Wawa project van een collega...

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Morgoth » di 28 mei 2019 16:10

Tsja. Ben ik dan de enige die dit eigenlijk gewoon een ontzettend lelijke caravan vindt?
Begrijp me niet verkeerd; ik snap de nostalgie, ik snap nog meer dat je achter een mooie oude Snoek geen moderne caravan wilt hangen, ik heb ENORME bewondering voor het vakmanschap van de restaurateur. Diepe buiging en petje af. Maar zo'n Wawa...
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Chris » di 28 mei 2019 17:22

RE.gif

Dat mag hoor..natuurlijk...
De een houd toch ook van de moeder en de ander van de dochter...
Zoveel mensen zoveel smaken.. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Unplugged » di 28 mei 2019 17:57

Morgoth schreef:
di 28 mei 2019 16:10
Tsja. Ben ik dan de enige die dit eigenlijk gewoon een ontzettend lelijke caravan vindt?
Begrijp me niet verkeerd; ik snap de nostalgie, ik snap nog meer dat je achter een mooie oude Snoek geen moderne caravan wilt hangen, ik heb ENORME bewondering voor het vakmanschap van de restaurateur. Diepe buiging en petje af. Maar zo'n Wawa...
Tja, Julius Caesar zei het al: De gustibus et coloribus non est disputandum mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Morgoth » di 28 mei 2019 18:06

Over smaak valt niet te twisten. Nee
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Micky » di 28 mei 2019 19:08

Morgoth schreef:
di 28 mei 2019 16:10
ik snap nog meer dat je achter een mooie oude Snoek geen moderne caravan wilt hangen,
Wat is dan het verschil tussen een moderne auto met een ouderwetse caravan erachter, zoals je zelf hebt scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Jan van Vijven » wo 29 mei 2019 10:16

Doe je dat ook in het dagelijks leven? “Zeg buurman, wat heb jij een lelijke caravan zeg” maak je echt vrienden mee!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Niels83 » wo 29 mei 2019 11:38

8k begrijp morgoth wel.

mooi werk. en ik denk als je van oldtimers houdt ook erg leuk om mee rond te crossen. maar ik zou het zelf niet aanschaffen.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Michel1975 » wo 29 mei 2019 16:54

RE.gif RE.gif
Zo dramatisch is het ook niet.
Afgelopen zomer bijna alleen maar positieve reacties op de SMV gehad. Er was alleen 1 buurman die zei dat hij er niet aan moest denken met zo'n oud beestje op pad te moeten. We hebben er s'avonds heerlijk een biertje op gedronken,
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Niels83 » wo 29 mei 2019 18:56

RE.gif

haha afgelopen zomer stond ik met mijn 'moderne' hobby 83 op kleine campings waarbij dat geen uitzonderlijke leeftijd is. totdat in macon iemand zei dat is nou eens kramperen...

ik dacht:, boos.gif en zei jah dood op na de vakantie.

andere dag koppelde ik het hokje aan in mijn eentje, meneer neerbuigend was vergeten zijn mover op te laden stond met allemaal buren te duwen en doen. moest hem toch een relaxte vakantie wensen.... bij zat de irritatie meer in de verhevenheid van deze man.

maar ieder zijn ding toch? de 1 een 8 meter lange hobby prestige, de andere een kale shelter en weer een ander een heel oude oldtimer. en de andere mag het 1 wel of niet mooi vinden.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Chris » wo 29 mei 2019 19:15

RE.gif
Ik vind het altijd leuk dat je aan de kampeeruitrusting naast je niet kan zien of de man/vrouw kapitaalkrachtig is of niet.
Sommigen in een oud hok verdienen de hoofdprijs en sommigen in een kampeerpaleis moeten er voor krom liggen.
Hetzelfde in de Sauna toch..
De directeur in z'n blote kont ziet er hetzelfde uit als ik... awhoea.gif awhoea.gif
Tenzij het een vrouw is... da's effe anders... gelukkig maar voor hun.. thumbup.gif

Daarom... zelf zou ik ook geen Wawa willen hebben, ik hou van meer comfort.
Maar ik vind het wel super gaaf om te zien wat er allemaal kan en gedaan wordt.
Diehards....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door r.obbink » wo 29 mei 2019 19:27

ben het helemaal met jullie eens.

