Ardennen

Twan

Ardennen

Bericht door Twan » ma 3 sep 2007 16:41

Ik weet niet precies of het hier thuis hoord. Maar wij zoeken toch wel wat. Dat is namelijk een camping in de Belgische ardennen die over goede kind vriendelijk faciliteiten beschikt.
Onze kinderen zijn dan 4 en 5 jaar oud. Wel willen graag in het voorjaaar de mooie bergen van de ardennen zien. Liefst vanuit de camping. We houden van de natuur maar de kids gaan natuurlijk voorop.

Dus als men iets weet horen wij dat heel graag.

Groetjes Fam. Vullings

Besoechow

Besoechow

Bericht door Besoechow » ma 3 sep 2007 21:07

De camping van Poupehan is wel leuk voor kinderen, denk ik, maar dan moeten ze wel kunnen zwemmen, want de camping is een eiland in de rivier. Of daar activiteiten e.d. voor kinderen zijn, weet ik niet. Overigens: in de Ardennen zijn geen bergen. Het is een hoogvlakte met diepe insnijdingen.

Daniel

Bericht door Daniel » di 6 nov 2007 19:52

is zeker een aanrader !! net naast de grotten van Han sur lesse

http://users.skynet.be/lecaillou/camping.htm

groeten Daniel

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Besoechow

Bericht door LekensMark » ma 12 nov 2007 22:39

Besoechow schreef:De camping van Poupehan is wel leuk voor kinderen, denk ik, maar dan moeten ze wel kunnen zwemmen, want de camping is een eiland in de rivier. Of daar activiteiten e.d. voor kinderen zijn, weet ik niet. Overigens: in de Ardennen zijn geen bergen. Het is een hoogvlakte met diepe insnijdingen.
Deze camping is inderdaat een aanrader, wel een smalle toegangsweg maar met genoeg ruimte om te kunnen draaien.
In de zomer wel iets tegen de muggen meenemen.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

EDMARDER

Re: Ardennen

Bericht door EDMARDER » zo 4 jul 2010 00:26

Vorig jaar naar Camping Tony geweest in het gelijknaamige plaatsje.......erg leuk en schoon. Ook voor kinderen erg leuk, o.a. door het beekje wat langs de camping stroomt (enkele cm hoog water). Dit jaar gaan we dus weer eind juli thumbup.gif

RD3

Re: Ardennen

Bericht door RD3 » za 13 nov 2010 17:22

Twan schreef:Ik weet niet precies of het hier thuis hoord. Maar wij zoeken toch wel wat. Dat is namelijk een camping in de Belgische ardennen die over goede kind vriendelijk faciliteiten beschikt.
Onze kinderen zijn dan 4 en 5 jaar oud. Wel willen graag in het voorjaaar de mooie bergen van de ardennen zien. Liefst vanuit de camping. We houden van de natuur maar de kids gaan natuurlijk voorop.

Dus als men iets weet horen wij dat heel graag.

Groetjes Fam. Vullings
Wij staan momenteel op Petite Suisse in Dochamps( Niet ver van Vielsalm,Manhay,La Roche en Ardenne)...Het is de eerste keer dat we hier komen( en er met de caravan op uittrekken) en ik heb maar 1 woord: Fantastisch....De (Nederlandse) uitbaters zijn supervriendelijk en enorm behulpzaam, het sanitair is nieuw,proper en ruim voldoende, de speeltuin is up to date en zeer kindvriendelijk( wel in mindere mate kunnen testen aangezien het hier al 3 dagen regend, maar dit kan de pret niet drukken),Bar & restaurant zeer democratisch en lekker en de winkel met dagverse broodjes uitgebreidt en ruim voldoende...tevens is er gratis TV kabel en draadloos internet(anders kon ik nu geen berichtgeving doen stom.gif )... In de buurt een pârc om te gaan wandelen( parc chlorophyl) en op slechts een half u rijden kan je de Grotten van Remouchamps gaan bekijken....Wij hebben ons hier de afgelopen dagen zo goed vermaakt dat we (mama,papa, en de 2 kids van 2,7j & 5 maanden) in het voorjaar zeker weerkeren en enkele vriendenkoppels( 1 met caravan en 2 die iets huren hier ter plekke) meebrengen....


