Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » za 24 nov 2018 15:44

Hallo luitjes,

Het is een enige tijd geleden dat ik hier op het forum was. Zoals jullie nog wellicht weten, hebben wij een oude Kip caravan van '81 via Marktplaats gekocht. Voor de mensen die het niet weten of niet meer weten, heb ik de volgende URL’s geplaatst die leiden naar de topics “Even voorstellen” en het probleem (lekkage) dat wij op dit moment hebben.

Even voorstellen: viewtopic.php?f=23&t=36629
Lekkage: viewtopic.php?f=79&t=36652

Zoals in het topic gezegd is, is het de bedoeling dat wij de caravan gaan opknappen. Het zal een winter project worden. Zoals gezegd zijn wij vandaag begonnen met het opknappen. De eerste fase van het project is de (sier)lijsten en de oude kit laag verwijderen. Het verwijderen van de kitlaag is echt een k*t werk. Bij het weghalen is de laklaag wel beschadigd helaas. Gelukkig komt op de plekken weer het sierlijstje op terug. Dus dat dekt die plekken wel. Misschien wil ik het ook opnieuw in de lak zetten, maar daar ben ik nog niet echt over uit.

Ik maak foto’s, dus check via deze link voor de foto’s.
Dag 1: https://1drv.ms/f/s!ArBRybx_TQYciudw2woVAik6zES5Ng

Nu heb ik even een vraag aan jullie. De onderleg rubbers van de lijsten zijn toe aan vervanging. Helaas vind ik niet de juiste onderlegrubbers voor de caravan. Hoek onderlegrubbers zijn wel te vinden, maar niet in de juiste afmeting.

Dan heb ik nog een andere soort onderleg rubber dus onder de lijsten van de (oranje)baan in het midden van de caravan. Wie kan mij daar bij helpen of moet ik hiervoor Kip in Hoogeveen benaderen? Daar heb ik ook foto’s van, zie de link van eerder.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Chris » za 24 nov 2018 17:45

Goed begonnen.. dat is duidelijk.
Tja, die strips toebehoren..
Hebben ze hier misschien iets voor je: https://www.jasicamp.nl/camper-bouwen/l ... trips/c141
Geen idee hoor.. een gokje.

Als ik dat zo zie is de kleur wel een beetje verschoten van de rode bies..
Je bent toch bezig.. en kan nu perfect de originele kleur zien.... ik zou..... jou klus.

succes en dapper doorgaan.. [sintduim.gif]
Jou hobbytijd... of is het hier KIPtijd kost niets.. [sintwelkom.gif]
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 25 nov 2018 17:43

RE.gif

Dankjewel. [sintduim.gif]

Jasicamp heb ik al eens een keer geprobeerd, maar die kunnen mij daar niet bij helpen helaas.

Ja, ik twijfel.. laat ik het oranje, zal ik de oude bruine kleur weer gebruiken of laten wij helemaal gek doen en dan totaal voor een andere kleur gaan? [sintlekkerpuh.gif] Komt wel, eerst het rot weg halen.

Idd, kost niets qua tijd, maar er gaat wel aardig wat tijd in zitten. haha ;)
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 2 dec 2018 10:05

Zo gisteren weer bezig geweest met de caravan. We zijn aan de binnenkant verder gegaan. Het verrotte hout weggehaald en kijken waar het allemaal verrot is. Deze hoek (linksachter als je in de caravan bent) was vooral aan de onderkant, op achterlicht hoogte, het verrotst en nog steeds erg nat. Nu is de hoek mooi schoon(lees verrotte hout weggehaald) en daarna de nieuwe balkjes en isolatie.

Zie de foto's...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik maak mij een beetje druk op de onderlegrubbers voor de sierlijsten rondom de caravan. De sierlijst is zelf 25mm bij 11,5mm vanaf de binnenkant van de lijst gemeten. Onderlegrubbers die ik op het internet vindt zijn niet van die afmetingen. Bij jasicamp vindt in wel 1 maar die is vanaf de binnenkant van de rubber 20 bij 10mm. Dat is dus vanaf dat bolle hoogte. Zie de link welke ik bedoel:https://www.jasicamp.nl/onderleg-rubber ... eter/p1720

Ik heb een foto bij de andere foto's bijgedaan. Als je die foto ziet valt de lijst in een riggel. Ik ben benieuwd of dat ook bij die nieuwe rubber kan. Het is lastig om de juiste rubber te vinden. Ik heb zelfs contact met KIP gehad maar die kunnen mij ook niet echt helpen. kIP werkt tegenwoordig met grijze rubbers, voor de oude caravan is er niets op voorraad helaas.

