig en groot park, het centrum kent diverse wandelroutes en ook winkelen kun je hier uitstekend. Gezellige terassen en leuke restaurantjes. Het oude stadshart is een aaneenschakeling van mooie gebouwen en kerken.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Henny » vr 24 aug 2012 20:32

Inderdaad is NANCY echt de moeite waard, vooral als je veel Art Deco wilt zien, haal informatie hierover ( of vraag het van te voren aan) het is zo'n mooie stad met het prachtige "gouden"plein, het mooie park en de prachtige kerken!! thumbup.gif

Dit jaar ook Grenoble bezocht, de hele oude binnenstad verkent met Nederlandse informatie! DOEN als je daar in de buurt bent !!! thumbup.gif

Op de terug weg eerst Langres thumbup.gif en daarna Verdun thumbup.gif verkent, alletwee ook met Nederlandse informatie voor de stadwandeling en, hoewel wij de 2 laatste steden dachte te kennen, nu heel veel MEER gezien!!

Metz bewaren we voor een volgende keer!!!!

Aix les Bains ook bezocht maar dat viel erg tegen, :( het moet een plaats zijn met veel oude thermen , er was er 1 daar zat de VVV in en verder kantoren in dat gebouw, een school en veel gangen waar je in liep maar waar alle deuren dicht waren. Net buiten het plaatsje ( het is niet groot) wel een modern thermen bad.
caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Ab » vr 24 aug 2012 21:29

En hoe vond je Camping minicipal Metz ? :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Camping municipal Metz

Bericht door de reiziger » vr 24 aug 2012 21:42

Die twee steden lijken me geschikt, indien er een weekje goed weer zou voorspeld worden in september.
Bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
berta
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 17 jul 2011 18:21
Locatie: Roosendaal

Re: Camping municipal Metz

Bericht door berta » vr 24 aug 2012 22:08

Ab, leuke manier om de mensen terug on topic te roepen. knipoog.gif

Ernie, jammer dat je door problemen daar terecht kwam, maar het is inderdaad 'n leuke camping om van daaruit Metz te bezoeken.
Wij hebben 2 jaar geleden daar ook 2 nachten gestaan, we zouden eigenlijk maar 1 nacht blijven, maar er was zoveel te zien dat we 'n dag extra gebleven zijn. En we gaan beslist nog eens terug.

Grt Hennie
Eriba swing 465 achter Saab 9-5 Estate

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Daphne » vr 24 aug 2012 22:30

RE.gif
Tja maar gaat het topic nu over de camping of over Metz. Ik ben er nog niet uit..... :wink: Maar het maakt niet uit, Metz is een prachtige stad en het bezoeken waard.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Henny » vr 24 aug 2012 23:00

weenie.gif
Ach, soms komt van het een het ander.......geen Metz deze keer ( terwijl het daar wel over ging) maar toch wat tips over andere steden die de moeite waard zijn...... whistle.gif
,met groet
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
berta
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 17 jul 2011 18:21
Locatie: Roosendaal

Re: Camping municipal Metz

Bericht door berta » vr 24 aug 2012 23:07

RE.gif
ernie schreef: Ik kan een ieder aanraden om op de heen- of terugreis hier je caravan eens te planten en gewapend met een fototoestel deze stad eens (een middag) te bekijken.
Ik denk dat Ernie bedoeld, dat Metz 'n hele mooie stad is om te bezoeken vanaf Camping municipal de Metz

Grt Hennie
Eriba swing 465 achter Saab 9-5 Estate

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Henny » vr 24 aug 2012 23:16

...ik dacht dat Ab mij erop wilde wijzen dat het over de camping van Metz ging, terwijl ik tips gaf over andere plaatsen.....maar misschien heb ik het verkeerd begrepen ( het is al laat op de avond truste.gif )

zwaaien.gif aflower.gif
Avento 420 / XC70....

