gezocht: camping België voorjaar 2009

Knightrider

gezocht: camping België voorjaar 2009

Bericht door Knightrider » do 23 okt 2008 10:03

Aangezien we dit weekend onze nieuwe caravan gaan ophalen, willen we in het voorjaar van 2009 al eens gaan proefcamperen. Van het zomer gaan we naar het Gardameer Italie en willen voor die tijd toch een beetje gevoel krijgen bij onze nieuwe caravan.

Mijn vraag is dus wie er ervaring heeft met campings aan de kust en dan een paar weken laten staan, zodat we er in het weekend heen kunnen? We hebben nog geen kinderen, maar nemen wel af en toe een neefje/nichtje mee.

Alle suggesties zijn welkom, maar dan wel graag met internet-link en prijsindicatie.

Johan Ve

camping belgie voorjaar 2009

Bericht door Johan Ve » do 30 okt 2008 23:51

hey Martijn, ik stel voor om eens een kijkje te nemen op www.kerlinga.be
Van goede bron vernomen dat het een goede camping is. Tarieven vind je op www.kerlinga.be/tarieftrekkers2008.pdf
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Alvast sucses met je zoektocht.

Groeten Johan Ve

Gebruikersavatar
Navigator
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog

Bericht door Navigator » vr 31 okt 2008 11:39

In Belgie zijn toch geen mooie campings , ze zijn hier 50 jaar ten achter op gebied van campings . ik heb het opgegeven van hier nog iets te zoeken dat deftig is , ga altijd de grens over naar zeeuws vlaanderen daar heb je mooie campings in overvloed .
Groetjes

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 31 okt 2008 11:47

Het hangt ook een beetje af, van wat je mooi vindt, of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
Navigator
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog

Bericht door Navigator » vr 31 okt 2008 13:54

Nee zeker niet , maar de norm camping in belgie is iets waar veel te veel stacaravans op staan , met veel te veel vaste bewoners die al een zuur gezicht opzetten als ze iemand zien komen met een trekcaravan . en als ge het sanitaire bekijkt op sommige campings dan hoeft het voormij niet meer. groetjes

Frederik

camping in België

Bericht door Frederik » vr 31 okt 2008 18:23

Wij hebben wel eens op door reis op Groeneveld in Deinze gestaan.
't Is weliswaar niet aan zee maar de omgeving is fantastisch met Bachte Maria Leernte en kasteel Ooidonk.
Met name het nieuwe sanitairgebouw achterop de camping is zeer acceptabel
Fred

Kongstrub
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 12:49
Locatie: Bierbeek

Bericht door Kongstrub » vr 31 okt 2008 18:23

@Knichtrider:
NAVIGATOR HEEFT VOLKOMEN GELIJK,in Belgie is géénenkele goede camping.
De Belgische campinguitbaters hebben volgens mij nog nooit een echte camping gezien.
Als jullie eens willen gaan proefcamperen kies dan zeker niet voor Belgie want de kans is groot dat jullie er van de eerste keer genoeg van hebben en de caravan meteen van de hand doen.
Ga het eens proberen in bvb Luxemburg.
Als jullie toch graag naar de Vlaamse kust willen zou ik kiezen voor camping "De Meidoorn" in Sluis(NL),op een boogscheut van de Vlaamse kust.

Wij kochten onze eerste caravan in 1973 en spreek dus uit ervaring...
Een auto zonder 4x4 is slechts een noodoplossing.Een caravan zonder mover eveneens.

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » vr 31 okt 2008 21:42

Knightrider laat je niet ontmoedigen door enkele reacties hier op het forum die beweren dat er geen goede campings zijn in België.
Zeeeeer kort door de bocht.
Kijk eens op www.kompascamping.be en dan meer bepaald naar de camping in Nieuwpoort.ruime plaatsen,goed en modern sanitair rustige omgeving en gelegen in de Westhoek.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Patje

Bericht door Patje » vr 31 okt 2008 22:04

Wilkman, heel terechte opmerking. Ik wou ook al de compascampings aanraden; wij waren een tweetal jaren geleden in Nieuwpoort en dat is ons wel bevallen. Akkoord, "het hout" in Nederland is véééél beter, maar ja, daar kan dan ook niemand tegen op he.
Compascampings zijn alvast goed en voor een schappelijke prijs.

