De lander Graziella van Bommes

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 11:03

Weer wat weekjes, nou ja zelfs maandjes verder na mijn laatste berichtje in het voorstel topic van dit forum.

We hebben een behoorlijke klus dip gehad omdat we toch nergens heen konden met onze Lander.
We hadden ons ingeschreven voor een Caravanity klus weekend maar dat werd ook afgelast/uitgesteld dus dat haalde zelfs het laatste beetje motivatie weg.
Er kwam ook nog afleiding in de vorm van het uitzoeken en aanschaffen van een nieuwe motor tussen door.. love.gif

Echter is dat klus weekend nu na verplaatsing op 3, 4 en 5 juli gepland.
We moesten dus aan de bak.. mrgreen.gif
Dat is nog wel een understatement... :oops: .

Voor de mensen die dat voorstel topic gemist hebben zal ik onze caravan even opnieuw voorstellen:
Afbeelding

Uit de advertentie wat foto's van hoe het was.
Doorkijkje naar voren:
Afbeelding

Keukentje:
Afbeelding

Doorkijkje naar achteren:
Lander11.jpeg
Enorme bonk van een badkamer in zo een klein caravantje:
Lander19.jpeg
Van buiten.. hoe schattig is ze:
Lander1.jpeg
Ik ben begonnen met het badkamertje dat er in zat er uit te slopen:
Afbeelding

er uit...!!!1Einz!
Afbeelding
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door dieseltijger » wo 24 jun 2020 11:08

Hee wat leuk! De ouders van een vriend van mij hadden ook zo'n Lander. Zij merkten wel dat de caravan langzaam wat platter werd: deuren gingen in toenemende mate wat klemmen aan de bovenkant. Heb jij dat ook?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door deusjevo » wo 24 jun 2020 11:09

Onze oude Lander 401, gekocht ergens rond 2000 van een oud baasje van 86 die eerste eigenaar was.
Fantastisch ding, precies hetzelfde interieur en bekleding.
Badkamer hadden wij een grote kledingkast van gemaakt.
Vast bed achterin, was best ruim bed, ik denk 160 x 190?
Reed heerlijk dat ding, scherp als een scheermes, had hem achter een Opel Astra 1.6 met iets van 75 pk, ging prima.
Hou er wel rekening mee dat de voortentrail te klein is voor de doorsnee luifel/voortentpees.
Precieze maten weet ik niet meer, wij hebben een andere pees aan een standaard luifel laten zetten bij een zeilmaker.

Veel plezier ermee! zwaaien.gif
371340CB-E2C7-440A-A01A-7D3EDE86C006.jpeg
371340CB-E2C7-440A-A01A-7D3EDE86C006.jpeg (74.95 KiB) 3920 keer bekeken
Laatst gewijzigd door deusjevo op wo 24 jun 2020 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 11:09

Ik had alle klepjes en deurtjes uit de caravan gehaald en geverfd en de voorzijde behangen.
Afbeelding
Op de foto lekker duidelijk de niet zo goed dicht geplamuurde gaatjes van het oude handvat.
Dit komt echter dadelijk aan de binnen zijde van het klepje dus dat valt niet echt meer op.

Erg veel werk, grondlak laag (mulitprimer ivm de fineer laag), 2 keer aflakken op kleur.
De te behangen zijde goed schoonmaken voorzien van laagje lijm + behang.
Vervolgens 2 keer voorzien van blanke watergedragen vernis zodat het behang met een natte doen af te nemen is.
Binnenzijde van de kastjes hebben we ook allemaal 2 keer gelakt. die waren gewoon blank hout. Nu RAL 9010 net niet wit.

Voorbeeldje van het "keukenbovenkastje" (3keer woordwaarde), op de foto op zijn kant staand.
IMG_20200528_193205171.jpg
Dus de kastjes die er niet uit konden zijn in de caravan van de zelfde behandeling voorzien, multiprimer als grondlaag en dan 2 keer aflakken op kleur.
De achtergebleven "achterwand" van de badkamer die de afscheiding vormt tussen het slaapgedeelte en de rest van de caravan.
IMG-20200606-WA0004.jpg
Maar we wilde ook de wanden in een andere kleur.
Dat is nog wat lastig omdat dat een soort zachte laag is, lijkt wel op vinyl of zo iets.
Dus na wat googlen en tips kwamen we op krijtverf uit, in een mooie matte grijze tint.
IMG-20200606-WA0001.jpg

