Reserveringskosten !?!

Plaats reactie
JovanTiny
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 11 mei 2016 21:59
Locatie: Nieuwstadt

Reserveringskosten !?!

Bericht door JovanTiny » di 14 mar 2017 17:14

Afgelopen weekend bezochten wij camping de Leistert in Roggel om een fijne plek uit te zoeken voor een korte vakantie. Er was nog ruimte zat en wij kozen een bepaalde standplaats, dicht bij een toiletgebouw. Terug naar de receptie en daar aangegeven dat wij die plaats wilden reserveren. Er werd een reservering (€ 15,- reserveringskosten) aangemaakt; wij zouden die per e-mail thuisgestuurd krijgen. Thuisgekomen was die mail inderdaad binnen, maar het nummer van de gereserveerde standplaats ontbrak. Per e-mail gereageerd met de vraag om de afgesproken kampeerplaats alsnog in het reserveringsformulier aan te geven. Dat gebeurde per ommegaande, maar toen stond op het reserveringsformulier ook nog "voorkeursplaats" á € 10,-. Is dit gebruikelijk in de campingwereld?

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12779
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door Trina » di 14 mar 2017 17:30

Dit lijkt op een communicatiestoring.
U had al een nummer gereserveerd bij persoon 1 en daarvoor ook betaald. Dat nummer is vergeten in de mail te zetten. Door persoon 1 of de mails worden door persoon 2 verstuurd
Degene die nu de mail heeft gestuurd, persoon 3 heeft waarschijnlijk gedacht dat u in eerste instantie een willekeurige plek had gereserveerd en merkt dit aan als een voorkeursplaats.

Aan de andere kant,
Als je in een bungalowpark een bepaalde bungalow wilt reserveren moet je daar extra voor betalen.
Ook als je voorkeur hebt voor een bepaald deel van het park. Aan het water, in het bos, aan de rand van het park.

Het kan dus zo maar zijn dat er voor een bepaald nummer wel extra betaald moet worden.

Even met ze bellen om verduidelijking lijkt me de oplossing.

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door djanssen » di 14 mar 2017 17:35

Volgens mij niet vreemd, wordt zo op veel campings gedaan. Je betaalt 15 euro "administratiekosten" en 10 euro voor een voorkeursplaats. Als je het niet uitmaakt welke plaats je krijgt ben je 10 euro goedkoper uit. Ga je op de bonnefooi en is er mogelijk geen plaats voor je, dan ben je nog eens 15 euro goedkoper uit.
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door janoniem » di 14 mar 2017 17:45

Reserveringskosten maak ik regelmatig mee, maar een extra bedrag betalen voor een voorkeursplaats zijn wij nog niet tegengekomen.
Mijn antwoord op je vraag is daarom: Nee, het is niet gebruikelijk.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door richard112 » di 14 mar 2017 17:53

hebben wij ook meegemaakt bij een camping in Luxemburg, 5 euro extra per nacht voor een voorkeurs plaats. Wij wisten dit bij het boeken dus geen verassing.Wordt dus door meer campings toegepast in diverse variaties.
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Mees

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door Mees » di 14 mar 2017 17:53

Als je 'mijn-camping' zou reserveren,
dan zou ik je korting geven en dankbaar zijn dat je onze camping uitgekozen hebt.

moekeb
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:58

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door moekeb » di 14 mar 2017 20:03

Nee dit is normaal op camping De Leistert, als je een bepaalde plek wil betaal je inderdaad voorkeursboeking,

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door Ab » di 14 mar 2017 22:49

Ik vind dat grote onzin.
Wij reserveren nooit.
Afgelopen week was er op die camping plek zat.
Je kunt gaan staan waar je wilt. Plenty ruimte
Gewoon erheen rijden, bij de receptie krijg je een plattegrond met alle vrije plaatsen.
Een mooi plekje opzoeken. De caravan erop zetten en later bij de receptie gaan melden waar je staat.
Zo doen wij het meestal..
Reserveringskosten hoeven ze dan echt niet mee aan te komen.
En voorkeursplaatskosten al helemaal niet.
Dat zoiets in het hoogseizoen gebeurd, kan ik nog een heel klein beetje inkomen, hoewel ik het in de grond onnodige geldklopperij vind.
Maar met een meer dan halflege camping??
Ze moeten blij zijn met ieder die aan de poort station toch..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door Micky » di 14 mar 2017 22:53

RE.gif

en dan komt dus Daphne die jou plaats gereserveerd had, jij staat er nu op..... knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door Ab » di 14 mar 2017 23:02

Nee dat zou niet moeten kunnen.
De receptie moet weten wat en waar er gereserveerd is.
Dat moet ook aangegeven worden op de plattegrond.
Je moet als nieuwe kampeerder terugmelden waar je staat, en soms moet er dan nog iemand komen met een sleutel voor de elektra.
Sta je dan op een verkeerde plek, dan moet de camping jou vertellen dat je moet verkassen.
Zo hoort het tenminste wel te zijn op een camping die pretendeerd alles goed geregeld te hebben.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door Henny » wo 15 mar 2017 10:08

...je krijgt vrijwel altijd ( op grotere campings) een plattegrond mee waarop staat aangekruist waar je nog kunt gaan staan.

Maar in het geval van de vraagsteller zou ik bellen omdat je toen je er was al hebt aangegeven welke plaats je wilde hebben. Dan hadden ze toen meteen moeten zeggen dat je voor een voorkeur plaats extra moet betalen.
Ik denk nu een communicatie fout. weenie.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Reserveringskosten !?!

Bericht door j.dreves » wo 15 mar 2017 10:38

thumbup.gif
Mees schreef:Als je 'mijn-camping' zou reserveren,
dan zou ik je korting geven en dankbaar zijn dat je onze camping uitgekozen hebt.
thumbup.gif thumbup.gif
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”