Ik ben vast niet de enige die een oude caravan opknapt? Ik ben daarom nieuwsgierig hoe jullie dit aangepakt hebben.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk



Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door MarcoC » zo 2 dec 2018 10:48

Je bent goed bezig [sintduim.gif] Mooi om te zien dat iemand een dergelijke caravan probeert te redden.

Wat betreft die onderlegrubber.... heb ook ff gezocht op internet, maar vrees dat die versie die je bij Jasicamp gevonden hebt toch je beste optie is.
Zal wel wat uitsteken onder je peesrail, maar voornaamste is natuurlijk dat de hele zaak goed waterdicht is! [sintduim.gif]

Heb je ook al geprobeerd contact te krijgen met de Kip Caravan Club? Wellicht kunnen zij je ook helpen met onderdelen voor oldtimers... www.kipcaravanclub.nl
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Chris » zo 2 dec 2018 11:41

Als ik zo je foto's zie dan denk ik dat je alleen de wanden hoeft aan te pakken.
De vloer lijkt goed, klopt dat?
Scheelt weer een flinke klus...
Zijn het de handvatten die gelekt hebben??? dat is een bekende plek.
Ook in mijn eerste Knaus zat daar na 23 jaar een verdachte plek.

Succes met klussen, je bent goed op weg.. thumbup.gif thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Roland54 » zo 2 dec 2018 11:53

Petje af hoor. Wat een klus!
Is de vloer in de hoek niet aangetast?
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 2 dec 2018 11:56

MarcoC schreef:
zo 2 dec 2018 10:48
Je bent goed bezig [sintduim.gif] Mooi om te zien dat iemand een dergelijke caravan probeert te redden.

Wat betreft die onderlegrubber.... heb ook ff gezocht op internet, maar vrees dat die versie die je bij Jasicamp gevonden hebt toch je beste optie is.
Zal wel wat uitsteken onder je peesrail, maar voornaamste is natuurlijk dat de hele zaak goed waterdicht is! [sintduim.gif]

Heb je ook al geprobeerd contact te krijgen met de Kip Caravan Club? Wellicht kunnen zij je ook helpen met onderdelen voor oldtimers... www.kipcaravanclub.nl
Bedankt voor je advies, ik heb ze een mail gestuurd [sintweetniet.gif]
Ik ga denk ik sowieso even een metertje van dat bij Jasicamp bestellen om het uit te proberen. Kost bijna niets, dus proberen kan geen kwaad :)
Chris schreef:
zo 2 dec 2018 11:41
Als ik zo je foto's zie dan denk ik dat je alleen de wanden hoeft aan te pakken.
De vloer lijkt goed, klopt dat?
Scheelt weer een flinke klus...
Zijn het de handvatten die gelekt hebben??? dat is een bekende plek.
Ook in mijn eerste Knaus zat daar na 23 jaar een verdachte plek.

Succes met klussen, je bent goed op weg.. thumbup.gif thumbup.gif
Dankjewel Chris! Dat klopt, vloer was lichtelijk aangetest (denk 1/2mm) dus dat hebben wij eraf gebeiteld/geschaafd. Het opvullen moeten wij nog even bekijken. Het is gelukkig een heel klein hoekje van de vloer.

De lekkage zat idd bij de handvaten (bijna alle hoeken), maar ook bij de achterlichten bij deze hoek.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Chris » zo 2 dec 2018 12:21

RE.gif
Idd... die plekken waar de alu plaat onderbroken wordt door e.o.a. , en waar dan ook nog eens kracht op gezet wordt.. de handvatten tijdens het duwen en trekken aan de caravan..
Dat zijn toch plekken waar de kit veel te verduren heeft.
En hoe goed kit ook is, na vele jaren zijn lekken niet uitgesloten.
Dakluiken / ramen zijn ook zo'n bekende plek.
In mijn 1e Knaus kon ik de dakluiken na losschroeven aan de binnenkant, zo omhoog tillen.
De kit "plakte" zelfs niet meer...
( hutje was toen wel dik 20 jaar oud.)
Lekkage zeer goed denkbaar dan, kit vernieuwen is de beste optie dus.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 2 dec 2018 12:28

