Vlaamse ardennen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Vlaamse ardennen

Bericht door Nachtuil » do 17 mar 2005 00:12

Met het Paasweekend gaan we eens naar de vlaamse ardennen. Dat is onder Gent aan de taalgrens. Ik vond in de asci gids een goedkope camping in Ruien. Daar gaan we slapen. In Kluisbergen gaan we eens met een Quad rijden, die kun je daar huren. Verder gaan we eens naar de scheepsliften kijken in de buurt van Mons.

pedro

Bericht door pedro » zo 20 mar 2005 23:18

have fun boy

pedro 8)

Patje

Bericht door Patje » di 22 mar 2005 21:24

Mons is allesbehalve Vlaams, maar alla.
Als je dan toch zulke uitstappen maakt, vergeet dan zeker niet naar de parel van de Vlaamse Ardennen te gaan: mijn geboortestad Geraardsbergen :lol: heel mooi, sfeervol stadje aan de voet van de Oudenberg (110 meter boven zeeniveau). Bekend van de Muur (18% stijging) uit verschillende wielerwedstrijden (Ronde van Vlaanderen, zelfs de Ronde van Frankrijk), de heerlijke mattentaarten en het enige echte manneken pis (zullen ze in Brussel wel niet graag horen, maar het is nu eenmaal zo) :lol:

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » di 22 mar 2005 21:33

Geraardbergen???

Geesberge zeker :lol:
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » di 29 mar 2005 23:12

Camping Panorama in Ruien was zeer goedkoop, 14.5 euro voor 3 pers +hond+elektr. Maar het was wel een oude camping met verschillende vaste caravans die al in verval waren. Het was een mooie omgeving.

Patje

Bericht door Patje » do 31 mar 2005 16:25

kiopop schreef:Geraardbergen???

Geesberge zeker :lol:
Correctie, de juiste uitspraak is "Giesbaarg'n"
En ik kan het weten :lol:

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » do 31 mar 2005 21:07

Ok
Waar blijven de mattetaarten? :lol: :lol:
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

DJ

Bericht door DJ » do 31 mar 2005 21:13

kiopop schreef:Ok
Waar blijven de mattetaarten? :lol: :lol:

la roche is mijn favorieten plaats in de ardennen

Hugo

Bericht door Hugo » do 31 mar 2005 21:45

dj schreef:la roche is mijn favorieten plaats in de ardennen
Dat zijn andere Ardennen, dj. Ik weet niet of ze het in La Roche wel zo leuk vinden om tot Vlaanderen te worden gerekend.

Patje

Bericht door Patje » vr 1 apr 2005 07:58

Hugo schreef:Ik weet niet of ze het in La Roche wel zo leuk vinden om tot Vlaanderen te worden gerekend.
Dat kan me niks schelen, maar het is veel erger dat WIJ bij de Walen worden gerekend :lol:

Enneuh, Kiopop, da's nou chique van je. Mijn geboortestadje is je niet onbekend, prima zo en dankjewel. :wink:
Euh, de mattetaarten komen er zooooo aan :D

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » zo 24 apr 2005 22:56

We zijn vandaag naar Geraardsbergen gereden omdat het er vorige keer niet meer van gekomen was. De caravan heb ik enkele km er voor in een industriezone achtergelaten. We hebben de mattetaarten gaan proeven (2x) en er nog meegebracht ook (lekker). Verder wat gewandeld en foto's gemaakt aan het manneke pis natuurlijk. Volgende keer gaan we de vlaamse ardennenroute volgen daar hebben we nu een boekje van gekocht bij de toeristische dienst.

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » vr 20 mei 2005 23:37

Met het pinksterweekend zijn we dus de vlaamse ardenneroute gaan rijden. Dat is een trip van 120 km door veld en bos, langsheen alle bezienswaardigheden en leuke herbergen. Wij hebben heel de trip met de caravan gereden en daar waren de wegen blijkbaar niet voor uitgestippeld. Het leek soms meer op een fietsroute. Ik heb enkele foto's in mijn album gezet daar kun je zien dat ik maar juist door de straat kan op de weg naar de toep-kapel. Het zal de citrofielen hier zeker intresseren dat er ook een citroën 2CV-club die tocht aan het rijden was.
We hebben weer op camping panorama gestaan, zoals reeds gezegd een beetje verouderd, maar wel zeer goedkoop. Het was een mooie rit die ik zeker wil aanbevelen.

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » do 26 mei 2005 14:19

Nog geen reactie van het Ford of het Citroën front? Al eens in mijn album gekeken? Klik onderaan, het waren mooie Lomaxen hoor.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “België”