Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Kip Cavalier
Berichten: 69
Lid geworden op: do 25 okt 2018 18:41

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Kip Cavalier » wo 9 jan 2019 13:16

En hoe staat het ervoor met de Kip? Wil het een beetje vorderen?

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » wo 9 jan 2019 16:59

Excuses, vanwege vakanties, drukte en ziekte heb ik niet echt de gelegeheid gehad om te reageren.

We zijn wel even bezig geweest met de caravan en hebben de wanden aan de achterkant weer dicht. De gaskachel en koelkast zijn er ook uit gehaald.
Volgende stap is de voorkant, maar die is gelukkig niet zo erg als de achterkant haphop.gif Dus daar zijn we snel klaar mee. Ik wou ook alvast beginnen met behangen, maar voor ik daar aan begin moet ik eerst de nieuwe delen goed plamuren.

Binnenkort krijgen jullie foto's te zien (denk as zat/zondag)

Dus terugkomend op jouw vraag of het vordert; ja, best wel eigenlijk. Sneller dan ik dacht eigenlijk. mrgreen.gif

Bedankt voor de tips overigens, daar kan ik wel wat mee! thumbup.gif
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door deusjevo » wo 9 jan 2019 17:22

Wat een puist werk maar leuk dat er weer een Oldie op de weg komt thumbup.gif
Succes!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » di 15 jan 2019 08:52

We zijn afgelopen zaterdag weer bezig geweest. De achterkant is weer helemaal dicht en is geplamuurd. De rechterhoek aan de voorkant is open geweest maar is afgelopen zaterdag dichtgemaakt. Alleen de houtplaten aan de binnenkant waren verrot. Dus niet zo'n ernstige waterschade.

Koelkast en gaskachel zijn er uit. Evenals het aanrechtblad. Gas gaan wij namelijkniet gebruiken. Koken doen we buiten.

Voor de koelkast komt er een gewone tafelmodel koelkast voor terug. Ik moet nog even uitzoeken hoe en wat.

Elektra wil ik ook aanpakken met een aparte zekeringkastje. Mss moet ik ook de 7 polige vervangen voor een 13 polige stekker? Dit moet ik nog even uitzoeken allemaal.

Al met al lopen we aardig op schema. Wel is er grote raam kapot gegaan. In de hoek is er een scheur ontstaan bij het uithalen. Nieuwe raam kost al gauw 260 euro :( mss kan ik het nog wel repareren met een lijm setje ofzo.

Hierbij de foto's.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Kip Cavalier
Berichten: 69
Lid geworden op: do 25 okt 2018 18:41

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Kip Cavalier » di 15 jan 2019 19:53

Wow... dat gaat met grote sprongen vooruit thumbup.gif
Ik zou het raam lekker afplakken en rustig op zoek gaan naar een 'nieuw' tweedehandsje ;-)

Succes verder! blij.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36078
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Chris » di 15 jan 2019 20:00

Bovenaan Rechts op de openingspagina van het forum staat Willemsen Caravans..
Probeer daar eens... misschien heeft hij een raam voor je..
Klik er maar eens op...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » do 17 jan 2019 09:20

RE.gif
Bedankt! Ik ga even proberen, maar heeft idd niet zo'n haast. Het raam kan altijd nog.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 20 jan 2019 08:44

Gisteren waren we weer druk met de caravan. Qua resultaat niet echt te zien dus daarom weinig foto's.

We hebben de rechter voorhoek aan de buitenkant dichtgemaakt. Dikke laagkit en daarna vastgeniet. Nu is die hoek klaar. Dit betekent dat we nu de alle hoeken die waterschade hadden hebben gerepareerd. :D

Mijn schoonvader is bezig geweest met het washokje. Die bouwen wij om in een grote (kleding)kast.

Verder de hoeken weer geplamuurd zodat alles lekker vlak wordt voor het behangen.

Koelkast komt toch op dezelfde plek als waar de oude koelkast zat. Het kan met 85cm hoogte allemaal net. Binnenkort eens kijken naar een niet al te duren koelkast en een stille..