Heb tot vorig jaar het gedaan met een Caravelair Bamba 330... uit 1996 met een Mondeo uit 1996

Gewoon puur door financiele omstandigheden (2 jaar werkeloos geweest en de kosten gingen door, zelfs een half jaar zonder auto gezeten)

Af en toe schaamde ik me wel eens als ik een camping opreed... :oops: Heb ook wel eens te horen gekregen "zo, dat dat ding het nog doet"

Dan dacht ik en vooral mijn vriendin wel eens "mag hopen dat jij niet in de situatie terecht komt waarbij je na jaren hard werken op straat komt te staan"

Mijn vriendin is wat dat betreft altijd de verstandigste geweest... en zei "Laat gaan, we hebben het toch leuk?" en daar heeft ze gelijk in.

5 jaar geleden ging bij mij het roer om en kreeg ik een hele mooie baan in het VMBO als docent (altijd in het Basisonderwijs gewerkt)

Nu 4 en een half jaar later, de Mondeo was op en daar kwam 3 jaar terug de C-Max voor, en vorig jaar oktober de (inderdaad wel erg grote) Ventana 510 TS.
Ik ben daar supertrots op.

over een week of 9 voor drie weken naar het Lago Maggiore en nu kan de rubberboot met 8PK motor ook weer mee.

Wat ik er mee wil zeggen: Denkt eer gij oordeelt over anderen, je kunt niet weten wat iemand meegemaakt heeft.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Niels83 » wo 29 mei 2019 21:31

RE.gif RE.gif
idd als ik zou willen kan ik ook een luxe nieuwere caravan kopen. beide een prima baan in de hulpverlening. maar het doet me helemaal niks een nieuwere caravan met allerlei toeters en bellen zal mijn vakantie plezier niet vergroten. ik geniet met volle tuigen van het oude hok.

daarnaast heb ik nog andere hobby's die ik er niet voor wil laten staan.

dus keuzes.. maar zelf een caravan (op) bouwen lijkt gaaf om te, maar ja keuzes ed.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Michel1975 » do 30 mei 2019 10:10

voordeel van de smv is dat ik hem in mijn eentje achter de auto kan gooien. Het rijdt vorstelijk, moet af en toe echt in de spiegels kijken of die er nog achter hangt. Karsten tent staat in 10 minuten waarvan 8 voor de kompressor. Ik had in jaren niet ze relaxt gekampeerd en zoveel rondgetrokken. Ach en ook in het oude beestje zit gewoon een airco mrgreen.gif

Dat laatste had die buurman ook wel gewild vertelde hij onder dat biertje. Maar ja zijn vrouw... We hebben er hartelijk om gelachen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Chris » do 30 mei 2019 10:23

RE.gif
Tja... wie is de baas in huis he....
Maar blijft dat de ene wel van "mooi oud" houd, en de ander niet.
Ik vind alles wat oud is mooi, dus SMV, Wawa, ouwe Kipjes, of Constructams, de ouwe franse hokjes... noem maar op... helemaal geweldig.
En dan nog mooier als er ook een oldtimer voor staat.... da's dubbel genieten.
Echter zelf hebben en mee kamperen... dan heb ik een andere keus.
Jaren lang gedroomd van een oud engels olielekkend rood sportwagentje om te restaureren.
Is bij dromen gebleven, om alle redenen die je kan bedenken.
Maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds helemaal geweldig vind om te zien.
En als je dan een directe collega hebt die een Wawa heeft en op z'n kop zet om te restaureren.... is dat geweldig thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Michel1975 » do 30 mei 2019 10:28

RE.gif
Klopt helemaal. Ik een oude caravan hij een oude vrouw mrgreen.gif Er komt hier ook wel weer een oldtimer. Ik gok een w108. Ik zie echter ook wel de voordelen van een nieuwe auto er voor. Met een oudere auto moet je er altijd rekening mee houden dat er onderweg wat gebeurd en onderdelen zijn niet altijd voorhanden. Zo ben ik twee weken geleden gestrand in Sauerland. Hoop geregel. Ergste was trouwens dat het in dit geval niets met zijn leeftijd te maken had. De passagier heeft onbedoeld een stekkertje losgetrokken. [aschrik.gif] stom.gif

Fijne was dat de rekening weer mee viel mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Trisha » do 30 mei 2019 10:33

Ben wel heel benieuwd naar wat voor stekkertje de passagier heeft losgetrokken om de zooi te laten stranden scratch.gif
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Michel1975 » do 30 mei 2019 10:40

