Waarom een seizoens- of jaarplek?

Plaats reactie
Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Gouranga » vr 20 okt 2017 20:22

Waarom heb jij gekozen voor een seizoens- of jaarplek op een Nederlandse camping?
In het voorjaar en zomer kan ik me voorstellen dat het goed vertoeven is op een camping als we geluk hebben met een weer.
Maar wat is er fijn aan najaar en winterkamperen?

(met jaarplek bedoel ik dan waar je alleen de weekenden en vakanties mag staan tussen okt en maart bv, dus geen permanente bewoning)

Robertolini
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Robertolini » vr 20 okt 2017 20:46

Enquete?
knipoog.gif

Wij staan 6 jaar op een voorseizoensplek. Heerlijk alle weekenden en feestdagen, mei vakantie.
Maar daarna vind ik het ook wel weer mooi geweest, thuis blijven de klusjes liggen en in de weekenden op de camping doe ik niet heel veel, behalve fietsen met de racefiets.
Na voorseizoen altijd 4 weken zon in het buitenland en in de herfstvakanties naar De Paal.
Een naseizoen plaats zou ik niet hoeven hiernaast. De avonden zijn weer kort en het weer vaak wat minder.

Helaas kregen we vandeweek bericht van onze camping Grootslag Andijk dat ze er mee stoppen. We hadden hier nog graag een seizoen gestaan.
Nu op zoek naar een andere leuke camping met vertier voor de kids in Noord-Holland op max 45 min rijden vanaf Purmerend....De Bongerd hebben we een aantal jaar gestaan...Dus als iemand nog suggesties heeft?
Laatst gewijzigd door Robertolini op vr 20 okt 2017 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Davendre » vr 20 okt 2017 21:12

We hebben dit nog nooit gedaan, maar gaat er wel een keer van komen. Voortent eraan en wanneer we tijd hebben lekker er even op uit.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Stigter » vr 20 okt 2017 21:45

Daar kan ik geen antwoord op geven nog nooit gedaan maar volgend jaar hebben wij een voorjaarsplaats geboekt. Wij denken dat het heerlijk is als bij aankomst op de camping iets voor 19:00 uur alles al staat. Wij hebben kleine kinderen kunnen ze nog even spelen voor het bedtijd is. We proberen het een keer van 30 maart tot 22 mei 2018.
Groet Arnold

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Poldervrouwtje » vr 20 okt 2017 22:14

8 seizoenen op Landgoed De Berenkuil in Grolloo gestaan met caravan. Heerlijk ieder weekend en alle vakanties erheen. Top tijd gehad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door PD » vr 20 okt 2017 22:16

Ik denk dat dit heel persoonlijk is; wij proberen ook elk mooi weekend op pad te zijn met de caravan maar moeten er echt niet aan denken om elke keer naar dezelfde plek/camping terug te gaan... zoveel mensen, zoveel wensen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Paul » vr 20 okt 2017 22:26

Wij staan nu 3 jaar en volgend seizoen voor het 4e jaar op een voorseizoensplek.
Reden voor ons is dat je ieder weekend een klein beetje vakantie hebt.
De kleine meid vindt het prachtig op de camping en wij vermaken ons ook prima.

We zouden ook wel weekendjes weg kunnen doen maar dan heb ik het hele seizioen de caravan op de oprit staan en dan past alleen mijn vrouw haar auto er nog naast.
Daarnaast werken we alletwee en ik ben vrijdags nooit echt vroeg thuis waardoor het gewoon te laat wordt voor ik thuis ben en de caravan erachter heb hangen.

Is het slecht weer of heb je andere dingen te doen dan ga je gewoon een weekend niet.
Voordeel is dat je direct de paasdagen, hemelvaart, Pinksteren en de mei vakantie in de prijs hebt zitten.
Maar zoals PD al zegt zoveel mensen zoveel wensen.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en wensen en gelukkig maar.