Jammer kan niet meer dan 3 foto's toevoegen, op naar het volgende berichtje dus.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 11:14

Stukje muur in de nieuwe kleur:
IMG-20200606-WA0007.jpg
En door.. + de bankjes in de grondlak:
IMG-20200606-WA0005.jpg
En over naar de kleur en stiekem ook een actie foto:
IMG-20200606-WA0002.jpg
Er ging iets niet goed met de bankjes verven, de lak trok open.
Zoals bij een siliconen besmetting in de ondergrond.
Of de kleurlak corrodeerde niet goed met de grondlak.
Dat laatste was vreemd want alle klepjes had ik op de zelfde manier geverfd, multiprimer van flexa en water gedragen kleurlak van het zelfde merk.
Opzoek naar de oplossing maar de gok genomen en op Alkyd basis een pot in de zelfde kleur laten mengen.
Want die reactie (verf die open trekt) kregen we ook op het keukenblokje en eigenlijk alle bankjes.. :( zucht.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 11:22

Dat bleek de oplossing, die "foute" lak kregen we er wel goed overheen.
Maar moest ook 2 keer dus alles moest nog steeds gewoon 3 keer geverfd worden.

Nog een actie foto.. ik kijk alsof ik kiespijn heb.. en lekker onscherp ook.. stom.gif
IMG-20200531-WA0000.jpeg
Maar na het vele verven is afgelopen weekend de opbouw begonnen... blij.gif
Het tafeltje heb ik ook opgeknapt, dat was donkerbruin, vol met krassen en butsen.
Goed schoon gemaakt, de oude fineer aan de zijkant (van die opstrijk band) er af getrokken en nieuwe verse witte fineer er op gestreken.
Dit op maat gesneden en vervolgens de onder zijde wit geverfd (ral 9010) en de bovenzijde van plakfolie voorzien met een marmer tintje.
IMG-20200621-WA0007.jpg
Mijn vriendinnetje is van de styling, ik van de uitvoer.. :wink:
Dus alle eer voor wat betreft de combinaties in kleuren en printjes gaat naar haar.

Het keukentje weer terug in de opbouw:
IMG_20200621_142027241.jpg
Toen we het caravantje kochten stond er een vies klein (hotel) koelkastje in.
In eerste instantie wilde we die weg doen en een nette gebruikte absorbtie koelkast kopen.
Maar voor nu laten we toch maar even dat 230volt compressor ding er in staan.
Ik heb hem helemaal uitgepoetst en de onderzijde was flink geroest dus dat heb ik schoon gekrabd en opnieuw wit gespoten.
Nog niet terug in de caravan gezet dus foto ontbreekt nog.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 11:33

Ik heb nog wat foto's want we zijn nog wat verder gekomen met opbouwen.
Het leeslampje dat er in zat was ook in het tintje donker depri bruin.
Dus goed ontvet en met kunststofprimer over gespoten om vervolgens goud te spuiten.
IMG_20200621_142103375.jpg
Zelfde ook met die plastic kapjes die de "temperatuur sensor" voor de ring verwarming op zijn plek houd.

Op die foto ook wel duidelijk te zien dat ik het keukenblad opnieuw moet doen, want dat sluit nog niet mooi aan.
Scharniertjes zitten niet op de zelfde hoogt er in, dus is het een hobbel parcours geworden helaas. :(

Het slaapkamertje heeft ook vorm gekregen.
We kochten op marktplaats voor 25 euro 2 lattenbodems van 70 op 200 cm die naast elkaar netjes pasten op de plek waar voorheen een bank ombouw naar bed was.
1 van de 2 bodems moest ik iets bewerken omdat de caravan naar achteren toe rond weg loopt, smaller wordt zeg maar.
Beide bodems heb ik met deur scharnieren aan elkaar vast gezet zodat ze "op kunnen klappen".
In eerste instantie wilde we hier op een "normaal" matras leggen. Dat hadden we nog nieuw gekocht voor mijn vorige huis.
140 op 200 cm.
Echter is zo een huis tuin en keuken matras zo dik dat dat echt niet wil "vouwen" dus het halve bed omhoog scharnieren is er dan echt niet bij.
We hadden nog een topper van de Ikea liggen die precies de goede maat had en 10 cm dik is.
Samen met de lattenbodems ligt dat zo na even test liggen erg goed.
Dus na het eerste test weekend weten we meer of dat dat zo gaat blijven.
IMG-20200621-WA0010.jpg
Ook nog een nieuw lampje opgehangen boven het bed:
IMG_20200621_142149688.jpg
En nu ben ik bij met dit topic.. mrgreen.gif
Oh nee wacht ik heb nog een nieuwe gasfles gekocht.
De vorige was nog uit mijn camper, zo een 22kg joekel. Die paste niet in de disselbak van de lander.
Jammer dat ik geen statiegeld meer terug kreeg, was zo een Esso fles.
Nu een oranje 11 kg fles, weet zo even niet welk merk, maar schijnt iets van nu te zijn??
Voor mijn Esso fles kreeg ik een tegoed bon voor een gratis vulling voor de volgende keer.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 11:41