To be continued...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36078
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Chris » zo 20 jan 2019 11:29

Goed werk joh... thumbup.gif
En die kast, dat wordt een Walk-In versie .... daar maak je vast je meisie blij mee...
Dat is in caravans Exclusief hoor, heeft niemand nog.. mrgreen.gif mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Roland54 » zo 20 jan 2019 11:42

Je bent goed bezig thumbup.gif
Ga je dat bruine zeil ook nog vervangen, of ga je voor originaliteit?
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 20 jan 2019 16:50

Bedankt! Haha.. idd, daar lijkt het wel een beetje op, walk-in kastje.. blij.gif

Nee, de vloer houden we niet.. Bruine zeil gaan wij vervangen voor iets anders. Wat precies weten we nog niet, dat is aan mijn vrouw haha.. whistle.gif

Ik heb ondertussen ook goede 2 componenten lak gevonden voor de buitenkant.. Wij willen het niet gaan spuiten (beide geen ervaring) dus het moet simpel te rollen zijn, zonder enige naeffect zeg maar. https://www.bootverfshop.nl/de-ijssel-d ... quantity=1 en dat wordt in 2 verschillende kleuren. 1 wordt sowieso wit (grote gedeelte van de caravan) en het oranje wordt vervangen, maar niet naar haar originele bruine kleur. Wellicht in de richting van marine blauw of grijs, daar zijn we nog niet over uit.

Inmiddels heb ik een tafelmodel koelkast bij de MediaMarkt besteld. Kunnen wij deze alvast in de caravan bouwen. En, ik ben nog druk bezig in het verdiepen van CEE en elektra. Een kast met zekeringsautomaat en aardlekschakelaar. Alles zit in de CEE en dat deel wil ik vervangen, dus de CEE ingang ook. Ik twijfel nog om de 7 polig te vervangen voor een 13 polig. Kabels voor 13 polig kost ong 7 euro per meter ( boos.gif ) Auto heeft een 13 polig en het leek mij daardoor makkelijk om de 7 polig kabels te vervangen. Dan zit ik namelijk niet met het verloopstukje. Koelkast hoeft niet op de accu (12v). We houden hem leeg of proberen tijdens het reizen met koelelementen koud te houden. Ik heb een los misachterlicht bij de caravan die ik special aan of uit kan doen. Dit gebeurt niet via de auto. Dit betekent als ik de mistlampen aan doe, dat de mistlamp van de auto niet uit gaat. Dit mag volgens de wet niet.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door MarcoC » zo 20 jan 2019 17:11

In onze toenmalige Hobby uit 1981 hebben wij ook de zekeringen van de CEE invoerdoos vervangen door een aardlekschakelaar met hoofdzekering.
Hier de link naar het product bij De Wit in Schijndel https://www.dewitschijndel.nl/crusader- ... gautomaat/
Een forumlid heeft mij toen nog geholpen met de installatie. thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » zo 20 jan 2019 20:23

Bedankt! Die had ik idd ook al gevonden.. Ik heb hem net besteld thumbup.gif
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door MarcoC » zo 20 jan 2019 20:29

damuru schreef:
zo 20 jan 2019 16:50
Ik heb een los misachterlicht bij de caravan die ik special aan of uit kan doen. Dit gebeurt niet via de auto. Dit betekent als ik de mistlampen aan doe, dat de mistlamp van de auto niet uit gaat. Dit mag volgens de wet niet.
Dat mag inderdaad niet. Maar waarom hebben ze dat ding erop gemaakt dan?
Is wettelijk gezien voor jouw caravan niet verplicht. Werd pas verplicht op caravans en aanhangers die vanaf 31-12-1997 in gebruik werden genomen.