Bij twijfel of je het leuk vindt gewoon een seizoen proberen, vind je het niets kost het ook niet de wereld, alleen de mei vakantie is vaak al de helft of meer qua prijs als een voorseizoensplek.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

stronk
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door stronk » vr 20 okt 2017 23:09

2 jaar geleden hebben wij 2 maanden bij een boerencamping op Texel gestaan en kwamen bij toeval een wereldplek tegen tijdens een wandeling. Vorig jaar voor het eerst van half maart tot eind oktober een seizoensplek. Wij zijn geen trekkers en hebben totaal geen zin om dat apparaat achter de auto te moeten meeslepen. Dit jaar het 2 tweede volle jaar op de seizoensplek. De plek is zo fijn dat wij het er voor over hebben om niets van de wereld te zien. We denken Texel, we leven Texel. Een heerlijk eiland. Onze twee honden hebben er nog nooit op aangedrongen om ergens anders te kijken. Gelukkig denkt niet iedereen zoals wij en wij zullen de meesten niet tegenkomen. Waarom een seizoensplek: 2x per jaar de caravan achter de auto. Zo vaak als je zin hebt ga je heen. Maar vooral: wij hebben het zo ongelooflijk naar onze zin!
En wat betreft het weer? Het is altijd mooi weer.
Oja, kosten: wij stellen niet veel eisen en betalen voor 7 maanden vrijwel hetzelfde als wat anderen uitgeven voor 3 weken.

stronk
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door stronk » vr 20 okt 2017 23:22

Robertolini schreef:Dus als iemand nog suggesties heeft?
De Bongerd ken ik zeker. Vrienden van ons hadden daar jarenlang een stacaravan. Grootslag is op fietsafstand van waar ik woon. Enkhuizerzand wellicht? Boerencamping in Bovenkarspel. Geen idee of ze seizoensplekken hebben. Boerencamping in Wijdenes. Geen idee of ze seizoensplekken hebben.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door JPGeetje » za 21 okt 2017 11:08

Toen wij de Knaus nog hadden (tot 2013) hebben wij ook vele jaren een voorseizoensplek gehad in Luxemburg (Kohnenhof).
Heerlijk, je pakt je bij wijze van spreken op als het je invalt en zin hebt. Paar uurtjes rijden en het is meteen helemaal vakantie.
Je hoeft niets te doen dan de koelkast weer aan te zetten en in te laden.
Nu heb ik vanuit Limburg natuurlijk makkelijk praten want de trip voor ons naar Kohnenhof was maar 180km. rijden.
In die periode namen we ook nog enkele keren een weekje vrij zodat we wat langer konden blijven.
Als we dan voor de zomervakantie naar het zuiden gingen, dan was dat feitelijk vanuit Luxemburg waardoor "het zuiden" ook al weer een stukje dichterbij was. haphop.gif
Vandaar uit ging de caravan dan weer mee naar huis.
Toen we in 2013 een nieuwe caravan met een dure voortent kochten, had ik toch wat meer mijn bedenkingen met het achterlaten van het hele zaakie op een camping waar Jan en Alleman zo maar op en af kon rijden/lopen. scratch.gif
Sindsdien is het er niet meer van gekomen maar we denken er wel weer over om voor volgend jaar weer een plekkie te gaan reserveren want fijn is het wel.
Dat zal voor ons dan waarschijnlijk wel in het buitenland zijn omdat dat ons toch meer vakantiegevoel geeft, maar ook het uiterste zuiden van ons eigen land, tegen de Belgische grens zou in aanmerking komen.
Kohnenhof zal het niet meer worden want die camping is door de jaren heen zoveel veranderd dat het niet meer onze voorkeur heeft.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door karelV » za 21 okt 2017 11:36