dieseltijger schreef:
wo 24 jun 2020 11:08
Hee wat leuk! De ouders van een vriend van mij hadden ook zo'n Lander. Zij merkten wel dat de caravan langzaam wat platter werd: deuren gingen in toenemende mate wat klemmen aan de bovenkant. Heb jij dat ook?
HHmm dat is een goede, ik heb ook al verhalen gelezen dat hij over zijn onderstel heen zakt.. :shock: :roll:
Of dat de opbouw boven de deur scheurt.
Onze buitendeur sluit niet heel erg goed, de gaajes van de bevestiging bouten zijn ook flink uit geleuterd.
Daar moet ik dus mee aan de gang, want als je de der dicht doet kijk je aan de onderkant via een spleet van ruim een cm zo naar buiten. :oops:
deusjevo schreef:
wo 24 jun 2020 11:09
Onze oude Lander 401, gekocht ergens rond 2000 van een oud baasje van 86 die eerste eigenaar was.
Fantastisch ding, precies hetzelfde interieur en bekleding.
Badkamer hadden wij een grote kledingkast van gemaakt.
Vast bed achterin, was best ruim bed, ik denk 160 x 190?
Reed heerlijk dat ding, scherp als een scheermes, had hem achter een Opel Astra 1.6 met iets van 75 pk, ging prima.
Hou er wel rekening mee dat de voortentrail te klein is voor de doorsnee luifel/voortentpees.
Precieze maten weet ik niet meer, wij hebben een andere pees aan een standaard luifel laten zetten bij een zeilmaker.

Veel plezier ermee! zwaaien.gif

371340CB-E2C7-440A-A01A-7D3EDE86C006.jpeg
Dit is ook een 401, bouwjaar 76, net als ik.. love.gif
Bedje is inderdaad iets van 160 op 200 dacht ik.
Ik ben 1,9m lang en kan er languit in liggen zonder dat mijn hoofd en voeten de wand raken.
Voor wat betreft het rijden, we hebben nog alleen maar opgehaald, toen was de auto leeg en de caravan ook.
Straks met wat spullen er in en iets meer kogel gewicht zal het nog wel een stuk beter sporen.
Echt snel zal het niet zijn met ons Peugeotje er voor.
Maar goed ik reed met mijn eerste paar campers ook met 75 pk op 3500kg door half Europa heen.
Berg op haalde de vrachtwagens me dan in, zodat ik ze berg af weer terug voorbij kon steken.. whistle.gif
Maar ook toen kwam ik overal, niet snel maar we kwamen er wel.

Bedankt voor de tip voor de pees van de tent.
Er zit een grote voortent en lossen luifel bij, beide nog niet opgezet.
De tent zullen we denk ik niet gaan gebruiken, de luifel misschien voor een eerste weekendje.
Ding is saai grijs, zoals op bovenstaande foto's te zien zijn wij wel van iets meer kleur.. mrgreen.gif
Dus die moet nog vervangen worden.
Laatst gewijzigd door Bommes op wo 24 jun 2020 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Micky » wo 24 jun 2020 11:42

Knap werk, alhoewel ik het zelf zonde vind om hem niet in de originele staat te houden, maar goed ieder zijn eigen ding mrgreen.gif thumbup.gif

ook ik ben opgegroeid met Landers in de jaren 70 en begin 80 love.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VolvoKampeerder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 18 aug 2018 20:23

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door VolvoKampeerder » wo 24 jun 2020 11:43

Wat een leuk project, ongelooflijk wat zo’n make-over doet met de uitstraling
Qua design aan de buitenkant ook echt een leuke caravan.
Veel kampeer plezier alvast!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo rijder - herintreder in het kamperen - wachten op de levering van de Fendt!