RE.gif
Dat heeft Mercedes niet handig gedaan. Aan de zijkant(passagierskant middenconsole) loopt een snoer met precies op die plek een stekkertje van de bovenkant van het dashboard naar beneden onder de vloerbedekking. Even daarvoor was hij gaan staan (cabrio) voor een filmpje. Mazzel was dat de garage er vrij snel achter kwam omdat ze de boel aan het loshalen waren om een bypass aan te leggen. Toen zagen ze de losse stekker. Erin en starten maar. blij.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Chris » do 30 mei 2019 11:08

ACTIEFOTO'S !!!
.
IMG-20190530-WA0000.jpg
IMG-20190530-WA0001.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Michel1975 » do 30 mei 2019 11:09

RE.gif
Nice thumbup.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Trisha » do 30 mei 2019 11:51

Ondanks dat ik het een "leluk ding" vind, ziet het er toch geweldig uit! thumbup.gif
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Morgoth » ma 3 jun 2019 17:29

Micky schreef:
di 28 mei 2019 19:08
Wat is dan het verschil tussen een moderne auto met een ouderwetse caravan erachter, zoals je zelf hebt scratch.gif
Wat een negativiteit.
Mijn caravan heb ik van een vriend gekregen in ruil voor een krat bier. Het oude beestje is in een uitstekende conditie en van alle noodzakelijke gemakken voorzien. Ik zou niet weten waarom ik een nieuwere caravan zou moeten kopen.
Jan van Vijven schreef:
wo 29 mei 2019 10:16
Doe je dat ook in het dagelijks leven? “Zeg buurman, wat heb jij een lelijke caravan zeg” maak je echt vrienden mee!
Dan zou ik ook zeggen: "Joh, wat een fantastisch vakmanschap heb je in die caravan liggen". Zou hij vragen: "vind je hem mooi?" dan zou ik niet liegen.
Niels83 schreef:
wo 29 mei 2019 18:56
totdat in macon iemand zei dat is nou eens kramperen...
Hier moet ik nou echt van op de pot. Gatverdamme, die arrogantie! Ik heb een caravan voor mijn plezier, niet om anderen de ogen mee uit te steken.
r.obbink schreef:
wo 29 mei 2019 19:27
Heb tot vorig jaar het gedaan met een Caravelair Bamba 330... uit 1996 met een Mondeo uit 1996 ...
...Af en toe schaamde ik me wel eens als ik een camping opreed... :oops: Heb ook wel eens te horen gekregen "zo, dat dat ding het nog doet"
Belachelijk. Waarom zou je je schamen met een oude auto en caravan? Moet alles dan status uitstralen? Nou, bij mij niet hoor!
Niels83 schreef:
wo 29 mei 2019 21:31
idd als ik zou willen kan ik ook een luxe nieuwere caravan kopen. beide een prima baan in de hulpverlening. maar het doet me helemaal niks een nieuwere caravan met allerlei toeters en bellen zal mijn vakantie plezier niet vergroten. ik geniet met volle tuigen van het oude hok.

daarnaast heb ik nog andere hobby's die ik er niet voor wil laten staan.

dus keuzes.. maar zelf een caravan (op) bouwen lijkt gaaf om te, maar ja keuzes ed.
Precies. Voor de een is kamperen en caravan alles en steekt daar zijn laatste centen in. Voor een ander voldoet een oude caravan ook. Ieder zijn meug. Maar ik vind het inderdaad ook erg kort door de bocht om te stellen dat iemand met een oude caravan geen centen heeft.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Hobby Linka » ma 3 jun 2019 17:37

RE.gif en andere.

Zo, nu iedereen een veeg uit de pan heeft gehad gaan we weer gezellig door met het onderwerp.

Wawa project van een collega....

Het onderwerp staan niet in de babbelbox.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
JKN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 19 jan 2017 20:50

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door JKN » ma 3 jun 2019 19:24

RE.gif

Psies...
Een oud Belgisch hok achter een oud Frans hok.....

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door Erwin1987 » ma 3 jun 2019 20:02

Chris schreef:ACTIEFOTO'S !!!
.
IMG-20190530-WA0000.jpg
IMG-20190530-WA0001.jpg
Ik vind een leuk ding om te zien!
En het werk wat er in zit is zowieso knap, alleen is het ding zo licht dat hij geen eigen kenteken nodig heeft of was dat toen niet?


Erwin
Home-car racer 48

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Wawa project van een collega...

Bericht door blefke » ma 3 jun 2019 20:03

Chris schreef:
do 30 mei 2019 11:08
IMG-20190530-WA0000.jpg
love.gif love.gif

Geweldig

Blefke

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”