Camping domainedelabreche

Plaats reactie
Marc Klaassen
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 13:10
Locatie: Oud Beijerland

Camping domainedelabreche

Bericht door Marc Klaassen » di 29 mei 2012 19:18

Hallo allemaal. Na een aantal jaren naar zuid Frankrijk gereden te hebben in het hoogseizoen, wilden we dit jaar eens wat anders zien in Frankrijk. Heeft er iemand op dit forum ervaring met deze camping? http://www.domainedelabreche.com.

We hebben het de afgelopen jaren prima getroffen op de camping in zuid Frankrijk en hopen dat we hier ook met plezier een aantal weken kunnen vertoeven. De camping ligt in het plaatsje Varennes Sur Loire, niet ver van Saumon aan de Loire. Heeft iemand ook tips en ervaringen over deze omgeving.

Gr. Marc
haphop.gif Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 2021 met een Hobby 540 WLU 2023

"Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat."

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Camping domainedelabreche

Bericht door Leentje » di 29 mei 2012 21:01

Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Camping domainedelabreche

Bericht door RogerB » di 29 mei 2012 21:50

Marc Klaassen schreef: niet ver van Saumon aan de Loire. Heeft iemand ook tips en ervaringen over deze omgeving.
Gr. Marc
Je zult wel Saumur bedoelen hè?
Op deze camping ben ik nooit geweest, daar kan ik dus niets over vertellen.

Wij zijn vaak in de omgeving van Saumur en Angers geweest ( waaronder de afgelopen 2 jaar ! ). Ik vind het een mooie en rustige streek met veel mooie kastelen. Saumur en Angers zijn zeker een bezoek waard. Ook de wijnkelders van Gratien&Meyer in Saumur incl. wijnproeverij is een must. Elke keer als wij of mijn ouders naar Frankrijk op vakantie gaan nemen we op de terugweg een aantal dozen van deze "bubbel-wijn" mee. (overigens hebben ze naast wit en rosé, ook een heerlijke rode bubbelwijn).

Een aantal keer zijn wij op camping L'Etang in Brissac geweest (als je de link opent zie je een door mijn ouders gemaakte foto. Je ziet, achter de mooie bloemen, onze oude/vorige Home-Car caravan, toen nog in bezit van mijn ouders). Ook op camping Val de Loire in Les-Rosiers-sur-Loire zijn we vaak geweest, waaronder vorige zomervakantie 2 weken lang.
Twee jaar geleden zijn we 2 weken lang op de camping in Concourson geweest.

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar naast de camping "L'Etang" in Brissac is een klein waterpretparkje.

Als je nog iets wilt weten, of info wilt hebben over bovenstaande campings, hoor ik het wel....

Groeten, RogerB

Marc Klaassen
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 13:10
Locatie: Oud Beijerland

Re: Camping domainedelabreche

Bericht door Marc Klaassen » di 29 mei 2012 22:39

Alvast bedankt voor de reactie. Wij gaan dus naar L'tange de Breche. Onze kinderen zijn 12 (meisje) en 8 (jongen) jaar oud. We zijn nogal benieuwd naar het weer daar. In het zuiden altijd lekker warm weer gehad, dus hopen we hier in ieder geval geen regen te hebben. Verder is voor ons alles nieuw in deze omgeving, dus alle info is welkom.
En inderdaad is het geen Saumon, maar Saumur. Aangezien ik erg graag zalm eet, zal daar de verspreking waarschijnlijk vandaan komen. awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Gr. Marc
haphop.gif Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 2021 met een Hobby 540 WLU 2023

"Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat."

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Camping domainedelabreche

Bericht door Guus 1972 » za 2 jun 2012 20:13

Wij hebben er in 2009 gestaan. In dat jaar hebben we twee weken in de Loire gestaan, waarvan een dikke week op Etang de la Breche. Wij vonden het een prima camping. Er is een prima zwembad. Veel Nederlanders ook met kinderen. Toiletgebouw was redelijk netjes, water altijd goed op temperatuur. Niet veel animatie, maar in de omgeving kun je veel doen. We hebben er zelf veel gefietst met onze drie kinderen en dat was in een woord geweldig. Saumur ligt dichtbij.

Wij wilden toen wat eerder terug, omdat we het daar wel hadden gezien. We wilden nog naar een ander deel van de Loire en proberen meteen de terugreis wat in te korten. We hebben zelfs nog geld terug gekregen van de overige dagen die we nog hadden geboekt.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Camping domainedelabreche

Bericht door Taan » di 24 apr 2018 13:01

Waarschijnlijk wordt dit onze camping voor de komende zomervakantie. Iemand nog recente ervaringen, tips, dringende waarschuwingen?
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping domainedelabreche

Bericht door Henny » di 24 apr 2018 13:52

https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... la-breche/

Kennen de camping niet maar hier staat wat info op van 2017. thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”