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Ab » vr 24 aug 2012 23:34

:lol: Inderdaad.
Waar wij naar streven, is dat bepaalde onderwerpen zoveel mogelijk bij de bron blijven, on topic met een mooi Nederlands (?) woord.
Dat verhoogt de waarde van dit onderwerp.
Vandaar mijn opmerking. :wink:
Dit forum heeft voor veel mensen ook een zoek-functie, ook Google verwijst veel naar onderwerpen hier.
Dan is het voor iedereen die informatie zoekt beter, dat informatie over een bepaalde stad of streek zoveel mogelijk bij hetzelfde onderwerp blijft.
Wie start iets dergelijks als dit onderwerp over Nancy ? Dan kunnen we de info daarheen verplaatsen eventueel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Micky » za 25 aug 2012 00:14

deze camping is standaard onze eerste overnachtingsplek op de heenweg mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ernie

Re: Camping municipal Metz

Bericht door ernie » za 25 aug 2012 12:29

berta schreef:RE.gif
ernie schreef: Ik kan een ieder aanraden om op de heen- of terugreis hier je caravan eens te planten en gewapend met een fototoestel deze stad eens (een middag) te bekijken.
Ik denk dat Ernie bedoeld, dat Metz 'n hele mooie stad is om te bezoeken vanaf Camping municipal de Metz

Grt Hennie

helemaal correct Hennie,

Wij waren blij verrast dat een gedwongen tussenstop uiteindelijk iets extra's bracht in onze vakantie.

Martine
Berichten: 882
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Martine » za 1 sep 2012 17:13

Hallo,
afgelopen week overnacht op camping municipal Metz Plage. Vanaf afrit 33 Metz nord wordt deze camping goed aangegeven.
De camping ligt tussen de Moezel en de universiteit op een paar honderd meter van de binnenstad. De camping stelt niet veel voor, is een echte passantencamping.
Weinig vlakke plaatsen. Bij ons hing de caravan achter bijna met de kont op de grond en voor op de hoogste stand. Wielen stutten.
Sanitair is niet geweldig. Wij waren ook verrast door de schoonheid van Metz en nemen een volgende keer een dagje extra voor deze stad.
Hopelijk ben ik voldoende bij het onderwerp gebleven. :wink:

Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Camping municipal Metz

Bericht door de reiziger » ma 10 sep 2012 19:37

Dit draadje heeft ons doen besluiten om van het mooie weer de afgelopen week te profiteren om drie dagen Metz, en drie dagen Nancy te doen. Afstand Metz-Nancy is slechts 60 km. Kort genoeg om in één adem in één draadje tesamen te bespreken.

Metz heeft ons het meest bekoord.
De camping is een echten passantencamping die volloopt vanaf de namiddag. Het sanitair is niet zeer recent, maar werd proper onderhouden. Wifi beschikbaar in de buurt van een wifi-punt. De afstand van de camping naar het stadscentrum is goed doenbaar te voet. Naar het museum Pompidou-Metz is wat ver (achter het station). Gezellig stadje.

Nancy was voor ons iets minder.
De Place Stanislas is wel terecht werelderfgoed Unesco en zeker de moeite; maar daarbuiten kon ons niet veel bekoren.
De camping is ook een doorgangscamping (loopt ook vol naar de avond toe) en ligt op fietsafstand van het stadscentrum, maar ... maar ... om terug te keren moet je een helling van het genre Mont Ventoux omhoog. De bus stopt wel quasi voor de deur van de camping. Wifi in de buurt van de info-zaal. Proper recent sanitair.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Camping municipal Metz