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 11:51

Micky schreef:
wo 24 jun 2020 11:42
Knap werk, alhoewel ik het zelf zonde vind om hem niet in de originele staat te houden, maar goed ieder zijn eigen ding mrgreen.gif thumbup.gif

ook ik ben opgegroeid met Landers in de jaren 70 en begin 80 love.gif
Thanks voor je compliment..
En wat betreft origineel laten kan ik wel zeggen dat ik even oud ben als dit caravanetje en ook ik heb wel wat makeovers door gegaan in mijn leven tot nu toe. thumbup.gif mrgreen.gif
Maar je hebt wel een punt hoor, ware het niet dat dit wel echt versleten was.
Om het dan weer terug in ere te herstellen is bijna net zo veel werk.
Daarnaast heeft mijn vriendin en studie interieurdesign gevolgd, dat het niet "eigen gemaakt" ging warden was dus uitgesloten.
VolvoKampeerder schreef:
wo 24 jun 2020 11:43
Wat een leuk project, ongelooflijk wat zo’n make-over doet met de uitstraling Afbeelding
Qua design aan de buitenkant ook echt een leuke caravan.
Veel kampeer plezier alvast!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thanks voor je reactie.
De buitenkant blijft wel origneel.
Wel zullen we haar opnieuw moeten lakken want er zitten best wat vlekken en kleur verschillen in.
Ook is er ooit een kleine schade aan de voorkant gereden waardoor er wat scheuren in de wand zitten
Niet ernstig maar dat wil ik wel herstellen, dus dat volgt later nog.
De looks van de caravan vragen eigenlijk wel om een toffe klassieker er voor, een mooie Lancia of fiat uit de 70'er jaren.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

De lander Graziella van Bommes

Bericht door Micky » wo 24 jun 2020 13:31

RE.gif

Fiat uit de 70 er jaren zei je? dat was "onze combi" mrgreen.gif

Afbeelding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » wo 24 jun 2020 14:36

RE.gif
een 125??
Erg tof love.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

De lander Graziella van Bommes

Bericht door Micky » wo 24 jun 2020 14:47

RE.gif

132 sport 122 PK mrgreen.gif

Close-up Afbeelding

Afbeelding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door VIP » wo 24 jun 2020 19:09

RE.gif

Michiel, kamperen je ouders nog steeds ....? Zoals je weet was onze jeugd nagenoeg gelijk vwb kamperen (caravans en auto’s).

Die van mij waren gestopt en zijn een jaar of 1,5 terug ineens weer begonnen (kriebelde te erg).... knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Micky » wo 24 jun 2020 19:13

RE.gif

Ze zijn gestopt, ze zijn 74 en hebben en chalet op een park hier in de buurt, mijn vader werd wat onzeker met de caravan achter de A-klasse, vreemd genoeg hebben ze onlangs een Mercedes B 200 gekocht, dus weer een stap groter mrgreen.gif de Rapido die ze hadden is verkocht, wellicht gaan ze nog met onze Kip op stap, maar dan breng ik de hut thumbup.gif
Altijd weer leuk die herkenning over- en weer mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door VIP » wo 24 jun 2020 19:26

RE.gif

Nagenoeg dezelfde leeftijd dus thumbup.gif hier rijdt Pa nog net zoals vroeger, het reizen zit ze nog in het bloed mrgreen.gif

Afgelopen weekend stonden we als verassing bij ze op de camping, stond ie toen we aankwamen de hut te cleanen mrgreen.gif geweldig.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Morgoth » wo 24 jun 2020 21:39

Mijn pa is 78 en rijdt als een idioot. Hij verslijt elke 15.000km de voorbanden can zijn C-Max. Maar de caravan staat inmiddels op een seizoenplaats
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Micky » wo 24 jun 2020 21:42

VIP Premium schreef:
wo 24 jun 2020 19:26
RE.gif

Nagenoeg dezelfde leeftijd dus thumbup.gif hier rijdt Pa nog net zoals vroeger, het reizen zit ze nog in het bloed mrgreen.gif

Afgelopen weekend stonden we als verassing bij ze op de camping, stond ie toen we aankwamen de hut te cleanen mrgreen.gif geweldig.
Reizen bij hun ook hoor, kamperen was de laatste 20 jaar altijd erbij, dus zo komen echt nog wel her en der mrgreen.gif wie weet met de zwaardere B gaat het weer kriebelen, aan zijn rijstijl ligt het niet, was meer zijn gevoel, maar een oudere A was natuurlijk sowieso geen trekwonder [aschrik.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » zo 5 jul 2020 22:22

Afgelopen weekend naar Epe, naar het Caravanity klusweekend geweest om daar verder te klussen aan onze Lander.