Oh ja meer info op http://www.petitesuisse.be

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ardennen

Bericht door Davendre » di 26 jun 2012 20:32

Even een oud berichtje beantwoorden, want wij zijn ook op zoek om 2,5 week op pad te gaan in de Belgische Ardennen.

Petit Suisse ziet er inderdaad op de site erg mooi uit, maar wat een prijzen!

Voor 17 nachten mag ik de lieven som van € 803,- neertellen.

1 comfortplaats
1 caravan
1 auto
2 volwassenen
2 honden

Komt neer op € 47,- per nacht.

Iemand nog andere tips voor de Belgische Ardennen? We zijn tenslotte al weer bijna 2 jaar verder mrgreen.gif Het liefst in dezelfde streek als Petit Suisse...
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ardennen

Bericht door blefke » di 26 jun 2012 21:15

Het krioelt daar van de camping :lol:
Wij gaan altijd naar Hotton camping pont deulin.
Dit is een kleine primitieve camping, hebben geen zwembad, maar in de zomer kun je in de ourthe zwemmen en dat is net zo leuk...
Durbuy is op 8 km afstand = het kleinste stadje van Belgie

Greetz,
Blefke

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ardennen

Bericht door Davendre » wo 27 jun 2012 12:06

die was mij inderdaad ook al opgevallen.

Nog geluidsoverlast van weg of campinggasten daar?

Welke leuke plaatsen en/of bezienswaardigheden zijn daar in de omgeving te bezoeken?
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ardennen

Bericht door blefke » wo 27 jun 2012 13:33

Je hoort wel het verkeer dat langs de camping voorbij rijdt, maar ik vind dit niet storend.
Het is een kleine camping volgens mij max 50 plaatsen en een kampeerveld aan de andere kant vd weg( brug).
Op het kampeerveld mag gefeest worden maar ook hier heb je geen last van.
Loopt het uit de hand dan treedt de campingbaas op.

Alle plekken zijn voorzien van stroom en afgezet met hagen.

Wat is er te doen??
iedere avond kampvuur maken op het familie terrein of kampeerveld (voor hout wordt gezorgd)
Durbuy = altijd wel leuk om heen te rijden.
Meer dan voldoende aanbod om te kanovaren
Luik op een half uurtje afstand rijden
????? wij blijven meestal in de buurt vd camping, omdat we altijd maar 2 o max 3 nachten daarheen gaan. lekker chillen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ardennen

Bericht door Davendre » wo 27 jun 2012 18:06

Ik heb ze een mailtje verzonden met vraag of er nog plek is. Ben benieuwd!

Dank voor de info.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Ardennen

Bericht door Patman » wo 27 jun 2012 20:11

La Clusure schijnt ook een leuke camping te zijn.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ardennen

Bericht door blefke » wo 27 jun 2012 21:50

Davendre schreef:Ik heb ze een mailtje verzonden met vraag of er nog plek is.
Wij gaan weer een paar daagjes in augustus thumbup.gif

Greetz,
Blefke

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ardennen

Bericht door blefke » do 28 jun 2012 12:50

Oh ja vergeten te vemelden..... stom.gif
De plekken aan het water zijn het mooiste.
Wel bijna altijd vol in het hoogseizoen, maar is het proberen waard.
Ze hebben 2 jaar geleden een apart "familie"veld gemaakt. hier hebben ze de hagen weggedaan om een grote open ruimte te creeren.
Zoals eerder vermeld hier mag iedere avond kampvuur gemaakt worden.

Greetz,
blefke

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ardennen

Bericht door Davendre » do 28 jun 2012 13:00

Leken mij inderdaad ook mooie plaatsen. Zou leuk zijn als we daar konden staan, maar met 2 labradors........ scratch.gif

La Clusure ook nog even bekeken. Ziet er idd mooi uit, maar voor ons nog eens 60 km verder Belsjiek in.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ardennen

Bericht door blefke » do 28 jun 2012 14:30

met 2 honden is geen probleem, die hebben wij ook altijd bij ons.
of bedoel je dat het waterratten zijn :wink:
Gr,
blefke

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ardennen

Bericht door Davendre » do 28 jun 2012 14:52

yep! Met name Tess (de jongste, bijna 12jr) is in haar vorige leven een zeehond geweest. Bas (bijna 14) wil alleen de buik nat hebben.

hier een filmpje van Tess:

https://www.youtube.com/watch?v=NKLdMWdyn00&
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ardennen

Bericht door blefke » do 28 jun 2012 16:17

tja labradors scratch.gif die willen water :lol:
mijn honden lopen daar met een hele grote boog omheen.
Het zijn de grootste watjes die ik ken.

