Camping met extra ruime plaatsen

Plaats reactie
martinwill

Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door martinwill » vr 12 apr 2013 19:05

Weer iemand met een bestemmingsvraag :lol:
Omdat het de eerste keer wordt dat we naar een camping gaan zijn wij op zoek naar een leuke camping in Nederland met de volgende eigenschappen:

- Kindvriendelijk (5, 3 en 0 jaar zijn onze kinderen)
- Extra ruime plekken (+150 vierkante meter)
- Maximaal een uur rijden vanaf Enschede
- Zwembad binnen en buiten
- Indoor spelen voor de kinderen bij slecht weer

Wie kan ons helpen aan een mooi adres? Prijs maakt ons niets uit voor een mooie vakantie.

Een opsomming van hetgeen we zelf reeds hebben gevonden maar het nog niet helemaal is

- Beerzebulten (mooie camping maar de plaatsen lijken ons erg klein en de camping maakt ons op de foto's een propperige indruk)
- Zandstuve (voorlopige keuze)
- Krieghuusbelten (nog zoveel vrije plekken voor het hoogseizoen, ligt dit ergens aan? Verder ziet het er wel goed uit)
- Molenhof (misschien iets te dicht bij huis en er staan bekenden die we liever niet tegenkomen :lol: )

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door E.T. » vr 12 apr 2013 19:14

150 m2 is een hoop meters, veel campings hebben campingplaatsen van ongeveer 10 meter breed, ze gaan er dan ook van uit dat je 10 meter diepte hebt = 100 m2.
Als je meters zoekt in de breedte van de plaats dan zullen er niet veel campings overblijven ben ik bang. scratch.gif

De Zandstuve kan ik van harte aan bevelen, we hebben er met onze kinderen 7x gestaan in zowel het voor seizoen als ook 1 maal in het hoogseizoen. niets dan lof thumbup.gif
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020


martinwill

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door martinwill » za 13 apr 2013 18:55

Knoop is zo'n beetje doorgehakt, Zandstuve lijkt ons de beste keus. De grootte van de plaatsen maar even laten varen wegens de vele positieve verhalen die we er over hebben gehoord en gelezen. Nu zitten we te kijken waar op de camping het beste vertoeven is. Ik had ergens gelezen dat veld Bella erg leuk is met jonge kinderen. Nu hebben we op dit veld ergens een plekje kunnen vinden maar dit is in de buurt van het op de kaart ogende kleinste sanitairgebouw. Is dit aan te bevelen of zegt dit helemaal niets? De plek die we het liefst zouden willen zijn de wat ruimere plaatsen waarbij we uitzicht hebben op enkele speeltoestellen zodat onze 2 oudste kinderen (3 en 5 jaar) lekker kunnen spelen en wij zicht op ze hebben vanaf onze caravan. Wat ik ook graag zou willen weten is of de afstand vanaf het Bella veld bovenin de kaart groot is naar het zwembad en andere voorzieningen? Mijn zus heeft hier 6 jaar geleden nog gestaan maar weet er niets meer van stom.gif , lekker he awhoea.gif

sprite1

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door sprite1 » za 13 apr 2013 20:03

ff gaan kijken zou ik zeggen dan weet je het zeker

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Kingpin1966 » zo 14 apr 2013 09:35

sprite1 schreef:ff gaan kijken zou ik zeggen dan weet je het zeker
Dat is zeker aan te raden, een plattegrond geeft toch altijd een wat vertekenend beeld.
Wat op de plattegrond ver weg lijkt kan in werkelijkheid best wel meevallen, hetgeen natuurlijk niet wegneemt dat omgekeerd ook kan.
Wat dichtbij lijkt blijkt in werkelijkheid erg tegen te vallen, de enigste manier om daar achter te komen is door ter plekke te gaan kijken "the proof of the pudding is in the eating". knipoog.gif
Dus stap met de hele familie vandaag in de auto en rijd naar de zandstuve en ga ter plekke kijken, het wordt prachtig weer dus wat houd je tegen. thumbup.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Daphne » zo 14 apr 2013 11:19

Ach zo'n eerste keer op de camping is altijd leuk. Je moet wennen aan een "nieuw" kampeermiddel en je zult je verbazen over de leuke dingen op de camping waar je nog geen weet van had. Kinderen van die leeftijd vinden alles nog prima.