De bedrading van de mistlamp op onze oude Hobby werd gebruikt voor de koelkast. Als ik mijn mistachterlampen van de auto inschakelde, werkte de koelkast mrgreen.gif (7 polige stekker)
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » ma 21 jan 2019 22:49

Goeie vraag, dat weet ik niet. Daarnaast hebben zij de mistlamp ook op de verkeerde plek gemonteerd. Zij hebben het direct onder de linkerachterlicht gemonteerd. Wat ik gelezen heb is dat ie meer naar het midden moet en niet in de buurt van het remlicht. Maja details..;)

Haha... Dat van ons geloof ik ook? In ieder geval wel op constante spanning. Het licht zelf heeft een aanuit switch. Dus bij mist moet ik mijn auto met caravan aan de kant. Naar het licht lopen en aanzetten. Daarna kan ik weer verder rijden.

Tja, mistlamp is wellicht wel een beetje overbodig als je alleen met de caravan op zomervakanties gaat.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Volvodriver

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Volvodriver » di 22 jan 2019 08:10

Als ik jou was zou ik dat mistachterlicht van de caravan halen. Niet verplicht en de plaatsing en "aansturing" is ook verkeerd. Dus weg er mee. (Tenzij het natuurlijk een niet gekentekende caravan is, <750 kg MTM, , dan is een mistachterlicht wel verplicht)

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » vr 25 jan 2019 11:27

Ga ik doen! Thanks..


Even een ander vraagje.. het vervangen van (sier)lijsten rondom de caravan is dat makkelijk te doen? Ik bedoel is het eenvoudig om de nieuwe lijsten te vormen in de vorm van de caravan?

Waarschijnlijk moet je de stukken waar gebogen moet worden verhitten?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11134
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door dieseltijger » vr 25 jan 2019 12:29

Nog een vraag: Ik zie dat wandopbouw als volgt is (van buiten naar binnen): Gelgolfde ALU buitenplaat, Isolatieplaat, triplex binnenwand.

De vraag: zet je tussen de isolatieplaat en de binnen wand ook een dampremmende folie? Achtergrond: Als het buiten koud is condenseert de waterdamp in de warme binnenlucht tegen het aluminium. Dat zou naar beneden kunnen sijpelen waardoor je onder - bij de aansluiting op de vloerplaat een hoog vochtgehalte krijgt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » vr 25 jan 2019 14:19

Nee, wij maken geen gebruik van folie omdat er nu ook niet in zit.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » di 29 jan 2019 11:28

Even weer een updatetje van mij. Afgelopen zaterdag weer bezig geweest met de caravan. Het weer was aangenamer dan de weken daarvoor. knipoog.gif
Op zich was het wel een productief dagje, maar qua resultaat niet te zien, haha.. Mijn schoonvader heeft het ‘washokje’ afgemaakt. Wand is weer zoals het was, maar dient her en der nog te worden geplamuurd. Helaas was het plamuur op, dus dat wordt deze week afplamuren.

Ik heb geen foto’s gemaakt..

Deze week gaan wij proberen om de koelkast in 1 van de kasten te bouwen. Verf voor binnen en buiten is alvast besteld. Denk dat we ook gaan beginnen met behangen. Alle plankjes, deurtjes en andere obstakels zijn losgehaald. Dus, de binnenkant is gereed voor behangen, schuren en verven.

Ik heb uiteindelijk een onderlegrubber gevonden die paar mm breder is. Deze zal ik binnenkort bestellen en uitproberen. Deze https://www.jasicamp.nl/onderlegrubber- ... eter/p1718 en ik ben een 25/11 nodig.
En anders wordt het alles vervangen en nieuwe lijsten bestellen.
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Kip Cavalier
Berichten: 69
Lid geworden op: do 25 okt 2018 18:41

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Kip Cavalier » wo 13 feb 2019 10:53

en staat de KIP al te shinen of is er nog veel werk aan de winkel? Ben erg benieuwd of de aluminium hoekprofielen er weer netjes oppassen thumbup.gif
(ook een stukje eigen belang awhoea.gif ) Moet bij mijn Kip eigenlijk de achterzijde ook opnieuw kitten en voorzien van nieuwe rubbers.