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » vr 31 okt 2008 22:45

nieuwpoort wilde we ook heen maar toen ben ik op google earth ff gaan kijken en teon ben ik hier eigenlijk van terug gekomen, ik vind het er niet echt lekker uitzien, ik weet dat is een gevoel, maar schijnt dus toch een leuke campingpong te zijn, ook voor de kids patje (9 en 6) ?
Afbeelding

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » za 1 nov 2008 22:34

Diesel,

ben er elk jaar in het voorjaar minstens 1 keer per jaar heengegaan en dit al 18jaar.
17 jaar met de kinderen en dit jaar zonder de kinderen maar met het kleinkind.
Zegt dit genoeg ?
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

*Peter*

Bericht door *Peter* » zo 2 nov 2008 00:08

Mij bevalt een camping bij Blankenberge gewoon goed, volgens mij heet het daar Bonanza. Buiten het hoogseizoen is daar altijd plek en ja, er zit een heel dorp naast, maar daar heb je geen pijn van. Tijdens de tweedaagse kan het daar hitsig druk zijn, maar ook weer echt gezellig ;-)

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Bericht door Rockfire » zo 2 nov 2008 00:22

Hallo,

Belgie heeft ook mooie campings met behoorlijk sanitair. Aan de kust zijn er inderdaad vele campings gericht op stacaravans & seizoensplaatsen. Toercaravans kunnen er nog terecht, maar met tenten was/ben je er niet zo welkom (dit weet ik nog uit ons tentverleden).

Eéntje waar wij reeds een paar maal geweest zijn (met tent en met caravan) is Camping Astrid in Bredene. Het sanitair is er best ok. Niet al te veel plaatsen voor toercaravans, maar vriendelijk onthaal, proper onderhouden en bovenal de 'vaste' bewoners waren er vriendelijk. Qua ligging vind ik dit ook wel ok. Dicht bij winkels, dicht bij strand en niet ver van het dorp.

Ik vind het dan ook een beetje kort door de bocht, dat sommigen stellen dat er in Belgie geen mooie campings zijn. De meeste Belgen hebben het kamperen wat minder in het bloed, maar er zijn er toch wel behoorlijk wat campings die voldoen. Het hangt natuurlijk ook van je eisen af. Campings met animatie, disco, ... zal je er minder vinden.

Zelf ben ik meer een Ardennen dan kustfan, en ook in de Ardennen zijn er leuke en goede campings.
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Frederik

camoing in de Ardennen

Bericht door Frederik » zo 2 nov 2008 16:35

Nou Rockfire, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Weet je een rustige mooi gelegen camping in een bos-rijke omgeving voor ons? :lol:
Wij willen in het voorseizoen weer eens een week-endje die kant op.
Fred

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Bericht door Rockfire » zo 2 nov 2008 17:47

Hoi,

Wij waren heel tevreden over camping Ile de faigneul in Poupehan (Semois). Wij zijn reeds 2x met een verlengd weekend geweest in mei en stonden toen met onze caravan vlak aan het water. Het was er niet druk en het sanitair was ok. (Wij kregen een stick met persoon 2 douchebeurten per dag). Ik denk dat ze ook ACSI nemen.

Wel is de toegangsweg niet zo simpel (ca 500m een smal baantje). Ik los dit op door mijn vrouw vooruit te sturen, zodat ik niet doorrij als er een combinatie van de andere kant komt.

Wat de omgeving betreft, je kan er prachtig wandelen. Bouillon is niet zo ver waar je het kasteel kan bezoeken, ... .