Dus als het niet voor een seizoensplaats is, zou ik zeker NIET gaan kijken en laat je lekker verrassen. Je zult er een fantastische tijd hebben. Het enige dat roet in het eten kan gooien is het weer, maar dan zijn er ook nog voldoende mogelijkheden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Weinsberg » ma 15 apr 2013 10:49

Kijk eens bij Landal

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Montalbano » ma 15 apr 2013 11:04

Ik zou je ook adviseren om te gaan kijken. De eisen liggen redelijk hoog (dat is bij mij overigens niet anders) en dat moet je dan toch zelf even zien. En als je dat met mooi weer doet is het nog leuk om te doen ook.
Wij zijn voor de eerste keer ook gaan kijken op de camping. Die plattegrondjes geven vaak een vertekend beeld. Wij vonden een heel mooi plekje dat er op de plattegrond niet zo rooskleurig uitzag en dat was dus ook de reden dat het nog vrij was. Want voor de allermooiste hoogseizoenplek op een gewilde camping ben je eigenlijk al redelijk laat...
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Kingpin1966 » ma 15 apr 2013 11:20

RE.gif
Klopt, ik geloof zelfs dat je voor een hoogseizoensplaats bij een camping als bijv. het Osebos in Gulpen al te laat zou zijn.
Vaak worden de mooiste plaatsen bij vertrek al weer geboekt voor het volgend jaar.
Bij sommige campings kun je op de site vaak zien welke plaatsen nog vrij zijn, anders is informeren of het door jou gewenste plekje nog vrij is de enigste oplossing.
Ik zou zeker niet op de bonnefooi gaan en me laten verrassen.
Dat kan nl. wel eens een hele vervelende verrassing worden omdat je bijv. in de stank van het toiletgebouw kunt komen te staan of ander ongemak.

Op een camping in Langsur (D) wilde ik een keer een vol chemisch toilet gaan legen toen ik op een bordje stuitte dat dit van xx uur t/m xx uur niet mocht.
Omdat de mensen die er achter stonden dan last zouden hebben van stankoverlast.
Je kunt ook op een site als Zoover gaan kijken en de meningen peilen.

Zo heb ik op Zoover ook al mogen lezen dat plekken op de Zandstuve, die volgens de site waren volgeboekt, in werkelijkheid helemaal leeg waren.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Kingpin1966 » ma 15 apr 2013 12:31

RE.gif
Dat bedoel ik er niet mee Dirk.
Ik bedoel dat je er altijd verstandig aan doet om ter plaatse eerst te gaan kijken bij de camping, voor zover de afstand dit toe laat, om te kijken of deze aan je wensen voldoet.
Of de plaats die er op de plattegrond zo groot uit zag er in werkelijkheid ook zo groot uitziet of dat je alles op een postzegel moet parkeren.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door E.T. » ma 15 apr 2013 18:40

RE.gif

Zo doen wij het ook altijd voor het "voorseizoen" gewoon lekker over campings banjeren en dan zelf het plekje uitzoeken. Vaak kun je aan bv grassoorten, pollen e.d. ook nog zien of het een droge of natte plek is. eventuele begroeiing op campings is vaak ook slecht aangegeven op plattegronden

Wat we ook doen is een camping bekijken voor het volgende jaar in de periode dat je er wilt gaan staan, dus nu met hemelvaart gaan kijken op eventuele camping waar je volgend jaar met hemelvaart wilt gaan staan.

Terug komend op de Zandstuve, wij zijn daar 7 keer geweest, zoals ik al eerder aangaf, en al die keren hebben wij op het "Kobus" veld gestaan. thumbup.gif gewoon omdat het ons daar goed beviel mrgreen.gif

Ik zeg ook gewoon lekker gaan kijken
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

martinwill

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door martinwill » wo 17 apr 2013 12:08

We zijn er inmiddels uit en hebben de Zandstuve geboekt voor de bouwvak! We hebben er bewust voor gekozen niet te gaan kijken omdat we de verrassing van een nieuwe vakantieplek juist zo leuk vinden. De ruime plekken en voorzieningen die we graag wilden hebben we naast ons neer gelegd. kamperen is toch heel wat anders dan we gewend zijn en dat is misschien ook wel het leuke ervan. We gaan er blanco in en gaan lekker genieten thumbup.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Daphne » wo 17 apr 2013 12:59

martinwill schreef:We gaan er blanco in en gaan lekker genieten
Kijk dat is de goeie instelling. Jullie hebben vast een fantastische vakantie!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door E.T. » wo 17 apr 2013 18:48