Thuis er achter gehangen..en klaar voor vertrek.
IMG_20200703_110248953.jpg
Na dik 1,5 uur sturen kwamen we aan op een veld met wat partytenten en tot dan toe pas 1 andere deelnemer van dit weekend.
106343422_10220265985194090_923571937282889275_o.jpg
Eerst alles nog even opbouwen in het zonnetje, heerlijk.
IMG-20200703-WA0013.jpg
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » zo 5 jul 2020 22:27

Helaas zat ik aan de max van 3 foto's dus hier weer verder.

De eerste dag nog niet veel gedaan, beetje kennis maken met de andere deelnemers, en wat opruimen zodat er de volgende dag geklust kon worden.
De lampjes er nog aan gehangen we kunnen zo in zo op een of andere hipster poster
IMG-20200705-WA0001.jpg
De volgende ochtend moest ik nog ff terug op en neer naar Eindhoven om mijn nieuwe motor op te halen bij de dealer.
Ik zat al om half 6 in de auto terwijl mijn vriendin een lekker camping ontbijtje aan het maken was voor haar zelf.
IMG-20200704-WA0001.jpg
Na dat ontbijtje is ze begonnen met het vloertje, oude zeil er uit, en vloer schoon maken.
IMG-20200705-WA0013.jpg
Van die oude dubbelzijdige tape krijg je dus echt niet meer verwijderd.
Zeker niet omdat de vloer zelf ook een soort vinyl is, dus mesjes en dergelijke kunnen echt niet.

Ggrr weer de 3 foto's limiet.. :(
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » zo 5 jul 2020 22:29

We kregen de tip om een mal te maken met A4tjes dus aan de gang..
IMG-20200705-WA0012.jpg
Malletje klaar:
IMG-20200705-WA0011.jpg
En dan dat er weer uit halen, en op het zeil leggen en maar snijden.
Gelukkig konden we in de recreatie ruimte van de camping terecht, want het regende ondertussen best wel in Epe.
IMG_20200704_142954447.jpg
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » zo 5 jul 2020 22:33

Toen ze bijna klaar was met die mal was ik ook weer terug uit Eindhoven.
Dus na het samen snijden van het nieuwe zeiltje was het het moment van de waarheid, en ook nog een heel gevecht trouwens.
Want dat krijg je niet zomaar er in gerold, zeker niet omdat er nog best wel wat kleef kracht in de oude tape op de grond zat.
Dus een maal liggen was ook blijven liggen, schuiven was er niet bij zeg maar.
Maar het paste perfect, petje af voor mijn vriendin.. thumbup.gif
IMG-20200705-WA0009.jpg
Ze heeft ook nog een een stel (nep) hangplantjes op een plank gemaakt en die boven het raam bevestigd.
Ik vind het erg leuk..
IMG-20200705-WA0008.jpg
We hebben ook nog een led snoertje geïnstalleerd boven ons bedje.
IMG-20200705-WA0002.jpg
We hebben ook het kacheltje nog wit gespoten, en een begin gemaakt met een extra kastje naast de toegangsdeur.
Daar heb ik helaas nog geen foto's van dus die volgen later.
Laatst gewijzigd door Bommes op zo 5 jul 2020 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door deusjevo » zo 5 jul 2020 22:34

Netjes hoor thumbup.gif

Ik kan je wel adviseren om dat plintje onder keukenblokje even te verwijderen.
Bij ons lag er Iets van een elektra aansluiting open en bloot achter.
Weet niet meer exact wat het was maar wel dat wij ons rot geschrokken zijn toen er een emmer warm water voor het babybadje omviel en onder het kastje liep.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: De lander Graziella van Bommes

Bericht door Bommes » zo 5 jul 2020 22:40

Dat is bij ons al open, maar thanks voor de tip.
In het linker kastje staat de omvormer, en rechts zit een klein stopcontactje inderdaad in de plint.
Dat moet ik nog netjes maken, maar het valt me eigenlijk niet tegen hoe het er bij ligt gezien het bouwjaar en dus de leeftijd van het spul.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”