Roland54 schreef:
zo 2 dec 2018 11:53
Petje af hoor. Wat een klus!
Is de vloer in de hoek niet aangetast?
Lichtelijk aangetast.. We hebben 1/2mm eraf geschaafd totdat we bij het droge/schone hout kwamen. Dus, dat is gelukkig niet zo erg en op te lossen.
Chris schreef:
zo 2 dec 2018 12:21
RE.gif
Idd... die plekken waar de alu plaat onderbroken wordt door e.o.a. , en waar dan ook nog eens kracht op gezet wordt.. de handvatten tijdens het duwen en trekken aan de caravan..
Dat zijn toch plekken waar de kit veel te verduren heeft.
En hoe goed kit ook is, na vele jaren zijn lekken niet uitgesloten.
Dakluiken / ramen zijn ook zo'n bekende plek.
In mijn 1e Knaus kon ik de dakluiken na losschroeven aan de binnenkant, zo omhoog tillen.
De kit "plakte" zelfs niet meer...
( hutje was toen wel dik 20 jaar oud.)
Lekkage zeer goed denkbaar dan, kit vernieuwen is de beste optie dus.
Klopt, de handvaten zitten aan de zijkant van de caravan. De handvat zelf zit vast aan een klein plaatje aluminium en daarachter (de binnenkant) aan een groot blok hout. Erg stevig is het niet en is door deze contructie erg flexibel in de trant van bewegelijk. Daarnaast zijn de handvaten door de vorige eigenaar behoorlijk vol gekit, behalve de schroeven.

Misschien kijken naar andere handvaten voor aan de voor- en achterkant? De oude handvaten zijn er dan voor de sier?
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Chris » zo 2 dec 2018 12:36

Ik zou geen andere handvatten maken.
Deze aan de zijkant horen bij dit model Kip.
Misschien iets verstevigen, en straks goed in de kit.
Dan kan het er weer jaren tegen denk ik.


( p.s.... quoten hoeft niet hoor... scheelt werk voor de mods.. knipoog.gif )
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Morgoth » zo 2 dec 2018 21:42

Nu alles los ligt kun je ook mooi alles aan de binnenkant kitten.
Waarom haal je niet de hele triplex achterkant eruit? Dan kun je alle hoeken ook van binnen kitten, nieuwe isolatie erin en nieuw triplex erop.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » ma 3 dec 2018 16:14

RE.gif

@Chris, bedankt.. zal het niet meer doen quoten [sintweetniet.gif] Ik ga sowieso even kijken of wat dat stukje kunnen versterken, missshcien moet een grote plaat aan de binnenkant zodat het gewicht(van het trekken en duwen) beter verdeeld wordt. Maja we hebben nog even over na te denken, komt goed.. [sintweetniet.gif]


@Morgoth, wat bedoel je met binnenkant kitten? Dus de balkjes in de hoek aan de plaatkant kitten? De hele achterkant er uit halen levert alle meer werk op terwijl een groot gedeelte van de achterkant goed is. Vind ik wel zonde eigenlijk.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Morgoth » ma 3 dec 2018 17:03

Ik bedoel dat je nu ook bij de binnenkant van de hoeken van de buitenbeplating kunt die nog in elkaar zitten. Die kun je nu ook mooi van binnen afkitten. Dus mocht een overgang aan de buitenzijde niet geheel goed afsluiten dan komt het vocht uiteindelijk toch niet naar binnen.

Ik vraag me af of het zo heel veel meer werk is om de gehele achterzijde eruit te halen en te vernieuwen. Nu moet je overal passtukjes in maken. Dat is ook veel werk en je krijgt er een lappendeken van. Dat krijg je heel moeilijk onzichtbaar weg gewerkt.

Overigens respect voor het beginnen aan deze klus.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » wo 5 dec 2018 11:47

RE.gif

Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen, want het blijft altijd een naad over. Deze zal ik vanaf buiten en binnen kitten.
Wat betreft de hele achterzijde; nee, dat levert meerwerk op. We hebben ook te maken met kasten en planken aan de bovenzijde. Deze zijn niet makkelijk los te krijgen. Lappendeken valt wel mee. Wij hebben ook alleen maar platen van 600x300mm en 2mm dik.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 9 dec 2018 11:52

Zo.. dag 3:

We zijn al een stuk verder en hebben de hoek bijna klaar. Bekijk de foto's.. inmiddels hebben we de hoek gekit en aan de binnenkant hebben we aan 1 kant de platen erop. De achterkant nog niet want we gaan volgende week die andere hoek aanpakken.