Bericht door moyzo » di 11 sep 2012 13:38

Wij zijn ook ooit in Metz op de stadscamping per toeval terecht gekomen en hebben twee jaar geleden de camping-Metz naar aanleiding van deze kennismaking bewust bezocht.
Het is echt leuk want je hebt niet in de gaten dat je in een grote stad staat en als je 100 meter van de camping loopt sta je in een prachtige stad.
Ook wij kunnen het iedereen aan raden en zelf zullen we ook nog eens hier terug komen. Sanitair is inderdaad schoon maar wel ouder maar het eerste is het belangrijkste.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

mr-leo

Re: Camping municipal Metz

Bericht door mr-leo » wo 12 jun 2013 11:47

Municipal Metz ligt ook nog eens direct aan de Moezel (Moselle)! Echt een aanrader deze camping. Deze foto maakte ik vorig jaar vanaf de camping. Je kunt hier vanwege de sterke stroming niet zwemmen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Taan » wo 9 aug 2017 11:28

Volgens mij moet dit onze tussenstop vanuit Zuid-Frankrijk worden. Klinkt goed! Dan hebben we alvast 850 van de 1350 km gehad.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Taan » wo 9 aug 2017 11:44

Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

ron2015
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 15 mar 2015 20:54

Re: Camping municipal Metz

Bericht door ron2015 » wo 9 aug 2017 18:02

Ik herken de reacties wel.
Het terrein is niet erg vlak en het personeel niet erg gemotiveerd of vriendelijk. Sanitair niet erg schoon.
De locatie en de stad daarentegen is echt super. Je loopt zo de stad is,die echt een bezichtiging waard is.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Micky » wo 9 aug 2017 18:56

Sanitair is vernieuwd (ik meen afgelopen jaar, het zag er anders uit en de vegen van de voegen zaten nog op de tegels hier en daar.) en was de afgelopen 2 weken gewoon netjes schoon, voor een overnachtingscamping is het heel goed te doen.

let wel, broodjes zijn er niet zoals beloofd om 7:30 de man verslaapt zich, zo ook in de middag om 16:30 wanneer het restaurant op moet gaan, hij is doorgaans een half uur te laat.

wel reserveren als je niet te vroeg bent, maar dan ook vroeg reserveren anders nemen ze regelmatig geen reservering meer aan en moet je geluk hebben, wij waren op de heenweg de 1 na laatste die nog een plek kregen en dat was ik meen om 14:30 dat we er waren.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Willem_uit_Goes » do 10 aug 2017 00:24

De camping bij Metz ken ik niet.
We hebben zelf wel het idee dat in Frankrijk vooral in de buurt van grote steden de Municipal soms gebruikt/misbruikt wordt om allerhande randfiguren tijdelijk onder te brengen in geval van huisvestingsproblemen.

Zo te lezen zou dat hier ook zomaar het geval kunnen zijn.

We hebben zo al eens een psychiatrisch geval meegemaakt dat de hele nacht de camping wakker hield met getier en gebral tegen de maan (Charleville-Mézières) en ook al een nachtelijke veldslag tussen twee zo te zien "vaste" campinggasten.

In beide gevallen prima campings, waar het verder goed toeven was, maar zeker de eerste nacht slaap je toch niet echt lekker.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Micky » do 10 aug 2017 00:26

RE.gif

Nee hoor, deze figuren staan buiten de camping op de aanrij route, de camping heeft echt gewoon nette kampeerders...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Henny » do 10 aug 2017 11:11

Ook wij hebben vorig jaar juni geen last ondervonden van de mensen die op het terrein voor de camping staan. Ook niet van mensen bij de receptie.
Waren er 3 nachten om Metz te bezoeken, echt de moeite waard , ook het Centre Pompidou!
Misschien omdat het juni was, dus nog voor in het seizoen maar het sanitair was ook netjes.
Veel mensen klagen ( ook op andere campings) over vies sanitair maar wie veroorzaakt dit......... whistle.gif

Bij vertrek liepen wij naar de receptie, rekende af, haakten de caravan aan en konden zo gewoon van het terrein rijden. thumbup.gif

Het terrein voor de camping ziet er inderdaad niet netjes uit.....
Avento 420 / XC70....

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”