Campingtips Weerribben

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2051
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Campingtips Weerribben

Bericht door Aviva » zo 3 mar 2019 15:10

We zijn voor komend voorjaar opzoek naar een camping in rond de Weerribben.
Deze omgeving willen we per fiets gaan ontdekken.

We fietsen niet elektrisch dus maximaal 25 tot 30 km per dag fietsen we.
Daarom zijn we opzoek naar een camping die gunstig ligt om de mooiste plekjes van deze omgeving te bezoeken.
Rond Giethoorn zelf willen we liever niet, de campings die ik daar vond lijken met hutje mutje.

Hebben jullie tips voor ons?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18924
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door Hobby Linka » zo 3 mar 2019 15:23

In 2017 hebben we hier een forumtreffen gehad, Inmiddels zelf ook al een keer terug geweest. Mooie camping, uitstekend team en in de omgeving die je zoekt.

https://www.eikenhof.nl/
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

MercedesSwift
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 aug 2015 16:23
Locatie: Gelderland

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door MercedesSwift » zo 3 mar 2019 16:06

Kijk eens naar camping De Kluft in Ossenzijl.
Geweldige ligging aan het water.
Camping verhuurt ook Kano,s en/of een sloep zo kan je de weerribben ook vanaf het water bekijken.
Mooie omgeving.
Lexus RX 450h president, Elddis Affinity 554.

Volvodriver

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door Volvodriver » zo 3 mar 2019 20:56

Er zijn daar redelijk veel SVR campings. Zal best wel één tussenzitten die jullie kan bekoren.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door janoniem » zo 3 mar 2019 21:11

Ik was met een seniorenclubje (vogelspotters) op zoek naar een accommodatie in die omgeving.
Wij liepen aan tegen Camping Heetveld
Binnen de door jou genoemde fietsafstanden liggen Zwartsluis, Blokzijl, Giethoorn en de Weerribben.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Abve

Re: Campingtips Weerribbe

Bericht door Abve » zo 3 mar 2019 23:34

RE.gif

We hebben in April 2018 een weekje op camping Heetveld in Sint Jansklooster gestaan.
De ( Acsi - CC) camping ligt mooi centraal ten opzichte van dit schitterende natuurgebied.

Het betreft een mooie, schone en rustige camping en is een aanrader als je houdt van rust en natuur.
De staanplekken zijn ca 150 m2.
IMG_3mrt2019231819.jpg
Onze grote plek
De toegang tot de velden is overigens niet berekend op tandemassers.
Ik moest hiervoor op de movers manoeuvreren maar de grote staanplaatsen vergoeden veel.
Met een kleinere caravan is het geen probleem.

Veel succes gewens met je zoektocht.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door RichTrip » ma 4 mar 2019 00:08

Wij hebben een keertje op Camping De Schapenweide gestaan. Ligt tussen de Weerribben en Steenwijk in. Kleinschalige camping, maar prima om de omgeving met de fiets te ontdekken thumbup.gif Aardige eigenaren ook.
DSC_2316.JPG
Laatst gewijzigd door RichTrip op ma 4 mar 2019 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door Micky » ma 4 mar 2019 00:25

Wij wonen er, wat zoek je exact in de camping? er is genoeg en het meeste is echt binnen 15km fietsen.

Wat betreft Hobby Linka's advies, daar staan we zelf vanaf 2de paasdag voor een week of 10
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2051
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door Aviva » ma 4 mar 2019 08:40

Dank voor jullie reacties.

Naast de wensen die we voor een camping hebben zoals vermeld in de openingspost.

In een camping zoeken we dat de camping het liefst een groene camping met wat bomen en bosjes rond het plek. Staan in een 'weiland' vinden we zelf wat minder leuk.
Ook enig omvang vinden we wel leuk vanaf een plek of 40. Verder vinden we het belangrijk dat het netjes is, sanitair etc. En het liefst niet op een veld met seizoen kampeerders.

De Eikenhof heb ik bekeken en lijkt ons een leuke camping.
Abve schreef:
zo 3 mar 2019 23:34
RE.gif
We hebben in April 2018 een weekje op camping Heetveld in Sint Jansklooster gestaan.
Las op de website van deze camping dat het een seniorencamping is (tenminste ze richten zich op deze doelgroep).
Wij zijn zelf 33 en 26 (zonder kinderen), is deze camping dan wel geschikt voor ons?
Sommige campings adverteren met seniorencamping namelijk, maar vinden het geen probleem als er een jong reizend stel komt zonder kinderen.
De camping ziet er wel heel mooi uit op de foto's
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door Micky » ma 4 mar 2019 09:10

RE.gif

Residence de Eese: https://www.residencedeeese.nl/nl/campi ... che-plaats

het trekkersdeel voldoet exact aan je wens, afgeschermd met haagjes, de camping ligt in het bos van de Eese, je wandelt dus zo de wijde natuur in.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Campingtips Weerribbe

Bericht door PMT » ma 4 mar 2019 11:52

Abve schreef:
zo 3 mar 2019 23:34
We hebben in April 2018 een weekje op camping Heetveld in Sint Jansklooster gestaan.
De ( Acsi - CC) camping ligt mooi centraal ten opzichte van dit schitterende natuurgebied.
Het betreft een mooie, schone en rustige camping en is een aanrader als je houdt van rust en natuur.
De staanplekken zijn ca 150 m2.
De toegang tot de velden is overigens niet berekend op tandemassers.
Ik moest hiervoor op de movers manoeuvreren maar de grote staanplaatsen vergoeden veel.
Met een kleinere caravan is het geen probleem.
Veel succes gewens met je zoektocht.
3 jaar geleden hadden we deze camping uitgekozen om voor een weekje in de omgeving te fietsen. We stonden op plek 16 tussen vaste kampeerders, ons kent ons, maar wel erg vriendelijk iedereen.
Ondanks dat we geen grote caravan hebben en een mover wilde de eigenaar Frank niet dat we de caravan zelf daarheen zouden brengen. Hij koppelde dus met zijn eigen trekkertje onze caravan aan en binnen een mum van tijd stonden we op onze plek.
Helaas moesten we de volgende dag al weer naar huis, omdat mijn vrouw met haar fiets gevallen was en haar pols brak. Frank en Mieke hebben toen nog geholpen met inpakken omdat ik alles alleen moest doen.
Prima camping, mooi sanitair en gunstige ligging tov leuke plaatsjes en de ingang van het bezoekerscentrum de Wieden. Daar vandaan kan je ook de Waterliner naar Blokzijl en/of Giethoorn nemen (fiets kan mee)
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Abve

Re: Campingtips Weerribben

Bericht door Abve » ma 4 mar 2019 13:15

Wij stonden op veld 2, plek 19.
Op dit veld stond één seizoenscaravan.
Ik houd er ook niet van tussen de seizoensplaatsen te staan.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat de camping zich op senioren richt maar er stonden inderdaad wel veel ouderen.
Voor de zekerheid zou je even kunnen bellen maar volgens mij bedoelen ze hiermee dat er weinig of geen voorzieningen voor kinderen zijn en kun je daar ( letterlijk en figuurlijk) rustig staan.

Alles wordt erg goed onderhouden. Het sanitair volgens mij 2 x per dag.
De eigenaar gebruikt inderdaad een klein trekkertje voor de caravans op en af de velden te rijden en zo de grasmat te sparen.
Toen wij kwamen was hij afwezig en heb ik, in overleg met de eigenaresse, zelf gemoverd. Naderhand overigens ten volle tevredenheid van de eigenaar.

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”