Greetz,
Blefke

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ardennen

Bericht door Davendre » zo 9 sep 2012 16:05

We zijn ondertussen al weer even terug uit de Ardennen, maar voor ons geen 2e keer Pont du Deulin. De weg die boven de camping loopt is een 90 km weg en dat wordt er dus geregeld gereden. Behoorlijke herrie dus. Daarnaast had de belgische luchtmacht in de periode dat wij daar waren 3x per week een training met laagvliegende straaljagers. Ook niet mijn ding. Om de honden uit te laten moest je 300 meter in de berm langs een 90 km weg lopen, ook niet fijn. Dit zijn overigens geen zaken waar de camping wat aan kan doen.

Waar ze wel wat aan konden doen was het sanitairgebouw! 7 toiletten en 6 douches voor de hele camping en een afwasplek waar ik mijn vuile vaat niet neer wilde zetten zo vies. Alle prut moest door 1 afvoerputje weg. Lekker hoor wanneer de buren spaghetti bolognaise hebben gegeten.

Wat wel leuk geregeld was, waren de outdoor activiteiten. Kano varen, boogschieten, mountainbiken, abseilen en ga nog maar even door.

Wij hadden de eerste 2 weken behoorlijk last van het familieveld (geluid!) en toen deze het boeletje oppakten om te vertrekken, kwamen er 4 caravans, 5 tenten en 8 auto's en 2 partytenten met kerstverlichting voor in de plaats met eigenaren die om 12:00 uur met zn allen eerst 2 kratjes bier gingen inweiden zonder ook nog maar een haring in de grond te hebben geslagen.

We hebben het niet afgewacht hoe gezellig het zou worden en zijn, na alles reisklaar te hebben gemaakt, om 15:30 uur vertrokken naar camping in NL om daar de vakantie af te maken.

Pont du Deulin voor ons dus nooit meer!
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Ardennen

Bericht door blefke » zo 9 sep 2012 19:39

RE.gif
Wanneer zijn jullie daar geweest??
Greetz,
Blefke

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ardennen

Bericht door Davendre » zo 9 sep 2012 20:49

van 22 juli tot 3 augustus.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Vliedje

Re: Ardennen

Bericht door Vliedje » vr 18 jul 2014 14:21

caravan.gif Dit jaar hebben wij een nacht op deze camping doorgebracht, op de terugreis naar huis.

http://www.camping-malempre.be/Camping- ... lempre.pdf

Wij komen hier zeker nog een keer terug. Uitstekende en goed geoutilleerde camping met supervriendelijke eigenaren en heel acceptabele prijzen. Ook in het hoogseizoen. Zwembad en restaurant aanwezig en heel veel bezienswaardigheden in de omgeving ( knipoog.gif waaronder een drietal brouwerijen knipoog.gif mrgreen.gif )
De camping krijgt ook een uitstekende beoordeling op Zoover.

v4-lover
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:12

Re: Ardennen

Bericht door v4-lover » di 19 aug 2014 16:15

RE.gif

Vonden jullie het lawaai van de snelweg niet storend?
Wij zijn er eens gestopt maar doorgereden hierdoor.
Misschien kwam de wind uit de zeldzame richting toen mrgreen.gif .
Voor de rest zag me dat er idd een top camping uit.
Laatst gewijzigd door Daphne op di 19 aug 2014 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd.

Vliedje

Re: Ardennen

Bericht door Vliedje » di 19 aug 2014 18:38

RE.gif Nee, we hebben daar totaal geen last van gehad. Camping ligt ook wel redelijk van de snelweg verwijderd. Maar, hoe dat is als de wind anders staat hebben we nog niet ervaren.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Ardennen

Bericht door CNB » di 19 aug 2014 22:07

Ik heb erg goede ervaring met camping Anderegg in Waimes. Erg vriendelijke beheerders, grote plaatsen en zeer schone toiletten en douches.
Ook een leuke beek om in te spelen en twee speeltuinen.

Plaats reactie

Terug naar “België”