Ook een prima keuze thumbup.gif

Alvast veel plezier toegewenst!

eneehh doe die grote blauwe vogel de hartelijke groeten van mij blij.gif
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Kingpin1966 » wo 17 apr 2013 18:55

Laat even weten hoe het geweest is.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

mattijn

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door mattijn » wo 26 jun 2013 12:32

martinwill schreef:We zijn er inmiddels uit en hebben de Zandstuve geboekt voor de bouwvak! We hebben er bewust voor gekozen niet te gaan kijken omdat we de verrassing van een nieuwe vakantieplek juist zo leuk vinden. De ruime plekken en voorzieningen die we graag wilden hebben we naast ons neer gelegd. kamperen is toch heel wat anders dan we gewend zijn en dat is misschien ook wel het leuke ervan. We gaan er blanco in en gaan lekker genieten thumbup.gif

wij gaan er ook heen week 31 en week 32 wij staan op bella !!!!!!!!!! knipoog.gif :wink: zoveel zin in en de kids helemaal

en we gaan ook voor het eerst kamperen en ik ga er lekker blind heen met me vrouw en kids en we zien wel hahahaha

wel zijn we het plekje wezen bekijken ivm dat ik voor het eerst moet gaan wikken en wegen met de sleurhut en dan wil ik niet voor verassende dingen komen te staan .....eerste angst dingetjes die er komen kijken als je gaat kamperen.

gr,

mattijn

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door fortissimo » wo 26 jun 2013 15:32

Zelfs met niet eerste angst gaan wij voor de derde keer naar De Zandstuve en plannen we het veldje in. Zelfde veldje voor 3e jaar, zelfde plek voor tweede jaar.
Alleen jammer dat het animatieteam veranderd is :D

Het is dat het zover weg is, anders zou ik er misschien wel een seizoensplaats willen hebben.

Kunnen we niet een afgesloten gedeelte hebben waar mensen veilig hun data kunnen vermelden ;)
Laatst gewijzigd door Daphne op wo 26 jun 2013 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd. Svp niet onnodig de citeerknop gebruiken.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Daphne » wo 26 jun 2013 15:38

fortissimo schreef:Kunnen we niet een afgesloten gedeelte hebben waar mensen veilig hun data kunnen vermelden ;)

wat denk je van een pb? :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door fortissimo » wo 26 jun 2013 22:07

RE.gif Dan moet je net weten wie wanneer gaat ;)

Ik doelde meer op het niet openbaren van wanneer je op vakantie bent.
Ik ga ergens op vakantie van week 1 t/m 52 :P
Laatst gewijzigd door Daphne op wo 26 jun 2013 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door Daphne » wo 26 jun 2013 22:55

In de babbelbox en nog andere rubrieken kun je alleen lezen en reageren als je bent ingelogd. Als je niet wil dat iemand weet wanneer je op vakantie bent, dan moet je het gewoon niet vermelden op het forum. Een afgesloten deel zal niet helpen, want wie mag het wel en wie mag het niet zien?

Als je wel graag wil weten of je tegelijk met een forummer op dezelfde camping staat, is dat ook wel te achterhalen. In de verschillende draadjes wordt verteld welke camping is geboekt, dan is het toch heel simpel om even een pb te sturen en data uit te wisselen?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

mattijn

Re: Camping met extra ruime plaatsen

Bericht door mattijn » zo 11 aug 2013 14:34

martinwill schreef:We zijn er inmiddels uit en hebben de Zandstuve geboekt voor de bouwvak! We hebben er bewust voor gekozen niet te gaan kijken omdat we de verrassing van een nieuwe vakantieplek juist zo leuk vinden. De ruime plekken en voorzieningen die we graag wilden hebben we naast ons neer gelegd. kamperen is toch heel wat anders dan we gewend zijn en dat is misschien ook wel het leuke ervan. We gaan er blanco in en gaan lekker genieten thumbup.gif

En hoe beviel het kamperen ,Wij waren ook voor het eerst en wij zijn verkocht jihaaa super leuk.

toevallig waren wij ook op de zandstuve gisteren terug gekomen super leuke camping voor de kids... haphop.gif

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”