Camping Bertrix (zie aflevering 1 iedereen kampeert) is ook ok. Was vroeger een kompas camping. Deze camping is echter veel groter.
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Kroko

Bericht door Kroko » zo 2 nov 2008 18:02

Navigator schreef:In Belgie zijn toch geen mooie campings , ze zijn hier 50 jaar ten achter op gebied van campings . ik heb het opgegeven van hier nog iets te zoeken dat deftig is , ga altijd de grens over naar zeeuws vlaanderen daar heb je mooie campings in overvloed .
Groetjes
Als wij naar de kust willen gaan we inderdaad ook altijd naar zeeuws vlaanderen.
De meeste campings aan de belgische kust vind ik ook stacaravandorpen.
Dus tot hier ben ik het volledig eens met Navigator.
Maar in de rest van Belgie vind je nog genoeg leuke campings.
Zeker in de Ardennen of in Luxemburg.

Vriendelijke groeten kroko.

Frederik

Bericht door Frederik » zo 2 nov 2008 19:03

Rockfire schreef:Hoi,

Wij waren heel tevreden over camping Ile de faigneul in Poupehan (Semois).
Nou, we gaan zeker even kijken, bedankt!
Fred

Rinne

Bericht door Rinne » za 8 nov 2008 23:04

En hoe is het gesteld met campings in de Ardennen? Afgelopen zomer hebben we in een B&B overnacht, maar dit jaar willen we toch echt met de caravan en de Ardennen zijn moooooooiiii.
Zijn er in Belgie "boerencampings" zoals bij ons de VeKaBo? Zo'n grote mega survival toeristen camping hoeft voor ons niet, de kinderen zijn groot en de deur uit en kleinkinderen nog niet aanwezig!

Frederik

Bericht door Frederik » zo 9 nov 2008 08:02

Kijk eens naar Thibessart camping

Het adres is Rue da la Mande Bra 6860 Thibessart

Wij waren daar zo'n jaar of 7 geleden nog met de tent en 't stelt weinig voor met spartaans sanitair aan de overkant van de straat maar we hebben daar een héérlijke week gekampeerd :lol:
Fred

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 9 nov 2008 11:28

Vond een interessant PDF over Wallonië met goeie info en andere links
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Leona

Bericht door Leona » zo 9 nov 2008 12:13

Hoii,
waar wij al meerder keren naartoe zijn geweest in de ardennen is camping http://www.lesmurets.be/index.NL.htm rustige knusse camping.
Ruime plaatsen,allemaal omheind met een heg..sanitair is simpel maar goed.Vooraan de camping is dan de receptie+ een barretje met terras..er is een frietkotje(in een caravannnetje)waar ze frikandellen en friet verkopen :lol:
(vakantie periode hemelvaart/pinksteren gingen wij altijd)
Mooie omgeving en in 1 dag goed aan te rijden.
Camping ligt aan de rivier de ourthe.
(camping is wel te koop..hopelijk zijn de volgende eigenaars net zo aardig en vriendelijk als de huidige)

Knightrider

Bericht door Knightrider » ma 10 nov 2008 17:06

jongens, wat een bult info, ik ga eens rustig jullie sites bijlangs en zal foto's plaatsen als het proefcamperen geslaagd is, bedankt allen :D

Rinne

Bericht door Rinne » zo 16 nov 2008 23:51

Die camping Les Murets ziet er goed uit! heb 'm in m'n favorietenlijstje gezet, dank voor de tip!

Knightrider

Bericht door Knightrider » zo 8 mar 2009 16:26

We hebben uiteindelijk gekozen voor een mini camping in Nederland voor een lang weekend Pinksteren. De camping ligt in Noord-Holland en op fietsafstand van strand en stad (www.noorddorperbos.nl).
De keuze heeft te maken met prijs en afstand, want van het zomer pakken we wel goed uit en nu gewoon proefcamperen om de nieuwe carvan en tent te ontdekken.

Slotje mag er op! bedankt voor alle nuttige info voor de toekomts

Kongstrub
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 12:49
Locatie: Bierbeek

Bericht door Kongstrub » zo 8 mar 2009 17:06

Ken de camping niet maar lijkt mij een verstandige keuze.
Een auto zonder 4x4 is slechts een noodoplossing.Een caravan zonder mover eveneens.

Gesloten

Terug naar “België”