Zoals je ziet begint het aan de binnenkant een lappendeken te worden. Dit wordt, wanneer de beide hoeken klaar zijn, voorzien van glasvezelbehang en daarna gaan we het behang verven (lees niet sausen) de ramen aan de zijkant en achterkant zijn er ook uitgehaald zodat we straks met het behang netjes om het raam weg kunne werken.

Buitenkant dient ook te worden geverfd helaas. Door het klussen en krabben van oude kitlaag, heeft ie toch wat kleine krasjes opgelopen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Roland54 » zo 9 dec 2018 18:42

Maar hopen dat je de buitenkant ook weer strak krijgt C forum4.gif
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Morgoth » ma 10 dec 2018 15:43

Tis wel een leuk modelletje. Lekker symmetrisch. De rondingen aan de voorkant en achterkant zijn helemaal het zelfde. Leuke oldtimer C forum6.gif . Ik hoop voor je dat je hem strak krijgt.
Tip: Bezuinig niet op de afwerking. Dat is namelijk het gene wat je altijd ziet. Ik zie dat in de motorclub ook vaak; Knappen ze voor veel geld een motor op, technisch helemaal 100%, spuiten ze hem met bussen van de Action. Zo zonde. Dan lijkt het nog een oud hok.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » di 11 dec 2018 16:35

RE.gif

Bedankt voor de tip! Dat is ook niet de bedoeling. Ik wil hem graag strak hebben, dus daar hoort ook goede verf bij.
Het is idd een leuke oldtimer en all hoeken zijn gelukkig hetzelfde.

We moeten bij alle 4 langs om e.e.a te vervangen, dus we hebben 1 hoek bijna klaar, dan de overige 3 nog [kerstmutszwaai.gif]
Wij hebben nog een lang weg te gaan... [kersthaphop.gif]
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 16 dec 2018 10:03

Zo dag nummer 4; de hoek is klaar (op afwerking na) en nu zijn we verder gegaan met hoek nummer 2, de ergste. We hebben aan de andere zijde van de caravan de (sier)lijsten verwijderd. Helse klus omdat de meeste schroeven verroest waren er niet uit gedraaid konden worden. Dus die moesten we boren. Volgende week verder aan de binnenwand..

Van de week maar eens verdiepen in lak/verf voor zowel binnen als buiten. En voor de binnenwand moet ik ook een soort van flexibele plamuur hebben.

We lopen aardig op schema..:)

Hierbij wat foto's.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Chris » zo 16 dec 2018 11:34

Goed op weg hoor..
Nu volhouden, en er een fraai project van maken.. [kerstduim.gif]
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Knaus440 » zo 16 dec 2018 12:13

We hebben oldtimer campers gehad die ik opgeknapt heb. Aluminium profielen gezocht en gevonden bij carrosserie bedrijven voor vrachtauto's en camper bouwers.
Als je iets moet zoeken kijk dasr dan eens.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Kip Cavalier
Berichten: 69
Lid geworden op: do 25 okt 2018 18:41

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Kip Cavalier » do 20 dec 2018 09:58

Goed op weg zie ik!
Voor de afwerking van de wanden kun je ook kiezen voor een glad glasvezel behang (stuc behang). Dat haalt de kleine oneffenheden eruit en is mega sterk. Als je geen ster in behangen bent, dan is dit vrij goed te doen - zeg ik uit eigen ervaring.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Ab » do 20 dec 2018 10:33

Als je nog op zoek bent naar onderlegrubber, kijk eens bij Technirub.
Of Google eens op rubberprofielen.
Je krijgt dan nog een aantal leveranciers van alle mogelijke rubberprofielen.
Het moet gek gaan wil je niks vinden na een avondje spitten in de diverse documentaties..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

koniap
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 20:16
Locatie: Waddinxveen

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door koniap » ma 24 dec 2018 15:39

Ik ben weer eens na een hele weer eens op deze site, druk, druk, druk.
Ik heb met mijn vorige hele oude caravan (Fendt Karaat 320 uit 1969) ook gerommeld met rubbers en kon dus geen nieuw raamrubbers kopen. Uiteindelijk een tube zwarte polymax gekocht. Oude rubber wat naast de strip zit weggesneden. Alles netjes strak afgeplakt en een rand zwarte polymax er langs en strak af gemest met plamuurmesje steeds gedompeld in water met zeepsop. Werd super strak en iedereen dacht dat het rubbers waren.
Is maar een tipje [kersthaphop.gif]

PS: wel een mooi project en succes verder

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”