Benodigd rijbewijs op kenteken van de combinatie checken

Wanneer E achter B?
eMKa
Berichten: 84
Lid geworden op: do 4 jul 2013 15:42
Locatie: 0224

Re: Benodigd rijbewijs op kenteken van de combinatie checken

Bericht door eMKa » di 5 sep 2017 17:36

Daphne schreef:Even een berichtje naar de mannen van Caravantrekker en het wordt aangepast. Zij zijn afhankelijk van informatie van derden.
Zojuist gedaan, hopelijk draagt het iets bij voor anderen. Dank!
eurotrotter schreef: Verder stelt Piet de kampeerder dat het getal dat op je kentekenbewijs staat of instructie boekje niet altijd leidend is;ik kan je verzekeren dat de getallen op het kentekenbewijs altijd leidend zijn voor de controlerende instanties in binnen en buitenland.
Helemaal mee eens maar maximaal treingewicht staat er dan weer niet op. Maximaal trekgewicht wel maar dan lees ik ook dat dan bijvoorbeeld de auto niet maximaal beladen mag worden om onder het maximale treingewicht te blijven. Dat is weer ongunstig als je bij een lichtere auto meer stabiliteit wilt door de gewicht naar de trekkende auto te verplaatsen.
deusjevo schreef: Op mijn "stalen" scratch.gif plaatje staan wel meer dan 2 getallen, de maximale aslasten voor voor- en achteras staan er namelijk ook op.
Eerste zou MTM van de auto moeten zijn en tweede maximale treingewicht. Ik ga er even vanuit dat de auto meer mag trekken dan 1200KG dus dan valt is dit inderdaad zo'n onduidelijk geval. Wat gebeurd er als je 1400KG erachter hangt en aanspraak op de verzekering is nodig?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Benodigd rijbewijs op kenteken van de combinatie checken

Bericht door deusjevo » di 5 sep 2017 17:46

Max aanhangergewicht is 1200 kilo, dus past prima
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Jaeznl
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 19:58

Re: Benodigd rijbewijs op kenteken van de combinatie checken

Bericht door Jaeznl » di 26 jul 2022 18:28

deusjevo schreef:Tenenkrommend stukje zucht.gif

Op mijn "stalen" scratch.gif plaatje staan wel meer dan 2 getallen, de maximale aslasten voor voor- en achteras staan er namelijk ook op.
IMG_2038.JPG
Piet de kampeerder schrijft verder:
het maximale trekgewicht van de auto wat te vinden is in de instructieboekjes
stom.gif

Mis, het kentekenbewijs is altijd bindend.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Benodigd rijbewijs op kenteken van de combinatie checken

Bericht door deusjevo » di 26 jul 2022 19:11

Jaeznl schreef:
di 26 jul 2022 18:28
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ok, goed om te weten mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Rijbewijs”