Camping Belgische kust

Plaats reactie
Coen*

Camping Belgische kust

Bericht door Coen* » vr 11 mar 2005 08:02

Begin mei willen wij met onze caravan neerstrijken op een camping aan de Belgische kust, om daarvandaan uitstapjes naar steden als Brugge en Gent te maken en de omgeving verder te verkennen. Gezien de te verwachten drukte rond Hemelvaart gaan wij al weg op woensdag 4 mei en rijden we terug op maandag 9 mei.

Met zovele Belgische vrienden op dit forum hoop ik antwoord te krijgen op twee vragen:

1 Welke camping is aan te bevelen?
2 Is reserveren noodzakelijk gezien de Hemelvaart?

Wat mijn betreft zijn de enige eisen dat er een stroomaansluiting is en dat het geen camping vol met feestvierende jeugd is; we zullen overdag toch veel op pad zijn en willen dan 's nachts ook wel eens slapen :wink: .

Uiteraard hoor ik ook graag van niet Belgen met ervaring in dezen :!:

Patje

Bericht door Patje » vr 11 mar 2005 08:28

Coen,

Geloof het of niet, maar bij mij is het 30 jaar geleden dat ik (als kind) nog aan de kust gekampeerd heb. Ik kan je dus ook niet helpen, hoewel ik het graag zou doen.
Het is overigens de Vlaamse kust, niet de Belgische 8) (de regionalisering heeft daarvoor gezorgd, grappig he?)

Veel kampeergenot en alvast welkom in Vlaanderen, ons welig huis!!!

Coen*

Vlaamse kust

Bericht door Coen* » vr 11 mar 2005 09:25

Inderdaad leuk :lol: :P :)
Ik dacht tijdens het schrijven ook 'Zal ik Vlaamse kust en Vlaamse vrienden' gebruiken, maar dacht daarmee een eventuele Nederlands sprekende Waal ( :? ) te beledigen.

In elk geval: dank en we zullen het zeker heerlijk hebben in Vlaanderen :!:

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » vr 11 mar 2005 12:53

Ik kan U helaas ook niet helpen, wij rijden ook altijd de andere kant op, naar de ardennen, Duitsland of NL Limburg.

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » vr 11 mar 2005 13:33

Maar ik heb wel een hele goede tip voor als je uitstapjes wil maken rond Gent. Ga eens op een zondag namiddag naar het boeren-marktje in de gemeente Gavere. Het is aan een heel gezellige taverne, café de klokke genaamd. Het zijn allemaal kleine kamertjes en alles samen zit er zeker 150 man 's Zondags. Als je daar een boterham vraagt met boerenhesp dan zul je versteld staan hoeveel je krijgt, echt een aanrader. Op het boerenmarktje kopen wij rijstpap, platte kaas, gebak en andere ambachtelijke dingen. Zie website van de gemeente
http://www.gavere.be/toerisme/kennismaking.htm

Tilano

Bericht door Tilano » za 12 mar 2005 07:12

Hallo,
Wij wonen aan de kust, persoonlijk vinden wij de camping in Nieuwpoort één van de betere, ik zou je zeker aanraden om vooraf te boeken. Zie
http://www.kompascamping.be/nederlands/ ... efault.htm
Groetjes Tilano

Hedgehog

Bericht door Hedgehog » za 12 mar 2005 08:44

Patje schreef: Het is overigens de Vlaamse kust, niet de Belgische 8) (de regionalisering heeft daarvoor gezorgd, grappig he?)
Dus België heeft geen kust meer?

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » za 12 mar 2005 11:17

Hoe ik dacht dat België Vlaanderen was. :shock:

Toch in al die jaren niets opgemerkt van iemand anders. :lol:

Met kampings aan de kust kan ik jou niet helpen.
Geen ervaring mee,het is de enige plaats waar ik op hotel ga.
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » za 12 mar 2005 12:11

Cdewinter
Ik kan jou misschien wel niet helpen met een kamping.
Maar er is toch van alles te doen ,ga HIER maar eens kijken.
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

Coen*

Dank

Bericht door Coen* » ma 14 mar 2005 15:53

Dank jullie wel voor de reacties. De camping in Nieuwpoort zullen we waarschijnlijk gaan proberen.
Er gaan overigens opvallend weing Vlamingen kamperen aan de eigen kust :!: Te druk, te veel Hollanders, ... :?:

Bij het uitblazen van Kiopop staat er in de periode dat wij gaan nu net niets op het programma, voor zover ik dat net even heb bekeken. Maar uitblazen zullen we zonder dat ook zeker doen na zwerftochten door Brugge e.d. En dat onder het genot van een lekker Belgisch biertje ... of moet ik hier ook al Vlaams zeggen :?: :wink:

RonnyP

Re: Dank

Bericht door RonnyP » ma 14 mar 2005 16:17

cdewinter schreef:een lekker Belgisch biertje ... of moet ik hier ook al Vlaams zeggen :?: :wink:
Hou het hier maar op "Belgisch".
De Vlaamse zijn ook lekker, maar dit zou het aanbod toch aanzienlijk verkleinen :( .