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » wo 13 feb 2019 13:03

Er is nog veel werk aan de winkel… Helaas staat ie niet te shinen, dat gebeurt pas ergens mei/juni denk ik. whistle.gif

Strips gebeuren pas op het laatste moment. Eerst vanbinnen en buiten schilderen en daarna kunnen de lijsten er weer omheen. De lijsten zullen geen probleem worden, maar de onderlegrubbers. Inmiddels heb ik een rubber gevonden, maar net iets te breed. Denk z'n 2mm te breed aan de kleine kant. Hier moeten wij nog een oplossing bedenken.

Afgelopen zaterdag zijn wij ook weer bezig geweest, helaas en half dagje vanwege andere prioriteiten. Ik was druk bezig met het schuren en ontvetten (hij is goed vettig zucht.gif ) van de kastjes en bank aan de achterzijde. Mijn schoonvader was druk bezig met het weghalen van gas en waterleidingen. Daarnaast is ook ie bezig geweest met het stukje voor de koelkast. Deze dient te worden verhoogd vanwege de wielkast. De koelkast komt op dezelfde plek waar de oude koelkast ook zat. Dit betekent dat het meubel verhoogd moet worden. Koelkast is een tafelmodel. Het past allemaal net en komt net tegen het rubber van het raam.

Zaterdag gaan wij weer verder. Wanneer het langer licht is, probeer ik ’s avonds ook wat te doen.

Ik heb wat foto's maar je ziet niet veel veranderingen..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Kip Cavalier
Berichten: 69
Lid geworden op: do 25 okt 2018 18:41

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Kip Cavalier » wo 13 feb 2019 13:35

RE.gif

Leuk om te zien hoor. Jullie pakken het wel grondig aan! Let maar op, wanneer je eenmaal gaat schilderen dan gaat het snel thumbup.gif
Bij onze Kip was een andere koelkast ook niet aan de orde omdat de keuken op dezelfde plek zit. Uiteindelijk de oude koelkast laten zitten en een compressor koelbox aangeschaft voor in de voortent.

Ben benieuwd wat jullie met de verwarming gaan doen? [coldwithsnow.gif] Je kunt vrij eenvoudig 'vloerverwarmingsmatjes' onder het nieuwe zeil leggen. Werkt goed en de prijs valt volgens mij wel mee.

Succes verder

damuru
Berichten: 95
Lid geworden op: di 21 aug 2018 10:12

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door damuru » wo 13 feb 2019 13:44

Bedankt! Je hebt idd gelijk. Als je eenmaal bezig bent met schilderen dan gaat het rap.

Bij ons komt wel een nieuwe koelkast. De oude is gedemonteerd. (iemand nog belang bij? :P). Maar ik wil hem wel weer op dezelfde plek hebben vanwege de 2 roosters naar buiten. Dit betekent dat het meubel (kast) verhoogd moet worden, anders steekt de nieuwe koelkast uit en dat is natuurlijk geen gezicht. Qua breedte en diepte past ie goed in het meubel, maar qua hoogte dan weer niet. Op zich niet erg, alleen de boel maar verhogen en niet hoger dan het keukenraam. As zaterdag zie je het resultaat wel. knipoog.gif

Qua warmte? Hmm, daar maak ik mij niet echt zorgen over. Ten eerste; wij zijn de tent gewend en nooit ergens moeten verwarmen. Ten tweede; wij maken alleen gebruik van de caravan tijdens het zomerperiode. In de meeste gevallen ben je een verwarming niet nodig. mrgreen.gif

Ik ga toch even kijken naar die matjes.. ben wel benieuwd hoe duur dat uiteindelijk wordt ;)

Thanks!
Mitsubishi Grandis 2.4l 165pk uit 2006 samen met Kip Touring K 470T uit 1981.

Kip Cavalier
Berichten: 69
Lid geworden op: do 25 okt 2018 18:41

Re: Kip Touring K 470 T uit 1981 - Winterproject

Bericht door Kip Cavalier » wo 13 feb 2019 14:39

Mocht je toch nog op wintersport gaan met de Kip: https://www.elektrische-vloerverwarming ... 164283%5D=

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”