Wij hebben ook voorseizoensplekken gehuurd gehad van 2007 t/m 2011 op camping Droomgaard in kaatsheuvel en waren daar op een gegeven moment helemaal klaar mee om altijd maar op dezelfde plek te staan. De keren dat we daar gestaan hebben wel heel veel plezier en lol gehad maar m'n vrouw was er bijna de gehele week mee bezig om alles weer schoon te krijgen en weer boodschappen inkopen en klaarzetten voor de vrijdagmiddag om weer naar de camping te vertrekken. Moet wel zeggen dat we in die 4 of 5 jaar dat we dit gedaan hebben maar 1 of 2 weekende verzuimd hebben.
Nu gaan we regelmatig de vrije weekende en vakanties overal heen en vinden wij leuker en je ziet meer.
We zijn door de jaren heen met de caravan ook wat gemakkelijker geworden wat betreft weggaan. Nu bijvoorbeeld zijn we weer een kleine week weg en hebben de caravan voor het eerst zelfs niet thuis gehad voor vertrek maar gelijk vanaf de stalling weg gereden met de nodige spullen in de auto. Deze tip
hebben we opgedaan op het laatste CFW van Fred N en Karin die dit regelmatig op deze manier doen. Moet zeggen dat dit weer een stuk minder druk vertrekken is en bevalt ons ook weer prima op deze manier.
Zo zie je maar weer ieder zijn eigen manier van caravannen.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

warbout
Berichten: 104
Lid geworden op: za 30 aug 2014 23:03
Locatie: Albrandswaard

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door warbout » za 21 okt 2017 11:53

Inderdaad ieder zijn meug.
Bij ons ging het vervelen om steeds naar dezelfde plek te gaan.
Zo gaan wij ook niet twee keer naar dezelfde camping.
Maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die thuis geen tuin hebben en hun buitengebeuren
enkel een balkonnetje is, dat die blij zijn om er weer eens tussenuit te kunnen en zeker met kinderen.

Wij hebben het wel geprobeerd hoor om in Nederland te blijven tijdens voor en naseizoen maar al die regen
was toch ook niks gedaan. Maar ja, je moet het ook nog eens treffen. Heb je het weer mee dan heb je alles mee.
Helaas hebben we de adgelopen zomerperiode enkel maar de maand juni als zomermaand gehad. De rest van het jaar hadden we
na een paar warme dagen weer onweer, wind en regen.
Het is niet meer zoals we gewend waren om b.v vier maanden lang iedere dag tot 's avonds buiten te kunnen zitten.
Dit jaar was het slecht 2x dat je tot laat buiten kon toeven zonder jas.
Ach, laten we maar zo denken: "Als we het voor het zeggen zouden hebben, moesten we daar ook weer belasting over betalen". knipoog.gif

grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij, wij zijn het die voorbij gaan".

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Cara-Fan » za 21 okt 2017 12:40

Wij vinden het ook leuker om steeds te veranderen van omgeving. Verder vind ik het zonde om mijn spullen zolang in weer en wind neer te zetten voor de relatief weinig dagen dat ik er gebruik van zou maken. Dan kun je beter een stacaravan aanschaffen is mijn idee...

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Den Adriaan » za 21 okt 2017 18:52

Geen idee voor ons zelf dat we dat zouden doen.
Ik moet er niet aan denken om een seizoen of jaarplek te hebben.
Elke keer naar hetzelfde, ik moet er niet aan denken.
En kamperen in Nederland is ook niet echt ons ding.
Behalve in april, dan staan we met vrinden één maand lang op een Nederlandse camping.
Afijn, ieder zijn ding.

Er komt echter een tijd dat we minder mobiel worden en dan wordt het misschien Nederland.
Of België.
Maar een boerencamping laten we zeker links liggen.

Dus daarom geen seizoen of jaarplaats.
Het was de vraag wel niet maar om het niet te doen is ook wel leuk om te antwoorden.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Diny » za 21 okt 2017 19:28

Ooit een seizoenplaats gehad. Leek ons heerlijk, elk mooi weekend naar de camping!
Maar dat viel hard tegen, want de mooie weekends waren er wel, maar de tijd ontbrak :(
Het plezierige was wel, dat ik met de beladen auto inclusief kinderen de heer des huizes ophaalde, zodat we na een uurtje rijden bij de caravan arriveerden.
De weekends dat we wel konden beleefden we echt als vakantie thumbup.gif

Nu stel ik me voor dat, als mijn man om een of andere reden niet meer zou mogen rijden of er eentje een ernstige handicap krijgt, we de camper inruilen voor een behoorlijke caravan + voortent, die de kinderen ieder voorjaar naar een andere camping brengen en in het najaar naar de stalling.
Een heel half jaar continu op de camping zou het niet worden, maar bij mooi weer-periodes wel weer van het campingleven genieten!