Ronny

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » ma 14 mar 2005 20:04

Op deze van de kust ook het een en ander terug te vinden
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

dbraekr

Bericht door dbraekr » wo 27 apr 2005 13:20

Misschien kan je camping "DE NIEUWE BLEKKER" proberen,
gelegen naast de hoogste duin aan onze " Vlaamse " kust, op grondgebied Koksijde.

Deze camping is zeer milieuvriendelijk, en heeft een Vlaamse leiding,
je bent er zeker welkom.

Ps: hopelijk ben ik nog niet te laat, maar heb nog maar pas dit forum leren kennen.

Prettige vakantie!

Coen*

Bericht door Coen* » wo 27 apr 2005 22:59

Dank voor alle reacties, ook de late :!:
Gezien het feit dat het voorjaarsvakantie is is het blijkbaar druk aan de Vlaamse kust. Ik ving dan ook bot op twee campings. We hebben een tijdje terug gereserveerd op Klein Strand te Jabbeke, tussen Brugge en de kust. Woensdag gaan we, de maandag erop weer terug.

Als het goed is is Antwerpen nog te doen, ik heb begrepen dat de afsluiting voor bredere voertuigen nog niet is ingegaan. Is dat correct :?:

Vroem

Bericht door Vroem » wo 27 apr 2005 23:28

Als het goed is is Antwerpen nog te doen, ik heb begrepen dat de afsluiting voor bredere voertuigen nog niet is ingegaan. Is dat correct
Voor wat het waard is........ik zou kiezen voor de Westerschelde tunnel, dan richting Sluis -> Brugge.
Weet je in ieder geval dat je niet in de file komt te staan :wink:

martin

Bericht door martin » do 28 apr 2005 09:20

[quote][/quote]Misschien komen we mekaar wel tegen dan want begin mei vertoef ik daar ook

dbraekr

Bericht door dbraekr » do 28 apr 2005 09:57

[quote="martin"][quote][/quote]Misschien komen we mekaar wel tegen dan want begin mei vertoef ik daar ook[/quote]

:oops: sorry, maar hebben reeds andere plannen.
Wij trekken naar Azur Campingpark Hunsruck in Reinland Pfalz,
van woensdag tot zondag, dankzij ons lange weekend in Belgie, en een bijkomend dagje verlof.

Bijkomend vraagje:

hoe krijg je die foto in je berichten?

martin

Bericht door martin » do 28 apr 2005 10:24

Maakt niet uit, een volgende keer misschien :P .Wat de foto betreft je kan een foto plaatsen van 80 X 80 pixels in je profiel.Het staat onderaan dan uitgelegd.Zelf heb ik ook hulp gekregen van iemand op het forum.

martin

Bericht door martin » do 28 apr 2005 21:58

Ik vind het raar dat er geen plaats is in Nieuwpoort, het is een camping met 800 plaatsen??? :cry: :cry: :( :( :?: :?:

dbraekr

Bericht door dbraekr » ma 2 mei 2005 07:44

[quote="martin"][quote][/quote][quote][/quote]Ik vind het raar dat er geen plaats is in Nieuwpoort, het is een camping met 800 plaatsen??? :cry: :cry: :( :( :?: :?:[/quote]

Hoe bedoelt U?

ik heb nergens gezegd dat er geen plaats is op deze camping.

Het Hemelvaarweekend is wel een topper aan de kust, maar op de camping zal dat wel nog meevallen denk ik.

Groetjes,

martin

Bericht door martin » ma 2 mei 2005 11:20

sorry ik bedoelde het antwoord van cdewinter dat hij bot ving op de campings aan de kust in Nieuwpoort :oops: :oops:

dbraekr

Bericht door dbraekr » ma 2 mei 2005 11:36

[quote="martin"]sorry ik bedoelde het antwoord van cdewinter dat hij bot ving op de campings aan de kust in Nieuwpoort :oops: :oops:[/quote] :P

:P geen probleem, nog een prettig weekend gewenst.

Ja, ik weet het, het is pas maandag, maar deze week is toch een hele korte, niet :?:

Plaats reactie

Terug naar “België”