Maar ik hoop dat die tijd nog lang op zich laat wachten thumbup.gif

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Poldervrouwtje » za 21 okt 2017 19:30

Enige reden bij ons was dat onze zoons met autisme naar buitenland toen niet trokken. Toen ze ouder werden ging dat al stukken makkelijker en nu jaarlijks wat anders.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Gouranga » zo 29 okt 2017 16:47

Dank voor jullie antwoorden!

Mijn ervaring is ook dat er echt mensen zijn die leven voor die camping waar ze hun seizoens- of jaarplaats hebben.
Er ontstaan dan die vaste kliekjes. Een eigen dorp voor in het weekend en vakantie.
Denk dat een ondernemer dit soort mensen graag heeft.
Goeie bron van inkomsten.

Maar of het voor passanten leuk is?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door PD » zo 29 okt 2017 17:19

Gouranga schreef:Denk dat een ondernemer dit soort mensen graag heeft.
Goeie bron van inkomsten.
Er zijn ook heel wat campinguitbaters die ervan gruwelen, en juist die zoeken wij op knipoog.gif
Een camping met vaste plaatsen mijden wij zoveel mogelijk mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door richard112 » zo 29 okt 2017 17:27

Robertolini schreef:Enquete?
knipoog.gif

Helaas kregen we vandeweek bericht van onze camping Grootslag Andijk dat ze er mee stoppen. We hadden hier nog graag een seizoen gestaan.
Nu op zoek naar een andere leuke camping met vertier voor de kids in Noord-Holland op max 45 min rijden vanaf Purmerend....De Bongerd hebben we een aantal jaar gestaan...Dus als iemand nog suggesties heeft?

Hoi Robertolini,

wij gaan(gingen) ook elk jaar naar camping Grootslag, ik heb contact gehad met de camping, de camping zelf wordt overgenomen door Villavakantiepark IJsselhof, of zij een doorstart maken met de camping is nog niet bekend(of wel maar zeggen ze het nog niet)

groet richard
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Michel1975 » ma 30 okt 2017 00:31

PremiumDiscovery schreef:
Gouranga schreef:Denk dat een ondernemer dit soort mensen graag heeft.
Goeie bron van inkomsten.
Er zijn ook heel wat campinguitbaters die ervan gruwelen, en juist die zoeken wij op knipoog.gif
Een camping met vaste plaatsen mijden wij zoveel mogelijk mrgreen.gif
Het ligt er aan hoe je er als eigenaar/beheerder mee omgaan. Probleem is vaak dat de vaste gasten denken dat het van hun is en dat ze daarom alles mogen bepalen. Als je dit als eigenaar heel snel in weet te dammen is het snel over en kan het heel gezellig zijn. Mijn ouders hebben zelf een camping gehad dus weet er alles van. Dat was ook de reden dat ik wat terughoudend was met het nemen van een seizoen plek. De plek waar we nu staan is echt geweldig. Als het zonnetje schijnt, en ondanks de matige zomer is dat op deze plek vrij regelmatig(komt door de ligging tussen Waddenzee en IJsselmeer in dus lucht breekt vaak open) her wel lijkt of je in het buitenland staat. Daarnaast is onze zoon fanatiek windsurfer dus de perfecte plek voor ons. Ieder weekend (tot afgelopen weekend) een minivakantie. Maar ik mis het trekken ook wel dus we zijn al even op zoek naar een tweede caravan.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Abve

Re: Waarom een seizoens- of jaarplek?

Bericht door Abve » ma 30 okt 2017 07:21

Mijn vrouw zou er geen probleem mee hebben maar ik ben niet geschikt voor een seizoenplek, voor welke periode dan ook.
Na max. een week op een camping te hebben gestaan, wil ik verder.
Ik heb dan alle 4 windstreken gefietst of wat dan ook.
Als je je vervolgens verplaatst hebben we het hetzelfde gevoel als de eerste dag dat je met vakantie gaat...

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”